Quilting Jeannet


Dit blog gaat over het wel en wee van een plattelandsquiltster. Ik schrijf met enige zelfspot en humor over het "lieve leven"op een minilandgoed aan zee, en de rust en de ruimte die daar (nog) heerst, over het ambachtelijke leven, breien, spinnen, fietstochtjes,de natuur, en mijn héérlijke gezinnetje met twee mannen. Maar vooral over handwerken, creatief bezig zijn, en het perfecte van het imperfecte, het wabi sabigevoel. Met mijn blog en de foto,s wil ik de wereld een beetje mooier kleuren dan de dagelijkse werkelijkheid. Helemaal onderaan mijn blog staat een fotoselectie van een aantal van mijn gemaakte quilts.

maandag 3 maart 2014

Blij met jezelf.......

Dat las ik in de libelle van vorige week, en dat doen we dus te weinig! Ik ben het er volmondig mee eens, wanneer geven we nou onszelf eens een applaus, en zelfs zonder JE er achter, om wat we doen en om wie we zijn? Ik niet hoor, ik zwak elk compliment gewoon meteen af.........laat staan dat ik applaudisseer voor mezelf.
En toen las ik die week ook nog ergens dat je elke dag tien dingen moest opnoemen waar je BLIJ van werd, geen grote dingen, nee, dat mag maar dat hoeft niet, gewoon, waar je een glimlach van op je gezicht krijgt, blij van wordt, ik ga er een paar met jullie delen.
Hier werd ik toch wel heel erg blij van.....kom je thuis van vakantie, ligt er tussen de brieven van de belasting, zoiets moois..........LIEF.......
Altijd wordt ik blij van bloemen, ik kan er niet genoeg hebben staan overal,
Een huis zonder bloemen is als een taart zonder slagroom, ook minder lekker......
Blij werd ik ook van het spontane idee van mijn nicht Ploni om op de koffie te komen toen de zon zo lekker scheen vorige week, heerlijk even bijkletsen over onze opa, de herinneringen die we aan hem hebben, het werd opeens weer zo levend, mijn vader en moeder, die zij zich nog zo goed herinnerde, als de liefste oom en tante, ome Bram en tante Japie......daar alleen wordt je toch al blij van? Als iemand dat zegt over jou ouders?
En jullie geloven het of niet, maar ik ben helemaal blij, en geef mezelf een applausje, als mijn randjes van die week weer gelukt zijn!Dat had ik nooit gedacht dat ik ooit zou gaan ( en kunnen) borduren, zo,n eyeopener!Ik vind het zo,n leuk initiatief van Simone en Annelies, applausje voor hun dus ook erbij!
En wat me ook altijd weer blij en dankbaar maakt, is mijn heerlijke huisje, de sfeerhoekjes, de leuke dingetjes maken en neerzetten, zal ik het hier, of zal ik het daar zetten? of nog ergens anders, herkenbaar? en zo drentel ik heerlijk in mijn eentje door het huis tot ik de juiste plek gevonden heb.
Dit vind ik ook zo,n mooi plaatje om blij van te worden, een pretpakket uit Dreischor, daar ga je toch niet in knippen? Kan zo op een ansichtkaart.
En eerlijk is eerlijk.....ik ben ook blij met mijn blog, ik vind het hartstikke leuk om leuke stukjes te schrijven, de gezellige reacties en contacten die er uit voort gevloeid zijn, en eigenlijk.....eigenlijk....had ik dat stukje van vorige week niet moeten schrijven, daar werd ik NIET blij van, het leven is ook de kunst om dat wat je niet wilt laten binnenkomen gewoon naast je neer te leggen, maar goed, het leven is een leerproces.
Nog iets waar ik blij van wordt, de kringloop........en dan zo,n schattig oud potje vinden, ik zag het lekker gevuld met bonbons als cadeautje voor een vriendin, heb je dan wat leuks? en dubbel blij, eerst een poosje bij mij, en dan naar vriendin.
Het zijn de gewone dingen die je elke dag tegenkomt, het leven is zelden groots en meeslepend, vaak is het zo, als je je iets blij,s herinnert, dan heeft het met relaties te maken, met warmte en gezelligheid en met iets gezamenlijks, samen eten, samen iets delen,zelden met een nieuwe auto..........of zoiets.
Want hier.....hier wordt ik elke dag weer, het meest "blij"van......als mijn lekkere pubert van bijna 15, helemaal stoer op zijn fiets door weer en wind door de polder van school naar huis gefietst komt, daar kan ik zo intens van genieten, als ik in de verte dat blauwe jasje al aan zie komen, zet ik het theewater op, wat lekkers er bij,en dan wisselen we het nieuws van de dag uit.Want 15 jaar geleden zaten we er net zo in als Wietske, en dan weet ik weer heel goed wat een zorgen er toen waren en rest er nu veel dankbaarheid.
En deze laatste foto........bloemetje gekregen van Annemieke .......past perfect op dit quiltje, en dit quiltje, ik hoop dat ik daar jullie BLIJ mee ga maken.......dat wordt vervolgd, even uitvogelen en puzzelen, quilten kan ik wel, maar Me en de PC.....:(.....o nee, applaus voor mezelf dat ik zo,n schattig quiltje heb ontworpen, helemaal selluf........) Geven jullie jezelf vandaag ook een applaus, zonder JE er achter ?

