Quilting Jeannet


Dit blog gaat over het wel en wee van een plattelandsquiltster. Ik schrijf met enige zelfspot en humor over het "lieve leven"op een minilandgoed aan zee, en de rust en de ruimte die daar (nog) heerst, over het ambachtelijke leven, breien, spinnen, fietstochtjes,de natuur, en mijn héérlijke gezinnetje met twee mannen. Maar vooral over handwerken, creatief bezig zijn, en het perfecte van het imperfecte, het wabi sabigevoel. Met mijn blog en de foto,s wil ik de wereld een beetje mooier kleuren dan de dagelijkse werkelijkheid. Helemaal onderaan mijn blog staat een fotoselectie van een aantal van mijn gemaakte quilts.

donderdag 22 april 2010

Kuikenreanimatie en beschuit met muisjes!!

O wat zijn we allemaal blij,
Er kwamen drie kuikentjes uit het ei,
en daar horen de Ruijters beschuit met muisjes bij.

We hadden ze al een week verwacht, dus iedere dag in spanning kijken, en ja hoor, gisteren was het dan zo ver, drie kuikentjes uit het ei van de vijf eieren, maaaar, één kuikentje was wel een erg minkukeltje, en de hen was al met de andere twee van het nest af gegaan naar buiten en die ene lag op apegapen en al helemaal onderkoeld in het hok, dat zagen we pas toen we thuis kwamen,er zat haast geen leven meer in, snelle actie was geboden! Gelukkig wist "dierendokter mama"een probaat middel, de föhn werd van zolder gehaald en het kuiken verwarmd. zou het gaan lukken........spannend.......


Inmiddels was Marja Visscher ( van de boerenbonte buitenleven blog) met haar man gearriveerd met het schattige petit four stelletjes wat ik had gekocht bij Merlie in Zuid- Beijerland, Marja was zo aardig om het voor mij op te halen en langs te brengen. Het was een reuze gezellig bezoek, de petit fours had ik vast gekocht bij de bakker om het stelletje op gepaste wijze in te luiden......We hadden heel veel overeenkomsten, veel bij te praten,Marja heeft een tijdje op Voorne gewoond, en woont nu op een heerlijk vrijstaand stekje in de Hoekse waard.

En tussen de koffie en de petitfours door hielden we ons bezig met de kuikenreanimatie, af en toe föhnen,en ja hoor! wonderwel kwam het kuiken weer helemaal bij en aan het eind van de middag zat hij vrolijk te piepen en s,avonds toen de kloek weer met haar andere twee kuikens in het hok zat hebben we hem ( je zal beleven dat het natuurlijk weer een haantje is.....enfin, hebben we kippensoep aan het eind van het seizoen...)onder de kloek gezet, dan is het altijd nog weer afwachten maar vanmorgen ging het helemaal goed met het olijke drietal.....hehe, wij hebben ook altijd wat.....


Het is wel jammer van de andere twee eieren, kippen zijn rare wezens, de andere eieren stonden ook op uitkomen, waren al gebarsten,maar die laat ze dan gewoon liggen en wij hebben geen broedmachine dus die gaan gewoon dood. Vanmorgen zat er één enorm te piepen omdat hij niet uit het hokje kon komen, en dat laat ze dan ook maar gewoon gaan. Rare beesten.

21 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten! Ze zijn zó schattig hè.Groetjes, Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O, wat liiiiieeef, zou er even aan willen aaien (bekende afwijking van nieuwe stofstapeltjes aaien).
    En zo te zien ook wel een leuke kip!
    Veel geluk met het nieuwe kroost!
    groeten Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Jeannet,

    hoi hoi wat een leuk bericht......
    maar weer zorgen erbij....

