Quilting Jeannet


Dit blog gaat over het wel en wee van een plattelandsquiltster. Ik schrijf met enige zelfspot en humor over het "lieve leven"op een minilandgoed aan zee, en de rust en de ruimte die daar (nog) heerst, over het ambachtelijke leven, breien, spinnen, fietstochtjes,de natuur, en mijn héérlijke gezinnetje met twee mannen. Maar vooral over handwerken, creatief bezig zijn, en het perfecte van het imperfecte, het wabi sabigevoel. Met mijn blog en de foto,s wil ik de wereld een beetje mooier kleuren dan de dagelijkse werkelijkheid. Helemaal onderaan mijn blog staat een fotoselectie van een aantal van mijn gemaakte quilts.

maandag 16 mei 2011

In mei, leggen alle vogels een ei......

En hier is het volgende blok van de BOM van Veronique. Iedereen welkom in mijn vogelhuis, vorige zomer had ik er een wespennest in, maar vogels vind ik toch wat vriendelijker gasten.Dit vind ik tot nu toe één van de leukste blokken om te maken, helemaal leuk zo met die vogeltjes er boven.
In mei leggen dan wel volgens het spreekwoord alle vogeltjes een ei, bij ons doen ze dat toch echt in April al hoor, ik weet niet of dat door het mooie voorjaar komt, maar in mei komen de vogels al UIT het ei is een beter gezegde, het komt zeker van vroeger, toen de winters nog echte winters waren en aprilletje zoet nog wel eens een witte hoed gaf.
Hier nog een kleine close up van de bloemetjes om het vogelhuis.
En deze dame zit nog wel stevig op de eiren, ik las van de week in de krant dat zwanendames die op het nest zitten te broeden uitstelend verzorgt worden door de zwanen heren, er was ergens in Nederland een zwaan ernstig mishandeld en daaraan overleden, toen hebben jongeren zich ontfermt over de moederzwaan en ze verzorgen haar helemaal, ze slapen er bij bij toerbeurt, wat heerlijk dat er dan toch ook nog zulke jongeren zijn!
Deze vind ik ook zo leuk, twee vogeltjes die een hartje vast houden, ik zie alleen wel, kritisch als ik ben, dat het linkervogeltje niet niet helemaal mooi rond loopt bij zijn borst, appliceren vind ik dan ook niet makkelijk, ik doe het met freeserpapier, en dat is dan weer zo stuk, toch eens op les gaan bij Ageeth, dat zou het vast een stuk verbeteren.
Moeder waterhoen  zit ook nog geduldig op het nest, vlak bij ons aan de kant van de sloot, dat zijn zulke mooie beestjes als ze klein zijn, felrood, dat zal ook wel een reden hebben.Ik denk dat deze snel uitkomen.
Ik ga nu blok nr. 11 maken van de BOM, dat is niet zo,n moeilijk of beter gezegt bewerkelijk blok.
Het middenstuk heb ik al gedaan, maar ja, dat is natuurlijk appeltje eitje!
Iedereen weer een fijne week! regen voorspeld van de week, getsie! dat zijn we niet meer gewend, van mij mag die zon subiet terugkomen, wij gaan vanmiddag na schooltijd even gezellig op de koffie bij crea annemieke, die was gisteren jarig.O ja, nog even vragen beantwoorden vanwege mijn beeindigde patronenverkoop, nou, daar had ik gauw genoeg van, het liep heel goed, maar het eerste patroon wat ik verzond kwam al niet aan, en ik had het echt gepost,dus geld terug storten, de volgende zending naar Belgie moest ik achteraf bijbetalen van de TNT, wéér balen,dus vlug er mee ophouden! ik ben geen commerciele winkel en zo kost het me alleen maar geld.


