Quilting Jeannet


Dit blog gaat over het wel en wee van een plattelandsquiltster. Ik schrijf met enige zelfspot en humor over het "lieve leven"op een minilandgoed aan zee, en de rust en de ruimte die daar (nog) heerst, over het ambachtelijke leven, breien, spinnen, fietstochtjes,de natuur, en mijn héérlijke gezinnetje met twee mannen. Maar vooral over handwerken, creatief bezig zijn, en het perfecte van het imperfecte, het wabi sabigevoel. Met mijn blog en de foto,s wil ik de wereld een beetje mooier kleuren dan de dagelijkse werkelijkheid. Helemaal onderaan mijn blog staat een fotoselectie van een aantal van mijn gemaakte quilts.

maandag 25 februari 2013

Vakantie

Voorjaarsvakantie, wij dachten een weekendje weg te gaan naar Brabant, maar dat was vette pech want donderdagavond kwam zoonlief al hoestend uit school en vrijdagmorgen was hij geveld. Nu waren er van de 240 leerlingen 98 ziek door de griep, dus tja......Maar jammer was het wel.Ik ben met van alles bezig en kom eigenlijk tot niets, nee, dat kan ik niet zeggen, ik kom tot van alles, maar of dat voor hier interessant is?
Het leven staat nog steeds in het teken van de verbouwing, langzaam komt er schot in de zaak, plafond is weer dicht en geschilderd.Het geeft zo,n onrust, je weet wel wat je had/hebt, maar niet helemaal wat je er voor terug krijgt, en hoe dat uitpakt.Meubels die eerder heel mooi stonden passen niet meer goed in de nieuwe ruimte, en wat doe je daar dan weer mee? Want je blijft ze mooi vinden en wil er eigenlijk geen afstand van doen.Dat vind ik altijd het vervelendste van ingrijpende verbouwingen, mensen die dit ook regelmatig doen herkennen het vast.
In de tuin is ondanks de winter altijd wat mooist te zien, en in dit geval ook te ruiken, De toverhazelaar doet elk jaar meer zijn best om groter te worden en mooier te bloeien. Prachtig!
Ook de winterakonieten doen hun naam eer aan, winter, want dat is het opeens weer.
De sneeuwklokjes danken hun naam er niet voor niets aan. Ik ben het een beetje zat die kou, die sneeuw niet, daar kan ik geen genoeg van krijgen,maar die snijdende noordoostenwind, dat is fors minder.
Op quiltgebied weet ik nog niet zo goed wat ik wil gaan maken, er is zoveel moois maar de rust ontbreekt om mij te zetelen in het kamertje en geconcentreerd ergens aan te beginnen.
Dit is natuurlijk helemaal waar, keuzevrijheid is een groot goed in een democratie,maar de keuze is vaak wel enorm, is het niet op gebied van keukens dan toch wel op het gebied van quilten, en dat is niet altijd even makkelijk.Ik hou mij bijvoorbeeld (tot nu toe......)bewust wars van pinterest, want wat je daar allemaal voor moois tegenkomt........Toch heb ik mijn lapjes op sfeer en kleur bij elkaar gezocht, want deze quilt vind ik zo vreselijk mooi.
Wordt als BOM uitgegeven bij Petra Prins, maar als ik er goed naar kijk heb ik meer dan de helft van deze stoffen, en zeker die hele sfeer, zo in mijn kast liggen. Dus dat kan ik makkelijk zelf maken, ik maak blokken van 8 x 8 inch, ong. 20 cm.Die staan er voldoende in allerlei boeken, en ik kan ze zelf tekenen,dus dat moet lukken. Dat wordt dus mijn volgende project heb ik besloten.Tuurlijk wel eerst Mrs. Grey afmaken.
En dit voor de breisters en de kattenliefhebbers onder ons, sympathieke actie van de dierenbescherming, brei een kitten voor het goede doel. Lees het allemaal op deze breiblog.O ja, a.s. vrijdag ga ik ijs, ziekte en weder dienende op quiltweekend van het gilde in Elspeet, bij Mennorode, zijn er nog meer mensen die gaan?Iedereen weer een fijne week.

