Quilting Jeannet


Dit blog gaat over het wel en wee van een plattelandsquiltster. Ik schrijf met enige zelfspot en humor over het "lieve leven"op een minilandgoed aan zee, en de rust en de ruimte die daar (nog) heerst, over het ambachtelijke leven, breien, spinnen, fietstochtjes,de natuur, en mijn héérlijke gezinnetje met twee mannen. Maar vooral over handwerken, creatief bezig zijn, en het perfecte van het imperfecte, het wabi sabigevoel. Met mijn blog en de foto,s wil ik de wereld een beetje mooier kleuren dan de dagelijkse werkelijkheid. Helemaal onderaan mijn blog staat een fotoselectie van een aantal van mijn gemaakte quilts.

maandag 12 maart 2012

Maandagmorgenlogje

Volgens de krant moet het van de week een mooie lente week gaan worden, en gisteren kregen we er al een heerlijk voorproefje van, dat was genieten met een hoofdletter G! We hebben heerlijk gefietst met z,n drieën langs de zeedijk in Oudenhoorn en daar het watersnoodmonument bekeken.
Ik neem de weervoorspellingen meestal met een korreltje zout dan kan het niet tegenvallen, want je moet het altijd maar afwachten, ik heb te vaak van te voren plannetje gemaakt naar aanleiding van de praatjes van weerman "Krol"en consorten en die vielen dan letterlijk en figuurlijk "in het water" Overigens zijn we hier in "heerlijk huis" wel helemaal klaar voor de lente met deze mooie tere roze ranonkels.
Afgelopen zaterdag was de Naald en Draad dag, niet zo druk als anders, maar als je met een gezellig groepje "quilt en borduur meisjes"bij elkaar zit maakt dat ook niet uit. Je ziet en je spreekt weer eens iemand in het "echie". En het blijft heel inspirerend om te zien waar iedereen mee bezig is en wat er gemaakt is.Wat zijn mensen dan toch creatief en met van alles bezig.
Natuurlijke waren er huisjes......Ohhh, wat zijn die klein.....ik had ze eerlijk gezegd nog niet op ware grootte gezien, deze zijn van M. wiens zoon studeert voor makelaar.... als dat straks niet heel mooi in de hal van het kantoor komt te hangen. Petje af hoor!
En er is altijd een pakketje van Els en Liesbeth, combi van borduur en patch, het is nu de bedoeling dat we er allemaal wat van maken, de basis is hetzelfde, een "schoolhousse" ( waar zouden ze die inspiratie vandaan hebben.....) en dan verwerk je het blok tot wat je wilt en laat je het op de volgende N&D dag op 17 november ( zet in de agenda!) zien, leuk idee.
Afgelopen week heb  ik het huis een beetje in paassfeer gebracht, dat doe ik altijd geleidelijk, hier een dingetje, daar een stukje, en ik heb ook dit paashaasje gemaakt waarvan ik het patroon van haar uit Hall heb
En over hazen gesproken......gisteren was het ook de laatste appeltjeszondag, het gezegde is dan ook niet voor niets; in maart, de laatste appels in de taart, nou ja, bij ons dan op het bord, en de allerlaatste rotte appeltjes gingen naar deze tuinhaas!
Verder heb ik mijn kippenquilt nu helemaal af en opgehangen in de gang afgelopen zaterdag, een top maken is één, maar dan komt er nog minstens zoveel werk achteraan om het af te werken, enfin, dat hoef ik jullie niet te vertellen..... omdat iedereen zo weg was van de top laat  ik hem hier ter jullie inspiratie nog eens zien, zoooo leuk om te doen!Hannah en de meisjes houden er de wacht onder ( en over mijn rode schoenen...)
En nog even een close upje van de lussen en de knopen en de kantjes en de bandjes en het quiltwerk ( met de hand he....country stitching) , ik heb knoopjes op de hartjes en de bloemen gemaakt. O ja, het patroon van deze quilt staat in de quiltmania van maart/april 2010,het is nr. 76, en de stofjes komen grotendeels van Stegeman uit Rouveen.
En toen las ik in het AD ter geruststelling van mijn eigen gemoedsrust dat ik toch echt niet de enige was die niet helemaal PC proof is.......Pfffttt....gelukkig! toch niet zo blond als ik altijd maar denk dat ik ben, althans, het zijn" velen met mij "zoals Willem Duys dat altijd plachtte te zeggen....Overigens, hoe krijgen ze zoiets uitgerekend denk ik dan !?
Ik ben zo in de ban van de kippen geraakt, dat ik mijn grote kippenquilt nu ga maken in een miniuitvoering, ook helemaal leuk! Ik heb al vier minikipjes gemaakt.....NB Veel vragen over het kleine patroontje, die zijn bij Bobbin verkrijgbaar.
Mijn webwinkel is bijna leeg door jullie, grappig hoe het zo kan verkeren, ik blij, velen van jullie blij, ik ben nu in afwachting van het "boek der boeken" uit Zutphen........wordt vervolgt....Iedereen genieten van de lente week (als tie komt) héérlijk! 

