Quilting Jeannet


Dit blog gaat over het wel en wee van een plattelandsquiltster. Ik schrijf met enige zelfspot en humor over het "lieve leven"op een minilandgoed aan zee, en de rust en de ruimte die daar (nog) heerst, over het ambachtelijke leven, breien, spinnen, fietstochtjes,de natuur, en mijn héérlijke gezinnetje met twee mannen. Maar vooral over handwerken, creatief bezig zijn, en het perfecte van het imperfecte, het wabi sabigevoel. Met mijn blog en de foto,s wil ik de wereld een beetje mooier kleuren dan de dagelijkse werkelijkheid. Helemaal onderaan mijn blog staat een fotoselectie van een aantal van mijn gemaakte quilts.

vrijdag 4 oktober 2013

Affo

Weinig aan toe te voegen aan de koptekst va het bericht, een AFFO, een echt helemaal complete AFFO!
Ik had de top al een poosje af, met de rand van de streepjes en de bruintjes er omheen, maar de binding moest er ook nog omheen.
En dat schiet altijd wel op met de machine, maar dan.....7 meter rondzomen, en ik heb mezelf plechtig beloofd dat AF nu ook echt AF is, dus geen gedoe met geregen bindings tot ooit.....gewoon zitten en DOEN.
Daarna in de wasmachine, en dan heb je ook wat!
Nou ja....ik dacht, ik laat de quilt over de bank drogen s,nachts......drie keer raden wie er natuurlijk weer in lag, en normaal vind ik dat helemaal niet erg, het is inherent aan het hebben van een kat, maar als er zo,n dikkerd op een vochtige quilt gaat liggen.....dan geeft dat een nare bolling in de quilt bij het opdrogen.......Tja........dus nog een keer wassen....
Toen heb ik hem maar buiten in de wind bij de koeien laten drogen (lol) ze kijken steeds wel op als ik aan kom fietsen.....komt dat rare mens weer met zo,n "stoflap" waar we niet eens op mogen liggen....Nee, dat is alleen aan edele dieren toegestaan.
Bij vriendin thuis vond het paard het aanvankelijk ook maar een rare onderneming, maar het was eigenlijk toch ook wel lekker warm.Leuk idee voor oude quilts?
Het was een heel erge leuke quilt om te maken, je kan er al je scraps in kwijt, deze quilt staat in het nieuwste boek van Petra Prins als kerstquilt.Ik heb er meteen een mooie bijpassende achterkant bij gemaakt, zoals ik eigenlijk altijd doe.
Nog één mooie foto van de quilt aan een vennetje in het natuurgebied hier vlak bij.De kleuren zijn zo helemaal van nu, zo helemaal herfst.
En ook dit keer, AF is AF, ook het label zit er op.Ik vind het zelf een erge mooie quilt geworden, zeer simpel oud patroon, dus met recht de schoonheid van de eenvoud. De warme kleuren zeggen alles.
Straks ga ik een weekendje weg met twee spinvriendinnen naar dat heerlijke Mennorode op de Veluwe, het jaarlijkse spinfestijn vind daar weer plaats en dat was vorig jaar zo vreselijk leuk, honderden draaiende wieletjes met dito vrouwen er achter.
Ik ben nu kameelhaar aan het spinnen, in roodtinten geverfd, erg mooi en superzacht, wel moeilijker spinnen omdat de vacht van een kameel niet zo lang is.Maandag vast een verslagje er over. Iedereen een fijn weekend!( met nog een aller allerlaatste foto van de quilt....)

