Quilting Jeannet


Dit blog gaat over het wel en wee van een plattelandsquiltster. Ik schrijf met enige zelfspot en humor over het "lieve leven"op een minilandgoed aan zee, en de rust en de ruimte die daar (nog) heerst, over het ambachtelijke leven, breien, spinnen, fietstochtjes,de natuur, en mijn héérlijke gezinnetje met twee mannen. Maar vooral over handwerken, creatief bezig zijn, en het perfecte van het imperfecte, het wabi sabigevoel. Met mijn blog en de foto,s wil ik de wereld een beetje mooier kleuren dan de dagelijkse werkelijkheid. Helemaal onderaan mijn blog staat een fotoselectie van een aantal van mijn gemaakte quilts.

maandag 13 februari 2012

Valentijnsinspiratie

Valentijnsdag morgen, maar omdat ik altijd heel traditiegetrouw op maandagmorgen een logje zet, en het maar één dag scheelt, vandaag een valentijnsinspiratielogje.Ik wil jullie laten delen in mijn hartenverzameling, opeens, op een dag, was het er, de hartenrage........Deze heb ik zelf gemaakt naar een patroon van Els van Bobbin.De tekst sprak me bijzonder aan, al heel oud, en nog steeds waar.........
Dit prachtige hartje kreeg ik van de hartenruil van Katrien, ehhh....voordat de geefster het herkent ( of niet) het was op een witte ondergrond, maar ik ben meer van het creme, dusse.....thee deed wonderen......
En deze heb ik ooit eens gekocht van Meisje Soed idee! ik vond het ook een erg "soed idee" moet ik zeggen, het hart is geverft met acrylverf en de stitcherie is er op geplakt.
En deze hangt al weer een poosje bij de deur, zelf gemaakt, het grappige is het ruche aan de zijkant en het ophangklosje.
Dit is ook een dierbaar hartje, gekregen van HAAR uit het brabantse, mooi oud blauw, prachtig geborduurd, hangt helemaal schattig aan mijn oud blauwe kastje.
En dit is ook een bijzonder hart, van  geperst geitenhaar! en dat ruik je heel goed, gehad van man en zoonlief met kerst..
Met een lichtje erin hangt dit hart van metaal al jaren voor het raam in de erker.
Dit is ook een hart van metaal en die vind ik zelf zoooo mooi, ziet er een beetje antiekerig uit, prachtig!
Net als dit hart, van dezelfde serie, ook van metaal, hangt s, zomers in het tuinhuis.
En hier bakken we altijd een heerlijke valentijnscake in, Mmmmmm, ga ik vandaag lekker doen.
Deze twee harten heb ik gekocht bij de bakker voor mijn eigen twee "Valentijntjes"die zijn namelijk DOL op stroopwafels......
En dan mijn eigen verstuurde Valentijnsharten dit jaar, zelf gemaakt kaartje met een uitgevouwen hartje en getekend op de zentangel manier! Voor al mijn dierbare vriendinnen, wat zou het leven kaal zijn zonder hen, met de één deel je wat anders dan met de andere, maar je deelt wel iets met elkaar, vriendschap! 
Dag van de vriendschap,en of dat nou op of via de blog is, of in "real life" het is een heerlijk gevoel, het Valentijnsgevoel! Ik wens het jullie morgen allemaal ook toe, doe iets leuks met je vrienden, je geliefden, het leven moet zo af en toe gevierd worden met een klein feestje,stuur een kaartje, het kan nog vandaag!
  Met een lach geef je je geluk door aan een ander!

47 opmerkingen:

  1. Wat een mooie hartenverzameling Jeannet! Ik wens jou ook een fijne valentijnsdag toe! Hopelijk zijn anderen net zo attent naar jou toe als dat jij dat bent voor de ander!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie harten heb je ons alten zien, een heerlijke verzameling en je hartenblik om te bakken vind ik helemaal geweldig! groetjes,
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een leuke dag morgen met je hartendiefjes.:)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke verzameling aan harten Jeannette.
    Ik hoop dat jij morgen ook iets gaat krijgen voor Valentijn, maar het grootste cadeau heb je al gehad.
    Die 2 personen waar de stroopwafels voor zijn.

    Liefs Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou Jeannet, je harten mogen er wel wezen, zeg. Leuk hoor! Dank voor je glimlach en het beetje geluk wat je daarmee hebt doorgegeven...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gezellig al die hartjes zo in je huis.Van hartjes kan je nooit genoeg hebben:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een bijzondere verzameling hartjes heb je, en wat leuk dat je ze met ons deelt! Hhhmmm, goed idee, hartjescake! Fijne dag morgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een hartverwarmend logje zo op deze maandagmorgen. Dank je wel Jeannet

    Groetjes
    Tertia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een leuke verzameling en mooi gemaakte kaarten !
    Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuke harten heb je in huis, ik zal ook eens kijken wat ik heb hangen en allemaal al verzameld heb. Geweldige spreuk trouwens !!! Goede valentijnsdag. groeten van liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  11. HARTstikke leuk!!!...al die harten...en de spreuk op het laatst vind ik helemaal toppie!!
    Fijne dag...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie verzameling. Ik wens je en iedereen die je dierbaar is een fijne valentijnsdag en een jaar van veel liefde.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een HARTelijk blogje ... vooral mooie en lieve harten :o)
    Ook een fijne Valentijns/vriendschapsdag morgen mey een glimlach

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat Valentijnsgedoe vind ik maar een gedoe, maar het hartengedoe vind ik helemaal SUPER.
    Wat een leuke harten Jeannet.
    Ik ga ze toch ook eens bij elkaar verzamelen.

