Quilting Jeannet


Dit blog gaat over het wel en wee van een plattelandsquiltster. Ik schrijf met enige zelfspot en humor over het "lieve leven"op een minilandgoed aan zee, en de rust en de ruimte die daar (nog) heerst, over het ambachtelijke leven, breien, spinnen, fietstochtjes,de natuur, en mijn héérlijke gezinnetje met twee mannen. Maar vooral over handwerken, creatief bezig zijn, en het perfecte van het imperfecte, het wabi sabigevoel. Met mijn blog en de foto,s wil ik de wereld een beetje mooier kleuren dan de dagelijkse werkelijkheid. Helemaal onderaan mijn blog staat een fotoselectie van een aantal van mijn gemaakte quilts.

dinsdag 20 april 2010

Boek en bank opgepimpt

Van de week kreeg ik van Anne ( van annecreatief) een velletje papier met allerlei lijnen opgetekend, friendship trinagels, het toeval wilde dat er op de paginamarkt net een boek werd aangeboden met dezelfde techniek, ook met een velletje erbij. Het is wel grappig, je legt de stof met de goede kanten op elkaar en daarop speld je het papier en je naait op de lijnen, zo krijg je mooie vierkantjes die allemaal exact gelijk zijn, later knip of snij je ze door en je trekt het papier weg,en je hebt er gelijk een heleboel, een soort van snelle paperpiecing is het eigenlijk makkelijk als je een heleboel dezelfde triangels moet maken, ik heb het ooit eens op een cursus gedaan.
En toen bedacht ik me dat mijn bank wel eens een wat meer zomerse aanblik mocht hebben, die heb ik dus voorzien van nieuwe kussens, stoer linnen, de wollen donkere kussens voor in de winter zijn weer naar zolder verhuisd en deze heb ik gekocht, natuurlijk kan je alles zelf maken, maar een mens wil ook wel eens gewoon iets kopen, neerzetten en er meteen van genieten. Ik moet zeggen dat ik wel een kussentik heb, ik heb ze in alle soorten en maten en er kan er altijd nog wel ergens één bij....
Doen dat nou meer mensen, hun interieur wisselen met de seizoenen ? ik wissel bv ook altijd mijn gordijnen, in de zomer luchtige puur linnen en in de winter de gevoerde donkerrode, tis wel ieder jaar een klusje.......dat moet ik er wel bij zeggen.

13 opmerkingen:

  1. o leuk je bank, heerlijk is dat, ik wissel ook elk seizoen mijn decoraties, heb een schuur vol met keus! soms roze, soms blauw, of...
    nou ja keus genoeg! voor iedere stemming wel wat!
    groetjes jacqueline (neeftje)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, langzamerhand ben ik ook elk seisoen aan het wisselen. Gordijnen zou ik ook wel willen maar dat vind ik nog even teveel gedoe. Je kussens zijn leuk en dat boek spreekt me ook wel aan. Ben benieuwd naar het resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bij ons wisselt de "kleur van de bank" ook regelmatig. De bank is oud en nog steeds dezelfde kussens en de honden en katten mogen erop. Op het zitgedeelte heb ik een groot "kleed", dan weer één grote lap dan weer patchwork van gordijn stalen (het moet een beetje stevig zijn), en de kleine/sierkussentjes zijn dan voorzien van bijpassende hoesjes. Alles kan lekker de wasmachiene in en het neemt wat minder ruimte in i.p.v. komplete kussens.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ontzettend aardig van die annekreatief zeg.....

    ps. mijn bank blijft gelijk, mijn gordijnen wissel ik af met donkerrood 's winters en ecru zomers, lijkt verdacht veel op de jouwe geloof ik....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk idee om zo je huis met de seizoenen mee te veranderen. Ik probeer wat accesoires te veranderen, maar zelfs dat vergeet ik wel eens.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, dat zou ik ook wel willen, mijn gordijnen zien er nogal winters uit, vind ik. Maar waar laat ik ze, in een flat wonend, en waar haal ik de energie vandaan, die moet ik al zo verdelen. Wel wissel ik de kussenhoesjes regelmatig en de quilts aan de muur ook. Maar als ik dat zo lees, krijg ik er wel zin in, maar helaas!
    Het ziet er allemaal leuk uit bij je, aardig ook van Anne!
    Groetjes, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hier af en toe eens andere kussens.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het is wel een idee om elk seizoen je interieur te verwisselen. zelf doe ik dat niet.
    Groetjes Mascha

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gezellig kussens zijn het geworden en echt zomers.
    Ik doe het soms met de kussens, altijd met planten en soms met kaarsen.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het ziet er mooi uit wat je hebt gedaan met de kussens en nee ik wissel niet echt af ben blij dat ik eea net opgeruimd heb maar ik vind het wel een leuk idee om straks te gaan doen. Wel deed ik in mijn vorige huis altijd de meubels omdraaien ofwel van plek wisselen maar dat kan hier niet meer. Wel versierde ik het huis altijd helemaal in kerstsfeer, dit jaar voor het eerste een stuk minder maar ik blijf dat wel doen want ik vind het veel te leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel gezellig Jeannet, staat prima.
    Nou ik mag ook geregeld veranderen hoor.Niks mis mee.....

    Fijne dag nog met de groetjes van Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja hoor, doe ik ook! In het najaar komt er een donkerrood kleed en donkerrode kussens op de bank, op tafel een Turks kleed crème met donkerrood en dan natuurlijk ook donkerrode potjes, vaasjes, kaarsen etc. Met de kerst alles in helder rood, een sterrenquilt op de tafel en helderrode zijden kussenhoesjes,kaarsen etc. En nu is het voorjaar en er licht crème kleurig kleed, gele en crèmekleurige kussenhoesjes, veel witte bloeiende planten en natuurlijk bloeiende bolletjes, maar het wordt bijna tijd voor het zomerkleed, dat is ook licht gemeleerd, daar zie je de vuile voetstappen minder op en op tafel komt een licht kleed of loper en hier en daar wat zacht groens! Zo zie je er zijn er meer die ook de hele boel versjouwen!! Genieten toch!! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  13. He dat ziet er weer gezellig uit, dat quiltpapier dat ken ik niet, ziet er wel handig uit.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! altijd zéér gewaardeerd! Ik vind reacties en interactie erg leuk, maar....anonieme reacties zonder naam worden verwijderd, alsmede berichten waarin reclame gemaakt wordt.

Er is helaas een gedoe met het plaatsen van reacties, mensen krijgen foutmeldingen, of kunnen helemaal niet plaatsen, en ik krijg wekelijks reacties van Piseth San die ik niet ken.....jammer.Ik kan er helaas niets aan doen, ik ontvang ook geen mails meer van jullie berichten, dus kan er ook niet meer op terug reageren :( computers........

Hartelijke Plattelandsgroet, Jeannet

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.