Quilting Jeannet


Dit blog gaat over het wel en wee van een plattelandsquiltster. Ik schrijf met enige zelfspot en humor over het "lieve leven"op een minilandgoed aan zee, en de rust en de ruimte die daar (nog) heerst, over het ambachtelijke leven, breien, spinnen, fietstochtjes,de natuur, en mijn héérlijke gezinnetje met twee mannen. Maar vooral over handwerken, creatief bezig zijn, en het perfecte van het imperfecte, het wabi sabigevoel. Met mijn blog en de foto,s wil ik de wereld een beetje mooier kleuren dan de dagelijkse werkelijkheid. Helemaal onderaan mijn blog staat een fotoselectie van een aantal van mijn gemaakte quilts.

woensdag 12 mei 2010

De Hollandse tuin......

Van de week hebben zoonlief en ik samen de bloemen gezaaid die van de zomer voor een bloemenzee moeten gaan zorgen in de tuin, het ziet er nu nog wel heel erg kaal uit, maar dat mag de pret niet drukken,ik kan me er al helemaal op verheugen, rood vlas, slaapmutsjes, zonnehoed, juffertje in het groen, dropplant,ik hoop dat ze het allemaal gaan doen!Heerlijk,straks vazen en vaasjes vol overal in huis.

Maaaaar, ik heb nog wel wat andere bijzondere en vooral kleurige bloemen in de tuin....., niet te koop bij de intratuin, heel de zomer bloeiend, nooit verleppend, kunnen tegen nattigheid en droogte tegelijk,beslist zeldzame exemplaren, het wordt de komende hype in Nederland.....Hexablommen......vraag er maar eens naar in het tuincentrum.....wie weet........

En toen kreeg ik van de week van een lieve quiltvriendin, zomaar, ja, écht, helemaal zomaar.....zo,n schattig pakketje met de stofjes waarvan ik de hexabloemen maak.....de Hollandse tuin, van de Haan & Wagenmaker,deze had ik nog niet in mijn "stash", daar word ik dan toch wel even stil van hoor...........
Iedereen een fijne dag vandaag,het wil anders nog maar niet met het weer, wij zitten nog de hele dag met de houtkachel aan, wel knus en gezellig, maar ik zit toch liever ergens anders in mei.....Tis wel een beste dag om bij de andere "flowergirls"een bezoekje te brengen, het worden er steeds meer......haal ik dat wel in één dag ????

41 opmerkingen:

  1. How cute!!! Love those flowers! Such a cute way to display them in your garden.
    You are so lucky to have such a nice garden bed. What will you plant?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. al die bloemen je wordt er vrolijk van ..en als ik het goed zie zijn dat dhw stofjes he...de hollandse tuin .....die zijn zo mooi...en je tuin ligt er mooi bij..wat lees ik nou drop planten??
    fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kom maar op met die bloemenzee.
    Wat lief van je vriendin en wat een prachtig kaartje erop.
    groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  4. In ieder geval toch nu al wel bloemen, ze worden leuk. En wat een mooie stofjes weer, die je gekregen hebt.
    Misschien vandaag toch nog een beetje droog weer?!
    Gr.Sylvia.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi jeannet wat een leuk zomers plaatje zeg die "hexa" bloemetjes in de tuin. en je hebt een prachtig cadeautje gekregen hoor mooie kleurtjes.

    groetjes janine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Iets mooiers en vrolijkers dan al die bloemen om je heen bestaat toch niet groetjes Bep

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je hebt me weer goed aan het lachen gemaakt met je hexjes op stokjes. Heeeerlijk!!!
    En mooie stofjes heb je gekregen. Die heb je vast ook verdiend!!!!!
    En van de zomer krijgen we toch zeker foto's van alle bloemen buiten te zien???

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat zijn blijvertjes!!!! jammer dat ze zichzelf niet uitzaaien hihi!! Wat een prachtige stofjes heb je gekregen! Zou ik ook zomaar voor kunnen vallen, maar ja, al die pleisters, dan zijn ze niet aan te slepen hier hahaha!! Mooie dag verder en plant je er nog een prachtige blom bij vandaag?! XXXD

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo doe je dat Jeannet! Als de natuur zelf even niet wil, plant je gewoon je eigen stoffen blommen in het groen. Het spreekwoord is toch: goed voorbeeld doet goed volgen. Eerstdaags dus een tuin met veel variatie. leuk pakketje heb je ontvangen,

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een bijzondere bloemen in je tuin, ga hier eens vragen in het tuincentrum. Ze zullen ze vast niet hebben.......

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De tuin ziet er veelbelovend uit, ben erg benieuwd wat voor bloemenpracht jullie deze zomer gaan zien. Wat een lief cadeau heb je gekregen de stoffen zijn prachtig en wat heb je prachtige hexabloemen gemaakt

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jeannet zet de bloemetjes buiten, prachtig! En wat een lieve vriendin!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heerlijk zo'n stukje grond waar je kan zaaien doet mij denken aan de schooltuinen. Heerlijk vond ik 't.
    Nu ben ik wel heel blij met het kleine stukje buiten (postzegelformaat) dat bij ons huurhuis zit helaas is er net genoeg plek voor een halve meter border aan een kant. Maar ben al zo gelukkig hiermee, na jaren altijd 4 hoog met een balkonnetje.
    Jouw hexabloemetjes zijn prachtig en wat mooi die stofjes.
    Hopen nu maar op warmer weer dan zal het gauw een grote bloemenzee worden.
    Fijne dag, groetjes
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. i love your new "special" species of flowers! They look wonderful.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Geweldig die bloemen op een stokje;je moet toch wat als de andere nog niet in bloei zijn .