39 opmerkingen:

  1. Wat gezellig om je blogje te lezen, helemaal in de kippen zie ik,wat wil je dan ook met de weersvoorspellingen voor eind in de week, je krijgt vanzelf de voorjaarsdrangen. Je kippenquilt vind ik echt geweldig. gezellige dag, Bep

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het was een heerlijke dag en inderdaad laat maar komen. Hier staan de ramen openom binnen te vliegen. Je kippen zijn Super leuk zo in de hal. Wat zul jij een goede dag hebben dat je niet alleen in pc-land een anti bent. Veel plezier met de mini.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een gezellig begin van de maandagmorgen, en van een mooie week. Prachtig die kippenquilt, complimenten. gr. Carin

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Eind van de week 18 graden ? We zullen zien. Geniet van je kippetjes !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooi vrolijk kippenquilt heb je gemaakt. Ik heb ook de kleine versie ervan maar geloof niet dat het gaat worden voor mij,volgens mij zijn mijn vingers te groot:)
    Dat je zo dicht bij hazen kunt zien, leuk hoor.En zal is bij haar kijken voor die haas die je gemaakt heb, ook zo leuk.
    Fijne dag nog.
    Groetjes Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, wat schattig die kippenquilt, ik ben ook weg van de stofjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk voorjaarsblogje, en ja de Pc heeft een eigen leven! ook hier soms wil ik hem het raam uitgooien, grinnik
    Ik geniet van al het moois dat je ons laat zien
    Groetjes Joke en een fijne week vol handwerk genot

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk he dat weer. Je kippenquilt is erg mooi. Wat een leuk idee om hem in het klein te maken

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hij is echt super leuk je Kippen quilt! En wat is het toch genieten met dit prachtige weer! Daar wordt een mens helemaal blij van!
    Zonnige week gewenst! Groetjes Meta

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ziet er heel gezellig uit en je kippenquilt hangt precies op de juiste plek! Veel plezier met de mini, groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi
    Ook ik ben met een kippenquilt bezig Leuk he om te maken...
    Ik volg de bom van fatcatpatterns.
    Mijn vorderingen kun je zien op
    http://quilting-els26.blogspot.com/

    Groetjes Els

    BeantwoordenVerwijderen
  12. het is net of ik bij je was koffie drinken,alles kom ik te weten,leuk hoor,ja lekker zo lente weertje en ik heb ook nog een weekje vrij,fijne dag groet irena,je kippen zijn erg leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk bericht! En ja wat heerlijk dat de lente in aantocht is hé!
    Hier ook deuren en vensters open en de hoogste tijd om m'n bloembakken te vullen met wat voorjaarsplantjes. (ik heb nl. géén tuin, maar probeer op m'n klein terrasje er toch altijd iets mooi's van te maken)
    Ik ben ook helemaal weg van je kippenquilt! Heerlijk!
    Waar halen jullie allemaal de tijd vandaan?
    De huisjesquilt is ook erg leuk!

