Quilting Jeannet


Dit blog gaat over het wel en wee van een plattelandsquiltster. Ik schrijf met enige zelfspot en humor over het "lieve leven"op een minilandgoed aan zee, en de rust en de ruimte die daar (nog) heerst, over het ambachtelijke leven, breien, spinnen, fietstochtjes,de natuur, en mijn héérlijke gezinnetje met twee mannen. Maar vooral over handwerken, creatief bezig zijn, en het perfecte van het imperfecte, het wabi sabigevoel. Met mijn blog en de foto,s wil ik de wereld een beetje mooier kleuren dan de dagelijkse werkelijkheid. Helemaal onderaan mijn blog staat een fotoselectie van een aantal van mijn gemaakte quilts.

maandag 2 mei 2016

Tulpentoer aan Zee

Als je niet van tulpen en van kleur houd moet je dit berichtje zeker niet lezen.Ik had het beloofd, een heel kleurrijk blogje over een wel heel Hollands product! de Tulp.Vlak bij hier, net over de Haringvlietdam links, Oostflakkee,daar kun je het beleven.
Wat een ongelofelijke, overweldigende kleurenpracht hebben we daar gezien.Hier met mijn tulpenbollenpuber!Ik had er speciaal mijn roze jasje van de ANWB voor aangetrokken.
Ik heb er dit keer niet veel woorden bij, wel veel mooie foto,s.
Het is elke keer weer ongelofelijk om te zien dat er zulke felle intense kleuren voorkomen in de natuur, die doorgaans toch wat aan de sobere kant lijkt, een heel contrast met de lange dijken van populieren.Op en top Marsman. En ook erg mooi nu met het prille roestbruin tegen een staalblauwe lucht, die laatste miste ik hier een beetje.
Maar dit.....dit overtreft alles, velden vol tulpen, de ene nog mooier en kleurrijker dan de andere.
Dit vind ik zelf een hele mooie foto, het hek, de boom in pril groen uitbottend, en daarachter die onmetelijke kleurenexplosie van de tulpen.
Als de zon er op scheen was het net een neonreclame. Je moet er wel zijn met het zonnetje, hoewel dat heel moeilijk fotograferen is, je ziet niets op je schermpje, ik heb maar gewoon wat geklikt op goed geluk.
Dat zo.n ogenschijnlijk simpel bloemetje zoiets groots teweeg kan brengen.
Intens geel wisselde zich af met diep donker koraalrood.
Prachtig eiland zo in de zon in de auto, tussen de felle hagelbuien door, maar dat zie je niet op de foto,s.
Fantastische combi in quiltwerk, breiwerk, ja, waar niet in? Pure inspiratie op 10 km van huis.
We passeerden de voor Goeree zo kenmerkende straatnamenbordjes, ergens in de berm geplaatst, moet je wel zorgen dat het gras niet te hoog komt te staan natuurlijk.Je bent in eerste instantie geneigd om naar boven te kijken.
Eindeloze verten van velden vol van tulpen, in alle kleurschakeringen, het was een geweldige beleving. Ik moet bekennen dat ik op Oostflakkee niet zo vaak kom, we gaan altijd meer de kant van Ouddorp uit, op doorreis naar Zeeland bijvoorbeeld.
Helaas is Oostflakkee ook wel synoniem voor windmolens, want wijds staat ook voor wind....discutabele discussie, ik zeg er maar niets over, maar ik vind ze ook niets.......zelfs niet met bollenvelden ervoor.
Ik zie liever dit. Het was fenomenaal, het eiland doortrokken van al die zinderende kleurenpracht van de tulp, onder die prachtige Hollandse luchten.
Okay, nog één laatste tulpenfoto die ik zelf héél erg mooi vind, op de dijk naar Herkingen, allemaal smalle rijtjes tulpenkleuren aaneengeregen tot een schitterend palet.Was er eigenlijk nog ander nieuws?
Ja, om het maar heel Hollands te houden, manlief was gisteren jarig,zijn we pannenkoeken wezen eten bij onze geliefde stek bij de molen van Haamstede.Als de molenaar in de wieken moet klimmen om bovenin de kap wat te beredderen, neemt tie tegenwoordig de fiets mee.......
En dan was er gelijk een reisje naar een Zeeuws meisje........ofwel naar het leukste winkeltje van Zeeland wat door steeds meer quiltsterren ( BQ,s) Bekende Quiltsters, uit de randstad en ver daarbuiten wordt ontdekt! Dat is wel logisch ook, want de keuze is reuze en vurrukkuluk! Gelukkig heeft ze ook een superwebwinkel ;)
Dat groenige stofje rechtsonder was helemaal opgesneden hier, en sommige stofjes wil je gewoon niet op hebben, ik had de laatste FQ, boffen!Het is ook nog steeds Meivakantie.....meivakantie 2016......behoeft het meer dan deze constatering?
We gaan de tweede week meivakantie in, en ze beloven dat het weer beter word, we doen het met wat ons toevalt, en geloof me, er zijn (veel) ergere dingen dan je druk te maken over het weer.Het komt zoals het komt en niet anders. Al is het natuurlijk wel zo dat een zonnetje hoe dan ook het leven anders kleurt.Fijne week allemaal nog!

