Quilting Jeannet


Dit blog gaat over het wel en wee van een plattelandsquiltster. Ik schrijf met enige zelfspot en humor over het "lieve leven"op een minilandgoed aan zee, en de rust en de ruimte die daar (nog) heerst, over het ambachtelijke leven, breien, spinnen, fietstochtjes,de natuur, en mijn héérlijke gezinnetje met twee mannen. Maar vooral over handwerken, creatief bezig zijn, en het perfecte van het imperfecte, het wabi sabigevoel. Met mijn blog en de foto,s wil ik de wereld een beetje mooier kleuren dan de dagelijkse werkelijkheid. Helemaal onderaan mijn blog staat een fotoselectie van een aantal van mijn gemaakte quilts.

zondag 18 april 2010

Garden party

Weten jullie nog van een paar logjes terug dat ik een pakketje van deze heerlijke serie heb gekocht bij Bep tijdens het weekendje Zutphen? De naam van deze serie is Gardenparty, van Moda, en als ik in de tuin kijk tussen mijn wimpers door zie ik deze kleuren helemaal terug komen, heel toepasselijk! Tussen al de taarten, soep, chips, gehaktballetjes en andere hapjes en heerlijkheden door is het me toch nog weer gelukt om er al vast iets mee te doen, de ideeën komen s,nachts....dat scheelt in tijd..... Ik had er een schattig paneltje bij, net echt geborduurd in verschillende kleuren, die vond ik altijd al zo leuk maar ik wist nooit wat ik er mee moest, nu heb ik van de lapjes met de marti Mitchel mal driehoekjes gesneden en aan elkaar gemaakt, zoiets moet het dan gaan worden, ik weet niet of ik er nog iets om heen ga doen of dat ik het zo laat, het is afgewerkt nu ong. 40 x 40 cm.
En toen had ik nog reststukjes over van 2.5 inch in het vierkant en daar heb ik mijn eigen "gardenparty"mee gemaakt. Een doorgesneden ninepatch, negen blokjes aan elkaar naaien tot een vierkant van 3 x 3 , in vieren snijden, herschikken, en weer aan elkaar naaien, en dan heb je een pincushing (speldenkussentje) van ong. 15 x 15 cm,is het een dotje zo met die kleurtjes of niet ?
Iedereen een fijne zonnige zondag, dat zal wel lukken bij iedereen,wij hebben straks nog de laatste gardenparty voor DS zijn verjaardag.

21 opmerkingen:

  1. Leuk quiltje en een mooi kussentje.
    Fijne zondag !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk quiltje en kussen zijn het geworden van je garden party. Is uit te leggen via een mail hoe die marty mitchel mallen werken of heb je daar een workshop voor nodig?
    Jullie ook een zonnige zondag en veel plezier.
    Groetjes
    Berna

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mooi quiltje en kussen amuseer je maar in de tuin

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk Jeannet, handig die malletjes! Fijne verjaardag, met heel veel zon. groetjes Else

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je quilt en kussen zien er heel leuk uit, ik ben zelf ook helemaal weg van de garden party stof.
    Fijne zonnige zondag toegewenst.
    Groetjes Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk paneltje.
    Was ik ook voor bezweken.
    Nog gefeliciteerd met je D.S. en veel plezier met de party.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat ben je toch een alleskunner Jeannet...wat een leuke creaties heb je weer gemaakt en de kleurtjes zijn ook heel leuk...heb niet echt inspiratie vanmiddag dus ga aan een speldekussentje..bedankt weer voor de inspiratie en een hele fijne zondag...
    groetjes Francien.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. mooie stofjes en een leuk quiltje, groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi, je quiltje met die Moda-stoffen, leuk rond dat panel. Ik heb laatst een Marti Mitchell mal gekregen, zal hem ook eens opzoeken, want zo te zien zijn ze toch wel handig. Je speldenkussen is een snoepie!
    Fijne dag nog,
    groetjes, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuke quilt en speldenkussentje laat je zien. Het zijn ook erg mooie stoffen ben er ook gek op. Veel plezier op het feestje.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Schattig quiltje met het paneltje joh! En wat je toch al niet met van die kleine vierkantjes kunt maken, morgen eens even aan een inspectie onderwerpen hihi! Mooie avond nog, tot morgen!! XXXD

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat wordt een leuk quiltje! Je kussen is ook lief...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie stofjes en mooie projectjes Jeannet. En dat zo tussen het feestgedruis door.
    Hebben jullie het gezellig gehad?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk ontwerp! En wel lekker makkelijk, je hoeft dus niet meer te borduren, maar ach je bent al druk genoeg! Je speldenkussentje is ook erg lief geworden, leuk hè restjes verwerken, soms krijg je daar het leukste resultaat mee! Nog een heel fijne dag, groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat heb je weer leuke dingetjes gemaakt Jeannet! Wat een prachtige stoffenserie is dat zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een liefie en het speldenkussentje ook.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  17. wat heel leuk gemaakt.
    ja mooie stofjes he ..had ze ook.
    fijne dag ...
    Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hallo Jeannet het zijn zeker mooie stofjes en je hebt er weer optimaal gebruik van gemaakt.groetjes en een fijne week toegewenst Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Nog gefeliciteerd met je grote zoon. Verder is je quiltje leuk, lieve stofjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een lieve stoffen zeg. Ik vind panels altijd wat "moeilijk" om iets me te bedenken, maar dit is een mooie oplossing.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! altijd zéér gewaardeerd! Ik vind reacties en interactie erg leuk, maar....anonieme reacties zonder naam worden verwijderd, alsmede berichten waarin reclame gemaakt wordt.

Er is helaas een gedoe met het plaatsen van reacties, mensen krijgen foutmeldingen, of kunnen helemaal niet plaatsen, en ik krijg wekelijks reacties van Piseth San die ik niet ken.....jammer.Ik kan er helaas niets aan doen, ik ontvang ook geen mails meer van jullie berichten, dus kan er ook niet meer op terug reageren :( computers........

Hartelijke Plattelandsgroet, Jeannet

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.