Quilting Jeannet


Dit blog gaat over het wel en wee van een plattelandsquiltster. Ik schrijf met enige zelfspot en humor over het "lieve leven"op een minilandgoed aan zee, en de rust en de ruimte die daar (nog) heerst, over het ambachtelijke leven, breien, spinnen, fietstochtjes,de natuur, en mijn héérlijke gezinnetje met twee mannen. Maar vooral over handwerken, creatief bezig zijn, en het perfecte van het imperfecte, het wabi sabigevoel. Met mijn blog en de foto,s wil ik de wereld een beetje mooier kleuren dan de dagelijkse werkelijkheid. Helemaal onderaan mijn blog staat een fotoselectie van een aantal van mijn gemaakte quilts.

zondag 2 mei 2010

Van een "Soed idee" en pincushings....

Ik ben zelf totaal niet "in"van het borduren, maar ik vind het wel vreselijk mooi, ik spaar dan ook rode schoollapjes, die ik overal in mijn huis heb ophangen, borduurwerk vind ik prachtig, en zeker dat met een oude uitstraling. En toen kwam opeens Simone met een nieuwe webwinkel en een "Soed idee", zij borduurt in opdracht! Net iets voor mij, ik heb onmiddelijk een speldenkussen besteld met mijn initialen erop, helemaal leuk, oud viezig gemaakt linnen, prachtig vind ik het.En snel dat ze het doet.....Ik verdenk haar ervan dat ze s,nachts als ze wakker wordt even een borduurtje van het nachtkastje pakt om een steekje ( of twee...) aan te prikken.....dat kan haast niet anders.
En dan ben ik ook al lang wég van die borduursels en tasjes van Stacy Nash, en Simone heeft voor mij een borduurtje gemaakt in die stijl en ik heb er zelf een tasje van gemaakt, het hangt nu aan mijn antiekblauwe hoekkastje in de eetkamer, tis toch net echt antiek......
En om nog even in de borduurtjes te blijven: deze heeft mijn moeder van 82 gemaakt, een heel klein ornamentje had ze geborduurd, en ik heb er zelf een klein speldenkussentje van gemaakt, wel eerst even in de koffie en thee gedoopt......want mijn moeder houd helemaal niet van "viezig linnen........"

Dit weekend ben ik zelf ook nog maar eens in de pincushings gedoken......met de hexagonnetjes ik zag hem op de blog van Danielle, ze had hem al eens eerder laten zien met andere stofjes, maar het leek me zo moeilijk, daar had ik "koudwatervrees"van.....nou, ik kan jullie vertellen dat mijn gevoel wel juist was, ik zal er niet veel over zeggen, maar wel één ding, dit maak ik nooooit meer! tis hartstikke mooi geworden, met de Rural Jardin stofjes, niets mis mee, maar wat was me dat een akelig werkje........al die kartonnetjes die steeds in de weg zaten....

Ik ben met dit speldenkussen zeker wel 6 uurtjes zoet geweest, als ik dat nou eens omreken naar een uurtarief van pakweg €40.00, en dan doe ik het nog netjes, een timmerman vraagt meer.....en de Ostheopaat waar we komen vraagt ruim het dubbele voor een half uur (!) dan kom ik toch op zo,n € 240,- euro.....iemand die het er voor wil hebben ? en ik ben de beroerdste niet....tis incl. materiaal en verzendkosten hoor.....hahahahahaha............. roept u maar........

25 opmerkingen:

  1. Haha, ja tijd is nauwelijk op die manier in geld uit te drukken. Dan zouden we bijna allemaal goud geld kunnen verdienen; bij verkoop van onze quilts?!
    Maar nee hoor, ik moet er niet aan denken.
    Gr.Sylvia.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Gekkie,
    Ja dan wil ik er ook nog wel een stel gaan zitten maken! Maar zo lastig is het nu ook weer niet hoor!! Maar ben wel weg van je borduurtjes!! Vooral dat speldenkussentje met schaartje is een lieverdje! Maar ik snap wel dat dat andere je heel dierbaar is! Geniet maar van al dat moois! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vind het speldenkussen prachtig maar je moet wel van hexen houden en het borduurwerk vind ik ook prachtig maar je moet wel goede ogen hebben. Zo heb ik mij voorgenomen na de Celine quilt nooit meer kruissteekjes te borduren al zal ik altijd wel vol bewondering naar het gepriegel van anderen kijken.
    Groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een geweldige borduurseltjes en wat een goed idee van Simone om er een winkeltje in te beginnen. En dat speldenkussen van jou ziet er echt uit als een duur hebbeding, ik zou hem achteloos op de salontafel leggen en dan maar genieten van alle complimenten die je er over zal krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh jee! Nou, er staat me dus wat te wachten. De eerste hexjes zijn gemaakt (gisteren) en alles is getekent. Wilde er vanavond ontspannen mee verder. Hier dus geen koudwatervrees maar uit ervaring antipathie, maar ik heb me daarover heen gezet. Of dat dus verstandig was.....Je hoort of ziet wel wat het wordt!! Nu eerst met de quilt van DD verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ach wat dom! Vergeet ik helemaal te zeggen dat jouw speldenkussen wel prachtig is geworden. Die borduurtjes zijn ook erg mooi. Ik hou ook zo van dat antieke. En dat is ook een leuke tas! Beetje stoer!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Misschien gaat de volgende sneller ?
    Grapje hoor , hij is erg mooi geworden en dapper dat je hem afgemaakt hebt.
    Die geborduurde van Simone zijn ook erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie borduurwerkjes,het speldenkussentje ,enig en het tasje ook al zo leuk.Je hexagonnenkussentje toch best leuk hoor en hoe meer je er maakt ,hoe sneller het gaat .LOL.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hi, hi, jij hangt nu al achterover bij de gedachte er een fortuin mee binnen te halen is....laat hem maar veilen lieve schat, wie weet wat hij nog opbrengt. Die borduursels zijn overigens hartstikke mooi en dan zo snel ook.
    Hoe is trouwens met de kippenkinders? Groeien ze?
    Lieve groet, Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie borduurtjes allemaal, en die Hexi-speldenskussentje... Hahahaha--- ontzettend mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Doe niet zo gek joh! Het is juist hartstikke leuk! Je moet het alleen niet snel af willen hebben... ;o)

