Quilting Jeannet


Dit blog gaat over het wel en wee van een plattelandsquiltster. Ik schrijf met enige zelfspot en humor over het "lieve leven"op een minilandgoed aan zee, en de rust en de ruimte die daar (nog) heerst, over het ambachtelijke leven, breien, spinnen, fietstochtjes,de natuur, en mijn héérlijke gezinnetje met twee mannen. Maar vooral over handwerken, creatief bezig zijn, en het perfecte van het imperfecte, het wabi sabigevoel. Met mijn blog en de foto,s wil ik de wereld een beetje mooier kleuren dan de dagelijkse werkelijkheid. Helemaal onderaan mijn blog staat een fotoselectie van een aantal van mijn gemaakte quilts.

maandag 12 april 2010

Weekendje Zutphen

Afgelopen weekend een heerlijk weekendje Zutphen gedaan met mijn vriendin, wat is Zutphen een heerlijke sfeervolle stad, we hadden een B&B in een heel oud pand net aan de rand van het centrum, achter keek je uit op de ijssel, en aan de voorkant op de prachtige walburgiskerk. Ik heb altijd gezegd dat ik nooit in een stad wil wonen, daar ben ik te veel een buitenmens voor, maar als ik dat dan zo meemaak in Zutphen........lekkere terrasjes, we zijn nog bij een Bakkerij geweest wat gelijk een ambachtelijke leerwerkplaats is, de Driekant, op antroposofische basis, wat een warme sfeer was dat weer, heerlijk biologisch gebak,heel ongedwongen allemaal, zo leuk!Wat fijn dat er nog zulke bevlogen mensen zijn met zo,n sympathieke initiatieven, dat noemen ze sociaal ondernemen. En natuurlijk ben ik wezen "PetraPrinsen" ook al zo,n enorm leuke winkel, ik vind haar collectie eigenlijk wel de mooiste die ik ooit ergens heb gezien, ale die repro,s en die schitterende quilts die er overal hangen, de één nog niet mooier dan de andere, de Morell hing er ook, het maandproject wat ze gaan doen, erg verleidelijk.....maar ik vind het ook zo leuk om zelf mijn stofjes bij elkaar te zoeken overal en dat te combineren tot een quilt,nou, dat kun je daar dus wel, het overweldigt me dan gewoon, zoveel moois, je weet niet waar te beginnen.De onderstaande stofjes heb ik bij haar gekocht, gewoon voor bij de verzameling voor "ooit"

En dan zijn we nog Bij Bep geweest in Hall, die deed speciaal voor onze komst haar winkelparadijsje open en er was koffie in de keuken met een schitterend uitzicht over de velden,uit een Emma Bridgewaterbeker, ik was ( en ben nog steeds) zwaar onder de indruk hoe mooi die Bep daar woont, wat een geweldig plekje, die sfeervolle okergeleboerdrij, ik had me iets voorgesteld op zijn "Bepjeweetwels"wat ze zelf altijd zegt, maar het was allemaal zo keurig en op elkaar afgestemd, binnen en buiten in die geweldige tuin van haar, die mooie vijver,en die pipowagen met de leukste dingen, alleen daarom is een bezoekje aan Bep al een beleving, ik kan me helemaal voorstellen dat ze is vertrokken uit Doesburg met de winkel, deze sfeer doet zoveel meer recht aan wat Bep uitstraalt. Zelfs al je niet van stofjes houd is het erg leuk om daar op de koffie te gaan, allemaal op jullie "To Do "lijstje....op bezoek bij Bep in Hall.

Dit heb ik bij Bep gekocht, stofjes van de gardenparty van Moda,en het patroon is een patroon van een soort mandje, zou ik nooit gekocht hebben, maaaar.....bij Bep stond het met een oud stofje gemaakt ( eerst door de thee) en zonder versteviging, met een prachtig voeringstofje, en daarin een glazen vaas met bloemen, die vaas zag je niet, dus helemaal de "Bepstijl" en dan is het opeens een heel ander mandje,ik kan natuurlijk weer niet wachten om te beginnen.......


