Quilting Jeannet


Dit blog gaat over het wel en wee van een plattelandsquiltster. Ik schrijf met enige zelfspot en humor over het "lieve leven"op een minilandgoed aan zee, en de rust en de ruimte die daar (nog) heerst, over het ambachtelijke leven, breien, spinnen, fietstochtjes,de natuur, en mijn héérlijke gezinnetje met twee mannen. Maar vooral over handwerken, creatief bezig zijn, en het perfecte van het imperfecte, het wabi sabigevoel. Met mijn blog en de foto,s wil ik de wereld een beetje mooier kleuren dan de dagelijkse werkelijkheid. Helemaal onderaan mijn blog staat een fotoselectie van een aantal van mijn gemaakte quilts.

woensdag 28 april 2010

Manjesdag, hexablommen etc

Dit zijn de laatste drie mandjes die ik gemaakt heb voor de POP,s, de Pocket of Possies, 22 in totaal, ik ga hem nu in elkaar zetten, en dan komen er nog een heel aantal andere randen omheen, onder andere twee randen met hexagonnetjes, het was een heel geappliceer, maar wel erg leuk om te zien hoe mooi hij wordt, ik ben er helemaal "flieft"op.
En dan is er nog andere hexagon nieuws te melden, ik doe mee aan een project waar je een bloementuintje laat groeien, door middel van "Hexablommen", Karen in Australie is er mee begonnen, het is de bedoeling dat je minimaal één hele blom maakt per week, en dat je die op woensdag op je blog laat zien, van dit soort tuinieren hou ik wel, er wordt niets opgegeten door de kippen en de reeën, ikhoef het geen water te geven...lekker op het gemakje en zo groeit de tuin vanzelf, niet te veel bemesten, dan wordt het te druk, gewoon "slow"project. Ik had nog stoffen liggen van de tuinserie van H&W, ooit eens 25 jaar geleden gekocht, en nu weer opnieuw uitgegeven hoorde ik, het waren paneltjes met drie soorten stoffen naast elkaar, de oudere quilters onder ons herkennen ze vast nog wel.

En dan is dit mijn "oogst"tot nu toe, 4 blommen, het moet alleen niet te hard gaan waaien want dan waaien de blaadjes eraf.......als jullie snappen wat ik bedoel.....Maar gelukkig is het vandaag een zonovergoten dag, ik beloof jullie dat volgende week alle blaadjes vast zitten, en dat er misschien nog wel weer een bloem is uitgekomen.Heb je zin om ook mee te doen? Join the club en meld je aan bij Karen!

Iedereen een hele fijne zonnige dag, de laatste voorlopig ???? ( zeggen ze.....)


18 opmerkingen:

  1. Wat een mooie mandjes en leuk dat je je quilt nu kunt zien groeien!!
    Veel plezier, ook met de hexa-bloempjes!! Hebben ze ook een bepaalde maat?
    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Jeannet, wat een bloementuintje! Leuk die hexen, en gelukkig dat het zonnetjes schijnt en de wind er niet is!
    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gezellige mandjes ben benieuwd hoe het wordt als ze worden samengevoegd!
    Zonnige dag,groetjes
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie mandjes en prachtige blommen erbij!!
    De voorlopig laatste dag?? Daar wil ik niet aan denken...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat zijn de mandjes toch leuk, ik moet mij echt inhouden, maar eerst moeten er wat andere dingen af komen, je bloemen zijn ook lief.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie hexabloemen, prachtige stoffen gebruik je ervoor. Je mandjes zijn ook weer om te smullen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Jeannet,

    Wat een mooie fleurige hexabloemetjes heb je gemaakt.Dus daar ga je ook aan meedoen? Veel succes ermee.Wat een prachtig lenteweer hé, ik zit te genieten in de tuin.Wel is alles droog, hoor.Nog een fijne middag, ik geloof van een drukke middag, is het niet? Jorrit zijn feestje....
    Daaaaaag Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zalige blommen heb je gemaakt en schattige mandjes, wat ben je erg hard opgeschoten, nu ben ik wel nieuwsgierig naar hoe je hem in elkaar gaat zetten! Maar ik doe niet mee met de blommen, heb al teveel hooi op mijn vork! Maar ik blijf wel iedere keer kijken hoor! Groetjes,
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk geworden die mandjes. Ben heel benieuwd naar de rest. En die hexjes zien er goed uit, maar ik bespeur een beetje gesjoemel (zoals we hier zeggen) Ben zelf nog in dubio of ik wel of niet zal meedoen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Beautiful, beautiful flowers Jeannet! I am going to enjoy watching your garden grow! And, I love the baskets too.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hele leuke mandjes zijn het weer .En je hexablommen ook zo'n leuk project.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een lieve groepje heb je daar! Schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig zijn de mandjes Jeannet...en je blommen worden zeker ook heel mooi..hexjes blijven een van mijn favoriete projectjes om te doen....je hebt er weer leuke stofjes voor uitgezocht...
    groetjes Francien.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ze waren in het echie nog veeeeel mooier hoor Jeannet!! Prachtige hexagonnenblommen heb je, hier ligt ook nog een serie H&W in de la hihi maar niet nu!! Zet hem op joh met de blommen!! Veel plezier met het aan elkaar zetten, geniet ervan! mooie avond nog, XXXD

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Je schiet lekker op met je POP. Goed gevoel he om een top bijna klaar te hebben?
    Voor mij geen hexjesproject. Wel een zonnetje de komende dagen als het effe kan. Fijne dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Your posy baskets are beautiful, makes me want to make this quilt. Your flower garden hexagons are lovely too.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hello from a hexie gardener.
    The fabrics in your flowers are very pretty!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Cute baskets. I have the pattern set but have not started on it yet.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! altijd zéér gewaardeerd! Ik vind reacties en interactie erg leuk, maar....anonieme reacties zonder naam worden verwijderd, alsmede berichten waarin reclame gemaakt wordt.

Er is helaas een gedoe met het plaatsen van reacties, mensen krijgen foutmeldingen, of kunnen helemaal niet plaatsen, en ik krijg wekelijks reacties van Piseth San die ik niet ken.....jammer.Ik kan er helaas niets aan doen, ik ontvang ook geen mails meer van jullie berichten, dus kan er ook niet meer op terug reageren :( computers........

Hartelijke Plattelandsgroet, Jeannet

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.