    Ik vind het een plaatje hoor Jeannet, maar voor dat geld? Nee, laat maar lekker op je werkbank staan. Wie weet ga je dan tóch nog eens een tweede maken... of derde... ;o)

    Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een duur speldenkussen heb je gemaakt. Dat is er eentje om in te lijsten maar hij is dan ook wel heel erg mooi geworden, onbetaalbaar gewoon. De geborduurde is ook een snoepie en het tasje netzo en dan die van je mams die is ook erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een tien met een griffel hoor!! Waar een mens al niet kan komen met een beetje uitleg hahaha! Ook gaaf geworden met deze stofjes! Wees maar blij dat niemand hem koopt anders had je er nog 1 moeten maken hahahaha! Mooie avond verder, groeten, Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtige borduurwerkjes heb je laten zien! Die van je moeder vind ik wel de allermooiste!!!
    Jammer dat ik gisteren al mijn geld in Veldhoven heb opgemaakt, anders zou ik zeker het hexagonspeldenkussen hebben gekocht, ha ha

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zo duur joh! Ik maak me er zelf wel ééntje! LOL
    Lastige kartonnekes? Je mag ze er uithalen nadat een hexje 6 buren heeft hé.
    't Is wel een héél mooi schatje, het jouwe!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hahahaha.Wanneer je klanten in de rij staan, dan stuur ze maar naar mij voor die prijs ga ik zelfs nog speldenkussentjes maken. Je borduurtjes zijn heel erg leuk. Fijne avond nog. Groetjes, Erna

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Het speldenkussen is wel alle moeite waard hoor. Zo leuk geworden. Ik zal het niet van je kopen, dan heb je na al het gedoe nog niets......LOL
    De borduursels van je moeder en Simone zijn ook erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Haha Jeannet, voor dat bedrag zou je het bijna apart verzekeren ;o)
    Maar hij is wel erg leuk geworden!
    En de borduurtjes staan ontzettend gezellig.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtige borduurtjes allemaal zeg!
    En die hexagon van je zou ik anders inlijsten....haha

    ps. mijn blauwe is in de maak bij Simon's Soed idee, ben heel benieuwd......

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Allemaal helemaal leuk en helemaal mijn stijltje ,groetjes bep

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Maar wel een supertje, hoor!!
    Geniet er maar van dat ie af is.......!!!! ;)))

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ja, reken eens uit wat een tijd er in een quilt gaat zitten.
    Een leuk speldenkussen en gezellige borduurtjes !

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Jammer dat het werkje je tegenviel, het is wel een erg leuk speldenkussentje geworden. Tja en uurloon berekenen voor handwerk....ik ben bang dat onze quilts en zo dan onbetaalbaar zouden zijn....

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoi Jeannet,
    Mooi speldekussentje heb je gemaakt. Bij mij gaan dit soort projecten ook niet van een leien dakje!

    Hou je mij op de hoogte van Phebe? Hoe lang de verzending duurt en hoeveel dat kost? Dan ga ik ook bestellen.

    Groetjes Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat schrijf jij toch altijd gezellige blogjes.
    IK snap wel hoor dat je zo veel volgers hebt
    Ga maar gewoon lekker door.
    Dit is niet in geld uit te drukken.
    groetjes Dorine

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! altijd zéér gewaardeerd! Ik vind reacties en interactie erg leuk, maar....anonieme reacties zonder naam worden verwijderd, alsmede berichten waarin reclame gemaakt wordt.

Er is helaas een gedoe met het plaatsen van reacties, mensen krijgen foutmeldingen, of kunnen helemaal niet plaatsen, en ik krijg wekelijks reacties van Piseth San die ik niet ken.....jammer.Ik kan er helaas niets aan doen, ik ontvang ook geen mails meer van jullie berichten, dus kan er ook niet meer op terug reageren :( computers........

Hartelijke Plattelandsgroet, Jeannet

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.