Quilting Jeannet


Dit blog gaat over het wel en wee van een plattelandsquiltster. Ik schrijf met enige zelfspot en humor over het "lieve leven"op een minilandgoed aan zee, en de rust en de ruimte die daar (nog) heerst, over het ambachtelijke leven, breien, spinnen, fietstochtjes,de natuur, en mijn héérlijke gezinnetje met twee mannen. Maar vooral over handwerken, creatief bezig zijn, en het perfecte van het imperfecte, het wabi sabigevoel. Met mijn blog en de foto,s wil ik de wereld een beetje mooier kleuren dan de dagelijkse werkelijkheid. Helemaal onderaan mijn blog staat een fotoselectie van een aantal van mijn gemaakte quilts.

maandag 22 november 2010

en de winnaar is......

En de winnaar van het blokkenboekpatroon is...........Sylvia Medema uit Groningen! !Mail me even je volledige naam en adres en het komt meteen naar je toe. Het weekend heb ik deze krans gemaakt, ik zag hem bij Simone op haar blog en vond het zo,n leuk idee. eens strokrans en een zak strooigoed, lijmpistool, en klaar ben je, staat heel erg gezellig op de tafel.

Het was heerlijk weer het afgelopen weekend, zonnig, en toch niet zo koud, wij hebben veel buitenwerk gedaan, bladeren geveegd en opgeruimd, want ook wij kunnen hier niet alles laten liggen al wonen we buiten, dan heb ik teveel werk in het voorjaar. Man en zoonlief zijn aan het houtkloven geweest, wij kopen iedere twee jaar zo,n 50 kuub hout wat dan wordt gebracht op een vrachtwagen met trailer en dat maken we zelf klein voor de houtkachel.
Herkennen jullie deze nog...........van dit logje ( klik) over de kuikenreanimatie.........Marja Visser en haar man waren toen hier, en er dreigde een kuiken ten onder te gaan en die heb ik toen helemaal weer tot leven heb geföhnd......het heeft hem geen windeieren gelegd.....tis een hele knaap geworden.......zou best smaken met de kerst...mag niet van zoonlief, en nu hebben we dus twee hanen en ik heb van manlief het verbod gekregen om in de toekomst nog kippen te föhnen......
Vinden jullie dit ook geen prachtige herfstcombinatie ? met die prachtige handgeverfde wolletjes ? Ik laat jullie tzt zien wat het word, het is een klein werkje met een groots resultaat,vaak zijn het de stoffen en de combinaties die het doen, dat kan ik er wel vast van zeggen, ideale kerstcadeautjes!
Wie van jullie gaan er naar de naald en draaddag volgende week in Heenvliet ? voor mij is het niet zo ver en het lijkt een leuk programma dus ik ga er wel heen.Allemaal een fijne week en wie weet,tot zaterdag in Heenvliet.

32 opmerkingen:

  1. Wat een mooie haan is het geworden!
    Leuk dat je hem nog een keertje laat zien!
    groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. gewoon door blijven föhnen hoor,het is een prachthaan geworden.Ik mis de kukel van onze haan nog wel eens.Hij is 12 geworden.de buren niet denk ik...
    mooie wolletjes ,ik ben benieuwd wat je er van gaat maken.
    groetjes patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige stofjes. Ben benieuwd wat je er van gaat maken.

    Ook de krans is erg leuk geworden. Staat inderdaad erg gezellig. Maar met twee kleine kinderen eten we het liever nog even op...

    Groetjes,
    Lidna

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke krans is het geworden. En dat je met wat fohnen zo'n prachtige haan kunt krijgen. Mooie stofjes, ben benieuwd wat het wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie stofjes. Ik zie dat ik er zelf drie van heb !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Door al het föhnen zitten zijn veren wel perfect.
    Die krans is erg leuk, maar dat durf ik hier niet aan, met een hond die alles lust

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een ontzettende leuke krans, ik ga gelijk op jacht.
    Je haan is geweldig goed geworden, maar 2 hanen :-0
    Mooie lapjes, je zit er waarschijnlijk al overheen te aaien.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een snoeperige krans. Maar na die lijm is het niet meer eetbaar.Dus je mag er alleen maar na kijken en opeten niet.
    Leuke tuinfoto's en hiero wordt ook hout gehakt. groet liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hij is mooi opgegroeid, maar je had dus al gelijk in je fohn-logje...

    leuke/lekkere stofjes.

    k ben niet zo'n kransenmens, maar als ik deze zie, ben ik al bijna weer om...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zonde van die heerlijke schuimpjes!!LOL!! Nee hoor ziet er heel gezellig uit! Maar ik begin er niet aan, er ging net zoveel naar binnen als op de krans! En wat een schitterend beestje is het geworden, maar twee hanen zal wel veel heibel geven in het hok! Machtig mooie lapjes heb je daar, ben benieuwd wat dat gaat worden! Weet nog niet of het gaat lukken, Heenvliet, maar zie het nog wel, groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk je krans! Jullie hebben heel ander strooigoed ;)
    Je haan is prachtig hoor. En die stofjescombinatie is ook schitterend.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuke krans!En wat isie mooi geworden de haan. Maar ja....wat nu. En die lapjes zijn prachtig. Ben heel benieuwd. Toch weer een wolletje? Hoe is het met je kerstquilt van Patek?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. hahaha ik moest lachen om de reactie van je man om geen kuikens meer te fohnen !!!
    Ik ben heel benieuwd wat voor moois je weer gaat maken, hou ons maar niet te lang in spanning :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wauw.....das idd een flinke knaap geworden! Het is goed toeven bij jullie!!! Leuke strooigoed-krans ;0).......
    Groetjes, Hubertine

