Quilting Jeannet


Dit blog gaat over het wel en wee van een plattelandsquiltster. Ik schrijf met enige zelfspot en humor over het "lieve leven"op een minilandgoed aan zee, en de rust en de ruimte die daar (nog) heerst, over het ambachtelijke leven, breien, spinnen, fietstochtjes,de natuur, en mijn héérlijke gezinnetje met twee mannen. Maar vooral over handwerken, creatief bezig zijn, en het perfecte van het imperfecte, het wabi sabigevoel. Met mijn blog en de foto,s wil ik de wereld een beetje mooier kleuren dan de dagelijkse werkelijkheid. Helemaal onderaan mijn blog staat een fotoselectie van een aantal van mijn gemaakte quilts.

vrijdag 29 maart 2013

schapen

Wij hebben sinds van de week ook schapen! En makkelijk dat ze zijn, je hoeft ze niet te voeren, ze bléren niet, geen schapenpoep, niets van dat al, goed, toch een minpuntje......tis jammer dat ik ze niet kan scheren voor de wol. Wil je ook van deze makkelijke schapen gaan houden? Kan zelfs op een flatje of in een klein achtertuintje.Je snijd 24 vierkantjes van anderhalve inch van een lichte stof.
Die naai je vervolgens aan elkaar tot een lapje.
Vervolgens strijk je er een patroon op van freezer paper, je knipt het uit met een naadje en rijgt het om het papier heen.
En het gaat om dit patroon.
En dan krijg je uiteindelijk dit!!
Als je hetzelfde doet met bruine lapjes gaat het er zo uitzien......
Als je die handelingen een paar keer herhaalt komt er zomaar een hele kudde tevoorschijn.....
En als je nog een stukje verder gaat met het patroon, moet het uiteindelijk dit worden!
En dan hoop ik van ganser harte dat het volgende week DIT eindelijk eens gaat worden!!
Iedereen fijne paasdagen, warm of koud, altijd gezellig als je je omringt met diegenen waar je van houd!( ik ga het wéér NIET over het weer hebben....grrmm&&666$$## )

49 opmerkingen:

  1. Oh, wat een lieverds, die schaapjes! en inderdaad we wachten rustig op een beetje meer zon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze zijn leuk! Vooral het gebruik van al die kleine lapjes maakt ze spannend! Fijne Paasdagen, knuffel
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zijn de schaapjes prachtig!! Weer een erg leuk patroon van Els,..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke makkelijke schapen ;)
    Fijne dagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. schattige schaapjes!
    fijne Paasdagen!!
    groetjes Susi

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een lieve schaapje en zo heerlijk rustig
    Wens je hele fijne paasdagen

    Groetjes Nellie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een schattige schapen. En wat lijkt het leuk door al die verschillende lapjes, ook bij dat bruine schaap. Prachtig patroontje.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo'n kudde zou bij mij ook niet misstaan.
    Het weer GRUMPFFFFF

    Fijne paasdagen en groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een schattige makke schapen. Daar kunnen er veel van in een hok.
    Hele fijne paasdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hahaha, hier ligt er idd ALWEER sneeuw...... Ik kan me niet indenken dat we andere jaren wel eens klaagden over de afwezigheid van sneeuw...... ;)
    (ahum...).
    Maar je schaapjes schijnen er gelukkig geen last van te hebben. Wat een prachtige wol!! En schattige koppies!
    Nou, dat onthoud ik zeker. Moet de afbeeldingen maar even opslaan, denk ik (voor later).
    Hopelijk kunnen we snel weer eens lekker zonder dikke jas (en niet kleumend..) op de fiets.
    Fijne paasdagen, Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk zo'n klein kudde schaapjes.

    Groetjes,
    Marga♥

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hé wat zijn ze leuk.
    Fijne Paasdagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ha ha ja idd. deze kunnen zelfs op een flat:) erg leuk dit quiltje.
    fijne paas

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wat een geweldig leuk idee om zo schaapjes te maken.Ik wens jou ook fijne paasdagen

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een leuke schapen en wat een leuke quilt wordt dit. Jullie ook een hele fijne Paasdagen gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Met zo'n patroon ga je voor je plezier 'schaapjes tellen'! Sla de afbeelding maar even op, denk is.
    En het weer....ach, óóit zullen we toch wel weer lekker zonder jas kunnen fietsen, toch?
    Fijn Paasweekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een leuke schaapjes zijn het. Hele fijne paasdagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. heel leuk,mijn buurvrouw is helemaal weg van schaapjes,en heeft kaart club"de zwarte schap"ga ik haar verassen,fijne Pasen,lieve groet irena

