Quilting Jeannet


Dit blog gaat over het wel en wee van een plattelandsquiltster. Ik schrijf met enige zelfspot en humor over het "lieve leven"op een minilandgoed aan zee, en de rust en de ruimte die daar (nog) heerst, over het ambachtelijke leven, breien, spinnen, fietstochtjes,de natuur, en mijn héérlijke gezinnetje met twee mannen. Maar vooral over handwerken, creatief bezig zijn, en het perfecte van het imperfecte, het wabi sabigevoel. Met mijn blog en de foto,s wil ik de wereld een beetje mooier kleuren dan de dagelijkse werkelijkheid. Helemaal onderaan mijn blog staat een fotoselectie van een aantal van mijn gemaakte quilts.

woensdag 28 mei 2014

Leuk Brabants uitje

In deze tijd zijn er leuke uitjes te kust en te keur te vinden, ik vond dit adres op het feestboek, tis voor mij echt een gezellig feestboek waar ik van alles leuks tegenkom. De titel alleen al, tussen Koe en kroonluchter.....(klik) doet mij rechter zitten achter de PC.
Nou ben ik van huis uit al behept met het koeienvirus, ik ben er dol op, al zou ik me nou ook weer niet meteen opgeven voor een koeknuffelsessie,  (klik) maar dat kan hier wel, mijn belangstelling ging eigenlijk uit naar het brocantewinkeltje wat er dus ook bij is.
Laatst waren we in Brabant, daar heb ik al eens over geschreven, en ik speur altijd naar leuke adresjes toevallig in de buurt, want ik moet er niet aan denken dat ik we thuis achter komen dat ik wat leuks voorbij ben gereden en  ja hoor, Diessen, daar zitten ze.......
Een prachtig ingerichte boerderij met stallen vol koeien.....allemaal koeien, van die heerlijke lekkere dikke logge koeien, ze lijken wel allemaal te roepen, knuffel mij....eh, nee hoor, dat is schijn.
We werden er allerhartelijkst ontvangen door Lisette, meteen werd er koffie gezet met zelfgebakken appeltaart......In haar prachtige keuken met Agacoocker en schitterende oude vloer, het inspireerde mijn quilthart meteen tot wie weet nog eens wat voor moois.
En we kwamen alleen even langs vanwege haar schattige winkeltje waarvan de foto,s op het feestboek al tot mijn verbeelding spraken.
De koeien waren ook alleszins de moeite waard, ze hebben er 450, 450.....poeh........dat is een heel klusszzje als je die allemaal twee keer per dag moet melken.En dat moet wel gebeuren.
Je hebt brocante en brocante en soms denken mensen dat een lege gescheurde jampot ook al tot de brocante behoort, maar dit was echt heel erg vreselijk leuk! We deelden onze liefde voor serviezen........blauw wit...jaja
En natuurlijk voor koeien, laat ik dat niet vergeten te vermelden, overal koeien waar je keek, heerlijk, aanvankelijk mopperden de beide mannen nog wel even toen ze hoorden over brocante...zucht...niet wéér....van die tuttige dameswinkeltjes, mams weer in de bocht.....maar dit was wel heel erg Stoer bij D,n Boer!
Dus in alle rust heb ik daar heerlijk kunnen rondkijken, wat een leuke dingen allemaal, gelukkig komen we in die buurt nog wel eens vaker omdat manlief er vlak bij zijn roots heeft.En ze hebben niet alleen die koeien en dat brocante, nee, ook nog een waanzinnig leuke logeerderij......met uitzicht op die koeien, maar die is wel héél erg vaak bezet......vind je het gek?
Natuurlijk ging ik niet met lege handen naar huis, sinds deze zomer ben ik een klein beetje in de ban van blauw wit servies, allerlei soorten als het maar oud en nog goed bruikbaar is, dusse.....
Een heel nest gave oude Belgische schalen, die hadden we nog niet genoeg. Ik denk altijd dat ik een gezin heb met zes kinderen, of elke maand een feest geef.
Enfin, de spullen heb ik er zeker voor in huis, en wat doe je als je een feest geeft? Juist ja.....wegwerpservies want dat is zo makkelijk.......
De bakpuber vond ook nog iets leuks tussen de spulletjes waar hij anders zijn neus voor optrekt, je merkt dat zijn interesse aan het veranderen is hahaha........
Een laatste koeiengroet! Die steekt zijn tong uit tegen "Dieén Ôllanders" die steeds maar komen kijken....Ik zou zeggen, ben je in de buurt van Diessen en staat het bord buiten aan de Beerseweg nr. 7 , in de remmen en genieten van al het leuks, hou je niet van brocante, dan toch zeker wel van koeien en anders wel van logeren en de bijbehorende gratis Brabantse gezelligheid!!( morgen trouwens al weer een brocanteuitje....dit keer vlak bij huis.) Fijne hemelvaartdag allemaal, wij zitten helemaal volgeboekt met de camping.

