Quilting Jeannet


Dit blog gaat over het wel en wee van een plattelandsquiltster. Ik schrijf met enige zelfspot en humor over het "lieve leven"op een minilandgoed aan zee, en de rust en de ruimte die daar (nog) heerst, over het ambachtelijke leven, breien, spinnen, fietstochtjes,de natuur, en mijn héérlijke gezinnetje met twee mannen. Maar vooral over handwerken, creatief bezig zijn, en het perfecte van het imperfecte, het wabi sabigevoel. Met mijn blog en de foto,s wil ik de wereld een beetje mooier kleuren dan de dagelijkse werkelijkheid. Helemaal onderaan mijn blog staat een fotoselectie van een aantal van mijn gemaakte quilts.

maandag 12 maart 2018

Lenteachtige week

Lenteachtig, dat lijkt het wel, de vogels zingen hun hoogste lied, die hebben hun eigen ineerlijke stem en laten zich niet door vorst of kou of lente weerhouden, alles op zijn tijd........
Ik heb mijn BBtje.....Betuwse Bakje weer gevuld met allerlei leuks uit de kasten bij elkaar gezocht en waarom? Nou, ik heb lichtelijk last van uitstelgedrag tav een project, want er ligt al sedert december dit prachtige palet klaar.....
Maar laat ik er nou een een weerzin tegen hebben om al die orange peels tot één flower te maken! Ik vind het heel mooi van kleur, de quilt zal geweldig worden, ik weet het zeker, maar die bloemen....dus dan creëer ik uitstelgedrag.....en dan komt er van alles voorbij op het Fb of op een blog wat ik ook opeens ernstig leuk vind....
Zoals dit, mandjes, ze blijven leuk! mandjes, huisjes, er zijn van die patronen die nooit vervelen, Mandje op zijn kantje, heb ik nog nooit gedaan, tijd om er verandering in aan te brengen en het Betuwse bakje te vullen.
Zal het een klein quiltje worden, of toch een grote beddensprei? de tijd zal het leren, leuk is het wel, zo,n grote beddenquilt op de punten.
Ik ben van de week op breitoer geweest, wat zie je dan ook een mooie dingen voorbij komen, alles is inspiratie, is het niet in de natuur, dan wel bij zo,n meeting.Fijn, dat er zulke inspirerende mensen zijn.
Je merkt aan alles dat het lente gaat worden, een verschil van min 10 naar plus 12, welja, 22 graden, heerlijk dat we hier in Nederland seizoenen hebben, saai zal het in elk geval nooit worden
Maart, de laatste appeltjes in de taart....dat dachten er meer, ik kijk al niet meer echt op als het damhert voor het raam staat omdat hij trek heeft in iets, maar dit was toch weer wel bijzonder......in de serre, zit ik een tijdschrift te lezen ( lees even uitpuffen van de gedane huishoudelijke klussen)
en ik kijk naar buiten, staat er zomaar een jonge reegeit voor het raam!Ze ziet mij heus ook wel hoor, ze vind het een beetje "tricky" zo dicht bij het huis.
 Maar ze bleef gewoon staan, ik had mijn camera toevallig naast me liggen, echt práchtig, ze kwam dus de laatste appeltjes die wij daar hadden neergegooid opeten, zooooo mooi! We zien ze elke dag wel een stuk of zeven achter in de tuin, maar zo dicht bij het raam is zelfs voor mij heel bijzonder.
Zolang er narcissen zijn, heb ik ze op de vaas staan. Daffodils zeggen ze in Engeland, grappige omschrijving, zolang ze er zijn, heb ik ze overal staan.Zoooo lente!
Nog een laatste foto van de weglopende reegeit, ze komt nu overigens elke dag terug, en ze neemt de rest van de familie ook mee, in de schemering, en ook gewoon overdag......wij zorgen wel voor die appeltjes hoor.....het is hier geen Oostvaardersplassen, integendeel, hier is de herberg altijd open voor wie en wat er aan komt lopen.
Maart staat ook traditiegetrouw voor violen, gelukkig tegenwoordig in alle soorten en maten te koop, als je maar lang genoeg wacht wordt alles een hype....oeps.......deze violen hebben zo,n mooi bijzonder kartelrandje aan de buitenkant, prachtig!
Eentje op een vaasje is al een plaatje.
Boekenweek deze week, ik zou zeggen, koop allemaal een boek, en niet bij het blauwe mannetje......al is dat wel makkelijk, het kan bij de gewone boekwinkels ook vaak net zo snel, en zeg nou zelf, je mag er toch niet aan dénken dat er geen boekwinkels meer zijn !? Die geur van boeken.....de sfeer in een echte boekwinkel, niet te evenaren, en zeker niet door dat dikke blauwe mannetje.
O ja, en de sneeuwklokjes van vorige week waar ik me ernstig zorgen over maakte of die zich weer zouden oprichten, nou, daar is het meer dan goed mee gekomen! Ze staan weer fier rechtop in de regen en de zon met hun kopjes omhoog, kunnen wij mensen soms ook een voorbeeld aan nemen ;)
En toen was ik ook nog met vriendin naar Trollenwol geweest, in Driebergen, we hebben terug over 130 km ruim vier uur gedaan.....het was weer zooooo fijn op de Nederlandse wegen......we hadden voor hetzelfde geld tijd al ergens in Denemarken kunnen zitten......... dat hutje op de Hei he.....mijn moeder zaliger had er absoluut gelijk in, ik pas soms niet helemaal in deze "Woeste, drukke en complexe wereld" Volgende keer ga ik dus met de fiets, dat schiet harder op, als ik geen lekke band krijg tenminste....... :)

