Quilting Jeannet


Dit blog gaat over het wel en wee van een plattelandsquiltster. Ik schrijf met enige zelfspot en humor over het "lieve leven"op een minilandgoed aan zee, en de rust en de ruimte die daar (nog) heerst, over het ambachtelijke leven, breien, spinnen, fietstochtjes,de natuur, en mijn héérlijke gezinnetje met twee mannen. Maar vooral over handwerken, creatief bezig zijn, en het perfecte van het imperfecte, het wabi sabigevoel. Met mijn blog en de foto,s wil ik de wereld een beetje mooier kleuren dan de dagelijkse werkelijkheid. Helemaal onderaan mijn blog staat een fotoselectie van een aantal van mijn gemaakte quilts.

vrijdag 8 juli 2011

Live is beautiful

Mag ik iedereen heel hartelijk bedanken voor alle aardige, leuke, lovende en lieve reacties op mijn post van de Mid19th? Ik was er wel een beetje verlegen van, ik zweef een beetje boven mijn schoenen eerlijk gezegd....heb altijd het idee dat als ik het kan, dat iedereen het dan wel kan, beetje neerbuigend over mijn eigen werk, maar ja, is dat niet " vrouwen eigen " als ik dat soms ook lees bij anderen? Nu maar weer tot de orde van de dag met de beentjes op de grond, of de orde van de BOM.
Het blijft natuurlijk een mooie spreuk, maar het gaat niet altijd op, toch? soms is het leven wel eens een beetje minder "Beautifullig".Dat herkennen jullie toch zeker ook wel?
Dat geld in elk geval niet voor "beest", daar lijkt het leven wel iedere dag "Beautiful"voor te zijn, iedere dag lekker hapje en aandacht, met niets om je zorgen over te maken, kunnen katten zich eigenlijk wel zorgen maken? Of is dat nou juist het significante verschil tussen mensen en dieren, die zorgeloosheid ? Hou ik daarom zo van dieren? filosofisch vraagje,Ik zal er eens diep over nadenken het weekend.....
Dit is blok 10 van de BOM van Veronique, ik maak de blokken door elkaar heen. En jullie zien wel dat ik Jules,de bruine labrador weer heb vervangen door Arax,het grijze "Beest", vind ik toch beter bij me passen.
Ik blijf deze quilt met gemengde gevoelens maken, ik weet niet helemaal goed waar het aan ligt, zijn het de kleuren die afwijken van wat ik anders altijd gebruik? zijn het de grote blokken die me soms tegenstaan? is het de countryachtige manier van werken met grote steken? Ik kan er de vinger niet echt opleggen.Ik ben ook bang dat hij straks, als ik hem blok voor blok quilt, niet mooi op elkaar past.Zijn er onder jullie lezers die daar ervaring mee hebben, ik lees er eigenlijk nooit over ?
Steeds als ik twijfel blader ik maar weer eens naar de foto van het eindsresultaat, en gelukkig komt het dan wel weer goed, want die vind ik nog steeds erg mooi, dus dan moet de mijne dat toch straks ook wel worden? En zeker als ik bij al die Spaanse dames (klik) kijk die deze quilt maken, zo smaakvol!
Ik moet geloof ik nog drie of vier blokken, ik ga nu beginnen aan blok 6, de Sunbonnet meisjes die wandelen met Jules,dat blok meet maar liefst 90 x 30 cm!!Ehh... kan ik het "Beest" wel aandoen om hem aan een lijntje op een quilt te laten lopen?
Iedereen een prachtig zonnig weekend gewenst!Het is bij ons druk op de camping, komende en gaande man, iedereen is in vakantiestemming, en het weer valt zoals gewoonlijk aan de kust weer reuze mee, gewoon een Hollandse zomer.

