Quilting Jeannet


Dit blog gaat over het wel en wee van een plattelandsquiltster. Ik schrijf met enige zelfspot en humor over het "lieve leven"op een minilandgoed aan zee, en de rust en de ruimte die daar (nog) heerst, over het ambachtelijke leven, breien, spinnen, fietstochtjes,de natuur, en mijn héérlijke gezinnetje met twee mannen. Maar vooral over handwerken, creatief bezig zijn, en het perfecte van het imperfecte, het wabi sabigevoel. Met mijn blog en de foto,s wil ik de wereld een beetje mooier kleuren dan de dagelijkse werkelijkheid. Helemaal onderaan mijn blog staat een fotoselectie van een aantal van mijn gemaakte quilts.

woensdag 24 februari 2010

Mandjes, quilts en kussens.......

Vanmorgen hadden we weer de maandelijkse bijeenkomst van onze mandjesclub in Brielle, voor wie het nog niet weet; we hebben een werkBEE die maandelijks bij elkaar komt en aan een thema werkt, ieder zijn eigen patroon of plannetje, en dit keer zijn het mandjes geworden,er waren niet zo veel mensen, maar er was toch nog genoeg moois te zien zoals altijd. Van Trudy was het schattige japanse mandje links onder, Anneke is bezig met de prachtige mandjesquilt die in twee delen in de quiltmania heeft gestaan, in haar eigen kleuren. Mijn popsmandje staat linksboven. Jeanine van het Quiltgebeuren liet ons nog een prachtig antiek uitziende quilt zien, machinaal gequilt, gewassen en in de droger, als tie daar niet antiekerig van wordt.........
En dan was er nog iets vreselijk leuks; Jeanine heeft een kussenproject bedacht! iedere maand een patroon van een kussen, het is geen BOMmetje, maar een POMmetje....Pillow Of the Month,ze liet er al een paar zien die ze klaar had...LEUK !!!! wolvilt gecombineerd met kantjes, bandjes en stofjes, we waren er allemaal onder de indruk van, de kussens zijn als patroon ( dus niet al pakket) te koop bij het Quiltgebeuren, voor maar 5 euro ! ik weet nu al dat ik voor deze lichtblauwe ga met die vogels..........hoewel, die achterste....allemaal vierkantjes aan elkaar genaaid en dan met wol een kettingsteek overheen geborduurd, Mmmmmm, hoeveel kussens kan een mens hebben......
En dit was er ook nog één, is het geen poeperdje.........beetje japans, beetje Holy Hobby, helemaal lief met die kantjes, wat zijn er dan toch steeds weer een vreselijk leuke dingen om te zien, Zucht.....waar verkopen ze een zak met tijd........


26 opmerkingen:

  1. O Jeanette, How beautiful! Your blog is such an amazing inspiration...
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ben ook op zoek naar een zak vol tijd jammer maar vind niks het zijn wel weer allemaal mooie dingen die laat zien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat hebben jullie een leuke bee gehad.En al dat moois.Die antiekerige is prachtig.En leuke kussens.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk zo'n doordeweekse dag vol leuke dingen! De mandjes zijn erg mooi en de kussens GAAF. Welke ga je het eerst maken? (lol) fijne dag, Else

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een lief kussentje om zo uren naast weg te dromen ( zonde om op te gaan liggen )

    BeantwoordenVerwijderen
  6. OOOOOOHHHHH, dat vogelkussen is me toch leuk!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie dingen laat je weer zien. Die antiekerige quilt! Een plaatje gewoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. oh,what beautiful things you are creating,a eal inspiration,thanks,susi

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Die met die vogels vind ik ook heel leuk! Enne.... Als je die zak met tijd gevonden hebt, laat je het dan effe weten? Ik kan er ook wel een gebruiken!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuke kussen ideeën, altijd weer iets leuks op jouw blog te zien.
    Groeten Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Die blauwe, wauw wat een leuk kussen!!

    Groetjes Maris

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Volgens mij heb je hele leuke en inspirerende dingen gezien op je werk bee.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat zijn er leuke werken te zien geweest zeg.
    En die kussens!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wow, stuur mij ook effe zo'n zakje tijd alsjeblieft, 'k wil ook wel zulke kussens maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. De kussens....ben spontaan flieft geworden!! groetjes gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat leuk weer allemaal. De kussens zijn enig, daar kun je er heel veel van hebben Jeannet, een plekje ervoor vind je altijd wel, desnoods koop je er een bank bij ;-) Ja, tijd blijft een probleem, maar vanmiddag heb ik de laptop een paar uur uitgezet en dat heeft wel wat extra tijd opgeleverd.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hallo Jeannet volgens mij is het net of jullie naar een snoepwinkeltje gaan en dan verlekkerd kijken naar zoveel mooie dingen die voorbij komen.Prachtig om weer bij je te kijken.groetjes Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oooh, wat een mooie kussens!!Vooral die "Holly Hobby", zonde om te gebruiken, alleen maar naar kijken! Tijdgebrek....wat is dat?

    Groeten, Mariëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Gave mandjes hebben jullie weer gemaakt! En wat betreft die kussens, nou ik snap ook best dat je daar voor valt, ik denk dat ik toch nog even naar Brielle moet! Want laten we het eerlijk zeggen, van kussens heb je er nooit genoeg, nou ja, of moet ik zeggen teveel!! Fijne dag, groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat laat je weer mooie projecten zien. Het kleed en die kussens. Ik zou niet makkelijk een keuze kunnen maken.
    Groetjes Mascha

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een ontzettend mooie werkstukken laat je weer zien die er op jullie bee worden gemaakt. En de kussens zijn ook geweldig mooi die met de kantjes een ontzettend lieve.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hallo Jeannette.
    al een tijdje volg ik je blog en lees hem met veel plezier. Ik heb het zelfs aangedurfd om ook twee schaartjes in Japan te bestellen. Ik ben ook dol op Keltische motieven, dus de keuze was snel gemaakt. Ze zijn weer leverbaar en ik wacht in spanning het pakje af.
    Trouwens...wat zijn die kussen leuk! Ik zou geen keuze kunnen maken en ze allemaal willen maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat prachtig allemaal!! Waar halen wij toch al die tijd vandaan om nog meer moois te kunnen maken. Wat een fijne dag hebben jullie gehad!!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Super leuke kussentjes. Je kunt ze overal kwijt.
    Je hebt toch zo'n lekker lage vensterbank... en een tuinhuis... hihi je vindt vast wel een plekje.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Via Daantjes heart op je blog terecht gekomen.
    Wat een leuke blog, en je maakt mooie kunstwerken! Inspiratie voldoende, maar ja die zak met tijd ben ik ook al even kwijt!...
    groetjes
    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! altijd zéér gewaardeerd! Ik vind reacties en interactie erg leuk, maar....anonieme reacties zonder naam worden verwijderd, alsmede berichten waarin reclame gemaakt wordt.

Er is helaas een gedoe met het plaatsen van reacties, mensen krijgen foutmeldingen, of kunnen helemaal niet plaatsen, en ik krijg wekelijks reacties van Piseth San die ik niet ken.....jammer.Ik kan er helaas niets aan doen, ik ontvang ook geen mails meer van jullie berichten, dus kan er ook niet meer op terug reageren :( computers........

Hartelijke Plattelandsgroet, Jeannet

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.