Quilting Jeannet


Dit blog gaat over het wel en wee van een plattelandsquiltster. Ik schrijf met enige zelfspot en humor over het "lieve leven"op een minilandgoed aan zee, en de rust en de ruimte die daar (nog) heerst, over het ambachtelijke leven, breien, spinnen, fietstochtjes,de natuur, en mijn héérlijke gezinnetje met twee mannen. Maar vooral over handwerken, creatief bezig zijn, en het perfecte van het imperfecte, het wabi sabigevoel. Met mijn blog en de foto,s wil ik de wereld een beetje mooier kleuren dan de dagelijkse werkelijkheid. Helemaal onderaan mijn blog staat een fotoselectie van een aantal van mijn gemaakte quilts.

maandag 14 mei 2018

Meivakantie weer voorbij

De tweede vakantieweek zit er ook op, omgevlogen, natuurlijk, zelfs al sta je zelf in de remmen, dan vliegt zo,n week toch nog om, mannetje moet weer gaan werken deze week, hij ziet het werk op en om en in het minilandgoed niet als werk, gelukkig maar denk ik dan als ik dat allemaal zie.
Onze aankomende molenaar heeft zijn hart kunnen ophalen de ze vakantie, was er niet de ene molen open, dan toch wel de andere, Nationale Molendagen, hij was helemaal in zijn sas op zijn "eigenste" molen in Oostvoorne, 
Het was gisteren Moederdag, ja hoor......kreeg de "ouwe mams" toch weer een toepasselijk cadeautje van de MIOer! Je zou het zelf toch niet kunnen verzinnen zoiets! Met zo,n kind in huis, is het altijd Moederdag.Veel reacties op FB, wat hem de opmerking ontlokte dat er nog heel veel molenschorten te koop zijn voor wie er ook één wil ;)
Ik was even niet zo uithuizerig, behalve bij de huisarts, maar dat is van een andere orde, en dat schiet ook niet echt op, maar goed, gelukkig is er om, en zelfs IN het huis nog genoeg te beleven, het moet alleen niet al te lang gaan duren. 
Naast de bloemen in vazen, is er een nieuwe interieurtrend ontstaan, iets met Urban Jungle, hoe gek kan je het noemen, het houd in dat planten, en groen in huis , weer helemaal hip en hot zijn, fijn toch dat je soms opeens, zomaar, van suf en saai naar hip en hot kan transformeren op je ouwe dag!
En het leuke is, je hoeft er niet eens veel voor te doen, gewoon je eigenste zelf blijven is al genoeg. Nou, dat spreekt me al aan, want hypes en trends laat ik liever voorbij gaan, al pik je er toch, ongewild, wel dingetjes van mee natuurlijk. Dat is ook, omdat er bij een trend opeens overal, van die leuke dingetjes worden aangeboden, die je eerder nergens zag. Zo,n schattig Indonesisch  bruids vensterbanktafeltje bijvoorbeeld.
En dat de Hema en de Action ( waar ik liever niet kom) en het Kruidvat en zelfs de AH ineens ook planten verkopen! Verhip, denk je dan, huh....nou, als het zo ver is, is de trend een feit, geloof mij maar.Voor een appel en een ei, heb je er zo een collectie vetplanten bij, en doen ze het niet, is het nog geen verdriet, want voor diezelfde appel en dat ei, koop je gewoon weer nieuwe bij!
Dat laatste is hier niet het geval, hier groeien de planten uit hun pot en uit hun voegen, en als ze het niet doen, dan komt dat niet door mijn niet aflatende liefdevolle verzorging, zelfs kerstrozen gaan bij mij nooit dood, en dat zegt wat!
Luister en huiver wat er dan wel aan de hand is in huize groen.Ik heb al járen een stel levende steentjes in een oude dakpan, die doen het zo leuk, ik ben echt blij met ze, in de zomer stonden ze in de kas, en in de winter binnen, maar.......in de kas werden ze aangevreten door slakken! 
Daar hield ik niet van, dus ik heb ze nu het hele jaar binnen staan, wat schetst mijn grote verbazing en nog grotere ergernis, dat het fenomeen zich herhaalt! Ook hier binnen waart een slak rond, ergens onder de verwarming, waar ze op staan, wat een ellende, helft van de steentjes weg......Ik kon het bijna niet geloven maar toch is het waar.
Dat ga ik dus aanpakken, dierenliefde heeft zijn grenzen, ik kan het kreng echt nooit betrappen, dat gebeurd allemaal s,nachts, geniepig in het donker,dus, ik heb er nu zout omheen gestrooid.......ja, ik  weet het, erg, méér dan erg, maar die arme, mooie steentjes, die opgevreten worden, dat is me pas erg! Jullie horen ervan als ik de dader te pakken heb.
En wat vinden jullie van mijn kekke gieter uit de wereldwinkel? Te leuk toch om te laten staan, past helemaal in de Urban jungle stijl, toch ? ;) De appelboom heeft gebloeid dat het een lieve lust was, elk jaar weer, en elk jaar staan we weer met open mond en verwondering te kijken naar die enórme pracht en vracht van bloesem.
En er waren nog nieuwe  troost lapjes, prachtige serie van Mary Koval, helemaal antiekrig stijltje, de tand des tijds was er bij wijze van spreken al overheen gegaan.
Op naar de Pinksteren, de camping stond vol, met Pinksteren ook, evenals de vakantiewoning,
En wat is het dan geweldig leuk als mensen zo blij verrast zijn over de met zoveel zorg en aandacht  ingerichte, comfortabele vakantiewoning, en dat er een gezellige, nuchtere quiltster op de camping staat die nu al die mooie plekjes waar ik altijd over schrijf, "in het echie" heeft gezien en daar zo van heeft genoten.Een absolute klik dus! Dat doet je toch ook wel weer goed ondanks de rugmisére.!

