Quilting Jeannet


Dit blog gaat over het wel en wee van een plattelandsquiltster. Ik schrijf met enige zelfspot en humor over het "lieve leven"op een minilandgoed aan zee, en de rust en de ruimte die daar (nog) heerst, over het ambachtelijke leven, breien, spinnen, fietstochtjes,de natuur, en mijn héérlijke gezinnetje met twee mannen. Maar vooral over handwerken, creatief bezig zijn, en het perfecte van het imperfecte, het wabi sabigevoel. Met mijn blog en de foto,s wil ik de wereld een beetje mooier kleuren dan de dagelijkse werkelijkheid. Helemaal onderaan mijn blog staat een fotoselectie van een aantal van mijn gemaakte quilts.

dinsdag 6 april 2010

Hollandse stoffenparade

Weten jullie het nog van die mooie rol Hollandse overhemdenstofjes die ik hier had gekocht"? wat is er nou niet heerlijker op deze lekker rustige zonnige ochtend daar mee aan de slag te gaan, ik had al een plannetje in mijn hoofd, maar daar heb ik wel een groot stuk van dezelfde stof voor nodig.....Waar haal ik nou zo snel een stuk dezelfde kwaliteit en uitstraling stof ? Het moet er wel echt bij passen... Wacht....let op....waar vind ik een overhemd in die stijl.....natuurlijk, boven in de kast van DH...laat de kleur en het streepje nou precies dat zijn wat ik nodig heb !! Perfect ! wat een bof zeg, en het is nog nieuw ook, kaartjes hangen er nog aan,tweede bof, hoef ik het niet eerst te wassen en te strijken....niet meer verder over nadenken..., mee naar beneden....
En zeggen jullie nou zelf als quilters, wat is er nou toch belangrijker als je in volle vaart aan een quilt wilt beginnen en je hebt net geen stof genoeg....dan maakt een overhemdje meer of minder in de kast toch ook niet uit ?? waar hebben we het dan over !? goed, goed,knip ik alleen de mouwen er af, DH blij en ik blij, hebben we toch nog allebei wat, het wordt tenslotte zomer, en ik weet zeker dat het een héérlijk overhemd zal zijn voor luchtige dagen. Je moet wat over hebben voor de hobby van je vrouw. mag ik toch hopen ????
Knippen, snijden naaien en passen, Yes !! dit gaat hem worden, zien jullie hoe goed de driehoekjes het doen in het blok ? de maat van de blokken is ong. 25 cm, dan komt er nog een sashing tussen met een blokje, dus 4 x 6 blokken is 24 blokken in totaal en dan een rand er omheen.Ik doe het op de Amerikaanse manier, strookjes snijden, vierkantje erop, goeie kanten op elkaar,diagonaal naaien ,afsnijden, terugklappen en dan verder in elkaar zetten.
Er komt een nieuw TV programma...Help, mijn man heeft een hobby, ik denk dat DH een andere suggestie heeft na vanavond....Ik ga me nu maar eens bedenken wat voor lekkers ik vanavond ga koken voor DH......en het blok houd ik nog eventjes geheim hier in huis.......tot hij af is.....

34 opmerkingen:

  1. Ach je ook DH moet er wat voor overhebben. en zo'n hemd is lekker luchtig van de zomer toch...........
    Het blok ziet er al mooit uit. ben bneiuwd wat het wordt verder.
    succes Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha zomaar een hemd uit de kast en je kan weer verder.Leuk hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hahahaha, ik pies haast in m'n broek van het lachen!!!!!! Geweldig, wat een stunt!
    Ik zou als ik jou was een alastiekje in de taille aanbrengen en dan heb jij een schattig tuniekje, of is 't je maat niet?
    Ben heel benieuwd naar zijn hoofd als ie dit ziet, kan je dat ook filmen ofzo?
    Succes ermee Jeannet, het blok wordt prachtig! Het wordt echt een quilt met een glimlach zo......

