Quilting Jeannet


Dit blog gaat over het wel en wee van een plattelandsquiltster. Ik schrijf met enige zelfspot en humor over het "lieve leven"op een minilandgoed aan zee, en de rust en de ruimte die daar (nog) heerst, over het ambachtelijke leven, breien, spinnen, fietstochtjes,de natuur, en mijn héérlijke gezinnetje met twee mannen. Maar vooral over handwerken, creatief bezig zijn, en het perfecte van het imperfecte, het wabi sabigevoel. Met mijn blog en de foto,s wil ik de wereld een beetje mooier kleuren dan de dagelijkse werkelijkheid. Helemaal onderaan mijn blog staat een fotoselectie van een aantal van mijn gemaakte quilts.

maandag 23 maart 2015

Sokken en zo meer

Het blijft een leuke bezigheid tussendoor, sokken breien! wat zijn er een verschillende patroontjes voor sokken, sinds vorig jaar, toen de eerste sok het levenslicht zag, ben ik er aan verslaafd.Duurde wel even overigens, er zijn zeker zaken die verslavender zijn.
Ik ben als echte verslaafde toegetreden tot de FB groep van sokkenbreiverslaafden! Ja, die bestaat echt.Arne en Carlos, het hippe Noorse breiduo hebben sokkenwol ontworpen, totaal uitverkocht he, binnen een dag....Gelukkig is er nog genoeg andere leuke wol, deze is toch ook weer toppie? met een gerstekorrelhiel, ook dat nog, en echt waar....en ook niet onbelangrijk...in deze sok zit maar één foutje!!! Op naar de volgende.
Het zit natuurlijk ook met de sokken niet altijd mee.......want eerst had ik er twee, en toen een bolletje uitgehaalde sok, wat wil het geval, de bedsok voor zoonlief gebreid, werd te wijd! Dat moet overnieuw, maar jullie weten het he.....echte liefde is een sok breien voor een ander, en welke liefde is er groter dan die van een moeder voor haar kind? Wie het weet mag het zeggen.
Deze geweldige sokken heb ik NIET gebreid, maar zou ik wel willen breien, jammer genoeg geen patroon van, zitsokken,doodzonde om daar een gat in te lopen.Hoef ik overigens niet bang voor te zijn met mijn "zitprothese" :(
De lente lijkt weer even wat verder weg, geeft niet, we hebben even mogen ervaren dat het gewoon elk jaar weer komt.En dat het genieten was,ook gisteren nog!
Mooie fietstocht langs het Haringvliet, de zon schitterde zo mooi door de golfjes van het water heen want er was best een frisse wind, maar met die zon er bij was het heerlijk.
Ik wil dit mooie gedicht met jullie delen, hou zo van spreuken en gedichten en dit trof me toen ik het las.
Het is weer moestuintijd, nee, echt moestuinen doen we dit jaar niet meer, wel houden we de kas bij, er staan bietjes, gewone sla, rucola, eikenbladsla, lollo rosso en ijsbergsla, en zelfs al bonen in en die bloemen ga ik in de moestuinbakken zaaien.
Tuurlijk is al die sla straks in één keer goed, dan houden we een slafeestje, allemaal verse kroppen uitgestald op een lange tafel, diverse vinagraites eromheen en andere lekkere vulling, stokbroodje er bij, zou toch leuk zijn?
Hieraan zie je ook dat de lente in aantocht is, zooooo schattig, daar krijg je toch nooit genoeg van om naar te kijken?
De aandacht was even van binnen naar buiten verlegt,dat heb je zo met de "lente op een landgoed"En om in de lammerensfeer te blijven, kreeg van een aardige medeblogster en breister een "vlopje"met mooie lamswolletjes, om eens uit te proberen, Holst Supersoft, en dat is me fijn garen.
Gauw een proeflapje gebreid en gewassen met de befaamde Eucalan......een lapje is ook maar een lapje dus werd het een klein kussentje, voor wat? geen idee.
Wow...Ik ben fan! En zo stomen we langzaam op naar de Pasen, vroege Pasen dit keer, afwachten wat het weer ons brengt, maar weer of geen weer, Pasen is altijd een leuk moment om wat leuks te doen met andere mensen, het lijkt wel kerstvoorjaar hier in huis.....
Mijn kerstdoos verschilt niet veel meer van de paasdoos, errug.......Het kampeerseizoen is weer begonnen, leuk! Er komt een bijzondere gast uit het Overijsselse, nou komen er wel meer bijzondere gasten, dat is het leuke aan een camping, maar dit is" Zusje van Zus", en dat vind ik toch best wel een beetje bijzonder!Fijne week allemaal weer!!

