Quilting Jeannet


Dit blog gaat over het wel en wee van een plattelandsquiltster. Ik schrijf met enige zelfspot en humor over het "lieve leven"op een minilandgoed aan zee, en de rust en de ruimte die daar (nog) heerst, over het ambachtelijke leven, breien, spinnen, fietstochtjes,de natuur, en mijn héérlijke gezinnetje met twee mannen. Maar vooral over handwerken, creatief bezig zijn, en het perfecte van het imperfecte, het wabi sabigevoel. Met mijn blog en de foto,s wil ik de wereld een beetje mooier kleuren dan de dagelijkse werkelijkheid. Helemaal onderaan mijn blog staat een fotoselectie van een aantal van mijn gemaakte quilts.

maandag 16 oktober 2017

Herfst, en vitamines voor de ziel......

Dat FB is toch best een heel erg leuk en inspirerend medium! Tuurlijk, er zullen vast hele nare zaken plaats vinden, ik geloof het zomaar, mensen schijnen veel meer te durven zeggen op social media dan in het echte leven, en daar is het vaak al bar en boos.
Maar daar heb ik gelukkig geen last van, ik pik er gewoon de leuke dingen en groepen en mensen uit en geloof me, die zijn er echt nog genoeg, ook op FB. Ik ben al jaren fan van de leuke kleine quiltjes van Kathleen Tracy, ze heeft een FB groep, met challenches, en ze plaatst dus soms een patroontje wat niet in haar boeken staat.
Altijd even smaakvol, altijd even duidelijk beschreven, en altijd even makkelijk te maken! wat wil een mens nog meer? tijd natuurlijk, nog meer tijd.....dat geeft ze er niet bij. Dit was een quiltje met vallende, cq verlepte bloemen,
Verlept vind ik ze er niet uit zien, maar wel herfstig, het is een tulpje, maar de natuur maakt wel meer gekke fouten, want als dit een tulpje in de herfst is
Dan is de colchium toch wel een krokus in de herfst voor wie niet beter zou weten.Ik blijf hem práchtig vinden, elk jaar weer prijkt de naakte bol op een schaaltje en verwonder ik me er over.
De plek waar ik laatst van die mooie vliegenzwammen tegen kwam, is helaas een beetje over, daar althans, ik kwam er nog wel een andere mooie tegen......
En als ik er al niet vanaf mijn kindertijd in geloofde dat kaboutertjes echt bestaan, dan weet ik het nu wel zeker.....kijk, hij zwaaide zelfs naar me!
Overal is het duidelijk dat de vogels en andere dieren zich tegoed doen om voldoende te eten en zo een buffertje op te bouwen op de winter door te komen, de zonnebloemen zijn niet alleen uitgebloeid, ook uitgegeten.
Vind ik zo,n mooi gezicht, het verval in de herfst, maar eigenlijk het verval van alle dingen in het leven, het sleetste, geleefde sfeertje. De ouderdom, het perfecte van het imperfecte.Er is verval, en er is verrommeling, dat zie je heel goed in het landschap, dat is nog eens een leuk onderwerp voor een blogje, wat het verschil is tussen het één en het ander.
Er is een nieuw breiproject opgezet, en nee, ik heb de sokken nog niet af, en oh shame..de zigzagshawl ook niet, en de knopenshawl ook al niet, .........Oh Oh.....UFO,s in de breiwereld.....Dit wordt een streepshawl, met een, naar ik hoop, mooie kantrand erlangs.Dat is nog een dingetje voor me, maar dat komt vast goed.
Ik vind hem prachtig in deze twee kleuren, prachtig, maar wat saai om te breien.....dus ik dacht al weer.....zou ik er gekleurde streepjes in breien......nee, ik ga het ( denk ik......) niet doen.....nou ja, een enkel streepje misschien, of niet.....Tsssss. Patroon heet Dream Stripes en is gratis op Ravelry te downloaden ( als je een account hebt natuurlijk)
En dan heb ik me toch iets LEUKS te vermelden....vitamines voor de ziel...., vrijdag ging de bel, charmante Mevr. voor de deur met een kistje vol fruit, huh.....ik moet wel wat hoesten, maarre....meer toch niet hoop ik, eh nee.....Daar was het niet voor, het was als dank voor het altijd mogen meelezen met mijn blog, de inspiratie en het plezier die het ze gaf.Ze zaten hier samen in een B&B in Rockanje en het kistje was afkomstig van hun eigen bedrijf
En toen stond er 1960 op de zijkant van het kistje, zouden ze nou ook nog geweten hebben dat dat mijn geboortejaar was? Dit zijn toch wel de liefste krenten uit mijn blogpap ooit! Wat ongelofelijk aardig! Dames, bedankt! Enne.... hiermee hebben jullie zéker bereikt dat ik me niet meer van de positieve (blog) wijs laat brengen door wat voor negatiefs ook ;) Ik volg jullie op FB, de vitaminestal uit Opheusden.
Als jullie onder het genot van een kopje koffie dit blogje zitten te lezen, zit ik ergens anders dan ophet Minilandgoed aan Zee. In een schattig huisje in een ring in Ootmarssum, dat is weer eens wat anders voor ons dan diep in de donkere bossen, een bakker op loopafstand is ook heel bijzonder.
Henk en Ria uit Groningen nemen de honneurs waar en zorgen voor huis, haard en beesten.Ik laat jullie volgende week weer meegenieten van de ongetwijfeld mooie herfstfoto,s! Fijne week allemaal weer,

