Quilting Jeannet


Dit blog gaat over het wel en wee van een plattelandsquiltster. Ik schrijf met enige zelfspot en humor over het "lieve leven"op een minilandgoed aan zee, en de rust en de ruimte die daar (nog) heerst, over het ambachtelijke leven, breien, spinnen, fietstochtjes,de natuur, en mijn héérlijke gezinnetje met twee mannen. Maar vooral over handwerken, creatief bezig zijn, en het perfecte van het imperfecte, het wabi sabigevoel. Met mijn blog en de foto,s wil ik de wereld een beetje mooier kleuren dan de dagelijkse werkelijkheid. Helemaal onderaan mijn blog staat een fotoselectie van een aantal van mijn gemaakte quilts.

maandag 8 juli 2013

Indigo verven

Het lijkt wel de zomer van de drukke dingen........en dat na mijn vorige logje, toch nog maar eens even goed overlezen, want ook leuke dingen kosten energie en de dag heeft toch echt maar 24 uur.Maak ik elke dag een lijst(je) en ben ik hartstikke druk met van alles om s,avonds te zien dat er nauwelijks iets van mijn lijstje is gestreept..... Herkenbaar?
Enfin, vorige week heb ik een dag indigo geverfd.Dit is dus niet de soep die staat te pruttelen voor het weekend. Het was me leuk, en indigo blijft bijzonder, als het in de pan zit is het geelgroen.
Als je het uit de pan haalt droogt het blauw op door de zuurstof die er bij komt. Er ligt dan ook een "bloem"een soort vlies op de pan, en daaronder zit het te verven materiaal verstopt.
Tussentijds roeren en de pan openen is dus niet wenselijk.Het is altijd weer spannend wat er uit komt.Ik had handgesponnen wolletjes geverfd in verschillende tinten
Ik heb er maar meteen een snoepdoosje van gemaakt, is het mooi of niet? Helemaal trots op!En als jullie nou denken dat alleen quiltsters op een BEE snoepen, Nou......niet helemaal, ik weet inmiddels wel waarom veel van die creatieve vrouwen, laten we zeggen ehhh......."zo aan de maat zijn".........
We waren met tien vrouwen en iedereen had een leuk resultaat, eerst maar even van genieten, en dan bedenken wat we er mee gaan doen, wolletjes zijn net als quiltlapjes, ook heel goed te aaien......
Verder lijkt het er weer even op dat de zomer is aangeland, dat merken we meteen op de camping, ook druk, veel telefoontjes, huisje verhuurd tot ergens in augustus, zoonlief maakt zich op voor de laatste loodjes, boeken inleveren en dan begint het grote nietsdoen, zeven weken lang.....( voor hem dan...)
Want waar ik hem normaal nooit over de inhoud van de krant hoor....dit moest ik toch wel even lezen natuurlijk! Genoeg te doen voor hem op het landgoed hier, en hij heeft een klein vakantiebaantje op school, boeken ophalen, repareren en kaften, prima, hij zal gezien zijn leeftijd wel minstens tot 74 moeten werken, dus nu nog maar even genieten van de vrijheid, enne....
 enne....Psssttt.....niet te hard roepen, maar....de ZOMER is begonnen!!

11 opmerkingen:

  1. OHHHH...wat prachtig al dat blauw!!!
    ik kan me voorstellen dat dat genieten is....
    Ja heerlijk "ZOMER"..!!!!
    Lekker buiten steekjes zetten ..( of niet...mag ook hoor..)..;0)
    Fijne dag!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige kleuren je wolletjes. Dat vraagt om gebreid te worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. je wolletjes zijn prachtig, hihi naast quilten brei ik ook nog eens heel graag, dus ik snap je passie.
    En ja jeanette ik kom ook tijd tekort elke dag weer pfff erg he.
    Ik denk wel eens, mensen die geen hobby hebben, hebben zeeen van tijd, of misschien niet hoor haha.
    Oh ja en wat lekkers tussen bij het hobbyen nou dat gaat er zeker in......
    Fijne dag/ week nog.
    Groetjes Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi snoepdoosje heb je gemaakt! Prachtig die kleuren.
    Geniet lekker van het mooie weer. Ik ga even snel ramenlappen, opruimen van het weekend en dan naar buiten!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Schitterende wolletjes!!!
    Laat hem nog maar lekker genieten, hij mag zijn hele volwassen leven nog lang genoeg werken.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jeannet, wat leuk voor je die speciale aandacht bij OEQC in Veldhoven!
    Een felicitatie waard hoor en veel plezier.

    Grs. Jacqueline.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ssssstttt .... niet te hard want voor je het weet is de zomer weer voorbij... eerst genieten nu ;-) En die zoon van jou heeft groot gelijk, werken kan hij nog lang genoeg. laat hem nog maar even heerlijk genieten van zijn vakantie.
    Kijk, dit zijn nu de kleuren wolletjes waar ik van hou, dat prachtige blauw. Blauw, blauw, ik hou van jou roep ik altijd. dat is toch wel mijn kleur... prachtig Jeanette !!
    Ik had ook al de nieuwsbrief gelezen van het OEQC in Veldhoven, ontzettend leuk voor je. Ben jij dan ook alle dagen daar?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig wat is die wol mooi geworden, nu dus aan het breien, tenminste als al die tunnels zijn geplaatst! Fijne dag
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nu weet ik ook weer waarom ik geen lijstjes maak. Zolang je de pan met dit blauwe goedje maar niet verward met de pan soep. Mooie resultaten na een dagje verven. Die vijfde foto heb ik maar even niet gezien. Fijne zonnige week!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een yummie dingen allemaal, prachtig doosje blauw, een bord vol lekkers maar pas op poes pikt de broodjes... heb ik iets gemist over jou en Veldhoven?
    groetjes
    Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Da hast Du Dir einen Schwung ganz besonders schöner Wolle gefärbt.
    LG
    KATRIN W.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! altijd zéér gewaardeerd! Ik vind reacties en interactie erg leuk, maar....anonieme reacties zonder naam worden verwijderd, alsmede berichten waarin reclame gemaakt wordt.

Er is helaas een gedoe met het plaatsen van reacties, mensen krijgen foutmeldingen, of kunnen helemaal niet plaatsen, en ik krijg wekelijks reacties van Piseth San die ik niet ken.....jammer.Ik kan er helaas niets aan doen, ik ontvang ook geen mails meer van jullie berichten, dus kan er ook niet meer op terug reageren :( computers........

Hartelijke Plattelandsgroet, Jeannet

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.