36 opmerkingen:

  1. Wat jammer dat je vakantie nu niet doorgaat, beterschap met je zoon. Dan maar binnen blijven en quilten!
    Groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een pech voor jullie en je zoon. Maar het dekentje wat zo lekker over hem heen ligt zal hem vast troosten.
    En die onrust tijdens zo'n verbouwing snap ik helemaal. Vorig voorjaar hadden wij een badkamer overhoop en de laatste maand dan wel geen echte verbouwing maar in je woonkamer het plafond schilderen en muren behangen is ook niet echt leuk wat dat betreft. Het resultaat wel haha. Ik wens je dan ook nog veel sterkte met de zooi. Maar het wordt vast heel erg mooi. Zou het een reden hebben dat die twee woorden rijmen?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inderdaad een schitterend quilt! Succes met je verbouwing en zieke zoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een pech dat je vakantie niet doorgaat maar er komen weer goede tijden en wat een mooie quilt ik ben nog herstellende van mijn operatie dus bij zit er ook niet veel quiltwerk in maar doe ook rustig aan mijn best .
    maar wens je heel veel beterschap met je zoon

    Groetjes van Nellie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beterschap voor het kind en grootse plannen. Daar ben je voorlopig wel even zoet mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Idd een mooie quilt, ga je vast aan toekomen wanneer de verbouwingsperikelen beeindigd zijn. Ik word al onrustig als er een monteur rondloopt voor een ijskast of oven of zo, dus laat staan zo'n verbouwing. Sterkte ermee & beterschap voor de zoon.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel veel beterschap. Oudste zei vroeger altijd; maar goed dat ik nu ziek ben en niet als ik naar school moet. Hoor het haar nu niet meer zeggen! Wat een prachtige lapjes laat je weer zien. En dan die quilt super. Dat van het niet meer leuk staan van je meubels begrijp ik helemaal. Hier lukte het me eerst ook niet. Was dan wel geen verbouwing maar een verhuizing. Ruimte was hetzelfde als vorige huis alleen gespiegeld. Dus moest hetzelfde voelen, niet dus.
    Sterkte en volgend weekend heel veel plezier.
    Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jammer van de vakantie, beterschap voor je zoon.
    Je hebt een prachtige verzameling stoffen op de foto staan, passen heel mooi in de sfeer van die grote quilt. Succes en veel plezier ermee!

    Groetjes, Ellie.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ah gossie...beterschap!
    hij ligt wel lekker te pitten onder het quiltje..;0)
    Die quilt..ja die spookt ook door mijn hoofd..ik vind het een plaatje!!
    Maar ook ik krijg het "quilt gevoel"ook nog niet helemaal te pakken..mooie dingen zat..ik denk dat ik op het zonnetje zit te wachten..dan lekker weer meer naar buiten...;0)
    Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  10. arme Joris...beterschap daar...ook hier was het een week gelee het zelfde verhaal.1 Kind en wij ziek in de vakantie. En nog voelen we ons geen van 3 echt beter, maar doen weer wel allemaal ons ding. En je nieuwe project...een plaatje!!! En hou me graag op de hoogte van dit trajectje. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuke actie van de dierenbescherming. Beterschap voor Jorrit en veel plezier in Elspeet.

    groetjes Franny

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Veel beterschap voor je kind en succes met de quilt. Het is een hele leuke om te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gaat het al wat beter met Jorrit? De quilt is niet echt mijn smaak maar de lapjes die je ervoor hebt klaar gelegd zijn super. Heerlijk als je die op voorraad hebt.
    Veel plezier op Mennorode!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hier in Zuidlimburg zijn de winterakonietjes niet eens meer te zien... te veel sneeuw...maar je weet dat ze er wel zijn !
    Beterschap voor zoonlief en veel inspiratie voor het nieuwe project.
    Groetjes Sis

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat jammer dat jullie vakantie niet doorgaat. Nu maar extra gezellig in huis maken. Die onrust herken ik wel. Er zijn zoveel leuke dingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Beterschap voor het kind!!
    Wat een prachtige quilt van Petra prins,...

    Oh VOORJAAR!!!! Wat een heerlijke blommetjes,..