Hartelijke Twentse (toch....?)  groeten, Jeannet

23 opmerkingen:

  1. Geweldig Jeannet zo'n verrassing aan je deur! Heerlijk weer elke maandag een blog van jou -daar ben ik deze dames heel dankbaar voor!
    Schattig zijn je kabouters op de paddestoelen. Hier worden ze allemaal opgegeten door....ja wie?
    Mooi patroon voor de sjaal en de rand maakt het af. Had laatst ook een patroon op Ravely en was ingelogd maar kreeg een leeg blad uit de printer.
    Veel plezier in je vakantiehuisje en niet zo ver weg.
    Zonnige dag
    groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het ook zo ...mooi ... het verval en je foto's ervan :o))
    Bij de natuur ...maar ook bij mensen eigenlijk geen verval inderdaad maar ouderdom ;o)
    Ik werk op een PG afdeling, niet iedereen snapt dat ...maar ook om die reden ...mooi (echt)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat weer een heerlijk verhaal van jou hand.
    Geniet van je vakantie😀
    Wij genieten zeker op het mini landgoed aan zee.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is echt een aardig gebaar, dat bakje vitamientjes en zeker goed voor zowel ziel als lijf, Je miniquiltje is een plaatje, net als de shawl-in-wording. Een hele fijne, zonnige herfstvakantie in het mooie Twente gewenst en groetjes van
    Ageeth.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat lief dat kistje met fruit, zo zie je maar hoe zei en wij allemaal naar je blogje uitkijken elke week. Was weer heerlijk je verhaal en je foto's..............liefs.conny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een gezellig blogje en wat ontzettend leuk, dat kistje met fruit van de alleraardigste dames uit de Betuwe.
    Fijne vakantieweek samen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gezellig bij ons in Twente aan het weer kan het niet liggen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk en dat met deze temperaturen geniet van het twentse .wat schattig de kabouters op dr paddenstoelen. En ja ook ik geloof heilig in ze

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Als je toch in ootmarsum zit kom dan even in oldenzaal bij mij op de koffie. Groetjes priscilla

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Eindelijk tijd om te lezen.
    Heerlijk blokje weer.
    En door het mooie weer van de afgelopen dagen hou ik ook van de herfst.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk die foto's met die kaboutertjes......fijne vakantie....Gr. Marion...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Veel plezier in Ootmarsum Jeannet. Leuk plaatsje. De plaats van kunstenaar Ton Schulten. Ik vind zijn werken erg mooi.
    Leuk miniquiltje heb je gemaakt.
    Mooie paddestoelen. En grappig die foto's met de kaboutertjes erop. Mijn Annekaboukes zouden er ook leuk op staan.
    Wat een aardige mensen wonen er toch in de Betuwe hè? 😉 Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ooooohhhhhh!!!
    Je bent er weer!
    Gezellig!!!
    😃

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh wat leuk die kabouters en natuurlijk geloven wij daar in, mijn kabouters zijn mijn beste vriendjes, alleen wel wat lui! Geniet van je vakantie! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Veel plezier in Twente!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi jeannet

    Weet niet of je mijn vorige berichtje hebt ontvangen.maar zou het erg leuk vinden als je bij mij langs zou komen in oldenzaal. Groetjes priscilla 0623878514

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb het helaas niet gekregen Priscilla, kom nu net thuis, wel in Oldenzaal geweest, beetje gedoe met mijn reacties, ik krijg ze niet meer per email binnen.Sorry!

      Verwijderen
  17. Bedankt voor de tip van de koeine quiltjes. Die kan ik bog wel maken. Daar ga ik me gauw eens aanmelden. En wat leuk de sjaal de rand is niet zo moeilijk dat gaat je lukken dat weet ik zeker.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtig die sjaal die je gaat breien.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een aardige mensen wonen er toch in de Betuwe hè? 😉 Fijne week!


    แคมฟรอก

    BeantwoordenVerwijderen
  20. wow !!! beautiful and so lovely work :) i really like your good idea so much.Thank for sharing.

    ดูหนังออนไลน์

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! altijd zéér gewaardeerd! Ik vind reacties en interactie erg leuk, maar....anonieme reacties zonder naam worden verwijderd, alsmede berichten waarin reclame gemaakt wordt.

Er is helaas een gedoe met het plaatsen van reacties, mensen krijgen foutmeldingen, of kunnen helemaal niet plaatsen, en ik krijg wekelijks reacties van Piseth San die ik niet ken.....jammer.Ik kan er helaas niets aan doen, ik ontvang ook geen mails meer van jullie berichten, dus kan er ook niet meer op terug reageren :( computers........

Hartelijke Plattelandsgroet, Jeannet

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.