Quilting Jeannet


Dit blog gaat over het wel en wee van een plattelandsquiltster. Ik schrijf met enige zelfspot en humor over het "lieve leven"op een minilandgoed aan zee, en de rust en de ruimte die daar (nog) heerst, over het ambachtelijke leven, breien, spinnen, fietstochtjes,de natuur, en mijn héérlijke gezinnetje met twee mannen. Maar vooral over handwerken, creatief bezig zijn, en het perfecte van het imperfecte, het wabi sabigevoel. Met mijn blog en de foto,s wil ik de wereld een beetje mooier kleuren dan de dagelijkse werkelijkheid. Helemaal onderaan mijn blog staat een fotoselectie van een aantal van mijn gemaakte quilts.

maandag 26 december 2016

Kleenex kerst

Ik beleef dit jaar een Kleenex kerst, dat is lang geleden dat het precies met kerst was, dus er is niet echt inspiratie voor een gezellig maandagmorgenblogje.En ik weet het hoor, er zijn ergere dingen.Véél ergere dingen, niet ouder worden dan zes jaar en misschien wel je laatste kerst vieren.......
We doen het er dus mee, en ondertussen kijk ik vanaf de bank naar onze privéserie  "Wildlife"in de eigen tuin............
Deze reeën zijn de dans om de kerstbout gelukkig ontlopen.....ze doen zich tegoed aan de laatste appeltjes 
We hebben er momenteel elke dag vijf in de tuin.
Het puttertje ofwel de distelvink.
Ook een ogenschijnlijk simpele merel heeft zijn schoonheid.
Nog iemand die gelukkig (nog) niet op een bord terecht is gekomen
Het "gekakel"van de groene specht op de grond.
En zijn kleinere, bonte soortgenoot die zich veelvuldiger laat zien.
En de mannen? die bakken en braden gewoon stoïcijns door, ze zijn bevorderd tot keukenbrigade en chef de cuisine en hebben de scepter in de keuken overgenomen , ze laten zich niet uit het veld de keuken slaan door een hoestende en proestende gevelde (M)Opperkok vanaf de bank.
En zo kom ik de dagen wel door en wacht ik het maar "rustig"af tot het weer beter gaat, ( en dat gaat het al weer een klein beetje) uitzieken heet dat, volgend jaar dus toch maar weer gewoon die griepprik halen.....:(
Fijne tweede kerstdag allemaal nog enne..... tot volgend jaar dan maar he?

Hartelijke groet, Jeannet

29 opmerkingen:

  1. gedverderrie....niet leuk ziek zijn..;0(
    Gelukkig wordt er goed voor je gezorgd..en heb jee prachtig uitzicht.....
    Misschien nog een fijn boek of een leuke film voor de verandering!
    Wens je beterschap....en minder cleenex toe

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leef met je mee, heb wel de griepprik gehaald maar de zieke kleinkinders waar ik op paste hadden vast weer een ander virus om door te geven. Maar het zal vanzelf wel over gaan, met oud en nieuw zijn we vast weer fris en
    fruitig.
    Groetjes Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ach Jeannet toch, griep met kerst, balen zeg! Veel sterkte en fijn dat de mannen in huis de boel draaiend houden. Gelukkig heb je genoeg te zien zo vlakbij huis, wat een prachtige

    BeantwoordenVerwijderen
  4. dieren komen in jullie tuin (wou ik nog zeggen) groetjes, Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijne Tweede Kerstdag en heel veel beterschap toegewenst !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat jammer dat je je nog zo beroerd voelt Jeannet! Ik haal wel elk jaar een griepprik maar een flinke verkoudheid komt toch ook nog wel langs. Gelukkig wordt er goed voor je gezorgd! Hopelijk voel je je met de jaarwisseling een stuk beter. Ja,ongelooflijk hoe snel de tijd gaat! Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Piep beterschap meid en laat die keukenbrigade maar kippesoep maken..

    Trouwens hier beide opgestaan met keelpijn.. kriebelneus... pfff... nee he??

    Knuf knuf en beterschap

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Beterschap Jeannet!
    En ik ken iemand die altijd de griepprik haalt en nu ziek ligt te zijn met een flinke griep. Geniet van je prive natuurfilm.
    groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk Jeannet, zelfs op 2e kerstdag nog een blogje van jou. Jammer dat je ziekjes bent. Gelukkig heb je jouw 2 mannen die het roeren in de pot niet erg vinden om te doen. Die mooie tulband is zeker van zoonlief.
    Ook ik ben niet topfit. Ik ging vrijdag door mijn rug. Au!Au! Au! Gelukkig heb ik bij staan en lopen minder last, dus kon ik "gewoon" kokkerellen. Maar o wee als ik even gezeten heb......
    Prachtig de natuur zo om jullie huis. Dat puttertje vind ik ook zo'n mooi, koddig vogeltje! Die heb ik bij ons nog nooit gezien. Hij zal wel in een bepaalde omgeving leven.
    Vanmiddag gaan we gezellig naar mijn zusje en haar vriend.
    Dus voor mij een rustige 2e kerstdag. Lekker met mijn boek, de Offers, verder. Geniet nog van deze dag, beterschap en tot volgend jaar! Lieve groet, Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Sneu hoor, dat je net nu geveld bent :( Gelukkig zijn er je Mannen die de Kerst gewoon door laten gaan! Beterschap en hopelijk ben je snel weer op de been!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Tja, het klinkt niet zo leuk, maar goed uitzieken he. Hier in oost Kapelle, nu er bijna geen toeristen zijn, staan de herten gewoon op het strand, of ze staan met zijn zessen in de achtertuin van een vakantiewoning. Prachtig om te zien en ze zijn ook niet zo schuw. Konijnen zijn hier een plaag, maar zo aandoenlijk om ze overal te zien. Ik hoop dat je weer snel de "oude" bent en lekker luisteren naar de top 2.000. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat mooi al die dieren in je tuin. Heel veel beterschap, hoewel ik de griepprik gehaald heb, begint wel mijn keel pijn te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heerlijk al dat moois in de tuin.
    Van harte beterschap, en laat je maar lekker verwennen door de mannen.
    Groetjes Marja
    🎄🎄🎄

