Quilting Jeannet


Dit blog gaat over het wel en wee van een plattelandsquiltster. Ik schrijf met enige zelfspot en humor over het "lieve leven"op een minilandgoed aan zee, en de rust en de ruimte die daar (nog) heerst, over het ambachtelijke leven, breien, spinnen, fietstochtjes,de natuur, en mijn héérlijke gezinnetje met twee mannen. Maar vooral over handwerken, creatief bezig zijn, en het perfecte van het imperfecte, het wabi sabigevoel. Met mijn blog en de foto,s wil ik de wereld een beetje mooier kleuren dan de dagelijkse werkelijkheid. Helemaal onderaan mijn blog staat een fotoselectie van een aantal van mijn gemaakte quilts.

zaterdag 26 juni 2010

nog een keer een poppenquiltje

Wat doe je als het volgende patroontje van de poppenquiltjesclub nog een maand op zich laat wachten en je het eerste al af hebt.....Ik weet het wel, ik heb meteen het boekje van de prairy Children and their quilts doorgebladerd en daar kwam ik toch een leukertje tegen.....

"De Doos"kwam van de kast af, , en daar zitten een hele berg restjes in, van járen her...alleen is het altijd net zo dat wat je nodig hebt is te smal, of te weinig, het lijkt zo veel, zo,n hele doos vol. En dan komt het leukste, althans, voor mij het leukste, het rommelen met de lapjes, bij elkaar passen en meten, nog eens kijken, iets verleggen, toch maar niet, zoeken in andere kasten, op andere plekjes. Ik hoor vaak dat mensen moeite hebben met het combineren van kleuren, dat heb ik dus helemaal niet, en het wordt toch altijd een mooi geheel, ik doe er nooit zo moeilijk over. Ik wil alleen ook nog eens proberen om er lapjes in te verwerken die ik echt niet mooi vind........die hebben we vast allemaal wel in de kast liggen.

En dan is dit het resultaat, ik heb het al eens eerder gezegd, mijn werkkamertje ligt naast de keuken, en dat heeft een enorm voordeel, even tussen het opzetten en koken van de aardappels door snij of naai ik even een blokje, er zijn zoveel van die korte momenten, voor je het weet is er weer iets af.( ik heb er bewust een foutje in gemaakt, stofje anders, zien jullie het.....maakt het net nog wat antiekeriger....)

En toen vond ik ook nog op marktplaats een oud poppenbedje, een eenvoudig dingetje, maar dat vind ik nou net wel weer erg leuk, juist het eenvoudige en doorleefde, misschien sjabloneer ik er nog een blauw bloemetje op,Saar en Sieneke zijn er al helemaal blij mee, voor je weet word ik nog "kinds" in de goede zin van het woord dan wel....ik heb vroeger ook veel met poppen en beesten gespeeld, dat was de lust in mijn leven, ook om zelf maken toen ik nog heel klein was, het zat er al vroeg in..........
En natuurlijk was het weer zover........"Beest"had maar vijf minuten nodig.......en de meisjes vinden zo,n dikke wollige grijze deken nog wel zo leuk als mijn smaakvolle quiltjes......

Ik geloof dat ik me nu even op de kerstquilt ga concentreren, wie weet, komt hij toch nog af voor de kerst. Het is hoogzomer, dat merk je ook op de camping, we staan helemaal vol, maar het is zulk rustig publiek hier dat je een speld kan horen vallen, of beter gezegd, de vogels nog goed kan horen zingen, héérlijk! Iedereen een heel fijn weekend, rustig aan, want het wordt erg warm volgens de voorspellingen.!

45 opmerkingen:

  1. Lekker vroeg uit de veren Jeannet of lag je bij Beest in het bedje en ben je verdrongen,wat ligt hij er toch prinselijk bij en die twee meides kinnen de hele dag naar die grijze lieverd kijken en straks krijgen ze ook nog zo'n een mooi quiltje erbij op,het geluk kan toch niet meer op voor die twee,groetjes Bep

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou maakte ik een taalfout in mijn vorige reactie,daar moet je tegenwoordig mee uitkijken anders word je uit onverwachte hoeken aangevallen,fijne dag bep

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een lief quiltje!
    En het Beest, heerlijk!