51 opmerkingen:

  1. nou jeannet zo zie je maar dat zo SIMPEL(je moet het toch maar ff maken) ook zooooo ontzettend mooi kan zijn.
    En dan helemaal af........ knap hoor.
    Ik heb van de week de Hampton zn bies gegeven..... was een heel eind hoor maar als het er dan om zit ben je toch blij dat je het gedaan hebt.
    Fijn weekend met de spinners

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat moet toch wel een heel ludiek gezicht zijn, jij zo half Nederland doorfietsend om de mooiste foto's van je Affo te maken.
    Maar met recht het is een schoonheid, en een lust voor het oog!
    veel plezier komend weekend, geniet er van
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie plaatjes heb je er weer van gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige quilt heel mooi geworden, heel veel plezier met je spinvriendinnen op Mennorode een heerlijke verwenplek! Groet Ineke Marijnissen- van der Molen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is prachtig geworden!!
    En lekker weer een affo!!!
    Veel plezier op je weekend....;0)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige quilt alweer! Foto's kunnen zo in een interieur of quiltblad!

    Heel veel plezier dit weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een plaatje. Tja en je kat hoort er gewoon op

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hij is werkelijk prachtig geworden, mooie kleuren en mooie foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi hoor!
    'T plaatje kan zo in een quilt magazine!!
    'spinnig' week-end ,
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuk blog, mooie foto's en een prachtige Affo. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een schitterende quilt Jeannet !
    Quilt groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtige quilt! Heerlijk, al die lapjes en kleurtjes, zo vrolijk en warm. Gefeliciteerd met een mooie affo!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Héél mooi, Jeannet en tja, katten en quilts.......
    Groetjes Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een prachtexemplaar! Zo harmonisch van kleur en zo eenvoudig van ontwerp. Jouw "antieke" quilt (van Guute) vond ik altijd een van jouw "topstukken", maar deze mag van mij ook in de eregallerij!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wat een beeld!, Ik houd van deze eenvoud en kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Je Quilt is schitternd en een fijne dagen met je spinvriendinnen op Mennorode.
    Groetjes, Sonnja

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Erg mooi geworden Jeannet. Mooi warm van kleur maar dat is niet nieuw voor jou.. Mag hij mee naar Veldhoven?
    Ik hoop dat je net zo'n leuk weekend hebt als ik vorige week had. Veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat is het een schitterende quilt geworden Jeannet!
    Weer eentje waar je trots op kunt zijn.
    Misschien leuk om een foto naar Petra te sturen?
    Heb eens in het boek van Jen Jones (over oude Welsh quilts) gelezen, dat ze daar prachtige oude quilts vond in de koeienstal, werden gebruikt om zieke koeien warm te houden en andere aanverwante zaken.
    Dus dat lieve paard met jouw quilt is zo gek nog niet.
    Toch maar zelf houden hoor, of je koopt er een paard bij.... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. This quilt is soooooo nice, and you took perfect pictures of it!
    KATRIN W.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Gefeliciteerd met je prachtige warme quilt!
    Een wat heb je 'em mooi gefotografeerd, vooral die met het paard een echt dierendag-plaatje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat is het een plaatje geworden! Ik vind hem (haar?) heel erg mooi geworden, met een top-stofkeuze. En zo lief gefotografeerd, met het paard, speciaal vandaag op dierendag heel toepasselijk. Een heel fijn weekend gewenst met het spinevenement, lijkt me zalig en ook rustgevend, dat spinnen. Geniet ervan, dan geniet ik nog even met een kopje koffie (met niks erin of erbij) van de
    prachtige foto's van je geweldige quilt!
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een schitterende quilt is dat geworden zeg! Wat een prachtige warme kleuren heb je gebruikt, het is weer een echte Jeannet geworden. En je hebt er prachtige foto's van gemaakt, die kunnen echt zo in een blad...
    Groetjes Betty

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hij is prachtig geworden. Groeten van Ludie