    Daaaaag tot vanmiddag. Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. OHHHHHHHHHHHHh wat lief! Jorrit is vast erg blij met zijn nieuwe aanwinst. Groetjes Else

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een schat van een schaaltjes!!! En dan bedoel ik niet van de eitjes hoor! Wat daar uitgekomen is is ook schattig maar van een andere orde hihi! Oohhh kippensoep, heerlijk!! Het is vast heel gezellig geweest! Mooie dag, groeten, Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een verhaal over zo'n klein kuikentje......! Heb je hem/haar al een naam gegeven na zo'n avontuur?!
    Geniet van je kuikens en lieve schaaltjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat schattig en leuk. Nu is het bij jullie echt lente. groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat lieief! En wat een ontroerend verhaal.
    Je schaaltjes zijn ook helemaal leuk! Geniet maar lekker van je kraamkamer.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een lieve kuikentjes, maar wel een zorg dus. Kon je de eieren niet tussen de quiltlapjes leggen, lijkt me zo sneu om dit aan te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lief hoor en nu maar hopen dat het andere kuikentje straks ook rond zal rennen.


    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een lieverdje!!! En wat een leuke schaaltjes, heb nooit geweten, dat daar aparte schaaltjes voor waren. Ze zien er heel leuk uit!
    Groetjes, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gelukkig heeft deze kleine kerel het gered dankzij jullie goede zorgen.
    En een haan..... leuk voor de mensen op de camping toch? Kunnen ze lekker lang van de dag genieten. Wanneer begint zo'n haantje eigenlijk te kraaien? Na een paar maanden of zo?
    Groetjes, Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een schattige kuikentjes geweldig ik hoop dat onze (nieuwe)kippen ook gaan broeden ik wil ook wel een paar van die schattige kuikentjes.
    Groetjes Hennie.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat schattig allebei .Succes en veel plezier van je nieuwe stelletje..

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dag Jeannet,
    Wat goed dat hij/zij het gered heeft. Geweldig! Is de inspanning gisteren toch niet voor niets geweest. Ik heb al een berichtje op Jorrit z'n blog achtergelaten, omdat ik de primeur had, vond ik wel wat, hoor! Soms hangen de dingen van toeval aan elkaar. Als wij niet alvast door je tuin aan het dwalen waren....het had zomaar anders kunnen aflopen. Maar, eh... hé dat van die soep zal je toch wel laten hè. Zeg dat het een grapje is. NU!!
    Lieve groet, Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Och, wát gezellig, die gezinsuitbreiding! K3(3 kippen, of hanen, haha), of hoe noem je ze?
    Tsja, en kippen drinken niet bij de moeder hè Jeanet, dus die moeten zich maar redden vanuit het ei, of wist je dit wel? hahaha
    Veel plezier ermee en ik zal duimen voor het vrouwelijk geslacht....

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat ontzettend lief die kleine kuikentjes en wat goed dat je die ene hebt kunnen redden. Het petit fourstelletje is een schatje.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat leuk te lezen wat je allemaal meemaakt.
    Wat een lieve foto van het kuikentje !

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Gefeliciteerd met je nieuwe 'gezinsleden'. Het zijn schatjes. Knap dat je dat ene kuikentje hebt kunnen redden. Wat zijn kippen eigenlijk harteloze moeders. Wist ik helemaal niet. Wat vinden de poezenbeesten ervan?

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Je bent een fantastische kuikenpleegmoeder! Wat heb je er weer een heerlijk gezellig verhaal van gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! altijd zéér gewaardeerd! Ik vind reacties en interactie erg leuk, maar....anonieme reacties zonder naam worden verwijderd, alsmede berichten waarin reclame gemaakt wordt.

Er is helaas een gedoe met het plaatsen van reacties, mensen krijgen foutmeldingen, of kunnen helemaal niet plaatsen, en ik krijg wekelijks reacties van Piseth San die ik niet ken.....jammer.Ik kan er helaas niets aan doen, ik ontvang ook geen mails meer van jullie berichten, dus kan er ook niet meer op terug reageren :( computers........

Hartelijke Plattelandsgroet, Jeannet

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.