Quilting Jeannet


Dit blog gaat over het wel en wee van een plattelandsquiltster. Ik schrijf met enige zelfspot en humor over het "lieve leven"op een minilandgoed aan zee, en de rust en de ruimte die daar (nog) heerst, over het ambachtelijke leven, breien, spinnen, fietstochtjes,de natuur, en mijn héérlijke gezinnetje met twee mannen. Maar vooral over handwerken, creatief bezig zijn, en het perfecte van het imperfecte, het wabi sabigevoel. Met mijn blog en de foto,s wil ik de wereld een beetje mooier kleuren dan de dagelijkse werkelijkheid. Helemaal onderaan mijn blog staat een fotoselectie van een aantal van mijn gemaakte quilts.

woensdag 23 april 2014

Lenteblogje

Wat hebben we allemaal heerlijke paasdagen achter de rug. Of nou ja, of het voor iedereen heerlijk was kan ik natuurlijk niet beoordelen, maar aan het weer heeft het in elk geval dit jaar niet gelegen.Als ik nog aan die kou van vorig jaar denk......
De lente barst in al zijn facetten los.Daar hoef je niet veel moeite voor te doen om dat te zien.Zoonlief en ik mogen graag een fietstochtje maken door de weidsheid van de polder, maar ook de beschutting van de binnenduinrand is favoriet.
Als je bij ons de weg uit fietst, kom je meteen op de schapengorsedijk, een pittoreske dijk waar het heel mooi fietsen is onderlangs langs een prachtig glooiend fietspad.Het geel van het koolzaad vermengt zich met het witte fluitenkruid.
We zijn richting Hellevoetsluis gefietst onder langs het Haringvliet.Deze wilgjes zijn niet geknot dit jaar, ook prachtig!
Dat stukje is altijd goed voor beesten, je ziet er nagenoeg altijd reeën op de achtergrond, witte reigers, en natuurlijk ganzen, heel veel ganzen.
Mooi vind ik het om te zien dat het jonge riet het oude overgroeit, hier staan de oude uitgebloeide rietstengels nog overeind, en onderaan staan de jonge scheuten al te trappelen om net zo groot te worden.
We zijn nog even terug langs de zee gefietst, of het Haringvliet, dit stukje zee is afgesloten door middel van de Haringvlietdam en heeft zoet water.
Mooi stukje altijd, er staan bankjes, kun je even uitrusten en mijmeren over van alles en nog wat.
Overal zie je die heerlijk geurende seringen bloeien, helaas hebben wij ze nauwelijks meer, op een gegeven moment zijn ze zo oud dat het toch over is. Vroeger had elk huisje zo,n mooie sering staan in de tuin.En elk jaar zeg ik het, toch ook weer eens een paar aanpoten.
We fietsen terug over weer een ander mooi dijkje, je wordt in deze tijd al van verre verwelkomt door het intense gezang van de zanglijster.
Alles is dit voorjaar veel vroeger dan het vorige jaar, de meidoorn bloeit al volop. typisch een boom voor de binnenduinrand van Voorne.
En dit is ook zo,n binnenduinrandplant. Daslook, komt hier in grote getale voor, hele velden, heerlijk, je kan er niet omheen, die weeïge zoete uienlucht.
Prachtig bloemetje als je het van dichtbij kijkt, maar ja, wat is er eigenlijk niet mooi in de natuur?
Ook in de eigen tuin is genoeg te zien en te beleven, deze roze prunus, wat een enorme bloesempracht.
Hij doet bijna onecht aan in de anders zo sobere gedekte tuin met meer tere mauvetinten.Wat is de natuur nu vreselijk mooi, alles lijkt zo snel te gaan, voor je het weet is er al weer een hoop over, bij ons zijn de perenbomen al weer uitgebloeid en moeten de appeltjes nog komen. Genieten nu van elke mooie dag! Op de fiets.....geen seizoen zo mooi en intens als de lente.