 

35 opmerkingen:

  1. Oh wat zijn ze leuk geworden de vogeltjes. Hier wordt aardig op en neer gevlogen door de vogeltjes. Ik was je patroontjes al kwijt. Jammer dat het dan tegenzit.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk die regen. Het was hier wel heel droog.
    Wat een ontzettend leuk blok met grappige details.
    Fijne week !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mooi het vogelhuisje,en dat je liever vogels hebt dan wespen is normaaldat de broedend zwaan zo goed verzorgt word is super

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha Jeannet, wat een luke blokken en gezellig verhaal. Wij hadden een nestje van een koolmezen paartje. De jongen hoorde kwetteren en de ouders hadden veel werk aan het voeden. Ach, is dat niet zo ongeveer zo als het bij ons mensen ook gaat? Enne, die patronen, meis kom naar de Naald & Draaddag op 19 november want dan houden we weer een patronenruiling. Jammer van de regen maar eigenlijk ook wel weer lekker. Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hi Jeannet, Love your birdhouse block and all your lovely photos of the swan and the duck and those beautiful eggs in the nest.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb weer genoten van je blok en van de heerlijke voorjaars foto's.
    Maar de regen moet echt hoor, het is nog veel te droog.
    Ook ik zit graag even buiten .
    Groetjes Siny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk verhaal weer! . deels het quiltblok en deels de realiteit in het mooie vogelleven. groeten van liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat heb je weer een gezellig blogje geschreven
    En die moederzwaan heeft het maar goed met haar ventje.....
    En gelukkig regen goed voor de tuin.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind je vogelhuisjesblok er geweldig uitzien, Jeannet! Mooi werk
    en prachtige kleuren! Volgens mij kan
    ik je weinig bijleren, maar dat les-
    geven lijkt mij wel leuk, hoor!
    Ook hier is er nieuw leven, in de
    vorm van 5 koolmezenkinders. Ik sta
    de hele dag op wacht tegen de katten.
    En natuurlijk verwachten wij nog
    ander jong leven... Groetjes, Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuk blok! Zoooo schattig dat vogelhuisje met die vrolijke bloemetjes. Ik wordt elke keer dat ik jouw site bezoek weer een beetje verliefder op alles dat je maakt...

    knuffel Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Jeannet, Geweldig blok met de vogelhuisjes, vogeltjes en ook dat kleine vogeltje die onderin zit ziet er zo lief uit. Fantastische kleur en stofkeuze.
    Ik moet nu toch echt met de Mysterie gaan starten, want als ik die blokken van jouw zo zie, wordt ik er helemaal vrolijk van.
    groetjes, Anja Lems

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuke quilt is dit toch! En je logje over vogels in combi met de BOM is helemaal leuk.
    Fijne dag en veel plezier bij Annemieke.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat ga je lekker Jeannet met deze BOM. Je blokken zijn prachtig! Je hebt er ook weer een gezellig logje van gemaakt. Leuk met al die mooie foto's.
    Jij ook een fijne week en niet te hard werken hè! LOL

    Groetjes,
    Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  14. WOUW wat een leuke quilt, schattig het vogelshuisje maar t hart wat je nu gaat maken lijkt me ook super leuk veel plezier

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Very nice both blocks!! I am just starting the one with the house of birds...
    hugs,

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat heb je er een leuk blok van gemaakt, ik krijg er weer zin van. Ik vind mijn engel zo'n saaie jurk aan hebben, zodat ik nog niet verder gegaan ben. Leuk, dat de blauwe bloem van katoen is en niet, zoals ik in het boek zag, met een wolletje.Heel vrolijk zo! Jij schiet al lekker op, het hart ook al af! je gaat als een speer.
    Goed van die jongeren, dat ze voor de moeder zwaan en kinderen zorgen, je opmerking is gelukkig heel waar!
    Groetjes, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een leuk blok is het geworden Jeannet!! Leuke kleuren heb je ook gebruikt.
    Dat freezer papier had ik ook aangeschaft, maar tot nu toe heb ik het nog niet gebruikt. Ik spelt het gewoon op de stof en vouw beetje bij beetje het zoompje om... gaat eigenlijk best goed dus dat freezer papier daar wacht ik nog maar even mee. Ik ben nog steeds aan het stoeien met blok 3 en ik zal blij zijn wanneer die af is hoor.
    Bij ons zijn alle waterhoentjes al uitgekomen. Er waren heel wat nesten in de buurt dus overal zie ik die rode koppies zwemmen achter moeder aan hahaha.
    groetjes, jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat eem prachtige blokken! Heel mooi gedaan. En die verkoop....misschien moeten we eens patronen gaan ruilen hier en daar, niet commercieel en veel leuker want je krijgt er ook iets voor terug!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een leuk blok is dit geworden. Geweldig ik blijf het ook een ontzettend leuke quilt vinden. Nu maar duimen dat de wespen wegblijven dit jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een prachtig blokje en mooie foto's Jeannet!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Prachtig blok!Wat een leuke quilt is dit toch. En ik merk dat ook jij er volop van geniet. En jammer dat het zo mis liep met je verkoop. TNT is idd niet altijd even betrouwbaar. Zo jammer.Maar zoals Els zegt een patronenruil en dan alles maar meeslepen! is ook net zo leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat leuk dat vogelhuisje!! En weer van die leuke lieve stofjes gebruik je.
    Dat van die zwanen had ik ook gezien bij hart van Nederland. Die jongens blijven in het buurt van het nest zitten totdat de eitjes zijn uitgebroed.

