Quilting Jeannet


Dit blog gaat over het wel en wee van een plattelandsquiltster. Ik schrijf met enige zelfspot en humor over het "lieve leven"op een minilandgoed aan zee, en de rust en de ruimte die daar (nog) heerst, over het ambachtelijke leven, breien, spinnen, fietstochtjes,de natuur, en mijn héérlijke gezinnetje met twee mannen. Maar vooral over handwerken, creatief bezig zijn, en het perfecte van het imperfecte, het wabi sabigevoel. Met mijn blog en de foto,s wil ik de wereld een beetje mooier kleuren dan de dagelijkse werkelijkheid. Helemaal onderaan mijn blog staat een fotoselectie van een aantal van mijn gemaakte quilts.

maandag 4 mei 2015

En zo............

En weer wordt het een blogje van "enzo....." het leven is gewoon een beetje rommelig, van dit en van dat en van alles wat, dat heb je zo wel eens, en ik heb het zeker in de lente.Meivakantie, manlief jarig geweest, Zeeuws daagje, en ik ga alleen naar dat práchtige Zeeland als het een beetje waait, de zon schijnt, en er Hollandse luchten zijn.
We zijn er weer voor de eerste keer geweest dit seizoen, de pannenkoekenmolen in Burgh, het was weer een fijn thuiskomen, buiten gegeten, een pannenkoek met op de achtergrond de draaiende molen, kan het Hollandser? ( en heerlijker?)
Ik hou van Zeeland met zijn strakblauwe luchten en zijn witte wolkenluchten, heel veel mensen volgens mij want op de terugweg was het me druk aan de andere zijde van de Dammen en bruggen. We zijn naar het leuke Zeeuwse winkeltje geweest, HET winkeltje met een wel hele mooie folder.
Tenslotte was manlief jarig en daar hoort een cadeautje bij.....nou ja......zoiets dan......je moet toch een reden bedenken ? Ik heb me er mooie stofjes gekocht, ongelofelijk! nieuwste van French General, geweldig, kan niet anders zeggen, Marcha diepte ze ergens op vers uit een doos, ik viel er als een blok voor......Wow....helemaal mijn stoffige stijltje.
En jullie weten het....in mei, leggen alle vogels een ei, en deze stofjes passen er qua kleur uitstekend bij! Van de zanglijster,die elke ochtend en avond prachtig voor ons zingt, dat ze maar allemaal goed uit mogen komen.
Gelijk een mooi boek gekocht van de Quiltmania, gewoon voor de heb, ten tijden van dit blogje heb ik er nog niet ingekeken, kennen jullie dat gevoel van een vers boek vol belofte waar je steeds even overheen aait voor straks, als je genoeg tijd hebt om er rustig in te bladeren?
Het lijkt me een prachtig boek, de kaft alleen al is het waard, en wat ook een heel mooi boek is wat ik binnen kreeg is dit, ook vers van de pers en helemaal stoffig.Heerlijk heerlijk, ik zag er een mooie quilt in staan, ik wil al heel lang iets met mandjes, maar ja, er zijn er zoveel, zoveel al gemaakt iedereen hetzelfde, dus wat voegt mijn mandje er nog aan toe?
Maar deze, die zou het zomaar eens kunnen worden, als....als....ik klaar ben met dat waar ik mee bezig ben.
Minstens één quilt wil ik af hebben voordat ik aan wat anders begin.Daar heb ik dus een randstof voor gekocht in Zeeland..
Nou ben ik nogal van de oude stempel, ik heb al zoveel quilts gemaakt zonder allerlei tooltjes en plak en scheur en trek en duw en strijkvlies ( er is volgens mij al weer een nieuwe soort uit ook ......) dus wat moet ik met tooltjes?
Maar ik heb me toch laten verleiden, voor een draaddoorhaalapparaatje vast bekend bij veel quiltsters, leefde niet echt bij mij, dat leek me niks, aangezien ik tegen de 55 loop.......maar laten daar nou ook speciale naalden bij horen, dunne met een klein oog, ik naai dus gewoon altijd alles met de hand met een naald die toevallig in mijn speldenkussen zit en pak een klos die het dichtst bij staat....en dat ging tot nu toe altijd goed, dus kan het beter? Geen idee, ik ga het beleven!
Verder groeit de verzameling Butterfly ook UIT de kast, das wel jammer, kast is niet groter, mooi groot gebaksbord gescoord bij de schoteltjes. En toen was het geld van alles wat ik verkocht heb weer op, dus ik ga eens neuzen in de kasten wat er weg kan en weer bij kan!Dat is ook een sport.

22 opmerkingen:

  1. PRACHTIGE stofjes,je moet wel heel erg genoten hebben
    heb je ook een adres van de winkel kom ook af en toe naar Zeeland

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het adres staat op de folder, als je de foto even vergroot kan je het zo lezen.

      Verwijderen
  2. Ooh die van French General zijn echt heel mooi!
    Verder weer een gezellig Hollandsch verhaaltje;)
    Fijne week!

    Groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als kind ging ik twee keer per jaar naar Haamstede op vakantie. Wat een heerlijke herinneringen.
    Geniet van je lapjes en je servies is erg mooi !!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je doet je Butterfly toch niet weg??