    groet Heleni

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Jeannet, ik wens je morgen ook veel vriendschap. Trouwens, ik wens het je vandaag ook en de dagen na morgen ook. Leuk he, zo'n hartenverzameling. Hier in huis kom je ze ook op de gekste plekken tegen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. leuke hartjes, wat is verzamelen toch leuk!!!!! Ik heb hetzelfde beschuitblik als boven op de kast staat, heb er drie van en ook in gebruik!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik ben er ook zo dol op, er hangen er bij mij dan ook heel veel, mijn hulp moet daar altijd vreselijk om lachen, maar zegt ze dan, er is veel liefde in huis, o zo, als ze dat maar weet ;-))

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Vriendschap... zeker iets om te koes-
    teren! Het schijnt, dat je in je leven
    maar max. 4-5 echte vrienden tegen-
    komt, is uit onderzoek gebleken; de
    personen, die je echt begrijpen, die
    er onbevooroordeeld voor je zijn en je
    respecteren zoals je bent en niets
    terugverlangen dan slechts jouw
    vriendschap. Voor de rest is het zoals
    Henk Westbroek ooit zong: "Eenmaal trek je de conclusie....!" Ik wens je
    heel veel echte vrienden toe in je
    leven!
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een prachtige harten heb je om je heen verzameld en wat een mooi kaartje heb je gemaakt. Ook voor jouw en e dierbaren morgen een hele fijne en liefdevolle valtentijnsdag.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. gewoon weg prachtig al die mooie harten.
    Groetjes Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een prachtige harten verzameling! Helaas komt mijn lente-hart niet af voor valentijnsdag maar dat mag de pret niet drukken!!
    groetjes janet

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een hartverwarmende verzameling harten. Dank je wel voor je wens en ik zend je op afstand veel hart verwarmende gedachten.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een mooie verzameling hartjes!! En leuk die beschuitenbus.....hij staat bij mij ook maar is volgens mij al heel oud want hij kwam bij mijn oma vandaan.
    Een fijne dag morgen en met je spreuk....ben ik het meer dan eens.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Fijne woorden en afbeeldingen Jeannet. Ik wens je graag een fijne valentijnsdag toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. mooie harten en met lieve woorden,thanks voor die gedachten
    gr sieneke

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een mooie hartenverzameling heb je al.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. wat een lieve hartjes, zo leuk om naar te kijken en te bewonderen...........

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hallo Jeannet mooie spreuk en harten toon je weer aan ons.Ook ik wil je morgen een fijne dag toewensen samen met al de mensen waar je hart naar uit gaat.Nog dank je wel voor je advies vorige week.Groetjes Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Prachtig hè, al die harten? Ik ben er ook gek op!
    Ik was helemaal vergeten dat ik dat hart met stitchery voor je gemaakt had...
    Goed idee die Valentijnscake. Ik heb ook nog een hart-vorm... Zullen mijn mannen vast ook wel waarderen!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat een mooie verzameling hartjes heb je!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Mooie hartenverzameling heb je Jeannet, gezellige dag morgen met jouw twee Valentino's

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Heee dat rode metalen hart dat jij zo mooi antiekerig vindt heb ik ook maar dan met onderaan een sliert waar nog kralen opzitten en helemaal onderaan een bel :-)
    leuke hartjes allemaal !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Van dat metalen hart heb ik er ook 2, gekregen van dochtlief dus extra dierbaar en het ziet er zo gezellig uit met een kaarsje erin voor het raam. Happy Valentine morgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat een mooie verzameling hartjes zo bij elkaar Jeannet! Hopelijk heb jij morgen ook een hele fijne valentijnsdag!
    Ik zag net trouwens dat ik je logje over de Ohio sterren gemist heb. Wat een mooie sterren heb je gemaakt en wat een heerlijke fleurige stofjes!! Inderdaad zou ik die oranje stof ook niet snel kopen, maar wat istie mooi zo bij de andere kleurtjes. De vijfde foto van boven vind ik denk ik het allermooist... met de groengele stof waar jij van rilt hihihi.
    groetjes, Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat een mooie verzameling Jeannet. Fijne Valentijsdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. HARTverwarmend, je logje vandaag. je laat ons lieve hartjes zien maar je verhaal erbij is nog mooier. En ja, ik heb mijn hartje van de ruil vorig jaar herkend, nu oogt meer country, goed gedaan hoor!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  37. `Wat een leuke verzameling heb je Jeannet...leuk hoor zoveel verschillende harten....ben er gek op.....en niet alleen op Valentijsdag....je hebt prachtkaarten gemaakt ook....groetjes Francien.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Geweldig om al je harten bij elkaar te zien, het is een mooie verzameling.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Hoi Jeannet, wat een mooie hartjes, ik vanmiddag een haart gemaakt van soepele ijzer draad, en daarom heen kant geregen en het hartje in de punten omelkaar gebogen, en kant even vast gezet, erg leuk heb er een je voorhet raam hangen. en eentje gaat naar mijn jarige schoonzus groetjes Hennie

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! altijd zéér gewaardeerd! Ik vind reacties en interactie erg leuk, maar....anonieme reacties zonder naam worden verwijderd, alsmede berichten waarin reclame gemaakt wordt.

Er is helaas een gedoe met het plaatsen van reacties, mensen krijgen foutmeldingen, of kunnen helemaal niet plaatsen, en ik krijg wekelijks reacties van Piseth San die ik niet ken.....jammer.Ik kan er helaas niets aan doen, ik ontvang ook geen mails meer van jullie berichten, dus kan er ook niet meer op terug reageren :( computers........

Hartelijke Plattelandsgroet, Jeannet

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.