Quilting Jeannet


Dit blog gaat over het wel en wee van een plattelandsquiltster. Ik schrijf met enige zelfspot en humor over het "lieve leven"op een minilandgoed aan zee, en de rust en de ruimte die daar (nog) heerst, over het ambachtelijke leven, breien, spinnen, fietstochtjes,de natuur, en mijn héérlijke gezinnetje met twee mannen. Maar vooral over handwerken, creatief bezig zijn, en het perfecte van het imperfecte, het wabi sabigevoel. Met mijn blog en de foto,s wil ik de wereld een beetje mooier kleuren dan de dagelijkse werkelijkheid. Helemaal onderaan mijn blog staat een fotoselectie van een aantal van mijn gemaakte quilts.

maandag 12 oktober 2015

Pinky en Red.

Dat zijn de kleuren die in deze blogpost zullen overheersen, en die ook in de natuur momenteel steeds meer de overhand krijgen.Dat is ook de kleur die ik zag toen ik vanmorgen opstond, de zon komt prachtig bloedrood op voor mijn raam, wat een geweldig gezicht,het belooft een frisse, doch mooie herfstdag te worden.
Pink en Red, Oftewel Roze en Roodachtige tinten, de kleuren van de herfst, maar die evenzogoed de kleuren van de lente zouden kunnen zijn, het is maar net hoe je er naar kijkt en wat je fotografeert.
Mijn spinlont wat we op het spinweekend hebben gehad, en wat ik had gesponnen, is inmiddels ook getwijnd tot een prachtige draad.En deze kleuren zijn ook red en pinky en groen, maar voor mijn gevoel is dit geen herfst maar gewoon puur lente.
Het is een prachtig wolletje geworden, een mengsel van Merinowol en bamboe, supersoftiezacht.Ik denk dat ik er een zakje van ga breien, voor de i-pad van mijn man, of om een boek in te doen, met een mooi quiltstofje als voering.
Wat was het nog prachtig weer afgelopen week.Heel mooi langs de binnenduinrand gefietst tussen Rockanje en Oostvoorne, het was er zo heerlijk rustig en sereen. Alleen de koeien aan de Noorddijk keken verbaasd naar deze toerist in eigen regio.
Behalve het wolletje heb ik natuurlijk ook weer een paar mandjes gemaakt, ik ben er bijna......bijna.....maar nog niet helemaal.
Laatste bloemetjes van de springbalsemienen die overal in de tuin staan en die ik rijkelijk uit zaai, dankbaar bloemetje met een speciale herinnering aan een dierbaar mens, die dit ooit uitstrooide in onze tuin.
Dit vind ik ook een mooie kleurcombi, dat stofje aan de buitenrand is wel favoriet, ik zie het bij veel quiltsters verschijnen op FB of de bloggen.
Langzaam kleurt de natuur dus rood en pink en bruinig, ons krentenboompje was na het weekend ineens een heel stuk roder, mooi struikje, in het voorjaar prachtig met zijn vroege bloei, en dan vergeet je hem, tot het najaar wordt, dan kan je niet meer om haar ( of is het hem ) heen, zo mooi als de herfstkleur is.
En ik heb ze weer gezien achter op het land, drie prachtige jonge reeën, een roedeltje, schitterend, ik verheug me er op om ze te volgen deze winter.
Pinky is ook de sedum die je nu overal ziet, mooie plant die je niet zou willen missen in de tuin. Staat lang op de vaas, met rozenbotteltjes ertussen bijvoorbeeld.
Ik heb tijdens het spinweekend een workshop entrelac breien gedaan, nou ja, gepoogd, het viel niet mee, ik ben écht beslist géén breiwonder...Juf had het al snel in de gaten (lees binnen 3 minuten) dat ik maar beter de helft van de steken op kon zetten, als enige........ ) Dat zegt genoeg.....Ik vind het prachtig, maar kan ik het nu zelf......mwah......Doe mij maar een mooi mandje.Dat gaat me beter af.
Soms denk ik, wel eens na over mijn blog? Wat beoog je er mee? Ik heb er eens over gepraat met andere mensen die mijn blog trouw lezen, want dat zijn al lang niet meer alleen quiltsters, integendeel, ik denk dat ik dan uitkom dat ik de wereld op de maandagmorgen een beetje mooier wil maken met mijn foto,sHet is voor veel mensen een goed begin van de week, en iemand zei eens, als ik jou blog lees, dan is , het even zorgeloos, dan zie je het gewone leven even door een roze bril, alsof je een glossy tijdschrift doorbladerd.Mooi gezegd vond ik dat.
De wereld een beetje mooier maken dan de rauwe werkelijkheid waar we helaas ook bij tijd en wijlen mee geconfronteerd worden.En het mooie wat ik laat zien kost vaak nog niets ook, goed om je heen kijken is al voldoende.
Ik mag zelf ook graag in mooie plaatjesboeken wegdromen bij de perfecte interieurs die ik daar in zie, of wat is perfect, dat is ook hoe je het zelf ervaart natuurlijk.Het boeken en bladenseizoen komt er weer aan.Ik vind het helemaal prima.
Geniet allemaal weer van de week die voor je ligt!Probeer zoveel mogelijk van het goudgele zonnetje binnenin je te vangen, het schijnt nog de hele week is de voorspelling.En by the way.......ik zag net dat dit mijn 650 ste blogbericht was sinds ik met deze blog begonnen ben, en nog steeds is er genoeg om over te schrijven.Hoe is het mogelijk.