    Groetjes van Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een schat van een quiltje weer, Jeannet, leuk, dat "foutje" erin. En de kleuren zo mooi bij elkaar. En dan nog weer zo'n leuk bedje van marktplaats afgehaald! Die twee dames boffen, nu kunnen ze kiezen waar ze gaan liggen. Heerlijk, zo'n Beest!
    Fijn weekend, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ohhhhh!!! I adore your doll bed and new "furry blanket"! hihi :)
    I'm so happy to find another who is embracing her childhood, as am I! :) Never too much childhood. I wnat to NEVER grow up! :)
    Keep showing us MORE!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een ontzettend leuk quiltje is dit weer geworden en wat een grappig "foutje"!
    Jouw enthousiasme en creatieve productiviteit werken aanstekelijk.
    Ik ben erg benieuwd naar je volgende project.
    Een goed weekend toegewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. OHHHHHHHHH Jeannet wat een lief quiltje! En wat een vreselijk LEUK bedje, de meiden vermaken zich wel zo te zien. Heel fijn zonnig weekend. groetjes Else

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Weer een lieverdje erbij en wat een schattig poppenbedje, tja en dan beest..........hij moet toch alles goedkeuren, dat zit nu eenmaal in een kat ;-))

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Erg mooi geworden Jeannet, je gaat maar weer als een trein!
    En die/dat "beest" die kickt volgens mij gewoon op aandacht van vrouwelijk schoon!

    ps. laat die speld nu maar niet vallen, straks sta je er nog in!!!!

    fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jij zit ook niet stil!!
    Leuk is het quiltje geworden.
    past goed bij het poppenbedje en bij het beest!
    Ik heb nu de kat van mijn zoon voor 3 maanden te logeren en ook hij is gek op quiltjes,dat is te zien met al die haren!!overal daar moet ik wel weer even aan wennen.maar het is ook weer een stukje gezelligheid.

    Groetjes Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Haha jij kunt duidelijk niet wachten op het volgende patroontje,dus koos je eentje uit haar boeken.Heel mooi quiltje hoor.En leuk poppenbedje.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijk toch dat keuren van de kleuren. Ik kan daar ook eindeloos mee bezig zijn. Dat neemt de meeste tijd in beslag. Maar is heel belangrijk, want licht creme 1 of licht creme 2 maken een groot verschil.
    En wat vind je toch weer een leuke dingen. Daar heb je echt een neus voor. goed weekend liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Erg leuk quiltje, met een antieke look. Ik hou erg van dit soort quilts, maar vind ook dat het leuk is om er vooral een mooi geheel van te maken, dus inderdaad uitzoeken en niet zomaar wat aan elkaar zetten.Zo`n mooi quiltje toveren uit een rommeldoos! Dat is je heel erg goed gelukt en samen met het bedje is het helemaal af! En wat maakt het nu uit of het poppendekjes zijn als we er maar lol aan hebben. Pluk de dag! En zo te lezen lukt je dat heel aardig.
    Nog een heel fijn zonnig weekend en groetjes van Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een ontzettend leuk quiltje en wat geweldig dat Beest er middenin ploft. Dat is ook echt katteneigen volgens mij. Het wiegje is ontzettend leuk net als de poppen, wat zullen die straks lekker slapen onder deze nieuwe warme deken.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een dot van een poppenquiltje die je weer even tussen neus en lippen gemaakt hebt lijkt het wel! De foto van de poes is té leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat heb je een geweldig mandje voor beest gemaakt.
    Die slaapt nooit meer ergens anders( LOL )
    Maar serieus, ik vind het heel lief zowel het bedje als het quiltje.
    Ben ook blij dat ik niet de enige ben die af en toe een beetje kinds is.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Schitterend Jeanette,Dat bed met die poppen,echt om van tekwijlen.
    En dan dat kleed erin.
    Wat ben jij toch goed in stof te combineren.
    Heb grote bewondering voor je.

    Liefs Riet.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat heerlijk he dat je weer met poppen mag "spelen". En Beest keurt al die quiltjes weer goed.
    fijn weekend
    groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hi, hi, Jeannet het lijkt wel of je een kindersprookje vertelt met Beest in de hoofdrol. En hij leefde nog lang en gelukkig in zijn poppenbedje, op zijn poppenquiltje waarbij twee lieve poppenkinders toe keken hoe hij langzaam in slaap viel.
    Lekker dat het van die rustige campinggangers zijn. Lieve groeten aan man en kind en geniet van het heerlijke weer! Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Leuk, leuk, leuk! Vooral het poezenbeest schijnt nu toch wel zijn plek gevonden te hebben. Arme poppekes.....

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Jeannet,er moet een tweede bedje bj komen hoor, want ik denk dat je deze niet meer terug krijg.
    Poes is al helemaal vertrouwd met het bedje en dan die prachtige quilt er bij PRACHTIG ..

    mooi weekend .....