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Verrassend resultaat en heel erg leuk!!!!
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Leuk hoor die schaapjes, je begint al een aardige dierentuin te krijgen...Reebokjes, kippen, ganzen en nu dan ook schapen ;-)
    Ik wens je een fijn paasweekend

    Groetjes
    Tertia

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Leuke gemakkelijke schaapjes om in je tuintje te houden. Zou bij ons ook nog wel passen inhet kleine tuintje. Groetjes en gezellige paasdagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik ben helemaal weg van je schaapjes!! Hier is het ook nog geen lente........Fijne Pasen
    groetjes
    Jane

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat zijn ze leuk en wat fijn ook dat je het patroon deelt en uit hebt gelegd.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een geweldig idee met die schaapjes. Prachtig !!
    Jullie ook fijne paasdagen !!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat zijn ze leuk, even voor een snel tussendoortje..... En hier in Frankrijk is het ook PEt met het weer hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Leeeeuuuk!!!! Die schaapjes. Het gaat hier wel kriebelen om wat nieuws te make zo...

    BeantwoordenVerwijderen
  27. zulke schaapjes wil ik wel houden hier op mijn flat, wat een leuk patroontje
    groetjes
    Bernadette

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Leuke schaapjes! Zo kan ik er zelfs wel een paar bij
    huis hebben. Een geweldig leuk idee. Ik heb ooit op
    dezelfde soort manier sneeuwmannetjes gemaakt, die
    waren opgebouwd uit hele kleine logcabin-blokjes, en
    daarna in vorm geknipt. Ook leuk! Heel fijne Paasdagen gewenst en groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  29. wat een lieve schapen en wat is je keuken prachtig, verhuizen......je bent niet goed je woont volgens mij zo prachtig, omgeven door de natuur, heerlijk blijven zou ik zeggen'groet Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat een leuke schaapjes en je keuken is een drommpje geworden. Fijne paasdagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een leuk idee. Vooral het zwarte schaap is mijn favoriet.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat een schattige schaapjes. Helaas lopen ze hier nog steeds niet op de dijk vanwege..... Je raadt het al > HET WEER!!!!!!!!! ( sorry, kon het even niet laten)

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Very cute sheep! Love the patchwork look to them! Good luck getting the top done when you'd like to.:)

    BeantwoordenVerwijderen
  34. wat een leuk idee, bedankt voor de uitleg. Prachtige blog heb je.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Mir gefallen Deine Schafe und mit etwas Geduld kann ich sogar den Text dazu lesen (wir sprechen zu Hause plattdeutsch).
    Liebe Gruesse Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Schattige schaapjes.

    Fijne Paasdagen

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Wat een geweldig leuk werkje, deze schattige schaapjes! Fijne paasdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Wat leuk!!...als je deze toch zou kunnen scheren...zitten er gelijk al blokjes in de wol..dat zou makkelijk breien zijn!!...;0)
    maar weet je wat ik ook zo'n lieverd vind???...
    Bunny..kijk haar kijken...wat een moppie..
    Hier dwarrelt wat sneeuw naar beneden....ga zo gauw voor de vogeltjes zorgen..ze hebben het best moeilijk..
    en natuurlijk voor jullie een hele fijne Pasen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Wat een leuke schapen, alleen jammer van die wol :o)
    Jullie ook hele fijne paasdagen.
    Groetjes Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  40. wat een heerlijke schapen! lekker makkelijk ook ;0)

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Wat een enig quilt
    Fijne paasdagen groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Nee we hebben het er niet over........ze zijn schattig.....en fijne Paasdagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Darling quilt, love the sheep!!!

    :) Carolyn

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! altijd zéér gewaardeerd! Ik vind reacties en interactie erg leuk, maar....anonieme reacties zonder naam worden verwijderd, alsmede berichten waarin reclame gemaakt wordt.

Er is helaas een gedoe met het plaatsen van reacties, mensen krijgen foutmeldingen, of kunnen helemaal niet plaatsen, en ik krijg wekelijks reacties van Piseth San die ik niet ken.....jammer.Ik kan er helaas niets aan doen, ik ontvang ook geen mails meer van jullie berichten, dus kan er ook niet meer op terug reageren :( computers........

Hartelijke Plattelandsgroet, Jeannet

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.