Quilting Jeannet


Dit blog gaat over het wel en wee van een plattelandsquiltster. Ik schrijf met enige zelfspot en humor over het "lieve leven"op een minilandgoed aan zee, en de rust en de ruimte die daar (nog) heerst, over het ambachtelijke leven, breien, spinnen, fietstochtjes,de natuur, en mijn héérlijke gezinnetje met twee mannen. Maar vooral over handwerken, creatief bezig zijn, en het perfecte van het imperfecte, het wabi sabigevoel. Met mijn blog en de foto,s wil ik de wereld een beetje mooier kleuren dan de dagelijkse werkelijkheid. Helemaal onderaan mijn blog staat een fotoselectie van een aantal van mijn gemaakte quilts.

maandag 17 april 2017

Paas en FEEST

Het was gisteren eerste Paasdag, en hier was het groot feest omdat zoonlief de respectabele leeftijd van 18 jaar heeft bereikt!Jeuhhh....eindelijk volwassen zou hij zelf zeggen....
Ik weet niet of dat op een enkele dag aankomt, of hij dat de 15e April ook al niet een beetje was, een beetje maar hoor, een klein beetje volwassen voor deze  "mams" die met weemoed kan terugdenken aan dat schattige kleine blonde  jongetje waar we paaseitjes mee zochten in de tuin in zijn pyjamaatje........
Ik kan mij nog zo de kinderlijke serieuze verwondering voor de geest halen als hij een eitje vond.
Tja, aan alles komt een eind, dus ook hieraan. Soms is hij op Pasen jarig, en nu hij 18 wordt, raapt hij geen eitjes meer in de tuin, ( en de kippen zijn weg) dus worden er nieuwe herinneringen gemaakt.
Nu geeft hij zijn eerste volwassen feestje....voor zijn Brabantse familie, die wonen niet naast de deur dus die zien we niet zo vaak en zeker niet in deze setting.Maar eerst een taart natuurlijk, met een foto, er zijn dingen die niet veranderen, ook niet als je 18 bent geworden....
En daarna een barbecue.....Tsss....hoe verzint tie het, mannen en het vlees....( hoewel, vlees.....vrouwvlees zit er nog niet aan hoor....) zijn er nou geen mannen die gewoon hun verjaardag willen vieren in een bootje op de rivier met een goedgevulde picknickmand? Als ik 60 word ga ik het zo doen, maar dat duurt nog wel even....
En nou was er helemaal niet zulk mooi barbecueweer voorspeld, maar dat mag de pret en de smaak niet drukken, want er is geen dag zo kwaad, of het zonnetje schijnt wel vroeg of laat, en zeker als je aan Zee woont.Dus zo was het ook nu.
Alles was perfect geregeld door A tot Z barbecue, en hoewel ik zelden reclame maak, wil ik het voor deze toppertjes wel doen.Mams zag namelijk de bui al hangen....barbecue...vlees.....alles inkopen, en wat, en hoeveel, en waar....schoonmaken...Nou, daar was deze geweldige oplossing voor, catering aan huis, alles, en dan bedoel ik ook echt álles, was van A tot Z geregeld!
Het vlees, de salades, sauzen, stokbrood, bestek,borden,En niet van die wegwerpborden, want dat zou ik al niets vinden, nee,gewoon porseleinen borden, tangen, opscheplepels, de barbecue zelf, en het allermooiste komt aan het eind....je hoeft niets af te wassen of schoon te maken, ze nemen het zo weer mee terug! Nou, toen was Mams ook "om " hoor....het was een super gezellig feestje!enne...hij heeft vanaf nu een dubbele nationaliteit! Met een echt Brabants paspoort.
18 jaar......ik zal het niet weer allemaal oprakelen hoe het leven van hem begonnen is, trouwe lezers zijn wel op de hoogte, gelukkig is het allemaal meer dan goed gekomen, het is een absoluut toppertje, een zoon die alles meer dan goed maakt van het gemis van de andere drie kinderen die ik nooit heb gekregen.
We fietsen samen na het eten weer wat af aan het eind van de dag over s,herens wegen en door de polders van Voorne. Zo leuk als je dezelfde interesse deelt.En toen was het natuurlijk ook nog Pasen, vind ik ook altijd een heerlijk feestje
Het geeft zo de komst van de lente aan, de dagen worden steeds langer, alles wordt in ijltempo groen, groener, groenst en ik vind het altijd weer heerlijk om mijn huis in lente cq paassfeer te brengen.
Met de jaren worden er steeds meer eieren verzameld en geknutseld, je kan overal echte uitgeblazen eieren kopen, wie die nou uitblaast, en waar die eitjes nou vandaan komen, zeker die al kwarteleitjes, daar verdiep ik me maar even niet in......
We drinken een glaasje limoncello uit het mooie trouwservies van mijn moeder, met die schattige geslepen glaasjes met vogeltjes.
We genieten ook nog dagelijks van de twee oude "Dames Dammie" in de tuin, ik kom er niet over uitgepraat, ze worden zo tam en eigen, dat ik denk dat ze straks voor de houtkachel liggen te herkauwen als te het koud is s,nachts, echt ongelofelijk, en als je ziet hoe lief ze voor elkaar zijn smelt je helemaal weg.
Je moet er niet aan denken dat er één eerder dood zou gaan, dat zou een ramp zijn voor de ander, ze zijn zo op elkaar ingespeeld, je ziet de één ook nooit zonder de ander, en als ik twee halve boterhammen naar ze gooi, zal de ander nooit de helft van de ene snel opeten, al staat hij er vlak bij,daar kunnen (sommige) mensen nog wat van leren.
Ik wens een ieder nog een hele fijne tweede Paasdag, en een gezellige week!