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een vreselijk leuk quiltje heb je weer gemaakt! Precies de goeie kleuren. Heel mooi. Ja, bij ons gaan ze ook meteen op een quilt liggen hoor, ze ruiken het gewoon. Wij gaan ons rustig houden hoor, met z'n allen lekker naar het strand op de fiets! Heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Het is bij elkaar een heel leuk plaatje geworden. Vooral die poppen erbij.
    groetjes Franny

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Mooi quiltje heb je weer gemaakt, en beest vind het heerlijk om in jou bedje te liggen, heerlijk toch he katten:-)
    Groetjes Anneke ^..^

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een schatje is dit weer en dat vindt Beest blijkbaar ook. Hij waant zich bij jou in Poezenluilekkerland....! Wat zal ik blij zijn als de grote projecten af zijn. Mijn nadeel is dat de naaikamer boven is en de laptop vlakbij de keuken staat :-((

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Zoals ik al eerder zei: jij hebt er een neus voor, weer zo'n leuk bedje!! Schat van een quiltje, de stand is nu dus 2 bedjes met ieder een quiltje, komen er nog 5 bedjes bij, dan kun jij voor Sneeuwitje spelen, nu nog op zoek naar de 7 dwergen hihi!! Mooi weekend, geniet van de zon!! Groeten, Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  27. You made good use of your time making the little doll quilt. It is so sweet looking.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat gaaf. Ik wou dat ik het al kon. Nog even geduld. In oktober beginnen de lessen. Was het ode ruitje expres?
    In ieder geval erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Schattig jouw poppenquiltje, lief die sterretjes en ja een fout maakt het juist spannend toch? Schattig bedje heb je op de kop getikt, die oude zijn veel leuker dan die van nu! Fijn weekend en laat die meiden beest even wegduwen, is nu veel te warm! Groetjes,
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ontzettend leuk gemaakt en het past schitterend in het bedje !

    BeantwoordenVerwijderen
  31. "Beest" nut elke gelegenheid en gelijk heeft hij...wat een schattig quiltje weer Jeannet en wie zou er nou niet in bed met twee zulke mooie meiden willen liggen...helemaal zijn pakkie an...geen voetbaldrukte op de camping dus...heerlijk lijkt me...lekker rustig en geen geschreeuw...
    een hele fijne week...want volgens de weerprofeten blijft het de volgende week wel heel warm...
    groetjes Francien.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat ziet dat er ontzettend lief uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat is het een schattig quiltje Jeannet.
    Het foutje heb ik al gevonden is ook niet zo moeilijk bij zo'n grote quilt hini...

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Jeannet, wat een ontzettend leuk quiltje, inderdaad een beetje antiekerig met dat ene foutje erin. Het is elke keer weer genieten van jouw blog, van die alledaagse dingen, waarin je jezelf helemaal herkent. Ook jij een heel fijn en gezegend weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat ontzettend schattig! Lief hoor!
    Dat boek staat steeds hoger op mijn verlanglijstje....... ;))) !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Sweet little quilt and it looks very nice in the doll bed.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Ook een dot van een quiltje. En zeker met een charmant foutje. Ben zelf ook wel van de foutjes, maar dan vaak onbewust LOL..
    En in dat wiegje is het een leuk stilleven, (als beest dan stil wil blijven liggen)
    En het was zeker warm in Rockanje en omgeving. Maar langs het strand was het lekker lopen savonds. En voor de rest heel rustig onder een parasol zitten prutsen.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Wat schattig zeg, die kleine quiltjes. Fijn dat je zo binnen niet al te lange tijd toch zo'n leuke quilt kunt maken. Heerlijk, die kleurtje die je gebruikt hebt ^_^

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Jeannet het is weer om te watertanden bij je blog. En je breng mij op een mooi idee met kinderbedjes. Ik heb nog een oude antiek op zolder staan .
    Ik moet me eigelijk schamen dat ik daar niks mee doet.Het zal de kleur wel wezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Your new little quilt is gorgeous! It looks so good in the little dolls bed and I love that photo of your cat snuggled up in there. Cats always find the best places to sleep!

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Wat een prachtig quiltje, Jeannet, en ook nog zo'n mooi bedje erbij. Daar zullen die kleine meisjes, en dat grote meisje ;-)), wel heel blij mee zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Je quiltje is leuk geworden. En dan ook nog een bedje er bij gevonden. Helemaal geweldig! Enne... met poppen speelde ik ook zo graag, ik herken het helemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Wat is het quiltje leuk geworden! En wat een leuke club. Ik ben benieuwd naar de volgende !

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Hallo Jeannet
    Ik heb net even de tijd genomen om hou blog te bezoeken en heb even heerlijk zitten te genieten.
    Maar de antieke quilt staat voor mij op de eerste plaats.
    Zwijmel zwijmel als ik hem zie en ik ga hem maken. Ben al stofjes aan het verzamelen van de Log-cabin stoffenclub en verheug me er al op.
    Wens je nog heel veel quilt plezier toe.
    Groeten marga

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! altijd zéér gewaardeerd! Ik vind reacties en interactie erg leuk, maar....anonieme reacties zonder naam worden verwijderd, alsmede berichten waarin reclame gemaakt wordt.

Er is helaas een gedoe met het plaatsen van reacties, mensen krijgen foutmeldingen, of kunnen helemaal niet plaatsen, en ik krijg wekelijks reacties van Piseth San die ik niet ken.....jammer.Ik kan er helaas niets aan doen, ik ontvang ook geen mails meer van jullie berichten, dus kan er ook niet meer op terug reageren :( computers........

Hartelijke Plattelandsgroet, Jeannet

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.