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee hoor Mieke, dan ben jij de eerste die het hoort, hahahaha

      Verwijderen
  5. Likkebaardend heb ik je blogje gelezen. Wat een heerlijkheden allemaal, van pannekoek tot butterfly.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een heel gezellig blog weer Jeannet. De pannekoekenmolen in Burgh is mij goed bekend. Een hele goede vriendin van mij woont in Burgh. Eind van de maand ga ik weer 2 dagen naar haar toe. We starten onze uitstapjes bij de Quiltster. Ik ben er nog nooit geweest...dus ben zeer benieuwd. Daarna naar de quilttentoonstelling in Goes, vervolgens de quiltwinkel in Heinkenszand. De volgende dag gaan we met een gids van de vrije academie een wandeling door Middelburg maken.
    Het lijken me hele mooie boeken die je hebt gekocht en wat een mooie lapjes. Wat heerlijk toch hè, dat wij zo verrukt kunnen zijn over "simpele" lapjes. Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie lapjes laat je zien.
    Het was weer een heerlijk blogje om te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie stofjes heb je weer gescoord . Die H&Wtjes spaar ik ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fijn blok weer! Zal de pannenkoeken boerderij propageren bij onze zoon die met vakantie naar Burg gaat! Ben het met je eens wat betreft nieuwe boeken. Kreeg er zaterdag een van een vriendin in Middelburg. Ook alleen nog geaaid! Prachtige stofjes heb je gescoord! Ga je nog naar Nieuwspoort? Ik ga op vrijdag.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. piep oh wat heerlijk allemaal, de stofjes..meer dan 100% mijn zin..
    en die twee boeken....mag ik daar tijdens een siesta in augustus eens lekker in neuzen, misschien kunnen we samen kijken en kiezen,....
    zalig,..
    bedankt om dit moois weer voor ons neer te schrijven

    knufje mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi zijnz e die nieuwe stofjes !!
    Ik zie daar bekende naaldjes liggen. Zelf patch ik altijd met de John James Sharps nummer 11 en het doorquilten doe ik weer met de beetweens/quiltng nummer 10. Voor appliceren gebruik ik de lange straw needles van Jeanne Kimball. Ik doe het al jaren op die manier. Die draaddoorhaler heb ik ook al jaren liggen, .... ongebruikt hahaha ..... Quilten gaat bij mij langzamer als ik dat ding om heb ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een schitterende stofjes heb je weer bij Marcha gescoord! Ook mooie boeken lijkt me, heerlijk om die heel langzaam in te kijken en door te bladeren en te genieten en misschien wel te kiezen.
    Die mandjes quilt ziet er in ieder geval prachtig uit.
    Er is ook zoveel te kiezen.....
    Lag in een deuk om het "plak-scheur-trek-duw-strijk-vlies!
    Gebruik ik ook allemaal niet hoor, maar wel zo'n draaddoordenaaldding. Gebruik altijd voor alles nr. 10 quiltnaalden, dat gaat goed. Grotere wil meestal niet lukken.
    Gebruik trouwens ook zo'n naaldendoortrekker met quilten i.p.v. een tang, anders krijg ik snel pijn in mijn handen.
    Sommige dingen zijn best handig, maar het moet niet te veel plakken worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een heerlijke lapjes, Jeannet; beeldschoon, die poederachtige grijsblauwe kleur! En die boeken lijken me ook erg mooi. Ik heb ook niets met welke soort vlies dan ook ;) en liijm en zo...zal dat toch dat geboortejaar zijn? Maar fijn om te weten, dat er best nog quilters zijn, die mooie dingen kunnen maken met naald, draad en hun handen, verder niets (en mooie lapjes natuurlijk). Die draaddoorhaler telt niet, want dat is geen manier van naaien. Ben benieuwd wat je met het mandjes-idee gaat doen!
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een heerlijk smakelijk blogje heb je weer geschreven! Het is altijd leuk weer even bij te kletsen in de winkel. Ik heb je mooie nieuwe quilt-in-wording gezien en het is weer een echt 'Jeannet' quilt! Een plaatje gaat het zeker worden! Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig Jeannet wat een mooie stofjes. Ik heb vorige week gezien bij jou wat die zachte kleuren allemaal doen. Echt prachtig hoor.
    ik moet er toch ook eens even naar zoeken….. Straks bij een nieuw project als de Stonefields klaar is. Maar eerst nog even doorbijten.
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Stofjes om te aaien, mooie je quilts
    Fijne dag vanuit een regenachtig Zweden

    BeantwoordenVerwijderen
  17. gezellig verhaal!!!! Heerlijk...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zalige stofjes, leuk bord en natuurlijk weer een heel gezellig verhaal! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Some very nice books and fabrics! You always find the very best selection.:)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtige stofjes en ik zie toch een hele mooie mandjes quilt voorbij komen.. daar val ik als een blok voor *zucht*

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! altijd zéér gewaardeerd! Ik vind reacties en interactie erg leuk, maar....anonieme reacties zonder naam worden verwijderd, alsmede berichten waarin reclame gemaakt wordt.

Er is helaas een gedoe met het plaatsen van reacties, mensen krijgen foutmeldingen, of kunnen helemaal niet plaatsen, en ik krijg wekelijks reacties van Piseth San die ik niet ken.....jammer.Ik kan er helaas niets aan doen, ik ontvang ook geen mails meer van jullie berichten, dus kan er ook niet meer op terug reageren :( computers........

Hartelijke Plattelandsgroet, Jeannet

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.