    BeantwoordenVerwijderen
  15. O Jeannet, wat een geweldig mooie haan is het geworden! Gewoon door blijven fohnen.....
    Mooie stofjes en wolletjes. Ben benieuwd wat
    dat weer wordt. Enne, als er geen sneeuw ligt
    ga ik naar de N&D dag met mijn moeder.
    Groetjes, Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat kukentje is een schitterend beest geworden. Kan dat wel twee hanen bij elkaar? Misschien een nieuw huis bouwen voor een nieuw gezin ;-)
    Leuke stofjes, ben heel benieuwd.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooi is je haan geworden. Zolang ze genoeg ruimte hebben zullen ze waarschijnlijk niet vechten en is het niet erg om er 2 te hebben.
    Je krans ziet er lekker uit, maar blijven jou katten eraf? Ik kan geen eens een boodschappentas neerzetten of er zit een kat in die gelijk door het plastic aan het brood gaat eten.
    groetjes Franny

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zo dat is een mooie haan geworden!!!
    Ik kan begrijpen van je zoon dat hij niet in de pan mag!!

    Ja met de tuin blijf je nu wel bezig zo heb je alles weg en met de volgende wind vlaag ligt het weer vol met bladeren, maar ja je bent lekker buiten bezig.
    Je hebt weer vreselijke mooie stofjes weet je al wat je er van gaat maken?
    Ik zie je woensdag bij de mandjesclub

    Groetjes Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Zooo Jeannet...wou dat mijn haren zo groeien als de haan zijn veertjes als ik ze föhn...het is een prachtstuk geworden...niet opeten hoor!!...de krans wel daarintegen..zou bij mij niet lang hangen...en de stofjes....ben er weg van wat een mooie zachte wollige kleurtjes prachtig!!
    groetjes Francien.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ben heel nieuwsgierig wat je van die mooie kleurtjes gaat maken.
    En dat vastgeplakte snoepgoed is heel goed voor de lijn.( lol )

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Tjonge wat een knoert van een haan. De krans is ook leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een leuke krans heb je gemaakt. En hier snort het houtkacheltje ook lekker. Er is geen fijnerer warmte volgens mij en zo gezellig! De haan is prachtig geworden hoor! En gefelicteerd ook nog aan de winnares natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik had de krans dit jaar nog niet eerder gezien. Erg leuk. Jammer, dat het vast zit :).

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Dat is een goede manier om te lijnen, zo'n krans waar je alleen maar naar kunt kijken. Maar hij is leuk.
    Wat een prachthaan is het geworden, erg leuk om hem nog eens te zien.
    En dat hoop ik nog eens mee te maken, zoń naald en draaddag. Maar ik heb nog steeds niet uitgezocht hoe je er kan komen met het ov. Maar zaterdag zou ik toch niet komen, dan komen er hier twee dametjes logeren. En dat is ook leuk.
    Veel plezier in ieder geval, groetjes, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Sylvia gefeliciteerd. Wat een leuke krans heb je ook gemaakt en wat is die haan groot geworden geweldig goed gedaan. De lapjes vind ik erg mooi, ben benieuwd wat voor moois je ervan gaat maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Zo dat is een flinke jongen geworden, laat Jorrit maar niet horen van die pan met vet! Lekkere krans heb je op tafel liggen, is ie nog vol? Mooie stofjes ben benieuwd wat dat gaat worden. fijne avond, groetjes Else

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Zo, die haan is al groot. Gewoon de volgende keer als het nodig is de föhn pakken, hoor.
    Mooie stofjes, ben erg benieuwd wat het wordt.
    Groetjes Mascha

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hallo Jeannet een prachtige haan is het geworden en zoonlief heeft gelijk je zou er niet veel smaak van hebben met kerstmis het arme beestje,je hebt wel een hele goede smaak wat betreft je stofjes die zien er weer goed uit en daar maak je ons weer lekker mee.Groetjes Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hola!
    Muy lindo tu blog...te visito desde Costa Rica!
    Zuly Castillo
    http://pedacitosdetela.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  30. O wat een heerlijk log, je zit klem met je föhn en het kuiken tussen DH en DS! Hij ziet er prachtig uit met zijn veren sjaal!
    Heenvliet is voor mij wel erg ver, hoewel DH en ik gisteren aan het dromen waren over een weekje of weekeindje Zeeland, Brugge en zo...
    En dromen is nog steeds leuk!
    Fijne dag Jeannet!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. wat een prachtkip - je mag mijn haar ook een keer fohnen, misschien helpt het. de wolletjes zijn mooi , ben benieuwd wat je gaat maken...

    zag net ook je blokkenboek - leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Gefeliciteerd Sylvia, met je mooie prijs. En Jeannet natuurlijk dank voor deze giveaway. Je krans ziet er trouwens heerlijk uit: je zou er zo een stuk vanaf willen bijten!

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! altijd zéér gewaardeerd! Ik vind reacties en interactie erg leuk, maar....anonieme reacties zonder naam worden verwijderd, alsmede berichten waarin reclame gemaakt wordt.

Er is helaas een gedoe met het plaatsen van reacties, mensen krijgen foutmeldingen, of kunnen helemaal niet plaatsen, en ik krijg wekelijks reacties van Piseth San die ik niet ken.....jammer.Ik kan er helaas niets aan doen, ik ontvang ook geen mails meer van jullie berichten, dus kan er ook niet meer op terug reageren :( computers........

Hartelijke Plattelandsgroet, Jeannet

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.