23 opmerkingen:

  1. Wat een mooie dag om een verjaardag te vieren.
    Het schijnt de hele week mooi weer te blijven, dat zou heerlijk zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nog van harte met de verjaardag van je man ! Prachtige kleuren en wat mij betreft zonder windmolens.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wát een prachtige opnames! Nooit verwacht dat daar ook bollenvelden zijn, net als hier niet zo ver vandaan in het Brabantse land bij Hank! En zo veel verschillende kleuren! Nog van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je man! En deze week wordt beslist mooer qua weer dan de vorige. Fijn voor onze vakantie vierende (klein)kinderen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is zeker een mooie winkel ik bestel er altijd en vrij snel binnen.
    Maar ben er nog nooit geweest

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is zeker een mooie winkel ik bestel er altijd en vrij snel binnen.
    Maar ben er nog nooit geweest

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige foto's Jeannet en inderdaad die foto met het hek, de boom en dan het prachtige kleurenpalet van de tulpen, die is prachtig! Ga zo ff naar de bloemist om een hele grote bos tulpen te halen. Fijne week, groetjes Ina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Piep heerlijk zoveel kleur van de prachtige tulp
    En je stofjes... Tja.. Een dessert om van te snoepen
    Nog een proficiat aan J.

    Knuf

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige foto's weer !
    Prachtig al die mooie kleuren..;0)
    Gefeliciteerd nog met je husband....
    Nog een hele fijne vakantie week !!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gefeliciteerd met de verjaardag van je man en nog vele gezonde jaren.
    Prachtig hè al die tulpenvelden en als ik uit het raam kijk zie ik ook een kleine kleurenexplosie -geen rijen achter elkaar maar een veld vol.
    Dank voor het mee genieten van je foto's.
    Zonnige week en veel plezier met je lapjes.
    groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik dacht eerst dat mijn gehaakte deken daar voor die dijk lag!
    Prachtig al die kleuren, mooie foto's hoor!
    En nog gefeliciteerd met de verjaardag van je man!

    Fijne zonnige dag, Betsie!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige foto's.
    Het lijkt wel of de boer verstand van kleur heeft en zijn tulpen niet zomaar in de grond plaatst.
    En heerlijk wakker worden met het zonnetje.
    Nu maar hopen dat het zo blijft.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Inspiratie genoeg, volgens mij is het de mooiste bloem van de wereld! Ook ik ga altijd genieten in de bollenvelden, verveelt nooit en veel minder druk dan de Keukenhof!
    Workshop kleurenleer in de natuur! Je moet er alleen wel voor naar buiten!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk al die tulpen foto's.
    Nog gefeliciteerd met je man.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtige foo's laat je ons weer zien en ja, ik houd van ons landje en wij hadden gisteren al zon en vandaag weer, dus....het komt goed de tweede week mei vakantie. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Gefeliciteerd met de verjaardag van je man! Heerlijk, pannekoeken... En wat zijn al die tulpen toch mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Schitterend, zou zo weer gaan kijken! Gezellig bijgelezen en genoten! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Overweldigend mooi, de kleurenpracht van al die tulpenbolletjes in bloei! Inderdaad, je zou er zo een shawl of een quilt in zien. Al vind ik die populieren met die grijzige lucht erachter ook wel wat ingetogen-moois hebben. En dat heerlijke winkeltje, hier gelukkig niet op uren rijden vandaan, daar "moet" ik binnenkort echt weer eens heen. Wat een prachtige Zeeuwse souvenirtjes heb je meegenomen. Je man jarig (nog van harte!) en jij verwend!
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi als je nog eens naar Oostflakkee gaat per ongeluk, vanaf Ooltgensaat richting Sluyshaven heb je tussen de fruitbomen een paar herten die de boel in de gaten houden. Adembenemend!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Schitterende foto's!!!
    Gefeliciteerd met de verjaardag van je man.
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Beautiful post Jeannet!!!! Love the lovely Tulip flowers what a treat for me to view...Happy Birthday to your Husband from "Iowa" a far way!

    Great new fabric--- I know we will be viewing something fun that you will create with them.

    As always so enjoy you posts!

    Carolyn

    BeantwoordenVerwijderen
  21. allereerst nog van harte gefeliciteerd met je man. Ook vlakbij je zoon jarig, de mijne ook. Hij verjaart vandaag.
    Wat een prachtige kleuren al die tulpen, daar word je toch vrolijk van? (na al dat herfstweer vorige week).

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! altijd zéér gewaardeerd! Ik vind reacties en interactie erg leuk, maar....anonieme reacties zonder naam worden verwijderd, alsmede berichten waarin reclame gemaakt wordt.

Er is helaas een gedoe met het plaatsen van reacties, mensen krijgen foutmeldingen, of kunnen helemaal niet plaatsen, en ik krijg wekelijks reacties van Piseth San die ik niet ken.....jammer.Ik kan er helaas niets aan doen, ik ontvang ook geen mails meer van jullie berichten, dus kan er ook niet meer op terug reageren :( computers........

Hartelijke Plattelandsgroet, Jeannet

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.