Quilting Jeannet


Dit blog gaat over het wel en wee van een plattelandsquiltster. Ik schrijf met enige zelfspot en humor over het "lieve leven"op een minilandgoed aan zee, en de rust en de ruimte die daar (nog) heerst, over het ambachtelijke leven, breien, spinnen, fietstochtjes,de natuur, en mijn héérlijke gezinnetje met twee mannen. Maar vooral over handwerken, creatief bezig zijn, en het perfecte van het imperfecte, het wabi sabigevoel. Met mijn blog en de foto,s wil ik de wereld een beetje mooier kleuren dan de dagelijkse werkelijkheid. Helemaal onderaan mijn blog staat een fotoselectie van een aantal van mijn gemaakte quilts.

woensdag 14 april 2010

Woendsdag mandjesdag

Ik heb van de week deze mand gemaakt........a.s. vrijdag is onze DS jarig, 11 jaar wordt hij dan al weer, het kleine knusse gaat er dan toch echt vanaf en dat wordt coole chips uitdelen op school ipv de creaties die mama altijd bedenkt....dat kan nu toch echt niet meer. Mama vind dat wel héél erg jammer, want dat was nou net wat altijd zo leuk was, nu komen er weer heel andere dingen aan bod, anders, maar vast niet minder leuk Door al de drukte ben ik niet aan het appliceren van dit schattige mandje toe gekomen, dat heb je als je weekenden weg gaat en weer van alles ziet..........
Want ik ben natuurlijk wel met gezwinde spoed hier aan begonnen, aan dit mandje wat hopelijk straks met bloemen erin op de tafel zal staan, zien jullie dat de uitstraling van dit mandje meteen totaal anders is als je met andere stoffen werkt ? bij mij wordt het een beetje antiekerig, de stof die er achter ligt ga ik als binnenkant gebruiken en als randje er boven.Het is een heel breed stitcherie patroon, 27 inch ofzo, dus voorlopig ben ik nog even bezig.......wordt vervolgt.


21 opmerkingen:

  1. Alvast gefeliciteerd met de verjaardag van je DS. Als je 11 wordt, wil je inderdaad geen door je moeder zelfgemaakte lekkernijen uitdelen.... Mijn DS is nu 15 en gelukkig valt het puberen tot nu toe nog heel erg mee. En dan is deze leeftijd toch ook erg leuk!!
    Succes met de mandjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Alvast van harte gefeliciteerd Jeannet. Dat opgroeien van je kinderen valt voor ons moeders niet mee hè? Je bent in elk geval weer met leuke handwerkjes bezig! Ga zo door!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Morge Jeannet, alvast gefelciteerd met Jorrit! Wat heb je weer een leuk mandje op de kop getikt, succes met borduren en het pop mandje is ook erg lief. fijne dag, Else

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er zo VET COOL uit hoor, die chipsmand! En lekkerrrrr...
    Hij is leuk zeg, die stitcherie, en een bekend stofje voor mij wat er binnenin komt!

    Gezellige dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Alvast van harte met je zoon, ja, elke leeftijd heeft zijn leuke dingen. Dat mandje ziet er al heel leuk uit zo en die mand van Bep is toch wel heel erg mooi
    1 Die stof voor de binnenkant zal het idd goed doen, het wordt trouwens best een flinke maat!
    Groetjes, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Alvast gefeliciteerd met jullie DS. Het zal wel meevallen met die puberteit. Jongens zijn over het algemeen wat rustiger ;)
    Ben benieuwd hoe je bloemenmandje is als hij af is.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Alvast gefeliciteerd met je DS. Veel plezier met je pop mandje en je borduurwerk.
    Groetjes Mascha

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie mand heb je gemaakt voor je DS an natuurlijk alvast gefeliciteerd ermee. Ja als ze een bepaalde leeftijd bereiken wordt het allemaal wat anders maar ook wel weer leuk. Je mandje in wording ziet er ook weer leuk uit en de stitcherie vind ik ook zo'n snoepje.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gaat het hard he! je moet maar zo denken: heb je lekker meer tijd om aan je schattige mandje te werken joh! Goed idee om die cheater stof aan de binnenkant te gebruiken, zal super staan! Jorrit alvast gefeliciteerd en een hele fijne dag een vrijdag! Verjaarsknuffel XXXD

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dag Jeannet,

    Wat een mooie grote mand vol lekkers... de aanloop naar de verjaardag.Toch heeft hij het er niet zo heel veel over.... die kippen daar zit hij meer overin.
    Hopelijk wordt het een fijne dag voor Jorrit de 16e.......
    Dat mandje wordt ook even mooi, echt een stitchery... wat zou daar allemaal in kunnen?
    Nog een mooie dag toegewenst van Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Alvast van harte!!! Ja er is altijd drukte zo rond een verjaardag....