27 opmerkingen:

  1. Ik vind je de quilt die je laat zien ook wel grote blokken hebben maar het is wel een hele mooie ook hoor Jeannet...wat een leuk blok met besst!! dat hartje aan zijn staart...geinig zo...en de stofjes zijn prachtig.....ik hou wel van dë "whimsical"patronen en vind het blok met beest het leukst...ga maar even bij de "Spaanse dames"kijken zometeen...
    Volgend leven word ik ook poes of wat dan ook met vier pootjes bij een lief thuis met quilts zoals Beest heeft..als ik het voor het uitzoeken zou hebben natuurlijk...en ja ..het leven is hier ook niet meer zo "beautiful"als het was...maar zeker nog mooi om het te leven... fijn weekend en het zal druk bij je zijn maar de mensen zullen toch over het algemeen een goeie bui hebben en de zomermaanden zijn zo weer voorbij...geniet ervan en succes met de blokken verder..groetjes Francien....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De blokken kunnen dan wel groot zijn maar ik vind ze stuk voor stuk heel erg leuk Jeannet. Het is toch ook wel eens leuk anders te doen dan anders. De stoffen zijn mooi, de 'plaatjes' zijn leuk. Het kan niet anders dan dat dit quilt weer super wordt.

    groet Heleni

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Jeannet,
    Dit blok is al weer net zo geweldig als de andere blokken die jij gemaakt hebt. En jouw Beest i.p.v. de hond maakt het een geheel eigen quilt, wat een leuk idee. Ook al zijn het misschien niet direct jouw stofjes en kleurtjes, ik ben ervan overtuigd, dat als het een geheel is, de quilt een schitterend resultaat zal zijn.
    Groetjes, Anja Lems

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind deze toch ook weer mooi worden hoor. Zou het komen door de grotere lichte vlakken dat jij hem vinder vindt? Ik weet het niet. Ga maar lekker door. Het totaalplaatje zal best weer mooi worden.
    Goed weekend en sterkte met de vakantiegangers!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit blok ziet er toch heel leuk uit.En ja dit zijn inderdaadd grote blokken,maar als het geheel er is dan zal ie volgens mij toch leuk worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nu poes denkt ook dat Life beautiful is!
    Wat een mooie kat is dat!
    Wat een schitterend quilt zal dit worden.
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja, ook ik vind de blokken heel groot en als ik dit blok zie dan denk ik... wat een grote rest ruimte... het eigen beest vind ik helemaal geweldig! Heerlijk dat je er iets eigens aan meegeeft!
    Alvast fijn weekend,
    groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geweldig je "beest" verandering!!
    Alhoewel ik natuurlijk voor de Labrador zou zijn gegaan.....;0) Tis zelfs de reden dat ik het boek kocht.
    Dat getwijfel dat herken ik. Heb hier een quilt liggen die bijna af is maar helemaal m'n ding niet is....ligt dan ook al een paar jaar onaangeroerd in de kast...
    Maar deze wordt een plaatje hoor bij jou!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jeannetje, niet zeuren. Je blokken zijn prachtig, je stofgebruik is schitterend en deze quilt gaat het gewoon helemaal worden. Hartstikke leuk met dat "grijze beest".
    Ik heb geen ervaring met blok voor blok quilten, dus van mij geen advies LOL
    Héél fijn weekend!
    Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je blok is geweldig geworden!! Zo leuk om je eigen huisdier erin te verwerken, vind je niet? Bij mij blijft dat natuurlijk dus gewoon die bruine labrador. Ja ik kan er ook niks aan doen dat Vero en ik dezelfde soort/kleur hond hebben! ;-)
    Wel jammer eigenlijk want ik vind het wel wat hebben zo'n eigen draai aan de quilt.
    Jouw twijfels zijn de mijne zoals je weet. We moeten maar gewoon doorzetten en straks wanneer het helemaal klaar is, zullen we er best blij mee zijn toch?
    groetjes, Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Niet aan jezelf twijfelen over deze
    quilt, Jeannet, maar gewoon ermee
    doorgaan. Ik ben ervan overtuigd, dat
    hij prachtig wordt en de kleuren
    passen perfect! Onze huisdieren zijn
    inderdaad te benijden, want ook mijn
    hond vult zijn dagen met eten, slapen,
    spelen en knuffelen... heerlijk!
    Fijn weekend en groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik vind het weer een gezellig blok geworden. Helemaal niks mis mee. Het gaat vast goed komen met deze quilt. Ik zou poes alleen niet aan een lijntje laten lopen. Kan ze niet gewoon los gezellig mee lopen? dat is juist zo kat eigen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik vindt het super geworden Jeannet!! Heel erg leuk.Groetjes en een fijn weekend van Nora