17 opmerkingen:

  1. Leuk verhaal weer, met leuke foto's van leuke spulletjes, leuke koeien en een leuke dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige foto's en eigenlijk niet zo ver hier vandaan. Maar ik ben zo bang dat ik helemaal "los ga" als ik daar rondloop. Voorlopig maar even van genieten op FB, maar volgend jaar als de winkel open gaat, vrees ik dat ik er heen moet.
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een onwijs leuk adresje!! Jammer dat alles zo ver weg is!! Het was weer een leuk verhaal! Veel gezelligheid de komende dagen met alle gasten! Enne, af en toe ff rustig aan, he?!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oohhhh heerlijk, wat een dag voor je. Hier kun je idd niet aan voorbij rijden. Wat een schitterende nest schalen heb je gescoord.
    Als we gaan fietsen, als het tenminste nog een beetje fietsweer gaat worden, in de buurt van ons buitenverblijf, komen we ook langs een boerderij waar allerlei brocante langs de weg is gezet. Ik MOET altijd even afstappen. Geldpotje erbij om het verschuldigde bedrag in te stoppen......! Dat sfeertje alleen al. Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. oooh dat is bijna in onze achtertuin en dat heb ik nognoiit van zoiets leuks gehoord, laat staan gezien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hihihi ... ik moest even lachen om dez epost van je. Ik had afgelopen weekend met onze wandeling ook al koeien op de foto gezet maar die had ik nog niet op mijn blog gezet, die komen van de week er pas op. Ik ging eerst voor de papaver ;-)
    Maar wat een leuke post en wat zul jij genoten hebben in dat winkeltje. ik vind je schalen super !!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk adresje, Jeannet, dat ga ik zeker onthouden! Hier ook dol op koeien (en al het andere spul met vachtjes en veertjes..) en op brocante! Ik mis geloof ik wel het een en ander zonder Feestboek. En die schalen zijn prachtig, en ze combineren wonderwel met je Bunzlau!
    Fijne Hemelvaartsdag en groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuke buit, ben gek op die mooie schalen! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  9. I love your adventures, thanks for sharing!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ooo, wat een heerlijk winkeltje met groot ' wil ik hebben' gehalte.....en dan die kooeien....ik ben ook fan van die grote zachte lieverds!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuk uitje met een schattig winkeltje (vooral die vloer, haha) en snoeperige koeien. Wat veel zeg. En dan natuurlijk niet met lege handen naar huis.

    groetjes, Alie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuk uitje weer. Prachtig servies heb je er weer bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ach, dat leuke roze krukje, wat een schatje, zou ik wel leuk vinden om te kopen, maar ja ik was daar niet.
    Gelukkig hoeven al die koeien niet meer met de hand gemolken worden.
    Er bestaan zelfs automatische melkstallen, waar geen boer meer aan te pas komt, helemaal computergestuurd.
    Lijkt me voor boer en koeien toch niet leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hollandser kan het niet met die mooie koeien. En idd je hebt brocante en brocante maar wat je hier laat zien is wel heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oooohhh dat ziet er wel heel leuk uit.
    Mooie blauw/witte schaaltjes heb je gevonden.
    Ik woon daar niet ver vandaan, ik zal er eens een keer gaan kijken.
    grtjs Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ohhhh....me encanta tu blog,....es precioso besos desde España

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Maar goed dat ik dit berichtje nog even bij je lees. Het lijkt me een erg leuk adres. Mooi beschreven en leuke foto's. Fijne zondag,

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! altijd zéér gewaardeerd! Ik vind reacties en interactie erg leuk, maar....anonieme reacties zonder naam worden verwijderd, alsmede berichten waarin reclame gemaakt wordt.

Er is helaas een gedoe met het plaatsen van reacties, mensen krijgen foutmeldingen, of kunnen helemaal niet plaatsen, en ik krijg wekelijks reacties van Piseth San die ik niet ken.....jammer.Ik kan er helaas niets aan doen, ik ontvang ook geen mails meer van jullie berichten, dus kan er ook niet meer op terug reageren :( computers........

Hartelijke Plattelandsgroet, Jeannet

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.