Quilting Jeannet


Dit blog gaat over het wel en wee van een plattelandsquiltster. Ik schrijf met enige zelfspot en humor over het "lieve leven"op een minilandgoed aan zee, en de rust en de ruimte die daar (nog) heerst, over het ambachtelijke leven, breien, spinnen, fietstochtjes,de natuur, en mijn héérlijke gezinnetje met twee mannen. Maar vooral over handwerken, creatief bezig zijn, en het perfecte van het imperfecte, het wabi sabigevoel. Met mijn blog en de foto,s wil ik de wereld een beetje mooier kleuren dan de dagelijkse werkelijkheid. Helemaal onderaan mijn blog staat een fotoselectie van een aantal van mijn gemaakte quilts.

woensdag 9 april 2014

Voorjaarsblogje

Even een tussendoorblogje, het kan niemand ontgaan zijn hoe mooi het momenteel is buiten met de ontluikende lente, zo gek, zo is het winter, en zo zijn de sneeuwklokjes en krokussen al weer voorbij en zien we bloesem..Ik heb een andere bloglook, het was opeens zwart op de achtergrond, dus maar aangepast aan de lente. Frisse look.
Voorjaar zonder lammetjes is als pasen zonder de paashaas.
Ergens tussen Hellevoetsluis en Hekelingen loopt een zeedijk, waar je bovenop kan fietsen, en langs en op die dijk lopen honderden schapen, die nu allemaal lammetjes hebben, zo leuk......zo mooi......
Als je s,avonds zo door die grote stille polders fietst, is het of je alleen op de wereld bent, de schoonheid van de simpele dingen.
Prachtig met die gouden avondzon over het landschap en de boerderijen.
Ik probeer altijd wel mooie sfeerfoto,s te maken zonder al te veel "verrommeling"op de achtergrond zoals bv plastic stoeltjes of auto,s of fietsen, dat valt niet altijd mee.
Het valt me wel op dat je steeds meer van het intens gele koolzaad langs de bermen ziet verschijnen, dat is iets van de laatste jaren, zal wel komen doordat er ook meer van die grote gele velden komen, zooooo adembenemend mooi......
Overal broedende vogels, waterhoentje in dit geval, hij was niet zo blij met me, omdat ik te dicht zijn nest naderde.
Het pittoreske kerkje van Simonshaven, zomaar, middenin het boerenlandschap.
En schapen dus, heel veel schapen...... Achter deze schaapjes ligt trouwens die zee.Als ik geen kampeerders had, dan wist ik het wel....dan had ik schapen......van die heerlijke zachte wollige schapen.
Maar zo lang kampeerders een lucratievere bron van inkomsten zijn houden we het daar maar bij en geniet ik er op afstand van.Je kan niet alles zelf hebben zijn dan de wijze woorden van zoonlief......
De eerste oude perenbomen in de tuin staan al in volle bloei.
Wat wonen we toch mooi hier, of nee, wat is Nederland toch eigenlijk een prachtig land als je ook de perfectie van de imperfectie er in kan zien.
Gewoon eens even stilstaan bij de dingen van de dag, de voorjaarslucht opsnuiven, die per km steeds verschillend is, na een nachtelijke regenbui s,morgens vroeg,bloesem, mest,koeien,paarden, geploegde grond..........voorjaar.
Sta eens stil en ervaar wat zich op de vierkante km in je eigen omgeving aandient in plaats van er achteloos aan voorbij te hollen om maar niets van het leven te missen.Je staat er soms versteld van wat je dan allemaal ziet..Ik sluit af met deze spreuk. Tot vrijdag!

24 opmerkingen:

  1. Mooi geschreven lente verhaal! Ik snap ook al die mensen niet, die hun vakantie in het buitenland doorbrengen. Nederland is zo mooi, daar raak je niet op uitgekeken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig Jeannet, een fantastisch blogje om nog eens terg te zien met zulke mooie foto's.
    Hoe goed kun je je dag beginnen?
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi Jeannet! Helemaal mee eens ook ;)
    Jullie hoeven niet naar Thailand of zo, hè? vroeg onlangs eens een kennis aan me... Nee hoor, was mijn antwoord, er is hier al zoveel moois te ontdekken en te genieten!!!
    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja zeker Nederland is heel mooi en ook in je naaste omgeving!
    Wij wonen ook langs de velden en een kanaal met een sluis(je). Wandelen regelmatig en genieten van de ruimte. Zal ook eens proberen om het mooi op de foto te krijgen... hahaha. Fijne dag toegewenst, hier in het noorden is het lekker fris maar heerlijk met zon!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een heerlijk verhaaltje. Inderdaad. lekker genieten van de kleine dingen om je heen, zoals deze week, dat typische luchtje als het regent in het voorjaar......