30 opmerkingen:

  1. Je mandjes zijn werkelijk prachtig !!!!!
    Van die mooie kleuren.....net als je foto's..ook zo mooi weer..die kleuren ..de dieren en je wolletjes..
    Goed begin van de week !!!
    Fijne dag.....;0))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zijn je mandjes prachtig !! Fijne week.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je mandjesquilt wordt heel mooi en van dat wolletje zou ik wel een vest willen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat woon je toch prachtig. En voor mij ben je altijd het goede begin van de week v

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat was weer een blog vol mandjes met geluk. en wat voor mandjes ...... prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goed begin van de week! Dank voor de inspiratie!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Op naar de 1000.
    Ik geniet iedere maandagochtend van jou blogje.
    Een perfecte start van een nieuwe week.
    Je mandjes zijn weer prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. piep
    proficiat meid, en doorgaan, vooral doorgaan,
    wat is maandagmorgen...als je jou en je blogje niet lezen kan...dat zou wel heel onwennig zijn hoor..
    ik geniet van je teksten..je mooie foto s en je auiltwrk
    je mandjes worden super , en je wolletje ..zo mooi
    fiijne dag en geniet van het zonnetje knufje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ook ik verheug me altijd : op Maandagochtend "mag" ik weer Jeannet lezen !
    Zo inspirerend altijd !
    Fijne week, groet, Jacqueline.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gefeliciteerd met je 650 ste blog. Ik hoop dat er nog minstens 650 bij komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je mandjes zijn prachtig! !
    Je mag nog heul lang doorgaan met bloggen....

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een prachtige quilt helemaal in "mijn" kleuren.
    Ga aub nog heel lang door, ik geniet elke keer weer van.
    gr. Roswita

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Terwijl ik even pauzeer met een kopje koffie, zoals meestal gebruikelijk, even genieten van je blog, en dat is voor mij vooral genieten van de foto's van de natuur, de dieren, je prachtige omgeving, kortom de hele "country living", dus even een heel ander wereldje. Als bonus je praatje erbij, wat mij ook zeer aanspreekt. Al word ik in deze blogpost toch het meest geraakt door je mandjesquilt, die er zoooo mooi uit gaat zien, Dat er nog maar veel van deze heerlijke blogjes mogen volgen!
    Fijne herfstweek en groetjes van Ageeth.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. prachtige uitzicht heb je,mooie quilt,prettig om te lezen,groet irena

    BeantwoordenVerwijderen
  15. dit was weer eens genieten van je prachtig blog, je mooie foto's en je teksten