Hartelijke creatieve groet, Jeannet

23 opmerkingen:

  1. Goedemorgen Jeannet, dan wil ik vandaag hier de eerste zijn om je alsnog te feliciteren met de verjaardag van Jorrit! Wat een mijlpaal in een mensenleven! Prachtige versieringen, zowel voor Pasen als voor de jarige! Nog een fijne tweede Paasdag gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijne Tweede Paasdag en nog van harte gefeliciteerd met de 18de verjaardag van je zoon !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nog van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je zoon, en ook nog een fijne paasdag.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel hartelijk gefeliciteerd met je zoon. 18 jaar alweer. En elke leeftijd van je kind (eren) heeft zijn charmes. Gelukkig hebben jullie ook gezamenlijke interesses. Wat een top idee om een catering in te schakelen en zeker wanneer je zoveel mensen gaat ontvangen. Geniet nog lekker verder van dit heerlijke Paasweekend. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Van harte gefeliciteerd met je zoon. Het is een pracht leeftijd genieten ervan binnenkort is die de deur uit..
    En een fijne tweede paasdag meer zo'n zeggen ze .

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een feestelijke post, natuurlijk van heel erg van harte gefeliciteerd met deze kanjer zijn 18e verjaardag!! Fijn om te lezen hoe hij (en jullie) genoten hebben. En ja, bij groot worden hoort weemoed en terugkijken en loslaten... zó herkenbaar! Lieve groetjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nog gefeliciteerd met je volwassen zoon ;-) Ik had er zelfs gisteren aan gedacht omdat hij 1 dag na mijn zoon jarig is. Er zit alleen 15 jaar leeftijdsverschil in, maar toch kan ik zijn 18e verjaardag nog goed herinneren. Wat was hij bloij dat hij zich eindelijk volwassen mocht noemen LOL