18 opmerkingen:

  1. je sokken, de lammetjes,zelfs het kleine kussen alles is weer even mooi om naar te kijken

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je weer een heerlijk verhaal geschreven, met alle foto's erbij weer helemaal genieten! Fijne week

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een geweldige sokken Jeannet weet nog wel het gezucht en gesteun.......moet je nu kijken, je draait er je hand niet meer voor om
    Die sokken met die bloemetje zijn inderdaad beeldig, zo veel te doen in zo,n korte tijd he......dat kussentje kun je wel voor je andere verslaving gebruiken, het quilten ;-)
    Ik ga mijn koffer pakken, ga zo naar Friesland voor een masterclass van Ted Storm, heerlijk 3 dagen verwend in een hotel en alleen maar doen waar je heeeeel gelukkig van wordt
    Jij een fijne week toegewenst Jeannet met al je heerlijke hobby's we treffen elkaar wel weer ergens op Facebook of waar dan ook
    groet Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige sokken oef moet ik echt nog eens leren. Prachtige wol ook en dat was spul moet iknaar op zoek. De lente komt eraan,heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is gelukkig toch helemaal goed gekomen met jou en de liefde voor het sokkenbreien, en dat begrijp ik heel goed, met al die schattige wolletjes, die er te koop zijn. De Holst supersoft is natuurlijk niet voor sokken, maar lijkt mij voor het fair isle-werk verrukkelijk; toch eens een keertje proberen. Die bloemetjes-sokken zou ik zo aan willen beginnen, zo leuk! En her gedicht over de merel is zeker prachtig...
    Fijne week en groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat weer een heerlijk verhaaltje van jou, zat een beetje in een dipje vanmorgen maar wordt weer helemaal vrolijk van jou verhaaltje en foto's.
    En ja ik hou ook zo van dat gezang van de merel heerlijk wakker worden elke morgen.
    Wat weer mooie sokken heb je gebreid, misschien heb ik het al eens gezegd, ik kan breien de mooiste en moeilijkste patronen maar sokken :-( dat is me nu nog nooit gelukt.
    Ik wens je een hele fijne lente week toe.
    Groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk logje, jij hebt ook al het voorjaar in de bol ;)! Ik ga die spreuk in een lijstje hangen, hij 'spreekt me aan'! Mooie sokken Jeannet, leuk dat je zoveel verschillende manieren uitprobeert. En... hoe is het met de kat??

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heb genoten weer en al hoef ik echt geen sokken (veel te warm!) ik vind de jouwe gewoon plaatjes! Knuffel
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie verhalen! Een vraagje: zitten sokken met gerstekorrel op de hiel wel lekker? Of draag je geen schoenen bij zulke mooie sokken? ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geen idee Thea, ik vind het zonde om sokken waar ik zoveel werk aan heb gehad te dragen, stel je voor dat er een gat in komt, hahaha, ik weet het, ik ben ERG.....

      Verwijderen
  10. En ik maar zoeken naar dat ene foutje in je sok, maar niet kunnen vinden hoor :-)
    Straks brei je ze met je ogen dicht, net zoals mijn oma kon toen ze bijna niets meer zag.
    Vind die sokken waarvan je geen patroon hebt echt super!
    Misschien bestaat er wel een speciaal sokkenbreiboek?
    Wat is dat toch leuk dat jonge dierenspul, zou ik hier ook wel voor de deur willen hebben.
    Je boontjes doen het al goed in de kas. Niet bevroren vannacht? Alles was hier wit vanmorgen, maar ik had mijn miniplantjes in de kas goed afgedekt gelukkig.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je sokken blijven geweldig om te zien. Moet het toch ook eens proberen maar ben bang dat het inderdaad verslavend is. Maar even wachten tot ik meer tijd heb LOL
    Prachtig die wolletjes waar je dat kussentje van hebt gemaakt.
    het gedicht is inderdaad erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je hele blogje straalt voorjaar uit. Gezellig !

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ha ha wat een heerlijk verhaal, mooie foto's, prachtig voorjaar en zulke mooie dingen laat je zien.
    laat het allemaal maar hangen, liggen. Maakt niet uit.
    We komen het echt bekijken hoor.
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh, dit is weer genieten op de maandagavond. Gauw even kijken wat Jeannet heeft geschreven! Mooi gedicht. En sokken breien dat is zo verslavend. Ik heb hier een boek van de Country Living (je weet wel het blad) met allerlei ingewikkelde sokkenpatronen. Country weekend socks heet het en is geschreven door Madeline Weston.Gewoon gekocht via het blauwe mannetje, Groeten, Anny.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik kocht het harmonikaboekje gewoon in de winkel in Naaldwijk. Anny

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Such wonderful pictures! Love those sweet socks.:)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heerlijk die sokkenverslaving. Ik weet zeker dat die ook eens bij mijn deur langs komt ;-)
    Geniet van je wolletjes. Enig kussentje heb je gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! altijd zéér gewaardeerd! Ik vind reacties en interactie erg leuk, maar....anonieme reacties zonder naam worden verwijderd, alsmede berichten waarin reclame gemaakt wordt.

Er is helaas een gedoe met het plaatsen van reacties, mensen krijgen foutmeldingen, of kunnen helemaal niet plaatsen, en ik krijg wekelijks reacties van Piseth San die ik niet ken.....jammer.Ik kan er helaas niets aan doen, ik ontvang ook geen mails meer van jullie berichten, dus kan er ook niet meer op terug reageren :( computers........

Hartelijke Plattelandsgroet, Jeannet

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.