    ps. Moet ik herman den blijker ook effe bellen? hahahahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik moet hier zo om lachen! Geweldig om zo aan stof te komen.
    Nou, dit zal een prachtige quilt worden. Dat weet ik zeker.
    Groetjes van Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super zeg!! ;))))))
    Je hebt trouwens een schat van een DH....!!! Die ga je vast nog wel belonen met een nieuw overhemd... (of is die quilt voor hem bedoeld??)
    Laat de zon nu maar komen, he?? 8))

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha Jeaanet,

    Nou je bent weer aardig bezig.Je werkt de dames op de lach spieren.Ik zou zeggen veel plezier met het maken je nieuwe quilt. Het weer is heerlijk en dat geeft extra moed en zin....Hier ook in huize Crea Annemieke.....
    Fijne dag nog met de hartelijke groetjes van Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jij bent echt erg! Wel een goed idee en ik zou vanavond maar heeeell lief zijn voor je DH. Het blok ziet er mooi uit. Zonnige dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hahaha, ik schoot ook in de lach toen ik over het overhemd las. Ik heb het alleen maar met oude overhemden gedaan. Maar eerlijk gezegd kijk ik altijd met een schuin oog naar mensen met ruiten bloezen of hemden. Laat ze maar oppassen voor mij (en al die andere quilters).
    Als goedmakertje zal er vanavond toch wel een drie sterrenmenu op tafel staan, of niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ha ha, je bent me een mooie! Ik zie je DH al lopen met die korte mouwtjes! Maar dat wordt wel een quilt met een verhaal, iedere keer als je ernaar kijkt, denk je er vast aan. Het zal trouwens een leuke quilt worden, zo te zien.
    Heerlijk weer, hè, ik ga vanmiddag eens kijken of het lekker quilten is op mijn balkon.
    Groetjes, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Is de rest van DH hemden nu wel veilig? Of kom je nog meer te kort? ( LOL )
    Niet eens een kort mouwtje mocht hij houden.
    Ik zou de rest ook maar verknippen en voor vaderdag een nieuwe kopen.
    Heb een fijne zonnige dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Super.....dit noemen ze toch Liefde is........

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ZOOOOOOOOOOOo jij durft! En denk je echt dat het niet opvalt, vlgs mij heeft hij het allang gelezen (lol) hele fijne zonnige dag, Else

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hahahaha! Wat een heerlijk blog! Ik grinnik nog! En hebben jullie lekker gegeten? Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mop zeg.
    geweldig om te zien hoe het stofje verwerkt wordt in zomaar een leuk blok.
    en de zomer is niet meer zo ver weg dus korte mouwen waarom niet.

    groetjes janine

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zou hij het overhemd wel missen? Ik bedoel, hij heeft het nog nooit gedragen toch? En verder natuurlijk geen slapende honden wakker maken. Ik heb een speciale doos waar regelmatig een overhemdje in verdwijnt, niet versleten maar totaal uit de mode (vind ik dan)!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ook ik kom bijna niet meer bij van het lachen,ik hoor je het zeggen Jeannet,ik zou er ook toe in staat zijn ,maar dan nam ik het overhemd helemaal,fijne dag Bep

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ha, ha,wat ben je toch een mal, schitterend mens!!! Dit verdient eigenlijk navolging, maar ik geloof niet dat mijn hubby hier blij van zou worden, grinnik.

    Groetjes,
    Annie L.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. hahaha.... Wat een heerlijk zomerhemd heb je er van gemaakt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Gewoon niet over reppen, heeft tie vast niet in de gaten joh en die spierballen kunnen wel een zonnetje gebruiken hihi! Het doet het prima in het blok en je hebt ook nog een restje haha! Mooie dag verder, geniet van de zon, groeten, Daniëlle XXXD

