Quilting Jeannet


Dit blog gaat over het wel en wee van een plattelandsquiltster. Ik schrijf met enige zelfspot en humor over het "lieve leven"op een minilandgoed aan zee, en de rust en de ruimte die daar (nog) heerst, over het ambachtelijke leven, breien, spinnen, fietstochtjes,de natuur, en mijn héérlijke gezinnetje met twee mannen. Maar vooral over handwerken, creatief bezig zijn, en het perfecte van het imperfecte, het wabi sabigevoel. Met mijn blog en de foto,s wil ik de wereld een beetje mooier kleuren dan de dagelijkse werkelijkheid. Helemaal onderaan mijn blog staat een fotoselectie van een aantal van mijn gemaakte quilts.

maandag 31 maart 2014

Mijn naam is.........

Juist ja, jullie kennen vast allemaal nog wel het carnavalsliedje van mijn naam is haas.........Daar gaat dit blogje over, niet over carnaval, dat is al weer voorbij, maar dus wel over een haas. Weten jullie nog dat ik een aantal voorjaarslapjes liet zien in een vorig blogje?
Nou, hoe kan je verlangen naar het voorjaar,en wat hebben we geboft met het heerlijk zonnige weekend, je kon overal de lente zien en horen en voelen en ruiken......en wat dat betreft hebben we de afgelopen weken helemaal geen klagen gehad. Wat was het heerlijk, of het niet op kon......Het campingseizoen is nog nooit eerder zo vroeg begonnen.De eerste campers waren er al.
De lente gaf me inspiratie om met deze schattige voorjaarslapjes te werken, dan gaat de zon vanzelf al schijnen.
Het zijn de lapjes die horen bij de BOM van Reiko Kato, ik heb ze gehad van een lieve vriendin voor mijn verjaardag. Mooie geweven Japanse lapjes met tere kleuren die ik zo mooi vond passen bij het naderende voorjaar.
En wat past er nog meer bij het voorjaar? Juist ja, de hazen! Elke dag mag ik er wel een paar ontmoeten in de tuin, prachtig mooie dieren al hebben ze dan niet zo,n mooie jurken aan.
In een weekend gemaakt, de Haas, oftewel de Hazenmevrouw, met een prachtige jurk en een geweldig mooi gebreid vestje van Rowan wollen tweed, want het is natuurlijk nog geen Pasen en zo af en toe nog best frisjes in de morgen.
Tis niet alleen koud in de tuin, maar soms ook nat van de dauw en de nachtvorst, dus heb je echt wel goeie rubberlaarzen nodig, van rubber heeft zij ze niet, maar ze heeft wel mooie donkerbruine laarzen waar ze mee door de tuin banjert.( geverfd met acrylverf.....)
En als het te koud is, dan warmt ze zich binnen, op de strijkplank,aan het zachte warme haar van "beest"die het allemaal wel prima vind.
Maar het liefst is ze toch buiten, als de zon schijnt, met haar laarzen, vest en shawl om.En dan kom je haar tegen ergens op een lief oud bankje, gekocht bij Keetje Knus in Drempt laatst op vakantie.
Het was heel erg leuk om haar te maken, even helemaal in de flow! Ik ben dol op al die beesten en poppen en ik vraag me maar niet te vaak af waar ik ze allemaal laat.......Nog één mooie foto van haar.......
En wat vind ik nou het meest vervelende werkje van zo,n haas maken.... knopen aanzetten....daar heb ik toch zo,n hekel aan,prikken in je vingers, scheef erop, ik weet het niet, ben toch best wel handig dacht ik zo, maar knopen aanzetten....
Wat vind onze huishaas er eigenlijk van als tie haar tegenkomt in de tuin........mwah......
Daar zal ik later nog wel eens een leuk stukje over schrijven......want ik heb me gekke dingen zien gebeuren, Tssssss......Fijne week allemaal weer!Geniet van de zon die zich volgens de berichten nog de hele week laat gelden.