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Gefeliciteerd met je 650e blog! Het is heerlijk om je foto's te bekijken en te zien wat je gemaakt hebt.
    Even uit je wereld van zorg ontsnappen en dromen over de country wereld die je met je blog laat zien en waar ik van geniet.
    Je mandjes zijn prachtig.
    Zonnige dag
    groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat wordt die mandjes quilt prachtig !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heel veel reageren doe ik niet, alles wat ik zou willen zeggen wordt al gezegd door al je trouwe lezeressen maar genieten doe ik van al je fijne vertelsels, foto's en handwerken! Iedere week weer opnieuw, vooral van het stukje Nederland wat ik toch wel mis hier in het Franse land waar we ook genieten van de prachtige herfstkleuren. Heel veel dank daarvoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Proficiat met je 650e blogverhaaltje en ga er maar gerust mee door. Ik geniet mee van het zonnetje en je mooie natuurfoto's en verhaaltjes. Enne dat breien kan jij heeel goed. Laat je maar niet kennen. Nog een prettige week!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Congratulations on your 650th blog! Your baskets are beautiful and in lovely colors.
    Carole

    BeantwoordenVerwijderen
  21. I like reading your blog (anytime, not only on Mondays!) not because it shows the world through rose-colored glasses, but because you remind me to see the lovely - and simple - things of real life and to open the eyes on things surrounding us and be positive. Voilà! But that's for me, my opinion. :)
    No, let me put it simpler : it makes me feel good to read your blog.
    Again beautiful pictures and lovely handmade items to see, love the baskets and the fabric you chose.
    Congratulations for the 650th and hurray for the next 650!
    Best wishes!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. It's easy to have that many posts when you have something you enjoy to write about! Love those baskets and of course all your wonderful pictures.:)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Een mijlpaal, die 650 blogjes. En elke keer nog inspiratie, geweldig. Geweldig zijn ook je mandjes. Hele mooie tinten. Veel plezier met bloggen en alle handwerk. Ik blijf wel lezen. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Gefeliciteerd met deze mijlpaal! Natuurlijk weer zo'n heerlijk blog op de maandagmorgen. En die prachtige foto's, zie toch wel dat je een betere camera hebt! Mooi draadje heb je gemaakt van de lont van de spindag. Ik heb mijn zakje weggegeven aan mijn chsuffeuse. Wel 100 gram van de paarsige bijgekocht. Je quilt wordt echt prachtig! Een fijne week gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Gefeliciteerd! Helaas heb ik ze niet allemaal gelezen, maar van je blog van vandaag heb ik weer genoten. Van mij mag je doorgaan met schrijven! Fijne week.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Heerlijk om iedere week door jouw roze bril te kijken. Ik geniet ervan.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Oooh Jeannet, wat weer een prachtige foto's. Inderdaad de kleur van de herfst is toch wel het mooiste wat de natuur ons te bieden heeft. Helaas kwam ik er gisteren niet aan toe om je blog te lezen, dus begin ik de dinsdag met genieten. Nog van harte met je 650 ste blog en wens je een fijne week. O ja, bijna vergeten....Je mandjes zijn wonder schoon.....

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Zo, dat is een felicitatie waard Jeannet, 650 berichten, geweldig. Daar heb ik er ook al heel veel van gelezen, en het blijft leuk en gezellig om hier langs te komen. Lekker doorgaan zo met al je mooie verhalen en plaatjes! groetjes, Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hihi, ik val helemaal voor de foto van je krentenboompje, maar dat snap je misschien wel als je mijn logje leest ;) Je mandjes worden prachtig Jeannet, complimenten!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Thank you for sharing your sunshine with us. Your lovely quilts, spinning and beautiful photography bring warmth to many corners of the Earth. Regards, Penny

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! altijd zéér gewaardeerd! Ik vind reacties en interactie erg leuk, maar....anonieme reacties zonder naam worden verwijderd, alsmede berichten waarin reclame gemaakt wordt.

Er is helaas een gedoe met het plaatsen van reacties, mensen krijgen foutmeldingen, of kunnen helemaal niet plaatsen, en ik krijg wekelijks reacties van Piseth San die ik niet ken.....jammer.Ik kan er helaas niets aan doen, ik ontvang ook geen mails meer van jullie berichten, dus kan er ook niet meer op terug reageren :( computers........

Hartelijke Plattelandsgroet, Jeannet

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.