    Ik kijk al uit naar het volgende verhaal!
    liefs,
    Annelies
    van 't Ateliesje
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hallo Jeannet een inspirerend blogje om de week mee te gaan beginnen geef je aan ons door wat echt leuk is, je kippenquilt hangt als een plaatje aan de muur en wat zul je ervan genieten steeds als je er langs loopt.Ook het haasje mag er wezen evenals de echte het is mooi om zo de beestjes in de natuur te zien.Ook ik vind het fijn om zo eens naar een bee te gaan en eens te kijken waar andere mee bezig zijn en sta dan ook steeds versteld wat er voor moois uit de handen komt.Verder een fijne week met mooi weer gewenst en de groetjes Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat leuk om ook mini-kippen te maken, Jeannet, enig! En wat leuk dat je verteld over de dag "naald en draad". Kun je zo aanschuiven, omdat je de volgende datum vermeld? Lijkt me erg gezellig en motiverend! Leuk om je Josephine-stofjes te zien. Ik kende ze nog niet. Groeten, Wieke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat was een lekker vol blogje om de week mee te beginnen. Een echte lenteweek, hop naar buiten!. En als we dan soms toch binnen zijn, dan knutselen we aan de paassfeer in huis.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hier is er ook met een grote G genoten en dat doen we vandaag ook weer.
    Wat een ontzettende leuke kippenquilt is het geworden en je mini ziet er ook al zo lief uit.

    Genieten vandaag en groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een super gezellig quilt is die kippenquilt geworden! en dan die kleuren 'zucht'daar kan ik uren naar kijken! o en dan die mini quilt, ik kan me voorstellen dat je helemaal verliefd bent op het kippen patroon, pas maar op dat je niet kippig wordt ha ha.
    lieve groetjes janet

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Jouw maandag-blogjes zijn altijd zo'n gezellig begin van de week. Leuk verhaaltje en mooie foto's. Ik kan er weer tegen!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik vind je kippenquilt geweldig en de minikipjes zijn super schattig, en je ranonkeltjes zijn inderdaad om van te genieten.
    Groetjes Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Jaja Jeannet,eindelijk ook es een reactie van mij op je blog!Je weet 't, ik mail/bel gewoon liever met je....
    Wat heb jij er weer een prachtige quilt van gemaakt! Helemaal te gek, die hollandse stofjes en dat kantje/bandje gepimp! M'n complimenten hoor en ik neem aan dat ik hem binnenkort bij Bep "alive and kicking" kan zien.....

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hier was het ook schitterend weer gisteren en vandaag ook. Fantastisch hoe dat kippenquiltje daar hangt met die rode schoenen eronder hihihi.... boek der boeken... je bedoelt toch niet dat australische boek? Staat ook op mijn verlanglijstje... laat je even weten of het echt zo mooi is als ik gehoord heb LOL

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ja het was heerlijk weer. Zo langzamerhand kan ik een beetje uit mijn winterslaap komen hihi
    Zou je nog één keer willen vertellen hoe je aan dat superlieve patroontje van dat kippetje komt. Ik ben er nl. helemaal flieft op maar kan het nergens vinden.
    Het boek uit zutphen??? Bedoel je dat van Reiko?? Ik ga naar een workshop van haar. (voor het eerst sinds ruim 10 jaar spannend!!)
    nou groetjes van ons allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Lekker logje, ook al is het inmiddels
    maandagmiddag. Mooi is het geworden,
    je kippenquiltje! Vooral leuk met de
    knoopjes erop. Die n&d-dag moet ik ook
    nog eens een keer naar toe, dus ik zal
    hem voor de volgende keer in de agenda
    zetten. Heb jij dat (mega-dure) boek
    besteld? Ben heel benieuwd!
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Super leuk die kleine kippen (ik vond je grote al zo leuk)!
    Groetjes
    Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hoi Jeannet ,

    Dat is een leuk kippenpatroon is dat nog ergens te krijgen ?

