Quilting Jeannet


Dit blog gaat over het wel en wee van een plattelandsquiltster. Ik schrijf met enige zelfspot en humor over het "lieve leven"op een minilandgoed aan zee, en de rust en de ruimte die daar (nog) heerst, over het ambachtelijke leven, breien, spinnen, fietstochtjes,de natuur, en mijn héérlijke gezinnetje met twee mannen. Maar vooral over handwerken, creatief bezig zijn, en het perfecte van het imperfecte, het wabi sabigevoel. Met mijn blog en de foto,s wil ik de wereld een beetje mooier kleuren dan de dagelijkse werkelijkheid. Helemaal onderaan mijn blog staat een fotoselectie van een aantal van mijn gemaakte quilts.

maandag 16 april 2018

Thuisweek

Het was een huiselijk weekje afgelopen week, ik zag nog net geen roze olifantjes door de tuin huppelen, al scheelt het soms niet veel, ik zag wel wat anders roze, ook mooi, de ribes, kennen jullie hem ook? Oude tuinplant, met een speciale geur, vast nauwelijks meer te koop, en toch hou ik van die struik, om zijn kleur, en zelfs om zijn geur.
Er is gelukkig genoeg te zien in de tuin, dat scheelt.Dit is onze privé tuinhaas, komt elke avond op hetzelfde plekje van dezelfde planten eten, hoezo gewoontedieren?
De fazant is ook vaste gast in de tuin met zijn hennetje, die zich nauwelijks laat zien, wat zijn het toch een geweldig mooie dieren.
De narcissen die nog niet uitgekomen waren kwamen nu in rap tempo uit na dat heerlijke warme zonnetje. We hebben ze in alle soorten en maten en rassen in de tuin staan, zo heerlijk in het voorjaar als er nog weinig groen is.
Net als de blauwe druifjes,  "kraaltjes"zoals we ze vroeger noemden, zo lekker geurend in de tuin.
We hebben ook weer een paar keer buiten gegeten onder de veranda, heerlijk in het avondzonnetje, dat we er maar vaak morgen vertoeven van de zomer.
Ik kreeg van al dat geel buiten een spontane inspiratieboost voor een quilt,die ik ooit ergens heb gezien op het WWW, een antieke quilt, de kleuren vond ik zo mooi, dat geel in het midden, met dat vergrijsde blauw en ik denk dat ik er nu het juiste stofje bij heb gevonden. Patroon meet ik gewoon (ooit) zelf uit nav de tekening.
Het breiwerk ligt even stil, en niet alleen het breiwerk, momenteel al het werk, ik heb een tijdje terug achteruit mogen breien.....geen feestje met inbreiwerk....ondanks de markertjes blijkbaar toch niet goed gekeken en geteld, ik snap er niets van, ik vind dit een supermakkelijk patroon, en juist dan ga je de fout in he....instinkertje.Nou ja, twee keer lol van dezelfde wol zullen we dan maar zeggen he.......
Er is een allerliefst babytje geboren met een prachtig kaartje en een nog mooiere naam, ja, de Jannen en Dirken en Teunen en Arentjes en Jannetjes en Marietjes kom je niet veel meer tegen heden ten dagen, er komt een nieuwe generatie kindjes en namen.
Vriendin kwam langs met een prachtige bos lentegeluk, 
En er kwamen lieve kaartjes, berichtjes, mailtjes, etc. tav mijn vorige blogje, waarvoor DANK! Het zal vast wel een keer over gaan, maar nu nog even niet in elk geval, verre van dat....het heeft tijd nodig, het is uitzitten, o nee, juist zitten is een uiterst moeizaam proces......
En dan wil ik hier ook nog eens zeggen hoe leuk we het vinden, dat velen zo meeleven met het wel en wee van onze MIO. Molenaar In Opleiding. We krijgen hartverwarmende berichten, kaarten, mailtjes,krantenknipsels en zelfs mooie boeken toegestuurd, zoooo leuk!
Het is natuurlijk ook best bijzonder dat een jongeling van zijn leeftijd liever "aan de vang hangt" dan achter een gamespelletje zit. Vorige week zaterdag hebben ze weer 120 kilo tarwe gemalen, en 300 kilo mais voor de plaatselijke veeboer, gedraaid tot aan wel 90 "enden".....Daar kan hij dan zoooo van genieten, en wij dus ook ;)Hij draait als leerling mee bij de maalploeg Oostvoorne.enne.......
De MIO is vandaag jarig! 16 April, 19 jaar, ik kan het zelf nauwelijks geloven, 19 jaar........is het echt wel zo? ja, het staat op zijn geboortekaartje.Dat behoeft een speciale editie van de molenkrant! En Ohhhh.....wat is het goed gekomen met hem, hoe hadden we toen ooit kunnen denken een MIO te krijgen..............

