Quilting Jeannet


Dit blog gaat over het wel en wee van een plattelandsquiltster. Ik schrijf met enige zelfspot en humor over het "lieve leven"op een minilandgoed aan zee, en de rust en de ruimte die daar (nog) heerst, over het ambachtelijke leven, breien, spinnen, fietstochtjes,de natuur, en mijn héérlijke gezinnetje met twee mannen. Maar vooral over handwerken, creatief bezig zijn, en het perfecte van het imperfecte, het wabi sabigevoel. Met mijn blog en de foto,s wil ik de wereld een beetje mooier kleuren dan de dagelijkse werkelijkheid. Helemaal onderaan mijn blog staat een fotoselectie van een aantal van mijn gemaakte quilts.

woensdag 9 juni 2010

Zoek de bloemen......

Hier staan de nieuwe "blommen"van deze week, tussen de geurpelargoniums, die heb ik om de geur, dat had ik al eens eerder gezegd, maar de bloei valt toch eigenlijk ook helemaal niet tegen.Ik heb toch nog weer zes hexablommen gemaakt deze week.Ik vind de bloemen hartstikke mooi als ze af zijn, maar eerlijk is eerlijk, ik ben nog niet besmet door de "hexagonitus" al zou je het soms niet zeggen, ik blijf het een gedoe vinden met die kartonnetjes, zit er steeds met mijn naald tegenaan te prikken, zere vinger en handen, prik de achterkant van de naald in mijn vingers, want ik gebruik een klein dun applicatienaaldje, ( en geen vingerhoed....) en dan te bedenken dat ze ook nog eens allemaal aan elkaar moeten.......daar denk ik maar even niet aan.
Ik heb de bloemen van deze nieuwe stofjes gemaakt van de H&W, een aardige Mevr. was zo vriendelijk om ze voor mij te halen in Amsterdam en ze op te sturen, omdat ik laatst een BBBtje ( Beetje Bozig Berichtje....) had gezet op het Prikbord over de enorm hoge verzendkosten van €7.00 voor een paar FQ......Voor al deze stof waren de verzendkosten slechts €2.20, dus nogmaals hartelijk bedankt!
Ik wil jullie ook voorstellen aan onze Constance.......haar volledige welluidende naam is Constance Spry....Constance is een weergaloos mooie bloeiende en vooral geurende roos, die door David Austin ( Fam. van Jane Austin ??) in Wolverhampton in 1961 is gekweekt, ze was de eerste David Austin roos en ze is vooral befaamd om haar geur en haar prachtige roze volle natuurlijke bloeiwijze.Ze is de enige roos die we hebben, maar ze duld ook geen concurrentie om haar heen. Altijd in juni bloeit ze, slechts één keer, ze is geen doorbloeier, maar als je zo mooi bent, en zo geweldig geurt, is je dat allemaal vergeven.........Constance......Mmmmmm.
i
wat we ook helaas dat zéér veelvuldig in de tuin hebben is zevenblad,héél véél zevenblad...., dus we maken maar van de nood een deugd, en zetten het maar op de vaas en van de week kwam ik een recept tegen, zevenbladpesto, ik wil het jullie niet onthouden.........Meng olie met gemalen pijnboompitten en gemalen parmezaanse kaas met het fijngesneden zevenblad. Het schijnt héérlijk te zijn op knoflookbrood.
Ik heb het (nog) niet geprobeerd, ik hoor het graag van jullie, en wie een stekje wil hebben......dat hoor ik helemaal graag!Ga straks bij de anderen langs, met een paraplu.....want het giet me hier een partij...niet mooi meer, 15 mm sinds gisteren! Als daar de bloemen niet van gaan groeien weet ik het meer.(PS vergeten jullie niet je te registreren bij Karen ? anders mis je buitenlands bezoek....)

45 opmerkingen:

