Quilting Jeannet


Dit blog gaat over het wel en wee van een plattelandsquiltster. Ik schrijf met enige zelfspot en humor over het "lieve leven"op een minilandgoed aan zee, en de rust en de ruimte die daar (nog) heerst, over het ambachtelijke leven, breien, spinnen, fietstochtjes,de natuur, en mijn héérlijke gezinnetje met twee mannen. Maar vooral over handwerken, creatief bezig zijn, en het perfecte van het imperfecte, het wabi sabigevoel. Met mijn blog en de foto,s wil ik de wereld een beetje mooier kleuren dan de dagelijkse werkelijkheid. Helemaal onderaan mijn blog staat een fotoselectie van een aantal van mijn gemaakte quilts.

vrijdag 2 april 2010

Hexagonnen

Na alle enthousiaste reacties die ik her en der lees over de hexagonnenliefde van velen heb ik mij dan toch ook maar eens op dat pad begeven. Ik had nog een patroon van een megagroot speldenkussen van Moda liggen, dat zat bij zo,n doosje met petit fours lapjes. Met de virtuele hulp van Lida werd het al makkelijker,Ik heb mijn eigen stofjes gebruikt, o.a. de Moda serie Portobello Market, heel populair geweest jaren geleden.( als je klikt op de foto,s vergroten ze ) Ik moet zeggen, het was een heel klusje, eerst al die hexagonnetjes omrijgen, want ik heb geen plakpen, en ze dan aan elkaar zetten, dan zitten bij mij die stugge kartonnetjes al danig in de weg, ( misschien doe ik iets onhandigs...) dan weer al de rijgdraden eruit halen en die kartonnetjes verwijderen, tja, wat zal ik er van zeggen.....ik heb er (gelukkig! ) geen verslaving bij.Vind het wel vreselijk leuk om te zien wat het resultaat is.Het is een megagroot speldenkussen geworden, dat zie je niet zo maar over het hoofd op je tafel zelfs zonder je bril! maar goed, leuk is tie geworden.....en weet je wat ik er nou ook nog bij dacht.......als je aan de bovenkant een rits rond naait past er precies een WC rol in.......loop je dan even elegant over de camping met je hexagonnenWCroltas.....
En als tie nou toch te groot is voor speldenkussen dan kan het ook nog altijd dienen voor berenpoef
Ik wil bij deze iedereen hele fijne zonnige paasdagen toewensen, vooral dat laatste, zonnige dagen, zat net even lekker in een stoeltje in de kas.....dat is me lekker voor de oude botten!Je zou er een tafeltje met stoelen in zetten en er gaan zitten lunchen....DH ziet me aankomen, altijd wat geks en zelden iets goeds hoor ik hem denken........

31 opmerkingen:

  1. Leuk je speldenkussen.En de hexjes zijn echt een virus aan het worden.Alhoewel toen ik in 2000 starte met een hexjesquilt waren er ook al veel bezig.Hij zit nog niet in elkaar ,alle 2000 hexjes zijn wel al geregen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Jeannet,
    leuke poef ( LOL ) is dit geworden.
    Je hebt toch niet door de kartonnetjes geregen?
    Als je dat niet doet kun je de rijgdraden toch gewoon laten zitten ?
    Leuk gezicht zal dat geweest zijn, jij achter glas samen met de slakropjes.
    Lekker warm alleen jammer dat het geen bruin kleurtje oplevert.
    Fijne Paas.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jij ook een paar zonnige dagen toegwenst Jeannet. In of net buten de kas, wat zou jou hte? ;o)

    Ik vind je kussen erg mooi geworden. Het is inderdaad wat werk met die gonnetjes, maar tja.. het resultaat hé? Dat maakt weer een hoop goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kijk een gat in de markt, die moet je gaan verkopen op jou camping! Ik vindt het toch wel een leuk speldenkussen/beerpoef/wcrolhouder geworden (lol) Jij ook hele fijne paasdagen en blijf jij maar mooi in je gezellige blokhut zitten! groetjes Else

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een schatje van een speldenkussen-berenpoef-wcrolhoudertas..... !! :)))))
    Hopelijk kunnen we allemaal genieten van de zon, of we komen heerlijk bij jou in de kas zitten.....! Lijkt me heerlijk, zo´n plekje in de zon!!
    Geniet ze!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het speldenkussen is prachtig geworden maar die hexagonnen zijn ook niks voor mij. Je hebt hem in elk geval af gemaakt.
    Hele fijne dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja Martine, dat ben ik weer, blond......natuurlijk had ik die rijgdraadjes kunnen laten zitten, want ik heb er inderdaad omheen geregen....goeie tip voor de volgende keer...

    groetjes, Jeannet

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het is een héél leuk speldenkussen geworden.
    Maar ik ben ook niet behekst door het hexa-virus.
    Hele fijne Paasdagen, gr.Sylvia.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw dat speldenkussen is gaaf!!! Maar ik heb ook niks met hexsjes hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. super zeg die hexagonnen. Je hebt er echt mooie dingen mee gemaakt. Je bedenkt iedere keer wat moois.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk dat je hem ook hebt gemaakt, vind het leuk om hem ook in andere kleuren te zien. Ik heb hem gemaakt in zonnebloemkleuren. Verzwaard met aquariumsteentjes onderin in een apart gemaakt zakje. Staat heerlijk stevig op mijn bureau naast de naaimachine.
    Groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een handige speldenkussen. En die wcrolhouder is geen slecht idee!! ha ha
    Fijne paasdagen, Mascha