    En je het zijn de echte EMMA,S op mijn blog ik spaar ze ook en er uit drinken doe ik ook niet .
    Soms verwen ik me zelf met een nieuwe beker . fijne dag verder

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Jullie tuin mag er wezen, zowel het ingezaaide als het zelf gefabriceerde gedeelte! Ik hoop dat je erg veel kan plukken deze zomer! En wat een lieve verrassing! Nu veel plezier met de volgende hexen! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ha, leuk die hexa bloemen in de tuin. Die heb ik inderdaad niet gezien bij Intratuin.. En wat een mooi pakket heb je gekregen. Prachtig! Ik krijg altijd zin om van die mooie stofjes te aaien.;-)
    groetjes Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dat wordt een fleurige boel van de zomer nou ja nu ook al met je hexa bloemen op een stokje, ze zien er erg mooi uit.
    Groetjes Hennie.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hele leuke hexablommetjes.En mooie lapjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ohhh wowww Jeanette,wat prachtig weer gemaakt je bloemen.
    en wat een prachtige stoffen zeg.

    Liefs Riet.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Leuk die bloemen op een stokje. Ben benieuwd hoe je ze volgende week presenteert.
    Groetjes Mascha

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Mooie hexablommen heb je.
    Om op je vraag terug te komen mijn blommen zijn 2 1/2 inch in doorsnee.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een te gekke bloemen in je tuin!!!
    :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Perfect picture! Jeannet, they look so cute!
    :)
    and i can't wait to see your garden springing into colour... I CAN'T WAIT!
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een schattige blommetjes en prachtige stofjes. In life you get what you give...:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat heb je de blommen weer mooi op de foto.
    Het was wel weer om ze te laten groeien vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. these Hexies are fun. love your flowers.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. I love how you displayed your hexagon flowers! So clever!! And, great way to mark your garden rows with clay pots.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ja, die Hollandse tuin is één van mijn favoriete series. Zulke mooie kleuren !

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Jeannet, dit is wonderbaar !
    Jouw bloemen zijn schattig, an wat een mooie foto ;>)

    XOXOXOXOXOXOXXO
    NADINE

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Fabulous picture of your hexagon flowers and your new fabric looks lovely.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Oh you're so clever ... your flowers are beautiful in bloom!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. What a lovely way to show your flowers!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Love your garden....will keep watching to see how it grows!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Nou zulke hexiesbloemetjes mogen ook wel in mijn tuin(tje)bloeien Jeannet...het liefst het hele beet vol...het is nog wel een werk hè de hexagonnetjes maken maar het resultaat is zo leuk...heb alleen nog een maar stapeltje bloemen. ze zijn nog niet aan elkaar gemaakt...eigenlijk zou ik er een moeten maken en dan gelijk aan de anderen naaien..want zo heb ik elke week een andere layout...mag ik weten hoe jij of de "blommenmeiden" het doen?ga ook bij hun kijken..en je bent een bofkont met zulke prachtige stofjes die je zomaar krijgt...heerlijk zo'n vriendin..en je nu nog lege bloemenbeet wordt vast heel fleurig!!..lijkt me enig het te zien opkomen allemaal...
    groetjes Francien.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wat een mooie blommen en het stoffenpakketje van je vriendin, wow!!
    Wat heerlijk om zo met je zoon bezig te zijn in de tuin, lijkt me supergezellig!

    Fijn weekend!
    Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  37. O wat lief, wat een prachtige stofjes. Geniet er maar lekker van. Je tuin is schattig met je hexablommen. Je pluktuin is straks vast ook een bloemenweelde

    BeantwoordenVerwijderen
  38. SO adorable! I love your unique species... I'm glad to know that it is NOT endangared! :)
    Your fabric is lovely! I have not seen this fabric before.
    The seeds you planted will be up and blooming in no time, so glad you took a pic of the planting day, then we can compare in a few months! :)XO

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Kun je niet laten weten waar die tuin is? Dan kan ik hexablommen gaan plukken in plaats van zelf maken... haha

    groetjes, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  40. parchtige bloemen! toon je de 'echte' bloemen ook eens deze zomer?

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Hoi Jeannet,
    Ook al aan de hexablommen. Ik was een poosje van het quiltpad en nu ik weer bij medequilters rondkijk, zie ik overal die leuke bloemen groeien. Moeilijk te weerstaan... ik denk dat ik woensdag ook van de partij ben...
    Jouw bloemen vind ik erg mooi trouwens! En wat een lieve verrassing ontving je van je vriendin!
    fijn weekend. Joke.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! altijd zéér gewaardeerd! Ik vind reacties en interactie erg leuk, maar....anonieme reacties zonder naam worden verwijderd, alsmede berichten waarin reclame gemaakt wordt.

Er is helaas een gedoe met het plaatsen van reacties, mensen krijgen foutmeldingen, of kunnen helemaal niet plaatsen, en ik krijg wekelijks reacties van Piseth San die ik niet ken.....jammer.Ik kan er helaas niets aan doen, ik ontvang ook geen mails meer van jullie berichten, dus kan er ook niet meer op terug reageren :( computers........

Hartelijke Plattelandsgroet, Jeannet

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.