25 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige stukjes Hollandse lente laat je weer zien, voor mij is dit ook het mooiste seizoen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie plaatjes en lang leve de Eco fiets.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk om even met je mee te 'fietsen'

    Groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gezellig om zo mee te fietsen. Wat woon je toch mooi Jeannet.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Was weer even terug op vakantie. Vorig jaar voor het eerst met de boot naar Zeeland geweest. De natuur is heel anders als bij ons. Dit jaar blijven we dichtbij huis. Oudste heeft een baantje en wil haar rijbewijs halen en jongste wil heel veel zelf het water op met haar bootje. En dan hoeven we niet ver weg te gaan. Heb het nu toch een beetje van geproefd.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Helemaal mee eens Jeannet, het is echt genieten deze dagen op de fiets. Je hebt er weer prachtige plaatjes van geschoten!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat ziet het er allemaal even mooi uit. Het is heerlijk zo onderweg ik moet zeggen dat ik ook altijd geniet van onze prachtige natuur.m

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat wonen jullie toch mooi! Fijn dat we even "achterop'" mochten!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Van mij mag het nog lang lente blijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een geweldig mooie omgeving... echt genieten van je foto's, Jeannet!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lovely Jeannet for the bike ride,pretty trees and plants along the way. Enjoy your Spring.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Jeannet!
    Wat woon jij toch in een mooi stukje Nederland! Elke keer dat ik hierover blogjes bij jou zie verschijnen geniet ik mee.
    Ik zie ook graag ganzen en kan er echt van genieten als ze dicht bij ons neerstrijken op een weiland.
    Groetjes,
    ann

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Daar ben ik het helemaal mee eens.
    Wat een mooie tochtjes kan je toch maken daar bij jou in de buurt.
    Heerlijk als alles zo mooi bloeit.
    Merk ook als ik mijn fototoestel bij me heb, dat ik overal wel een foto van wil maken.
    En dan dat tere groen aan de bomen, zo mooi.
    Later wordt dat allemaal weer donkerder groen, toch wel minder.
    Dus ik ga maar weer met mijn hondje naar buiten en heerlijk genieten in het zonnetje.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zo ontzettend mooi tochtje heb je gefietst, wat heerlijk om daar te wonen.

    Liefs,Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dank voor de rondrit en de mooie plaatjes. Bij jullie is het ook prachtig! Ken alleen Walcheren van de vele vakanties!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik ben even heerlijk met je meegefietst, zonder zadelpijn, en heb genoten van al het moois onderweg, maar ook van het moois in je tuin (die prunus is een bjoetie...). Wat woon je toch in een prachtige omgeving.
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooi is het bij jou in de buurt. Leuk om te zien dat de natuur er echt al verder is dan hier in Groningen. Net de eerste aarzelend bloeiende fluitenkruid gezien hier...terwijl het bij jou al vil in bloei staat. Bedankt maar weer voor de mooie plaatjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. piep bedankt dat ik achter op de fiets mocht, heb genoten knuf

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Zit te genieten van het voorjaar in Holland
    Groetjes uit Zweden

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heb ik dit mooie lentelogje toch helemaal gemist. Mooie plaatjes uit de natuur. Wat is de lente mooi he?

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Prachtige foto's van ons Rockanje, Jeannet!!
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  22. wat een prachtige foto's!!! Genieten!!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! altijd zéér gewaardeerd! Ik vind reacties en interactie erg leuk, maar....anonieme reacties zonder naam worden verwijderd, alsmede berichten waarin reclame gemaakt wordt.

Er is helaas een gedoe met het plaatsen van reacties, mensen krijgen foutmeldingen, of kunnen helemaal niet plaatsen, en ik krijg wekelijks reacties van Piseth San die ik niet ken.....jammer.Ik kan er helaas niets aan doen, ik ontvang ook geen mails meer van jullie berichten, dus kan er ook niet meer op terug reageren :( computers........

Hartelijke Plattelandsgroet, Jeannet

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.