28 opmerkingen:

  1. Een erg leuke hazenmevrouw met mooie kleertjes !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze is schattig geworden! Echt lief ook met dat vestje en jurkje, mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een lieve haas,helemaal in de sfeer.Leuk gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke haasjes! De Echte vind ik prachtig! Mooi op de foto ook gezet! In Maart zie je ze achter elkaar aan rennen in t weiland!T haasje met de jurk vind ik heel fleurig en schattig! Ik moet nu toch eens echt
    het haasje van jouw patroon ( give away)eens maken!
    Groetjes Fleur

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Miss Haas op haar paasbest! Ik denk dat ik haar kleine franse nichtje ga fabriceren.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gezellig dametje hoor, die mevrouw haas. En wat heeft ze een leuke jurk & vestje (dat wil ik ook wel aan op mooie voorjaarsdagen)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk en gezellig blogje!
    En Mevr. Haas vind ik keurig netjes!

    Betsie!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige haas heb je gemaakt. En de echte vind ik ook al zo mooi. Ziet er zo aaibaar uit maar helaas....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je hebt hele gekke dingen zien gebeuren tussen meneer haas (de echte) en mevrouw haas ????
    Ik zit me hier al helemaal een voorstelling te maken van wat er allemaal gebeurd is daar in jouw gezellige tuin.... :-)
    Ben benieuwd naar de foto's...
    Maar het is een mooie meid hoor, mevrouw haas.
    Zo lekker warm met dat vestje aan, en ze zit zo leuk met poes te knuffelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. piep,
    wat een mooie mevrouw Haas, super, en die ter stofjes, wauw, en breide je het vestje ook, dit WE zomaar? wauw wiebelende vingertjes, knap hoor knuf

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een schattige mevrouw Haas heb je weer in huis gehaald. Mooie foto's ook van de echte haas. Samen zullen ze onderweg gaan naar pasen in dit heerlijke voorjaarsweertje.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Met knopen aannaaien heb ik juist geen moeite ... ik heb juist moeite met zulke leuke beesten te maken. Ze komen er nooit zo uit te zien als ze horen LOL
    Maar wat is jouw haas een schatje geworden met haar lieve jurkje en prachtig verstje !!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik heb haar al eerder op een foto mogen zien van je, maar nogmaals, en helemaal terecht: het is een dot van een
    hazenmeisje geworden!!! En knopen aannaaien, ja, dat kan ik wel, maar wat een vervelend werkje is dat toch...
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig Jeannet, wat een mooie haas en een beeldige jurk!

    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een enige haas! Ze mag er zijn hoor met naar vrolijke outfit! Ik kan me helemaal voorstellen dat Beest gelijk vriendschap met haar heeft gesloten!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een leukerd. Ik zou bijna vragen of ik eens een dagje haar vestje mag lenen. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een leuke haas heb je gemaakt!!! Waar heb je dat patroon gevonden? Ik zie bij de Tilda poppen ook weleens staan dat ze de schoenen met acryl verf gedaan heeft, maar heb datt zelf nog nooit gedaan.Zo te zien is dat ook heel goed gelukt.
    Vandaag ook weer heel erg genieten van het zonnetje hé? Het vestje kon zeker wel uit. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een prachtige mevrouw HAAS. Ja, ik houd ook van die lappenpoppen, maar deze is wel erg leuk met die stofjes. Mooi gedaan Jeannet!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Leuk dat je meedoet aan mijn give away, Jeannet. Juist ook voor bloggers en volgers met andere interesses zoals quilten heb ik voor deze give away gekozen. Volgens mij kan iedereen er namelijk wel iets mee. Ik ben totaal niet creatief op dit vlak, maar vind quilts ware kunstwerken...de een nog mooier dan de andere.

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat is ze leuk en mooi geworden, het vestje maakt haar helemaal af.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ooh wat vind ik ze leuk.... Ze is echt heel erg goed gelukt en die jurk het einde. Het is zon sleep haas voor zon kleuter duim in de mond en dan aan de oor achter haar aan. Prachtig. Fijn dat de camping al weer loopt!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat wat is je haas leuk. Vooral de jurk en het vest maken haar bijzonder.
    Vind haar super!

    Fijne week,
    Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! altijd zéér gewaardeerd! Ik vind reacties en interactie erg leuk, maar....anonieme reacties zonder naam worden verwijderd, alsmede berichten waarin reclame gemaakt wordt.

Er is helaas een gedoe met het plaatsen van reacties, mensen krijgen foutmeldingen, of kunnen helemaal niet plaatsen, en ik krijg wekelijks reacties van Piseth San die ik niet ken.....jammer.Ik kan er helaas niets aan doen, ik ontvang ook geen mails meer van jullie berichten, dus kan er ook niet meer op terug reageren :( computers........

Hartelijke Plattelandsgroet, Jeannet

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.