Fijne week allemaal weer, 
Groetjes, Jeannet

17 opmerkingen:

  1. Van harte gefeliciteerd met jullie molenaar in de dop en dat er nog vele jaren bij mogen komen.
    Jammer van je breiwerk maar je kunt nog altijd je medicijnen de schuld geven-kleine troost.
    Hoop voor je dat de zomerwarmte van de komende week je rug goed doet en je samen met je tuinhaas weer door de tuin springt.
    Prachtige quilt en misschien heeft 1 van je volgers wel een idee waar je het patroon kunt vinden.
    Nog veel sterkte en geduld en hoop dat het vlug over is.
    Zonnige dag ��
    groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd!
    Leuk zo'n knul met een bijzondere passie.
    En wat een prachtige bezoekers heb je in je tuin.
    Buiten eten zit er bij ons nog niet in, waait steeds te hard.
    Achteruit breien is nooit leuk, maar het komt vast goed.
    Hoop dat het snel weer beter gaat met je rug. Sterkte, het verveeld zo snel...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Van harte gefeliciteerd met jullie molenaar in opleiding. Ook in Santpoort draait de molen weer nadat er iets bij de nieuwe wieken vervangen moest worden.Feest in de tuin met alle groeisels.Succes met het nieuwe quiltpatroon.Zonnige week.
    Groetjes, Marianne K.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Van harte gefeliciteerd met jullie stoere molenaar-in-opleiding! Hopelijk kun je een beetje meer pijn-vrij van deze feestelijke dag genieten. En rose olifantjes zijn minder mooi dan de prachtige stofjescombinatie, die je hebt uitgezocht!
    Beterschap gewenst, zodat je een beetje kunt genieten fan de aankomende week met mooi weer.
    Groetjes van Ageeth.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Van harte gefeliciteerd met jullie zoon ! Hele fijne dag toegewenst !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat geniet ik steeds weer van je natuurfoto’s! Veel beterschap met je rug en proficiat met je mio. Knap! Groetjes Carine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Natuurlijk van harte met jullie MIO, leuk dat hij zo enthousiast is!
    Die rug is waardeloosmaar probeer te genieten van deblentevmet alles wat er bij hoort!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Van harte gefeliciteerd met jullie zoon! Wat gaat het hard he?? Sterkte met je rug, ik hoop dat het "uitzitten" toch wat sneller gaat.
    Lieve groet uit het Zeeuwse,
    Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gefeliciteerd met jullie lieve MOI die vandaag 19 jaar is geworden.
    Zo leuk dat hij zo'n passie heeft voor molens. Zag laatst op t.v. dat er geen jonge mensen meer zijn die nog molenaar willen worden.
    Mooie stofjes heb je gekozen voor je nieuwe project.
    Van harte beterschap, weet er alles van momenteel hoe moeilijk het is om niets te kunnen doen, gelukkig hebben we de lapjes nog :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gefeliciteerd met de stoere molenaar, fantastisch!
    Beterschap en hartelijke groet,

    Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gefeliciteerd met jullie MIO 🎉en beterschap verder. 💐🤗

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Van harte gefeliciteerd met jullie MIO!
    Dank je wel voor je heerlijke gezellige blog!!!
    Fijne week en rustig aan...niet te snel alles willen 😊

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Van harte gefeliciteerd met jullie grote zoon. Fijn dat hij zo geniet van zijn molenaars opleiding! Ik hoop dat je snel weer wat opknapt Jeannet

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Gelukgewenst met jullie jarige kanjer! Inderdaad... wie had dat kunnen bevroeden. Ondanks je eigen gezondheidsperikelen zóveel om blij mee en dankbaar voor te zijn, en vooral om van te genieten, Jeannet. Heb een heerlijke verjaardag met z'n allen.
    Liefs van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Gefeliciteerd met jullie zoon!!! 19 alweer... inderdaad waar blijven de jaren (zucht).
    Heerlijk dat hij zo geniet van zijn hobby. En dat hij uberhaupt een hobby heeft. Zoonlief hier zit alleen maar achter de computer helaas. Soms als ik de achterdeur open doe als hij beneden is, dan geeft hij ineens een gil: "HELP, doe dicht die deur...gezonde buitenlucht". Ik moet er wel om lachen, maar eigenlijk is het wel jammer dat hij niet ondernemender is. Geniet maar van je MIO-er :o)
    Fijne verjaardag/week.
    Groetjes,
    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooi blogje weer. En jammer dat het nog niet veel beter met je gaat. Geduld is een schone zaak. Maar ook van harte gefeliciteerd met Jorrit, een zoon om supertrots op te zijn. Groet, Clara

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Van Harte Gefeliciteerd met zoon lief!!

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! altijd zéér gewaardeerd! Ik vind reacties en interactie erg leuk, maar....anonieme reacties zonder naam worden verwijderd, alsmede berichten waarin reclame gemaakt wordt.

Er is helaas een gedoe met het plaatsen van reacties, mensen krijgen foutmeldingen, of kunnen helemaal niet plaatsen, en ik krijg wekelijks reacties van Piseth San die ik niet ken.....jammer.Ik kan er helaas niets aan doen, ik ontvang ook geen mails meer van jullie berichten, dus kan er ook niet meer op terug reageren :( computers........

Hartelijke Plattelandsgroet, Jeannet

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.