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Beterschap voor de jonge man die zo geveld is door de griep. Gelukkig is zijn moeder een quiltster en ligt hij heerlijk onder een quilt (al zal hij dat niet zo zien en geef hem eens ongelijk)
    Ziet er mooi uit de quilt en inderdaad de stofjes heb je al.

    Groetjes,
    Marga♥

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Fijne vakantie en beterschap voor de zieke....Succes met het kiezen van je nieuwe project ! Ik heb gisteren de eerste steekjes gezet aan mijn nieuwe project. Binnenkort ga ik hem op mijn blogje laten zien. Groetjes !

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Het is een mooIe quilt.
    Veel beterschap voor je zoon en hopen dat jullie de griep niet overpakken en toch nog iets van de vakantie kunnen maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een zieke kinderen op die school!
    Nu je zoon ook nog, maar hij ligt daar wel heerlijk onder een quilt, dat voelt altijd zo troostvol.
    Mooie lapjes heb je toch, daar kan je best zo'n quilt van maken.
    Maar sommige blokken zijn best wel moeilijk zonder patroon.
    Veel plezier op "quiltvakantie"!
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een pech dat Jorrit nu net ziek is geworden in de vakantie, beterschap gewenst!
    De ergste griepgolf lijkt hier in het noorden af te nemen, ik snap waar die gebleven is....hopelijk word je zelf niet ziek met je leuke Mennorode weekend in het vooruitzicht!
    Fijne week gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik heb al vele malen zuchtend naar de "Letters from
    Belton Grange" gekeken, maar toch maar niet, want
    het Oorlogsbruidje houdt mij behoorlijk bezig, en
    dat is ook zo leuk om te doen, en jammer genoeg
    hebben de dagen maar 24 uur, maar mooi is het wel,
    deze quilt en niet moeilijk te maken, denk ik.
    Veel beterschap gewenst voor je zoon.
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Beterschap voor je zoon !
    Mooie lapjes heb je klaar liggen, ga je die quilt helemaal hetzelfde namaken of geef je er een eigen swing aan ?

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Sneu dat je vakantie in het water valt, beterschap met je zoon. En jouw nieuwe project met eigen blokken zal vast heel mooi worden

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hopelijk is hij weer wat opgeknapt.
    Ziet er goed uit bij jou in de tuin, al dat voorjaarsgeel met het tere wit van de sneeuwklokjes.
    Mooie quilt zal dat gaan worden.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Van harte beterschap en veel plezier à.s. Weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Beterschap voor je zoon en wat heb je een mooi project gekozen!!! Mooie stofjes ook!
    Veel plezier a.s.weekend, groetjes,

    Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Beterschap voor je zoon. Mooie stoffen laat je weer zien en de quilt ja die vind ik ook erg moo

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Beterschap voor je zoon en jammer van het weekend maar ach die dingen gebeuren nu eenmaal! Wat een gave quilt ga je maken en zo helemaal jouw kleurtjes! Veel plezier bij het gilde en ben heel benieuwd wat je daar allemaal gaat maken, groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat zal dat weer een mooie quilt worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Beterschap en wat een schitterend quilt
    Veel plezier op je quilt weekeinden
    Fijne dag groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat een mooi project heb je uitgezocht. Dat is jou wel toevertrouwd.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Een mooi nieuw project dat gaat goed komen. Heerlijk het weekend quilten. Wij gaan ook maar dichter bij huis.
    Heel veel plezier en laat je mannen en de keuken maar thuis.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Dat wordt weer een mooie nieuwe quilt, prachtig en sfeervol. En als het geen BOM is kun je op je eigen snelheid.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! altijd zéér gewaardeerd! Ik vind reacties en interactie erg leuk, maar....anonieme reacties zonder naam worden verwijderd, alsmede berichten waarin reclame gemaakt wordt.

Er is helaas een gedoe met het plaatsen van reacties, mensen krijgen foutmeldingen, of kunnen helemaal niet plaatsen, en ik krijg wekelijks reacties van Piseth San die ik niet ken.....jammer.Ik kan er helaas niets aan doen, ik ontvang ook geen mails meer van jullie berichten, dus kan er ook niet meer op terug reageren :( computers........

Hartelijke Plattelandsgroet, Jeannet

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.