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gefeliciteerd met die kanjer van een zoon van je. De gezelligheid straalt van je blogje af hoor. Heerlijk zo samen zijn met de pasen. En die hertje geweldig, zie ze al helemaal voor je kachel liggen haha...........liefs.conny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gefeliciteerd met Jorrit! Nu echt volwassen met 18 jaar. Mag zijn eigen beslissingen nemen :-O
    Heel handig die BQ. Ben helemaal voor "lekker makkelijk".
    Die hertjes zijn om op te vreten! Nou ja, niet letterlijk hoor. Dat ze nog maar lang samen mogen zijn en in één keer samen doodgaan.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk dat het feest zo geslaagd was. Moeders eigen om op de verjaardag van hun kind op het leven van dat kind terug te kijken.... De trots en vreugde over je zoon spreken voor zich in dit stukje. Nu lekker nagenieten. Groetjes Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Definitief uit de kleine kinderen... fijn dat het zo goed gaat en dat jullie het samen zo gezellig hebben. Lekker die catering, of er nooit iets gebeurd is; hier ziet het er anders uit na de paasdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Van Harte Geliciteerd met de volwassen zoon, Jeannet! En elke leeftijd heeft zo zijn charme, zeggen ze, al kan ik je alvast verklappen, dat 2 volwassen mannen in huis ook niet altijd simpel is voor 1 vrouw... Gelukkig hebben ze je het barbecue-feest heel gemakkelijk gemaakt, vooral dat schoonmaken naderhand is anders een crime. Geniet van de eerste lentedagen, de dames dammie en je gezellige gezin deze week, wanneer het iets warmer gaat worden, heb ik begrepen.
    Groetjes van Ageeth.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Van harte gefeliciteerd met je volwassen zoon. Nu mag hij zijn rijbewijs halen, stemmen op z'n partij, biertjes drinken, maar ja, dat wil niet zeggen dat hij nu dat allemaal gaat doen :P
    Fijne week

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Van harte gefeliciteerd met Jorrit zijn 18e verjaardag en nog vele gezonde jaren.
    Een gezellige dag en lekker nagenieten van een gezellige verjaardag.
    groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Gefeliciteerd. Hier word er eentje volgende maand 16. En is een kop groter dan moeders laat staan als je oma ernaast zet. Hihi... Slim die geheel verzorgde bbq. En geen afwas achteraf. Helemaal een slimme zet.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Happy Birthday to your beautiful son from Harwich, Massachusetts! It looks like you've raised a very nice young man!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Eerst de jarige maar eens feliciteren! Een echte mijlpaal. En oh,ik ben weg van je schaal met eitjes. Toevallig deed ik vanmiddag mijn moeders kast met glaswerk. Maar zoveel moois was er niet bij:zij startte vlak na de oorlog en er was gewoon niks! En glas och dat vond ze nooit zo belangrijk. Wel heeft ze net las ik een serviesverslaving.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Alsnog van harte gefeliciteerd met je zoon. Mooie dag, de 16e april :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Omdat wij eitjes moesten zoeken met de Pasen ben ik een beetje laat met reageren maar alsnog gefeliciteerd met jullie zoon! Als ik hem zo zie met zijn mandje eieren en de manier waarop jij er over schrijft dan denk ik dat het wel goed zit op jullie mini landgoed! Geniet van elkaar!
    Groet, Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Van Harte Gefeliciteerd met zoonlief!!
    wat een leuk feest zo...super.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Van harte gefeliciteerd met de 18e verjaardag van jullie zoon. Fijne week,

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Gefeliciteerd met jullie grote wonder!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Nog van harte hier ook hoor !
    Wat een mooie verjaardag hebben jullie kunnen vieren ... en een mooi stukje erover geschreven :o))

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! altijd zéér gewaardeerd! Ik vind reacties en interactie erg leuk, maar....anonieme reacties zonder naam worden verwijderd, alsmede berichten waarin reclame gemaakt wordt.

Er is helaas een gedoe met het plaatsen van reacties, mensen krijgen foutmeldingen, of kunnen helemaal niet plaatsen, en ik krijg wekelijks reacties van Piseth San die ik niet ken.....jammer.Ik kan er helaas niets aan doen, ik ontvang ook geen mails meer van jullie berichten, dus kan er ook niet meer op terug reageren :( computers........

Hartelijke Plattelandsgroet, Jeannet

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.