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Zeeeeeerrrrrr dapper van je ! Een totale affo ;-)
    Erg mooi geworden.
    Bij het idee van kamelenhaar spinnen zag Jos mij al niestend en hoestend achter het spinnewiel zitten....
    Heerlijk als je alles zomaar kunt verwerken zonder rare bijverschijnselen, plus die lekkere dikkerd van je knuffelen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. simpel en eenvoudig patroon zoals jij zegt maar ik vindt em erg mooi en wat een schitterende kleuren .petje af hoor. gr.hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat is die *M*O*O*I*. Al jouw quilts hebben die speciale warme kleuren. (Heb je er een tunnel aan genaaid?????!!!!!) Ha ha ha. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat is het weer een ontzettende mooie geworden en je hebt hem ook zo leuk op de foto gezet.
    Fijn weekend en succes met het kamelenhaar.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Die quilt is echt een plaatje geworden en wat heb je hem op leuke manieren gefotograveerd.
    Ik zie dat jij de binding met spelden vast zet... prik jij je daar nooit in? Ik gebruik altijd van die ijzeren haarclipjes die de vrouwen vroeger gebruikte om hun haarkrullers mee vast te zetten. gekocht bij kruidvat voor een paar cent. Als ik de binding goed heb terug gevouwen en zet ik eht vast met zo'n clipje. Werkt handig en geen geprik meer in je vingers.
    Veel plezier op het weekend !

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een ontzettend mooie quilt! Ik heb echt van je plaatjes zitten genieten! De quilt is niet de enige die mooi is, je hebt er ook nog eens prachtige foto's van weten te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Prachtig geworden Jeannet!
    Je ziet gewoon aan de kleuren dat hij heerlijk warm is.

    Groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Mooi hoor! Genieten van alle mooie foto's die je gemaakt hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat is dit een prachtige quilt geworden en wat een bijzonder mooie groene rand zit er om heen! De foto's zijn super en ik geniet ervan. Heb een gezellig spin weekend, Auckje

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Helemaal super. Hele leuke locaties om je quilts te fotograferen.
    Veel spinplezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Hallo Jeannet wat een geweldig mooie quilt. In al zijn eenvoud juist zo mooi! Geniet altijd enorm van je verhaaltjes en mooie quilts die je maakt.
    Fijn weekend.
    Groetjes Marian.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Mooie foto mooie quilt. Veel spinplezier dit weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wauw!!! Heel erg mooi en helemaal af!!! Nu maar even genieten van deze affo! Goed weekend.
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Wat een mooie quilt is dit geworden zeg.....liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Your quilt is absolutely gorgeous! Love the warm colors and the scrappy piecing.:)

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Wat een leuke fotoreportage met je nieuwe, prachtige quilt in de hoofdrol, die met het paard...geniaal! Fijn weekend gewenst

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Een prachtige quilt is het geworden, je mag er trots op zijn! En ik wens je heel veel plezier met je vriendinnen op Mennorode!

    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  41. hallo Jeannet,ik voeg weinig nieuws toe, maar wil even zeggen dat ik het een pracht quilt vind!!
    Fijn spinweekend, groetjes, Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Wat is het weer een mooie quilt! Veel plezier met dit pronkstuk! En ach.....ja die poezen weten wel wat lekker en mooi is! Ik zal het missen om de hele tijd een Teun te vinden in, op of rondom mijn (ufo & affo) quilts.

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Het is weer een mooike. Ik kom hem bewonderen in Veldhoven. Veel plezier op het weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Ik sluit mij aan bij alle 49 vorige reageerders: in één woord schitterend, wat is dit een leuke quilt, en ik vind het ook zo leuk dat je hem in volle glorie op zo veel manieren en van alle kanten laat zien

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Hij (zij?) is weer pràchtig geworden! Terecht dat je daar zóveel foto's van maakt! Paard zal het wel jammer gevonden hebben dat je hem weer meenam?
    En idd. als je niet meer zou quilten, kun je zó schrijfster worden!Gezellige blogjes maak je!

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! altijd zéér gewaardeerd! Ik vind reacties en interactie erg leuk, maar....anonieme reacties zonder naam worden verwijderd, alsmede berichten waarin reclame gemaakt wordt.

Er is helaas een gedoe met het plaatsen van reacties, mensen krijgen foutmeldingen, of kunnen helemaal niet plaatsen, en ik krijg wekelijks reacties van Piseth San die ik niet ken.....jammer.Ik kan er helaas niets aan doen, ik ontvang ook geen mails meer van jullie berichten, dus kan er ook niet meer op terug reageren :( computers........

Hartelijke Plattelandsgroet, Jeannet

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.