Fijne week allemaal! Hartelijke groet, Jeannet

15 opmerkingen:

  1. Gezellig al die mooie planten en bloemen in jou huis en dan de prachtige quilts maken het zo'n gezellig thuis en daar dankt jouw zoon je dus voor! Gaaf schort en goede keuze van de molenaar in spé! Hoop dat je rug beter gaat (voel met je mee!) en je rustig kunt voorbereiden op de Pinksteren! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk al dat groen in huis. Helaas gaat in ons te goed geïsoleerde nieuwbouw woning bijna alles dood.
    Hoop dat je in je blogje van vokfevol week weer als een dolle hond over je mini landgoed hokt.
    Iets mankeren gaat zo vreselijk vervelen...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als je een schoteltje bier bij de steentjes zet is het slakkenleed gauw achter de rug. Het merk doet er niet toe, ze vinden alles lekker. Proost!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij hebben ook zo'n onzichtbare slak gehad in de studentenkamer van onze dochter. Slak nooit gevonden maar wel elke keer enorme sporen op haar tapijttegels. Nadat haar vader de kieren bij de openslaande deuren heeft dichtgekit was ze er gelukkig voor haar van af.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vóór mijn vloerrenovatie slijmden er hele familiekuddes naaktslakken over mijn huiskamervloer; kropen ook over schoenen en tassen heen en tegen deuren en kasten omhoog. Ik sta altijd heel vroeg op en zag ze in colonne om bij zessen 's ochtends van mijn Huisje Zondagssteek genieten. Gruwelijk. Met veger en blik veegde ik ze op en via de achterdeur het huis uit.
    Maar nu, met mijn nieuwe, geïsoleerde, vloer
    zullen ze voortaan een deurtje verder moeten gaan. De slijmjurken.
    Groetjes!

    Jeanneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Knap hoor van die Kerstrozen. Bij mij zijn ze zelfs altijd al voor de kerst dood :-(
    Ben niet zo goed met planten, maar vetplanten lukt wel omdat die vrijwel geen water nodig hebben.
    Een slak in huis.... misschien vannacht eens de wekker zetten en hem betrappen. Als het zout niet helpt, gaat een schoteltje bier ook goed helpen.
    Veel sterkte met je rug, hopelijk gaat het snel wat beter.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het schort van de mio staat je heel goed; een origineel cadeau! Die vraatzuchtige slakken hebben op het landgoedje toch genoeg te eten? Waarom dan uitgerekend je mooie vetplantjes... succes met de strijd (die biertip is ook wel diervriendelijker: vrolijk ten onder). Wat een prachtige foto van de bos bloemen in de vaas, op dat lieve miniquiltje; een plaatje!
    Fijne week gewenst met hopelijk minder pijn.
    Groetjes van Ageeth.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een heel gezellig blogje weer Jeannet.
    Ik wens je heel veel beterschap met die vervelende opspelende rug van je.
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie lapjes heb je weer op de kop getikt,je steentjes in een schaaltje bier zetten zou ook kunnen helpen.
    Zou graag je mini landgoed bezoeken maar ik heb een hondje dus helaas.

    Gr Jane.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Veel sterkte met je rug. Nooit leuk om daar last van te hebben. Je hebt weer mooie stofjes gevonden.
    De gele vaas is trouwens ook erg mooi met fluitekruid er in.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een lekker blogje weer .. de quilt op dat bed zo helemaal mijn gevoel .ik hou er zo van.
    Vraagje dpe jij een tussenvulling in je kleedjes. En welke als ik vragen mag.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hoop dat het leest Christine, maar ik gebruik Hobs 80/20 als tussenvulling, en eigenlijk altijd.Bevalt goed.

      Verwijderen
  12. Geweldig blogje Jeannet. Wat vervelend dat het niet zo veel beter wordt met je rug! Sterkte ermee!

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! altijd zéér gewaardeerd! Ik vind reacties en interactie erg leuk, maar....anonieme reacties zonder naam worden verwijderd, alsmede berichten waarin reclame gemaakt wordt.

Er is helaas een gedoe met het plaatsen van reacties, mensen krijgen foutmeldingen, of kunnen helemaal niet plaatsen, en ik krijg wekelijks reacties van Piseth San die ik niet ken.....jammer.Ik kan er helaas niets aan doen, ik ontvang ook geen mails meer van jullie berichten, dus kan er ook niet meer op terug reageren :( computers........

Hartelijke Plattelandsgroet, Jeannet

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.