29 opmerkingen:

  1. Fijn dat je zoveel blije momenten hebt. Geniet ervan !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi logje Jeannet! Ik kan alleen maar heel instemmend knikken, want dankbaarheid of blijdschap over de kleine dingen maakt het leven!! Dank je wel!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben blij dat jij ook zo blij word van kleine dingen. Blijf genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja dat moeten we vaker doen; benoemen waar we blij van worden, iedere dag weer

    Groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je slaat de spijker op z'n kop hoor! Goed gezegd en weer zo mooi omschreven.
    Bedankt voor je compliment gisteren.
    Kijk, daar werd ik blij van!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn al die blije momenten.Hoe klein ze soms ook zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Kijk Jeannet en daar word ik nou weer zo onvoorstelbaar blij van!!!!!!! Jouw blogje is dan even weer zo heerlijk om te lezen.

    Hier is alles momenteel stabiel, maar we hebben de afgelopen week wel geleerd dat het maar een momentopname is, en ik weet nu maar al te goed wat jij bedoelde met wachten…..wachten……wachten……..
    We hebben nog een lange weg te gaan en gelukkig begrijpen een heelboel mensen dat!!!
    dikke kus
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat heerlijk om mee te mogen genieten van al jou blije momenten. Moet zelf ook maar eens positiever over mezelf gaan denken. Niet meteen de fouten aanwijzen of als ik iets nieuws heb gekocht meteen er achteraan zeggen; het was in de opruiming. Gewoon genieten van al het moois om me heen.
    Dank je wel voor het even terug zetten op aarde. Nu ga ik 'lekker' aan de poets in huis. Als je dat met een glimlach doet is het veel leuker om te doen.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ga ik doen Jeannet! Je hebt helemaal gelijk, wij nuchtere Hollanders vinden het niet gemakkelijk om complimentjes te krijgen en al helemaal

    BeantwoordenVerwijderen
  10. niet aan ons zelf. (Sorry ging even mis op de iPad) heerlijk als je de gave hebt om het kleine te eren, blij worden van de kleine dingen maakt je een tevreden mens!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Fleurig, blij en gezellig bloemenlogje. Leuk om te lezen op de maandagochtend.
    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jeanet una entrada hermosa y emotiva.
    Un beso

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Blij...........blij ben ik met jouw Blogje op deze regenachtige Maandagochtend ! Sfeer foto,s, wat een gezelligheid !

