Quilting Jeannet

Dit blog gaat over het wel en wee van een plattelandsquiltster. Ik schrijf met enige zelfspot en humor over het "lieve leven"op een minilandgoed aan Zee, de rust en de ruimte die daar (nog) heerst, over het ambachtelijke leven, breien, spinnen ( op een wieletje) beestje, fietstochtjes, en mijn heerlijke gezinnetje met twee mannen, maar vooral over handwerken en het perfecte van het imperfecte, het Wabi Sabi gevoel, geniet mee als je zin hebt! Met mijn blog en de foto,s wil ik de wereld een beetje mooier kleuren dan de dagelijkse werkelijkheid.(helaas krijg ik de tekst niet groter....:( )

woensdag 20 januari 2016

Woensdag Moda Mandjesdag.

Ik heb vandaag niet veel te vertellen, wel te showen, een aantal resultaten van de Moda Mandjesquilt die we met elkaar maken van een gratis BOM van Moda en waar een FB groep voor is, waar het FB al niet leuk voor is!Geniet er van!
              Deze is van Martine
            Mandje van Marry
Deze is van Elly.
    Mandje van Heleni.
Deze is van Jane uit Engeland.
           Mandje van Cuny.
Mandje van Anneke.
Deze is van Carin.
Mandje van Marly
Mandje van Marguerite
En last burt not least, mijn eigenste mandje!Zien jullie wat een variatie aan kleuren er in zitten? Dat maakt deze quilt zo leuk, allemaal hetzelfde patroon en toch totaal anders.Ik heb me beperkt met de foto,s want ik wil niet weer met mijn blogboek aan het eind van het jaar in de problemen komen, en de mandjes zijn willekeurig gekozen, er zijn natuurlijk nog veeeeeel meer prachtige gemaakt.

22 opmerkingen:

  1. Wat leuk om zoveel mooie mandjes bij elkaar te zien! Je hebt er wel veel werk aan Jeannet maar de moeite waard! Heel erg bedankt!
    Groetjes uit ( een boven 0) Purmerend.
    Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie mandjes, het ene nog leuker dan het andere!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk Jeannet al die prachtige mandjes. En wat jammer dat ik zo weinig tijd heb, wil het ook allemaal zo graag doen. Maar wie weet ooit.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk om de mandjes op een rijtje te zien! En nu maar rap verder en hopen op een Mandjes bijeenkomst over een maand of wat....... lijkt me enig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo leuk, al die mandjes. Die van Jane vind ik ook heel apart.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat zijn jouw kleurtjes toch altijd een inspiratie ... niets te fel, poederachtig, ... zucht! Nu krijg ik ook zin om enkele van die bolletjes Holst aan te schaffen (nu alleen nog een leuk adresje in België vinden want de verzendkosten zijn anders een tikje hoog :-). Ik ga zeker één van de komende weken n's Fair Isle proberen (tips zijn altijd welkom :-). Ben ondertussen aan m'n allereerste sok bezig ... mikado is er niets bij!
    Leuk om te zien hoe die mandjes allemaal op een verschillende manier worden geïnterpreteerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mocht je het nog niet gemerkt hebben ... ik ben zeer in de ban van je breiprojecten! LOL!!! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk om te zien hoe iedereen er een eigen draai aan het mandje heeft gegeven.
    Zal eens kijken of ik de fb groep kan vinden.
    Gezellige dag
    groetjes, Truus uit zonnig Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk al die mandjes zo op een rijtje...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat is dit leuk !!!!! Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk om al die mandjes te zien

    BeantwoordenVerwijderen
  12. verassend toch allemaal anders allen even mooi!!!!
    leuk om het zo met een groep te kunnen doen motiverend en inspirerend .
    liefs christiane

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ze zijn enig! Het valt me op dat de strikjes aan de zijkant op twee manieren geplaatst zijn: strikjes omhoog óf omlaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk dat je ze hier laat zien (ik zit niet op FB en kan zo ook even meegenieten) prachtig al die variatie, allemaal mooi!
    Jeannet, jij zit vast met een big smile te genieten dat jouw initiatief zoveel enthousiate deelnemers heeft opgeleverd! LEUK!!
    groetjes uut Grunn, Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Eindelijk even een momentje de tijd genomen, met een kopje T erbij, om eens uitgebreid te genieten van alle mooie bloemenmandjes. Wat een prachtige eerste resultaten, en inderdaad, allemaal verschillend, door het gebruik van de diverse stofjes. Ik heb er echt van genoten!
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  16. They're all very sweet. Thank you for showing them.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Leuk al die mandjes. Grappig ook dat hetzelfde patroontjes zo anders uit ziet met andere stofjes

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een gezellige mandjes! leuk dat je er zoveel laat zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een mooie mandjes zijn het allemaal. Its dat ik al zoveel omhanden heb anders wist ik het wel. Maar wie weet een blokje per maand is natuurlijk niet zoveel.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. I love your basket blocks. And, I adore your British Shorthair cat at the top of your blog. I had a blue British shorthair that looked just like yours for 15 yrs. They are the sweetest cats.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! altijd zéér gewaardeerd! Ik vind reacties en interactie erg leuk, maar....anonieme reacties zonder naam worden zonder pardon verwijderd, alsmede berichten waarin reclame gemaakt wordt.

Hartelijke Groet, Jeannet