Fijne week allemaal weer, hartelijke creatieve groet van het platteland, Jeannet

14 opmerkingen:

  1. Ik herken het uitstelgedrag. In mijn geval verdwijnt het als ik er gewoon mee aan de slag ga. Maar ja, voordat ....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Door uit te stellen liggen er UFO’s bij mij 🙄🙄

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ia er nou leuker dan al freubelend de hertjes te zien? Niets toch??

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Piep

    Wat fijn weer te lezen hoe de “lente” jouw wereld (en de onze) binnenstroomt.
    Zalig.. ik kijk uit naar een mini show en tell van het “uitgestelde en het op de kant staande”
    Tot dan
    Knufknuf

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dag Jeannet,

    Wat een fantastisch 'stofjesgebruik' voor je nieuwe mandjesquilt ... zo mooi! Veel plezier ermee!

    Groetjes en een fijne week en zucht, die vioeln zijn ook beeldig. Heb zelf uitbundige gele gekocht ;)

    Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja mooi zijn je franje violen en vorige week ook violen gekocht -paars met een wit gezichtje.
    Prachtig het reetje voor je raam -1e klas uitzicht.
    Bloeien de narcissen al in je tuin? Hier komen ze net in knop.
    Gisteren het boekenweek geschenk gekregen toen ik een boek kocht --ja erg op zondag en helemaal tegen mijn principes in. ��
    Geniet van je mandjes -ze worden weer helemaal in de Jeannetsfeer gemaakt.
    Gezellige dag
    groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk he die lente, violen en vogels die fluiten. Heerlijk weer je blog vandaag.........liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat is het weer prachtig bij jullie. Geniet van de mooie dingen. Fijne week.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je hebt je uitstelgedrag prachtig veranderd in deze lieve, mooie mandjesblokjes met de mooie sashing-stof ertussen, en dat is nooit onbesteed. Wat wel onbesteed is zijn de ellenlange Nederlandse files (ook ooit 2,5 uur gedaan van Utrecht naar huis, grrrr). En aan de mooie reetjes zijn de appeltjes ook goed besteed; zo bijzonder, dat ze gewoon bij jou in de tuin lopen.
    Groetjes van Ageeth.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk praatje weer! Dank je wel voor de positiviteit die je altijd overbrengt, en het vergrootglas voor al dat moois in de natuur.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk: het zijn hier niet de Oostvaardersplassen... En de weg is echt erg druk. Mijn pup komt uit Piershil. Ik ging regelmatig kijken maar die A15 was een nachtmerrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gezellig verhaal heb je hier weer Jeannet. Bijzonder dat dat ree zo dichtbij durfde te komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig allemaal en heel gezellig weer!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hebben wij dan allemaal last van uitstel gedrag? Ik herken het!!!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! altijd zéér gewaardeerd! Ik vind reacties en interactie erg leuk, maar....anonieme reacties zonder naam worden verwijderd, alsmede berichten waarin reclame gemaakt wordt.

Er is helaas een gedoe met het plaatsen van reacties, mensen krijgen foutmeldingen, of kunnen helemaal niet plaatsen, en ik krijg wekelijks reacties van Piseth San die ik niet ken.....jammer.Ik kan er helaas niets aan doen, ik ontvang ook geen mails meer van jullie berichten, dus kan er ook niet meer op terug reageren :( computers........

Hartelijke Plattelandsgroet, Jeannet

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.