    Groetjes, Jacqueline.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Geef jou dat applausje wel voor je quiltje. Helemaal voorjaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat super, helemaal blij ben ik met je verhaal en ik ga ook 10 dingen bij elkaar zoeken.
    Heerlijk geniet van de dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Tel je zegeningen, tel ze elke dag.... en inderdaad applaus voor jezelf.... jij bent degene die het beste weet wat je hebt gedaan en gepresteerd, hoe klein of hoe groot ook....
    Een prachtig kind heb je en dan te bedenken dat=ie zo piepklein begonnen is aan zijn leventje.... dan springen de tranen in mijn ogen... omdat ik blij word van zo'n foto... en (gelukkig) in zo'n opvallend blauw jack, goed zichtbaar in het verkeer.
    Hartelijke groet, Rya Rotterdam

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Helemaal met je eens en heel blij geworden van deze blog op de regenachtige maandagmorgen. Merci

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooie blogpost op een juist moment... maandagochtend, miezerregen en depri-bui. Applaus voor jou, voor deze blogpost, maar applausje voor mezelf, nee, dat doe ik eigenlijk nooit en misschien is dat niet goed. Maar wat wordt je zoon al een grote kerel; daar kun je echt trots op zijn, zeker gezien zijn moeilijke start. En je randjes en het
    quiltje zijn geweldig mooi!!!
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een heerlijke post op een grijze maandag ... gelukkig dat ik ook van grijs hou ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Lief blogberichtje met allemaal waarheden als een koe...
    We maken er gewoon weer een leuke dag van met leuke mensen om ons heen. Groet Carina

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Weer heerlijk genoten van je verhaaltje en je krijgt van mij een groot applaus!!!

    Lieve groet uit een regenachtig Purmerend.

    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een lekker blij blogje is dit!
    Nu heb ik tenminste al één ding om op te noemen waar ik vandaag blij van werd.
    Nu nog 9 te gaan. Die zijn er best hoor, maar niet elke dag 10 andere dingen.
    Leuk te lezen dat jij ook zo blij wordt van kleine dingen, zoals een schaaltje van de kringloop, lapjes en bloemen.
    Heerlijk toch, dat genieten. Quilters hebben altijd al veel te genieten gelukkig.
    Ik ga nu even nadenken over een compliment voor mezelf.... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Eigenlijk word ik al blij van je bloggen, heerlijk om te lezen dat meer mensen nog van kleine fijne dingen blij kunnen worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hai Jeannet, wat een mooi en inspirerend verhaaltje.
    Ik geniet altijd ontzettend van je blog.
    Groetjes,
    Femke (Naaidooz)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Geniet van elk blij momentje hoe klein ook, genoten van je verhaaltje en ga lekker door met bloggen.

    Liefs Ria ;0))

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een inspiratie, jouw blogje!! Ja, er zijn genoeg dingen om blij mee te zijn!!! Maar soms zie je die even niet meer.........even maar, hoor, daarna gelukkig weer wel!!!
    groetjes, Syl

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ja bloemen wat mis ik dat hier! ze zijn zo duur, en de zomer is zo kort dat ik veel in de tuin rondloop en geniet
    Heerlijk je blogje met van alles en ik zal vandaag af en toe even voor me zelf klappen! (LOL)
    wou toch echt dat je mijn buuf was, wat zouden we wat af handwerken
    Fijne handwerk week groetjes uit Zweden

    BeantwoordenVerwijderen
  28. wat een gave quilt is dat zeg ik moet even zeggen ik heb wel een blog maar daar staan nog geen quilt op omdat ik kaarten en doosje en anderen ding ook maakt
    maar mijn eerst quilt is zowat af dan kom het zeker even laten zien als dat mag
    groetjes Dili van geest

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! altijd zéér gewaardeerd! Ik vind reacties en interactie erg leuk, maar....anonieme reacties zonder naam worden verwijderd, alsmede berichten waarin reclame gemaakt wordt.

Er is helaas een gedoe met het plaatsen van reacties, mensen krijgen foutmeldingen, of kunnen helemaal niet plaatsen, en ik krijg wekelijks reacties van Piseth San die ik niet ken.....jammer.Ik kan er helaas niets aan doen, ik ontvang ook geen mails meer van jullie berichten, dus kan er ook niet meer op terug reageren :( computers........

Hartelijke Plattelandsgroet, Jeannet

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.