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dag Jeannet,
    Wat een werk allemaal! Moest wel lachen, zag je in staat om iedereen zo'n geweldig ding mee te geven voor de closetrol. Gratis bij een boeking op je camping! Wel sjiek hoor om zo richting de wc te rennen.
    Gebruik je de kas om iets in te telen of staat hij toch maar leeg. Nou dan wist ik het wel, ik richtte hem helemaal in. Leuke planten, te gekke tuinstoeltjes, leuke verlichting, misschien nog een leuke vollière met vogels. En dat allemaal zien te scoren op de rommelmarkt, nou ja niet die vogels dan. Zie je het voor je... Ik kom daar op omdat ik altijd in Heinenoord langs iets dergelijks rij. Telkens als ik er naar kijk, fantaseer ik op de weg terug dat als die kas van mij was, ik hem zo zou benutten. Maar mijn 'landgoedje' kent geen kas... een mens kan niet alles hebben.
    Fijne Paasdagen, geniet er van! Of is het juist nu druk op de camping en moet je heftig aanpoten?!
    Lieve groet, Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik vind het een geweldig speldenkussen Jeannet! Echt super! Ik ben ook niet zo heel erg verslaafd aan hexagonnen. Zowel niet met de plakpen als met de omrijgmanier. Er zwerven hier her en der wel wat hexagonprojecten maar ze komen amper uit de kast!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het is een prachtige spelden kussen berenpoef of wcrolhouder geworden, wat jij maar wil hoor.
    Ik zie me zo al over de camping lopen ;0)

    Fijne paasdagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een leuk speldenkussen, ik vond die van Lida ook al zo mooi. Mooie stoffen, maar Moda-stoffen zijn bijna altijd mooi. Ik zie hem al, met een closetrol erin, hopelijk zitten er dan geen spelden meer in (LOL). Die beer paste er trouwens ook mooi op, wat een leuke beer trouwens.
    Hij ook hele fijne Paasdagen,
    groetjes, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Een erg leuk speldenkussen.
    Prettige Paasdagen !

    BeantwoordenVerwijderen
  18. En wist je dat het kartonnetje er uit mag van zodra een hexje 6 buren heeft? Dat werkt ook makkelijker.
    Je hebt nu wel een all-in-on kussen hé!
    Fijne paasdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Het is je toch maar mooi gelukt, gaaf geworden hoor die berenpoef hihi! En heb je echt geen zin om er nog 1 te maken, een kleintje dan? Hele mooie zonnige Paasdagen! Groeten, Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hij is prachtig, jeannet!! Dus jij sluit je niet aan bij de andere hexjes??
    ;o)

    Fijne paasdagen...

    BeantwoordenVerwijderen
  21. I love the pincushion, I have seen a picture of it before but never realised it was so big!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Schitterend dat speldenkussen annex berenpoef annex wc-rolhouder :-))
    En als je eenmaal met hexjes begint, dan............ jij weet het nu ook.
    Fijne Paas!!!

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een prachtige spelden kussen. Geweldig leuk vind ik om hexagonnetjes te maken.

    Hele fijne en vrolijke pasen.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Geweldig dat speldenkussen heel toevallig ligt het patroon klaar om gemaakt te worden als tussendoortje dacht ik maar als ik het zo lees dan moet ik er wel even de tijd voor nemen. Maar hij is geweldig zo raak je tenminste je spelden niet kwijt.

    Fijne Paasdagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wauw, wát een joekel, leuk joh!
    Ik wil ook wel zo'n wc-rolhouder, ideaal voor de vakantie aan het Gardameer straks! De 2 pubers schamen zich altijd dood met zo'n rol, probleem nu opgelost....

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hihi, had je graag zien prutsen...! Maar je hebt er toch een leuk poefje voor de beer bij. Met hexjes werken kan best leuk zijn, maar je moet er zin in hebben. De mijne liggen al een half jaar onaangeroerd.
    Leuke vakantietip trouwens: rondje rijden en met z'n allen in de kas!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Mooie poef, daar zal beer blij mee zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ik vind dit een super speldenkussen! En wat een leuke stofjes heb je gebruikt.
    Van mij voor jou ook hele fijne paasdagen toegewenst!

    Groetjes,
    Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Zoals altijd ziet het er weer geweldig uit met een leuk verhaal van de wc rol wat een ideeen heb je toch helemaal geweldig.voor jou en je familie fijne paasdagen.groetjes Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ja zo'n speldenkussen ook erg leuk voor de beer. Ik heb ook nog zo'n pakketje in huis.
    Je hexagonnetjes zien er erg mooi uit!!
    Fijne paasdagen Hennie.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Prachtig speldenkussen/wcroltasje/berenpoef!!!
    Mens wat bedenk je toch altijd leuke dingen! Ik hoop met je op heerlijke warme paasdagen en wie weet kruip ik hier ook even in de kas... Dan denk ik aan jou!

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! altijd zéér gewaardeerd! Ik vind reacties en interactie erg leuk, maar....anonieme reacties zonder naam worden verwijderd, alsmede berichten waarin reclame gemaakt wordt.

Er is helaas een gedoe met het plaatsen van reacties, mensen krijgen foutmeldingen, of kunnen helemaal niet plaatsen, en ik krijg wekelijks reacties van Piseth San die ik niet ken.....jammer.Ik kan er helaas niets aan doen, ik ontvang ook geen mails meer van jullie berichten, dus kan er ook niet meer op terug reageren :( computers........

Hartelijke Plattelandsgroet, Jeannet

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.