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige lente impressie laat je ons zien! Ik ben het helemaal met je eens "geluk zit in kleine dingen". Geniet ervan! Groetjes, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige foto reportage, zo sfeervol Nederland ten top!

    Lieve groet uit Purmerend

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ben zelf ook blij dat ik op het platteland woon. Weidse uitzichten, rust, mooie luchten... Wel de angst dat ze het vol gaan zetten met windmolens. Sommige mensen snappen niet dat er mensen zijn die van dit uitzicht en rust houden. Laten we alstublieft ook gewoon mogen genieten. En energie op een andere manier proberen op te wekken.
    Ik zou het ook wel weten als ik een grote tuin zou hebben en geen boten. Ik zou alleen geitjes nemen. Hahaha...
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nederland is prachtig . Alleen jammer dat het nu weer zo koud is. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige plaatjes Jeannet! Er is inderdaad zoveel moois te zien als je maar je er maar oog voor hebt! Die foto van die schaapjes op die trap is geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Echt voorjaar in het buitenleven !!!
    Heerlijk om zo te kunnen wonen Jeannet ! X

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je nieuwe bloglook is leuk hoor. Mooie kleurtjes, goed gekozen.
    Prachtige foto's van een heerlijk Hollands voorjaar. De schaapjes op het trapje stelen de show. Zie ze naar je kijken...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik ben het helemaal met je eens !!! Mensen zijn vaak zo gehaast dat ze vaak het mooiste niet zien ;-)
    Mooie foto's weer !!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig voorjaarsblogje Jeannet! Heerlijk is dat toch als het zonnetje schijnt en je kunt genieten van al dat moois momenteel. Het is echt de mooiste tijd van het jaar omdat alles zo mooi uitloopt.
    Hier hebben de waterkipjes al kuikens, zo lief.
    Schapen i.p.v. campinggasten..... eigenlijk wel leuk en lekker rustig. Maar de wol-opbrengst zal wel niet zoveel zijn als de gasten.
    Dan maar genieten van de schaapjes buiten jouw terrein.
    Hier in de stad zijn ze niet hoor, maar gelukkig wel wilde bloemen en veel vogels.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Die lammetjes..... zucht..... wat zijn ze toch schattig met hun onschuldige verbaasde koppies.... zucht!!
    En wat een schitterende foto's weer, Jeannet.... ik beleef het gewoon mee daar buiten bij jou. Dankje.
    Groet, Rya, Rotterdam

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooi logje! Zo superlief, die lammetjes, al blijven die oormerken wel jammer, maar het kan niet anders. En al woon ik niet in de polder, ik kan toch genieten van wat er is, en zojuist, toen ik de hond uitliet, zwom er hier in de singel voor mijn huis een moedereend met 7 kleintjes ter grootte van een pingpongbal; daar krijg je ook een voorjaarsgevoel van. En mooi nieuw achtergrondje!
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtige plaatjes, ik smelt altijd van Lammetjes...die foto dat ze op die trap op de dijk liggen is geweldig, de woorden zijn weer wijs. Ik kan ook altijd zo genieten van de natuur, zeker nu alles weer tot bloei komt, heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heel erg mooie blog. En je hebt groot gelijk eigenlijk kijken we gewoon voorbij aan de mooie dingen in onze omgeving.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat hebben we een mooi land met mooie plaatjes, heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Sinds ik aan geocachen doe ("schatzoeken" met behulp van GPS), kom ik ook op de mooiste plekjes, soms zo dicht bij huis dat ik mezelf voor m'n hoofd kan slaan dat ik dat niet eerder gezien heb. Maar ik geniet er volop van!!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat heb ik genoten van je prachtige foto's! Dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Dat mis ik allemaal zo hier in Zweden
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mooie foto's laat je zien Jeannet. Het is echt genieten nu hé?

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! altijd zéér gewaardeerd! Ik vind reacties en interactie erg leuk, maar....anonieme reacties zonder naam worden verwijderd, alsmede berichten waarin reclame gemaakt wordt.

Er is helaas een gedoe met het plaatsen van reacties, mensen krijgen foutmeldingen, of kunnen helemaal niet plaatsen, en ik krijg wekelijks reacties van Piseth San die ik niet ken.....jammer.Ik kan er helaas niets aan doen, ik ontvang ook geen mails meer van jullie berichten, dus kan er ook niet meer op terug reageren :( computers........

Hartelijke Plattelandsgroet, Jeannet

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.