    Groetjes
    Tertia

    BeantwoordenVerwijderen
  23. O wat beeldig, dat vogelhuisje met die vogeltjes. Prachtige stofjes ook.
    Hier zitten vogeltjes in de tuin hun jongen al te voeden, zo'n grappig gezicht.
    groetjes
    Jane

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Beetje later dan normaal, maar was al een snel langs, geen tijd, maar daarom nu! Wat een schattig blok, waarin echt mei wordt vertegenwoordigd. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een leuk blok heb je gemaakt. En leuke foto's van onze vleugelvrienden.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Het wordt een prachtige quilt, Jeannet! Ook dit blok vind ik weer een plaatje. Groetjes, Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  27. we zijn een fietstocht in Zeeland aan het plannen, mede door jouw enthousiaste verhalen...dank je daarvoor..........

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Enig, wat een leuk blok, ik zou dat alleen al leuk vinden om te maken en op te hangen in mijn keuken! Ja sommige mensen hebben het hart op de goede plek, ook jongeren, maar andere zoals die die ooievaarsjongen hebben gedood, die zou je het liefst zelf hun nekkie om draaien! Fijne week en we krijgen een zonnig weekend, is beloofd!! LOL! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hoi Jeannet,
    Het is bijna niet te geloven, maar ik heb mijn boek over Carl larsson ook al binnen. In nog geen veertiendagen.Had het boek vanwege de koster per boot laten komen in plaats van per vliegtuig, maar die schuit lag blijkbaar goed op stoom. Ziet er heel leuk uit, maar ga wel met enkele dingen rekening houden. Had soms wat lange 'koppen' die worden in het boek, hoewel er ruimte voor is, half afgedrukt. Ook de collage's worden wat klein, ga dus op mijn Larsson blog niet meer met collages werken. Zo leert een mens nog een hoop! Maar het ziet er voortreffelijk uit! Leuk hè de aquarel zentangles Heb zo'n klein verfdoosje bij Pipo's gekocht met een kwastje dat je aan het eind met water kunt vullen. Geeft de Zentangle direct weer een heel ander beeld. Ik heb trouwens nog wel wat ideeën, maar die moet ik nog uitproberen.
    Fijne avond verder! Lieve groet, Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Gezellig blogverhaal met mooie foto's! Fraaie details in de quilt, vind die knoopjes zo leuk verwerkt!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Que maravilla de trabajo, es precioso!!!! Enhorabuena por tu blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hey there! I just wanted to аsk іf you eνer have any pгoblems ωith hackers?

    My laѕt blog (wordpress) was hacκed and I endeԁ uρ lοsіng many months of hard work due tо no dаta bacκup.

    Do you haѵе any methods to ρrevent hackers?
    My web-site :: http://www.prweb.com/releases/silkn/sensepilreview/prweb10193901.htm

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ϻy brother suggeѕteԁ I might liκe thіs blog.
    Hе ωas totally right. This post actuаllу mаԁe mу dаy.
    You cann't imagine just how much time I had spent for this information! Thanks!

    My web blog; V2 Cigs Support Me Really feel Extra Wholesome When I Begin Smoking
    Also see my webpage :: V2 Cigs reviews

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! altijd zéér gewaardeerd! Ik vind reacties en interactie erg leuk, maar....anonieme reacties zonder naam worden verwijderd, alsmede berichten waarin reclame gemaakt wordt.

Er is helaas een gedoe met het plaatsen van reacties, mensen krijgen foutmeldingen, of kunnen helemaal niet plaatsen, en ik krijg wekelijks reacties van Piseth San die ik niet ken.....jammer.Ik kan er helaas niets aan doen, ik ontvang ook geen mails meer van jullie berichten, dus kan er ook niet meer op terug reageren :( computers........

Hartelijke Plattelandsgroet, Jeannet

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.