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Toch een mandje voorbereid en dan nog een leuk mandje dat je gaat maken met die stitcherie.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ooooh, dat nieuwe mandje van jou wordt geweldig leuk vooral met die grote stitchery!
    En alvast hip, hip, hip HOERAA voor de jarige!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Kinderen zijn veel te snel groot. En met 11 jaar wil je zeker niet meer van al die door je moeder gefrutselde dingen. Moeder kan nu vooral voor haarzelf frutselen en die frutsels zijn allemaal even mooi! (sorry, ben wat melig vandaag)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. alvast van harte met je grote knul!!!
    je mandje is schattig en die stitchery, wordt vast voor die tas: leuk!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Alvast gefeliciteerd met je DS! En die stitchery is zo klaar, joh. HIj borduurt nl. heerlijk weg... Ik moet meteen weer denken aan onze vakantie vorig jaar, toen ik hem geborduurd heb voor Bep.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Alvast gefeliciteerd met je DS! Mijn zonen zijn tussen de 17 en 29! Echte kerels!!! Geweldig!
    Geniet van je zoon!! En weet je: moeders mogen altijd knuffelen; het maakt niet uit hoe oud ze zijn.... (alleen maakt het uit wie het ziet.... ;) ...)!
    En mooie mandjes!!!
    Geniet ze!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Op de eerste plaats natuurlijk vast gefeliciteerd met je zoon, 11 jaar, ja dan moeten de tractaties echt wel een beetje stoer zijn hè.
    Het mandje is een dotje, helemaal met de stof die jij gaat gebruiken. Die stitchery is nog een hele klus, maar lekker om te doen hè.
    Dan heb ik ook nog even jaloers gekeken naar de geweldige buit van je weekendje Zutphen, wow....geweldig, helemaal mijn smaak. Ik hoop in Veldhoven over 2 weken mijn slag te slaan op de Europese Quiltkampioenschappen. Ik ga daar zeker ook "petraprinsen" LOL
    Ga jij nog naar Veldhoven? Zus Erna en ik gaan in elk geval zaterdag en misschien zondag nog even terug, maar dat ligt aan hoe de zaterdag is verlopen (of ik niet te veel heb lopen kletsen en zo....)

    Groetjes,
    Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoop dat jullie een gezellige verjaardag vieren en die "grote" jongen niet te dwars gaat puberen, maar ach het hoort erbij!
    Je mandje is schattig en dat komt dus gewoon de volgende keer, die stitchery is echt gaaf, is die voorbedrukt? Lijkt mij enig om er zo een te maken. Geniet dus maar van dit mandje en borduur lekker buiten in de zon! Fijne dag, groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik val met mijn neus meteen in een verjaardag: van harte gefeliciteerd met je zoon en wens hem een hele gezellige verjaardag!

    Bedankt voor je bezoek aan mijn blog en je lieve complimenten! Ik zie dat jij je uitleeft op prachtige quilts, ik ben een muts op dat gebied en vind het dus super knap! Mijn passie ligt zoals je hebt gezien meer bij wonen....je bent er altijd van harte welkom!

    En o ja...ik heb twee meiden van 15 en 12 en al wordt het anders, het blijft geweldig hoor! En de oudste pubert tot nu toe nog helemaal niet!! Dus gewoon blijven genieten!!

    Een fijne verjaardag en een fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Jorit Gefeliciteerd en geniet van je dag, laat je maar lekker verwennen.

    Met allemaal mooie en leuke cadeautjes dit mag een keer per jaar zeker..

    Jeannet jij ook een fijne dag Gefeliciteerd en geniet van je handwerk prachtig !!

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! altijd zéér gewaardeerd! Ik vind reacties en interactie erg leuk, maar....anonieme reacties zonder naam worden verwijderd, alsmede berichten waarin reclame gemaakt wordt.

Er is helaas een gedoe met het plaatsen van reacties, mensen krijgen foutmeldingen, of kunnen helemaal niet plaatsen, en ik krijg wekelijks reacties van Piseth San die ik niet ken.....jammer.Ik kan er helaas niets aan doen, ik ontvang ook geen mails meer van jullie berichten, dus kan er ook niet meer op terug reageren :( computers........

Hartelijke Plattelandsgroet, Jeannet

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.