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Nooit leuk met deze dagen,veel beterschap.Een echte dierentuin waar je zicht op hebt,haha.Bij ons ook steeds een groene specht en een roodborstje.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Beterschap! Hopelijk proef je wel wat voor lekkers je keukenbrigade maakt! Groetjes, Syl

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Die griepprik helpt ook niet hoor Jeannet!
    Mijn man werd er ziek van, en daarna ik. Precies hetzelfde verhaal hoorde ik van anderen.
    Beterschap dan maar, laat je maar lekker in de watten leggen door de mannen.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik sluit mij er bij aan, beterschap! Wat klinkt dat ver weg hè, tot volgend jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Niet leuk, maar zoals je zelf al zei: "het kan erger". Bovendien bof je natuurlijk verschrikkelijk met die mannen van je... Wat een luxe! Die kersttulband (ongetwijfeld eigen baksel) ziet er zelfs voor een niet-snoeper als ik uit om te watertanden.
    En dan de rijkdommen uit/in je tuin... ziek jij maar lekker uit hoor. Tot volgend jaar!

    Oh ja... geweldige woordspelingen weer. Geniet ik altijd zo van.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Leuk al die dieren in de tuin! Maar balen om griep te hebben, beterschap gewenst en rustig aan maar. groetjes Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Love your pictures of your animal friends in the garden...perhaps they are saying to you:
    "feel better soon, Jeannet"! I would bring chicken noodle soup to you if we lived close to each other....but, Des Moines, Iowa, USA... it's not going to happen :(!! I got the flu shot so I hope it holds.

    Get well soon,Jeannet! I'm sure your guys are looking after you! xoxo, Carolyn

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Beterschap en geniet van je keukenbrigade!
    Fijne dagen en een goede jaarwisseling!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Beterschap, een mooie jaarwisseling en een heel goed en gezond 2017!
    Groetjes, Esther Wijnands

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat naar zo met de Kerst! Beterschap! Je hebt in ieder geval een kundige keukenbrigade. Dus hoeven we niet ineens met een pannetje soep op stap!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Met zulk leuk/mooi uitzicht wil ik ook wel een dagje ziek zijn. Niet echt ziek maar gewoon niet helemaal fit bedoel ik hoor! Sterkte er maar mee...

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Nog een dagje later...dus ik hoop, dat het inmiddels nog een beetje beter met je gaat, en je hebt kunnen genieten van je Kerst, en misschien toch ook een beetje van de kookkunsten van je hoogst-persoonlijke keukenbrigade.
    Aan ziekenbezoek uit het wildlife genre geen gebrek! Her blijft toch bijzonder, die reetjes in je tuin.
    Fijne laatste dagen van 2016 en groetjes van Ageeth.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Van Harte Beterschap toegewenst...!
    een mooie wildlife show heb je in de tuin,Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. ....maar met een prachtig uitzicht zo op de vogeltjes

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Feel better soon, Jeannet! Happy New Year 2017! I am looking forward to seeing what beautiful quilts and cakes you make in the new year. How is Beast??

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Mijn DD en ik hadden ook een Kleenex Kerst (leuk gevonden!) gelukkig geen griep, máár ik heb wel een griepprik gehad. Je hebt altijd je twijfels daarover of het wel nodig is, maar dat blijft een groot vraagteken??
    Gaat het al beter?
    In ieder geval veel beterschap en een voorspoedig 2017 met familie vrienden en bekenden.
    Groetjes Sylvia.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! altijd zéér gewaardeerd! Ik vind reacties en interactie erg leuk, maar....anonieme reacties zonder naam worden verwijderd, alsmede berichten waarin reclame gemaakt wordt.

Er is helaas een gedoe met het plaatsen van reacties, mensen krijgen foutmeldingen, of kunnen helemaal niet plaatsen, en ik krijg wekelijks reacties van Piseth San die ik niet ken.....jammer.Ik kan er helaas niets aan doen, ik ontvang ook geen mails meer van jullie berichten, dus kan er ook niet meer op terug reageren :( computers........

Hartelijke Plattelandsgroet, Jeannet

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.