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik moest vreselijk lachen, maar waarom ook niet, hij zal wel genoeg overhemden hebben en anders heeft hij pech ;-))
    Mooi blok is het geworden.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Haha wat een geweldig verhaal, ik heb het wel eens gedacht als ik ergens een leuk bloesje zag maar jij doet het echt!!! verknippen, hahaha. Volgens mij moet je de rest er ook maar bijnemen....Voor mij is het een bekend patroon, daar heb ik zelfs al twee quilts mee gemaakt, het wordt heel mooi met die Hollandse stofjes! (enne die andere stof....zouden ze daar ook nog te dragen overhemden voor verknipt hebben.....?)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een vreselijk leuke lapjes! Akelig! ;o)) Ik had het gezicht van je DH wel eens willen zien toen je de mouwen eraf knipte.Dat moet ik bij mijn DH echt niet proberen hoor!Ben benieuwd wat het gaat worden... Trouwens ook leuk: ik had gisteren net zo'n achtergrondje als jij, maar heb het toch niet gedaan. Jij wel, leuk hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een giller!
    Ja dat hemd ziet er ook zonder mouwen veel beter uit!
    Groetjes Berbel

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Haha, je hebt het weer leuk opgeschreven. Het blok ziet er nu al leuk uit.
    Groetjes Mascha

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Het ziet er veelbelovend uit en ach je DH zal dit overhemd toch niet missen? Wat een geweldige stunt en idee.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Zal ik jou eens wat vertellen, Jeannet, je hebt nog één van zijn nieuwe overhemden genomen ook. De prijskaartjes hangen er nog aan! Maar goed dat hij je blog niet leest, want met al dat vrouwen gegiebel gaat hij helemaal uit zijn dak! Of koop jij zijn overhemden en kocht je met moedwil een maatje te klein omwille van het stofje. Ik denk wel eens vrouwen....echt daar kan geen vent niet tegenop!
    Maar wel humor, hoor Jeannet, je hebt er wel je lezers mee op de hand.
    Lieve groet, Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Geweldig wat een super oplossing hopelijk heb je heééél lekker gekookt vanavond ! ! ! Mist je DH hem al of heeft hij gewoon te veel in de kast en is hij blij met de extra ruimte. Succes met je blokken, de stofjes zijn erg mooi.
    Groetjes Hennie.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Poeh zeg, jij durft! Een nieuw hemd nog wel! Maar ja, als dat net het juiste stofje is, dan kan je niet anders, toch??

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hahaha, jij hebt wel lef om een splinternieuw hemd te gaan versnijden! Ik geloof niet dat mijn DH daar blij mee zou zijn... Die dreigt trouwens ook al met een TV programma "Help, mijn vrouw heeft een hobby"!
    Ik heb trouwens ontdekt dat mijn eigen oude bloesjes het ook best goed doen... ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. hahaha...heerlijk dit! Goed gedaan Jeannet. Het lapje past er precies bij! Ben benieuwd naar de rest van de quilt!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Gaaf!!! Ik zit hier te gieren van het lachen, oh wat prachtig!! En je blok ziet er geweldig uit!! Enne die kerels hebben toch overhemden genoeg!! Fijne zonnige dag, groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ik weet het, herenoverhemden zijn mooi. Ik spaar al jaren de rugpanden van oude overhemden, een vriendin zorgt nu regelmatig voor aanvoer. Haar schoonzoons weten nu niet beter. Hun oude blouses zijn voor mij! Ook heb ik een verkoper eens gevraagd of ik zijn overhemd mag hebben als hij het niet meer draagd. Je had zijn gezicht moeten zien!
    http://quiltaart.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Jij durft ! Maar het is wel een geweldig blok , en het rode streepje van de blouse maakt het helemaal af .

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat ben je er toch een LOL... maar het overhemd lijkt er ook wel voor gemaakt. De werkstukken van de andere dames zijn ook schiterend. Heb met bewondering naar de Dear Jane gekeken en het poezenwandkleed.. heel vindingrijk.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! altijd zéér gewaardeerd! Ik vind reacties en interactie erg leuk, maar....anonieme reacties zonder naam worden verwijderd, alsmede berichten waarin reclame gemaakt wordt.

Er is helaas een gedoe met het plaatsen van reacties, mensen krijgen foutmeldingen, of kunnen helemaal niet plaatsen, en ik krijg wekelijks reacties van Piseth San die ik niet ken.....jammer.Ik kan er helaas niets aan doen, ik ontvang ook geen mails meer van jullie berichten, dus kan er ook niet meer op terug reageren :( computers........

Hartelijke Plattelandsgroet, Jeannet

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.