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Different, original, gorgeous!!
    Love
    Marisa

    BeantwoordenVerwijderen
  15. The cat with the birds on its back is so cute! A nice quilt block indeed.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hij wordt weer prachtig deze wil ik volgend jaar gaan maken en wat een goed idee van je om het poezenbeest erop te zetten zal ik denk ik ook gaan doen want ik denk dat ik over een poosje weer een poezenbeest in huis ga nemen en dan deze quilt als herinnering aan Neusje ga maken. Ja ik heb wat met herinneringsquilts ach als ze maar mooi worden zeg ik maar. Enne gewoon doorgaan hoor ik blijf het een plaatje vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. In vergelijking met de Mid19th is dit natuurlijk wel behoorlijk grof werk maar ik vind 'm wel schattig hoor! Ook niets mis met de kleuren wat mij betreft, lekker mee doorgaan zou ik zeggen! Wordt vast weer een topquilt! Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Jeannet,

    José, de schoonmoeder van Dorry (Quilt it & Dotty), is de quilt ook aan het maken en quilt de blokken eerst los door en zet ze daarna aan elkaar. Ze heeft al een zestal blokken klaar aan elkaar gezet, gewoon tegen elkaar aan, dus quilt as you go. Het ziet er geweldig mooi uit, leuk is ook dat je evt. voor elk blok een andere achterkantstof kunt gebruiken, zodat je achterkant ook apart wordt!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Het is weer een leuk blok en beest in de hoofdrol. Straks valt het als een rubikub in elkaar. Even volhouden nog.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Life is heel vaak *B*E*A*U*T*I*F*U*L*...!!!!vooral tussen lapjes!!..;0)))
    Fijne dag..

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Het zijn iderdaad grote blokken. Maar wel mooie blokken.
    En kijk Beest toch eens heerlijk liggen. Dan wil je er toch zo bij gaan liggen?

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Niet neerbuigend doen over je eigen werk hoor!
    Tegenwoordig mag je trots zijn als je iets moois gemaakt heb, en hij is heel mooi die quilt van je vorige blogje.
    Deze wordt vast ook heel leuk, wel erg anders, maar dat is fijn voor de afwisseling.
    Lekker die genietende poes. Lekker luieren op je quiltje.
    Poezen hebben vaak en snel last van stress, dus zo ontspannen als die van jou, zijn ze niet altijd.
    Geniet er maar van.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Que maravilla de trabajo y que original. Me gustará mucho verlo terminado.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Weet je dat ik mij diezelfde filosofische vraag ook geregeld stel als ik poes zo heerlijk opgerold in haar mandje zie liggen? ;o)

    En je quilt ziet er zo in kleine deeltjes al erg mooi uit hoor Jeannet. Dat zal vast (weer) een prachtwerk gaan worden. Volhouden hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik vind je blokken erg leuk worden en dat wordt vast en zeker zo'n mooie quilt als die uit het vorige logje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hola. Me encantan tus trabajos. Yo también estoy haciendo el Mystery de Veronique. Te sigo. Saludos

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ohhh, that good idea! very original, I like your cat ...

    Hugs, Carola.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! altijd zéér gewaardeerd! Ik vind reacties en interactie erg leuk, maar....anonieme reacties zonder naam worden verwijderd, alsmede berichten waarin reclame gemaakt wordt.

Er is helaas een gedoe met het plaatsen van reacties, mensen krijgen foutmeldingen, of kunnen helemaal niet plaatsen, en ik krijg wekelijks reacties van Piseth San die ik niet ken.....jammer.Ik kan er helaas niets aan doen, ik ontvang ook geen mails meer van jullie berichten, dus kan er ook niet meer op terug reageren :( computers........

Hartelijke Plattelandsgroet, Jeannet

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.