Quilting Jeannet


Dit blog gaat over het wel en wee van een plattelandsquiltster. Ik schrijf met enige zelfspot en humor over het "lieve leven"op een minilandgoed aan zee, en de rust en de ruimte die daar (nog) heerst, over het ambachtelijke leven, breien, spinnen, fietstochtjes,de natuur, en mijn héérlijke gezinnetje met twee mannen. Maar vooral over handwerken, creatief bezig zijn, en het perfecte van het imperfecte, het wabi sabigevoel. Met mijn blog en de foto,s wil ik de wereld een beetje mooier kleuren dan de dagelijkse werkelijkheid. Helemaal onderaan mijn blog staat een fotoselectie van een aantal van mijn gemaakte quilts.

maandag 21 april 2014

Pasen 2014.

De Pasen valt dit jaar niet zo vroeg als vorig jaar, dat is wel lekker, meer kans op beter weer. Ik heb mijn huis wat ingetogener gedecoreerd dan anders. Minder kleur, zonder alleen maar in die grijzige tinten te vervallen die tegenwoordig in de mode lijken te zijn.
Dit is een struisvogelei wat ik al jaren heb en meestal andersom neerzet, nepbloemetje erin en zo kan het ook.Kleur brengt vreugde in het interieur!
Schaal die ik ook al jaren heb, ik merk steeds meer dat als je iets koopt wat je echt heel mooi vind, dan blijft dat ook na jaren nog mooi, maar goed, dat is tegelijk de valkuil waarom ik dus zoveel spullen heb.....mooie spullen, want ook deze eieren gooi je niet weg na Pasen.
Samen met vriendin ( die van de jodelahiti kerstkrans in december....) hebben we er nog een paar eieren bijgemaakt, styropor eieren beplakt met oud papier, kant en band en bedeltjes, zijn heel erg leuk geworden vinden we zelf.
Deze eierprent.....te leuk.....lijkt wel oud en antiek, is het niet, maar wel heel mooi uitgevoerd, die laat ik na Pasen ook nog wel hangen denk ik.Het is ook wel dat je met kleine kinderen andere decoratie neer zet en ophangt vind ik, nu is het meer op volwassenen geënt, zoiets.
Hoewel, dit chocolade art ei vond ik wel passen bij zoonlief. Die houd wel van een kleurtje en vind de rest maar saai, want de gekleurde eieren in de boom , die zijn er niet meer.
Wat er natuurlijk wel is,is de eigengebakken stol, zeker nu we een huisbakker en een kneedbeest hebben, hij is alleen een beetje groot uitgevallen, er kan wel een weeshuis van eten en laten we nou gewoon met zijn drieën zijn......freudiaanse vergissing.......Maar lekker dat tie was.
Er worden mooie sfeervolle kaarten naar dierbare vriendinnen gestuurd.
En ook  terug gekregen.Nieuwe traditie? De Paaskaart? Als het aan de noodlijdende TNT ligt vast wel......
En de echte paashaas is aanwezig in de tuin, maar ook  dit jaar heeft tie geen eieren meer neergelegd.......dat vertelde we zoonlief vroeger altijd als we de hazen over het land zagen rennen.Dat was altijd zo leuk met een kind, wat hebben we daar altijd van genoten, maar goed, tijden veranderen en daarmee komen er ook andere gebruiken.
Echte schapen hebben we helaas niet, maar met deze ben ik ook blij hoor.........
Tuurlijk overal allerlei soorten en maten hazen en haasjes in huis.Wollen haasje bij Keetje Knus gekocht laatst.
Deze vind ik zelf erg leuk, moet je net tegenaan lopen.
En deze twee wonen ook al jaaaaaren aan de Walinxweg, ter tevredenheid van ons aller.....zoiets doe je toch ook nooit meer weg? Ik wens bij deze iedereen nog een fijne tweede paasdag, hoe en met wie je ze ook doorbrengt.

19 opmerkingen:

  1. Wat een leuk blogje! Mooie spullen op mooie foto's. Dat kan ons Jeannetje wel.
    Fijne 2e Paasdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is nog eens gezellig wakker worden op 2e Paasdag met een blogje zoals alleen jij die kunt maken Jeannet.
    Ik hou wel van opruimen maar inderdaad zulke mooie spullen doe je echt niet weg. Zelfs ik niet......
    Fijne dag vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De decoraties van een echte creatieveling. Mooi! En stol kun je invriezen. Wij kregen samen een grote stol cadeau en hebben een flink in de vriezer gestopt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben weg van je zelfgemaakte eiren. Leuk hoor. Fijne tweede Paasdag.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een gezellig paas blogje
    Schitterend
    Groetjes uit Zweden

    BeantwoordenVerwijderen
  6. leuke decoraties heb je, ikzelf heb er geen, ik houd het bij een bosje bloemen
    ik wens jou en de jouwen ook nog een fijne tweede Paasdag
    groetjes
    Bernadette

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk blogje weer ,mooie hazen ,zat ff te genieten van je mooie eieren ,nogmaals fijne dag ,gr sieneke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je hebt je huis mooi gedecoreerd, ik heb helemaal niets gedaan dit jaar geen tijd gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat heb jij leuke en sfeervolle paasversieringen, geniet van de mooie dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige Paasdecoraties bij jou thuis, Jeannet, en die eieren zijn echt top! Maar de haas op de op 1-na-laatste foto, dat is mijn absolute favoriet van al jouw decoraties; wat een mooi exemplaar!! Nog een fijne 2e Paasdag verder en groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je hebt in de jaren leuke paasdecoraties verzameld.
    Geniet van je tweede paasdag.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ziet er allemaal zo gezellig uit! Heerlijk als je zoveel dingen hebt waar herinneringen aan kleven! Nog een heerlijke dag, groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat gezellig al die paasdecoraties, vooral de hazen vind ik enig!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat heb je alles gezellig en sfeervol ingericht!!! Gezellig blogje!

    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een gezelligheid bij jou thuis! Al die leuke versieringen en lekker paasbrood.
    De TNT maakt dan misschien verlies op brieven en kaarten, maar met de pakjes gaat het heel erg goed.
    Er wordt steeds meer online besteld.
    Maar het is wel heel leuk paaskaarten te krijgen en te versturen.
    Vroeger was dat volgens mij veel meer de gewoonte dan de laatste 50 jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zo te zien had je behoorlijk wat versierd met al die hazen ;-) Gezellig hoor !
    Hier helemaal geen haas of ei te zien want we zijn net terug van een paar dagen Haarlem ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat heb je toch veel leuke spullen. Ik denk dat je daar ook de ruimte voor hebt. Ik heb weer genoten van je verhaal en foto's. Fijne dag nog. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat had jij het gezellig gemaakt tijdens de paasdagen. Die haas met dat bakje in z'n pootjes vind ik vooral erg leuk en die eierprent... wauw!!
    Heb je gezellige dagen gehad?

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! altijd zéér gewaardeerd! Ik vind reacties en interactie erg leuk, maar....anonieme reacties zonder naam worden verwijderd, alsmede berichten waarin reclame gemaakt wordt.

Er is helaas een gedoe met het plaatsen van reacties, mensen krijgen foutmeldingen, of kunnen helemaal niet plaatsen, en ik krijg wekelijks reacties van Piseth San die ik niet ken.....jammer.Ik kan er helaas niets aan doen, ik ontvang ook geen mails meer van jullie berichten, dus kan er ook niet meer op terug reageren :( computers........

Hartelijke Plattelandsgroet, Jeannet

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.