20 opmerkingen:

  1. Zo te lezen heb je een TOP-weekend gehad. Klinkt heel gezellig. En mooie aankopen heb je gedaan. We zien de resultaten wel. En nu nog even nagenieten en afkicken. Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou, je hebt een fantastisch weekend gehad zeg!! én heerlijk weer, super! Daar kun je vast wel een poosje op teren... Leuk is het altijd bij Bep hè, jammer dat ze zover weg woont. Geniet van je lapjes, groetjes, Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat klinkt weer als een super week end! Zutphen is een erg leuke stad om een week end door te brengen. En als slagroom op de taart Petra Prins en Bep. Mag ik een heel klein beetje jaloers zijn?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Jeannet wat zit je ons die zo ver van Beb en Petra Prins wonen toch weer lekker te maken door zoveel mooie lapjes te laten zien.Maar wel fijn dat je een gezellig weekend achter de rug hebt en we zullen jou kennende het mandje de komende tijd wel voorbij zien komen.groetjes Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een heerlijk verslag van een topweekend en wat een mooie lapjes.
    Groeten Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een heerlijk weekend heb je gehad ..jij kan er weer helemaal tegen aan :) en mooie stofjes nog eens ,,heel leuk en mooi;))
    fijne dag en de groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ziet er mij een leuk stadje uit.Zou er ook wel eens naartoe willen.
    Wat een leuke lapjes heb je weer aangekocht.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. hoi jeanette
    heerlijk die winkel van petra ben erook verliefd op ze doet het allemaal maar knap hoor en je weekendje is geweldig geweest heb ik het idee van hahah
    en de rit naar bep staat allalng op mijn TO DO lijst

    christine

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hoi Jeannette,

    Wat is het toch heerlijk om overal vandaan stofjes bij elkaar te sprokkelen dat maakt het leven van een quilter toch extra leuk vind je niet.

    groetjes janine

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo te lezen heb jij een goed weekend gehad, prachtige stofjes heb je gescoort zeg.
    Groetjes Hennie.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een geweldig weekeinde heb je gehad als ik het allemaal goed lees en ja beide winkels zijn top winkels. Bij beide raak je niet uitgekeken het een nog mooier dan het andere. Mooie stoffen heb je bij beide gekocht en leuk dat je zo'n geweldig weekeinde hebt gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een heerlijk weekend, prachtige lapjes bij Petra Prins en dan ook nog Bep. Dat staat ook nog op mijn verlanglijst, ben wel in Doesburg geweest, maar nog niet in Hall. Ook daar mooie lapjes gekocht en dat mandje lijkt me zo ook al leuk, ben benieuwd wat Bep ervan gemaakt heeft ~en wat jij ervan gaat maken!
    Groetjes, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jeannet,ik zit helemaal te gloeien achter het scherm, ,ik had zelf wel dit uitje willen maken naar mijn huis en tuin,zo uitnodigend beschrijf je het,ook heel fijn dat jij het naar de zin hebt gehad ,groetjes ook aan je vriendin,Bep

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat heb je een leuke dingen gedaan. Ook zie ik prachtige lapjes. Weer heel andere dan we in Amsterdam hebben. Misschien moet ik ook maar weer eens naar Zutphen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zo, heerlijk weekend en je lapjesvoorraad is erg mooi aangevuld!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zo te lezen heb jij een fantastisch weekend gehad Jeannet! En wat heb je heerlijke stofjes gekocht! Om te smullen! Veel plezier ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat heerlijk om te lezen! Wat hebben jullie genoten!!
    Nu nog lekker nagenieten, he?!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Jaloersmakende stofjes én verhaal, Jeannet, heerlijk!!!!
    Nog maar even lekker napruttelen hiervan deze week....

    BeantwoordenVerwijderen
  19. wow super zeg die stofjes van Petra Prins. Ik kan niet wachten om te zien wat je ervan gaat maken. En zo'n leuke B&B!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Jij hebt gave dagen gehad zo te lezen!! Stofjes lekker aangevuld, wat zijn ze super joh! Tuurlijk was het leuk bij Bep, ze woont daar geweldig he! Mooie avond verder, groeten, Daniëlle XXXD

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! altijd zéér gewaardeerd! Ik vind reacties en interactie erg leuk, maar....anonieme reacties zonder naam worden verwijderd, alsmede berichten waarin reclame gemaakt wordt.

Er is helaas een gedoe met het plaatsen van reacties, mensen krijgen foutmeldingen, of kunnen helemaal niet plaatsen, en ik krijg wekelijks reacties van Piseth San die ik niet ken.....jammer.Ik kan er helaas niets aan doen, ik ontvang ook geen mails meer van jullie berichten, dus kan er ook niet meer op terug reageren :( computers........

Hartelijke Plattelandsgroet, Jeannet

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.