    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ook al zo'n gezellige bee. Wat zijn ze toch gaaf, die kippen. Zou willen dat ik meer tijd had. Hij staat wel op mijn WIM-lijstje.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een lekker blogje heb je weer geschreven voor ons, helemaal gezellig! Je kippenquilt is super, en dat ze waken over je nieuwe rode kekke schoenen is natuurlijk helemaal terecht! Stel je voor zeg......... brr maar niet aan denken. Die lente week moet vooral blijven, zeker nu we met een gat in ons dak zitten! Je ranonkeltjes zijn helemaal super. Van de naald en draaddag had ik al gelezen, jammer dat het zoooo ver weg is. Dat doe je toch niet even maar zo. 17 november hebben wij hier weer dj bee, ergens in het land. Maar het ziet er wel altijd erg leuk en verleidelijk uit. Het zal er ooit nog wel eens van komen. Nou dit berichtje is veel en veel te lang, dus laat ik je maar weer eens gaan. Tot blogs, groetjes uit Hoevelaken! Doeg.
    Trouwens, je bent zelf ook erg handig met het ophangen van slingers hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Heerlijke dagen heb je achter de rug en geniet van die gaan komen. Wat een leuke kippen maak je!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Gezellig al die kippies. En dat mooie weer zal ons een mooi weekend geven! Ik kijk er naar uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Heel mooi je kippenquilt,helemaal op tijd af voor de paasdagen.En leuke nieuwe ben je gestart.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. wat gezellig, daar zijn ze dan, jouw kleine kipjes! Die van mij zijn inmiddels al vastgeprikt op de hobbs en achterkant. Het gaat erg snel met de mini-versie, dus... die van jou hangt vast nog voor pasen!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Heerlijk dit weer, gewoon lekker genieten hier weet je dat het zo weer over kan zijn. Kippen staan geweldig in de gang. Kleintjes zien er ook leuk uit. tja, nog even dan kan zoonlief je helpen. dochters hier weten ook veel meer dan moeders {gelukkig maar, kan ik het aan hun vragen}

    Groetjes,
    Marga♥

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat ben je weer lekker druk bezig geweest!
    Je kippenquilt vind ik ontzettend leuk! Maar nee... eerst moet ik vna mezelf een aantal andere dingen afmaken!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Héérlijk dat het zonnetje zich weer wat vaker laat zien hé?? En de voorspellingen zijn helemáál geweldig... wie weet kunnen we in het weekend zelfs wel buiten zitten. ;-)
    De N&D dag is vast heel gezellig geweest! Mooie quiltjes waren er ook te zien wanneer ik zo de foto bekijk.
    Die haas in je tuin... gewéldig! Vaak zie ik ze hier wel verderop in het weiland, maar nooit zo van dichtbij helaas.
    Je kippenquiltje vind ik helemaal súper!!! Wat staat hij daar enig bij het blauw van het raampje en de rode spulletjes. Daar word je helemaal vrolijk van. :-))
    Je nieuwe kippenquiltje vind ik ook hartstikke leuk... die is zeker kleiner van maat dan degene die je al hebt hangen hé?
    groetjes, Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wat heerlijk he, dat het voorjaar weer begonnen is. Wij hebben zaterdag ook al heerlijk in het zonnetje koffie gedronken, en ik vind dat de wereld er meteen een stuk vriendelijker uitziet met dit prille zonnetje. Je kippenquilt is super, past perfect bij het voorjaar. Wat een goed idee trouwens om het nieuwe boek (wat best prijzig is) te financieren door andere spullen te verkopen. Geniet van het boek zodra het binnen is.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Het schijnt er toch echt aan te komen hoor! Kan me er al helemaal op verheugen! Wat een schattige kipjes allemaal weer! Dat kleine quiltje wordt echt een dotje!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Wat zijn je kippen mooi geworden, hij staat daar ook geweldig mooi en wat een leuke haas heb je gemaakt. Het ziet er allemaal erg leuk en gezellig uit op de naald en draaddag.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! altijd zéér gewaardeerd! Ik vind reacties en interactie erg leuk, maar....anonieme reacties zonder naam worden verwijderd, alsmede berichten waarin reclame gemaakt wordt.

Er is helaas een gedoe met het plaatsen van reacties, mensen krijgen foutmeldingen, of kunnen helemaal niet plaatsen, en ik krijg wekelijks reacties van Piseth San die ik niet ken.....jammer.Ik kan er helaas niets aan doen, ik ontvang ook geen mails meer van jullie berichten, dus kan er ook niet meer op terug reageren :( computers........

Hartelijke Plattelandsgroet, Jeannet

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.