  1. Mooie bloemen!
    Ik patch zelfs altijd met een vingerhoed, want ook de gewone quiltnaalden gaan bij mij altijd door mijn vel heen...
    Misschien toch maar aan de vingerhoed?? Of je hebt ook van die plakkertjes waar de naald niet door kan, misschien helpen die.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. de bloemmetjes zijn prachtig!!!en je rozen ook!!!
    elke keer een paar van die vrolijke bloemetjes..en misschien kun je er vast wat aan elkaar zetten???
    En...al begonnen met Phebe???...;0)))))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zijn ze weer mooi jou bloemen .
    Hoeveel heb je er al gemaakt?.
    Ik ben erg een stekjes mens ,maar ik wil het toch afwijzen het zevenblad hahaha.
    Maar je roos daar ga ik ook voor kijken die kleur is geweldig ... gr yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schattige blommen en wat een leuke stoffen!! Ja dat scheelt nogal wat die lading prachtige stoffen verstuurt voor zo weinig geld! Wat betreft je roos, bloeit hij niet door als je de bottels eruit haalt? Dat doe ik ook met de onze en daardoor bloeit hij veel langer. Wat betreft zevenblad, daar hoef ik dus geen stekje van!!! Wordt er knetter van, het overwoekert de hele tuin en dus ben ik constant aan het uitgraven! Maar je schijnt het ook te kunnen koken en eten als spinazie, heb het ook niet uitgeprobeerd, dus weet het alleen van horen zeggen! Wie durft het het eerst? Fijne dag, groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zijn weer mooie blommen geworden!
    Ik moet er niet aan denken om zonder vingerhoed te werken, ik heb nu al geen mooie vingertopeen meer, laat staan zonder vingerhoed.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  6. OHHHH gezellig ja ik werk zaterdag
    zie ik je dan!!!
    fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie rozen. Als je het niet erg vind, heb ik daar liever een bosje van dan van de hexabloemen. Hoewel die zijn eeuwig fris. groet liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat heb je weer een mooie lapjes.
    Het wordt wel een duur bosje bloemen ( LOL )
    Ik gebruik altijd een appliceernaald, die is wat langer en dan prik je je niet zo snel.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk bloemetjes erbij,ik doe het ook zonder vingerhoed en applicatienaaldje.Misschien een idee om af en toe al wat bloemen aan elkaar te zetten zodat je ze niet allemaal tegelijk moet doen ?
    Mooie stofjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige blommen. Wat een mooie stofjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Beautiful flowers..and all your work is wonderful

    BeantwoordenVerwijderen
  12. MMMMMmmmm! Konden we maar een geurtje toevoegen aan ons blog! wat zal dat een kakketoe van geuren worden hier in huis!
    Je stofjes zijn prachtig, heel herkenbaar als de H&W, je haalt ze er zo uit! Je bloemen worden prachtig, ik ben nog bij bloem blijven steken maar dat gaat goed komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie bloemen! Ook de roos, prachtig. Ik zou je ook aanraden alvast wat aan elkaar te zetten.Misschien moet je dunnere kartonnetjes gebruiken. Ik gebruik gewoon papier en prik me eigenlijk nooit bij het naaien.Papier is wat buigzamer. Ik heb wel kleine hexjes. Mijn dochter heeft de grotere en gebruikt ook gewoon papier, en dat gaat prima.
    Groetjes Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtige bloemen van die stofjes! Ik ben ook niet zo van de vingerhoed, maar gebruik hem nu bij de hexagonnen toch, want ik had hetzelfde probleem als jij. En het begint te wennen .......... Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtige bloemen weer Jeannet! Toch nog voldoende tijd gehad gelukkig. Ik ken het probleem met de achterkant van de naald in mijn vingers. Mijn middelvinger was op een gegeven moment helemaal ontstoken. Ik smeer nu veel en werk met de leren vingerhoed van clover op mijn middelvinger . Heb je dat al eens geprobeerd?

    Constance is ook een beauty!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Het zijn weer snoepies geworden. En die nieuwe lapjes zou ik graag willen hebben. Vooral die paarse vind ik erg mooi. Zou ik een paar jaar geleden nooit gezegd hebben. Had totaal niets met paars. Maar smaak kan veranderen.
    Het is hier ook aan het regenen, maar meer een vieze miezer regen. Heb de plu al klaar staan, als het zo met bakken komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooie bloemen heb je er weer bij. Ik prikte ook steeds met de achterkant van mijn naald in mijn vinger en dat is niet prettig. Heb toch maar mijn vingerhoed gepakt vond het eerst niet fijn om mee te werken maar heb toch doorgezet nu ben ik er aan gewend.
    Groetjes Mascha

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooie bloemen ondanks de prikjes! De roos is prachtig en ze laat zich echt van haar beste kant zien.
    Weet je, dat ik geen idee heb hoe zevenblad er uitziet? Stuur me maar geen stekje want volgens mijn zus (heeft heel groene vingers) staat onze tuin er vol mee. En ik maar denken dat het paardenbloemen en boterbloemen zijn ^0^

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Your hexagon flowers are beautiful again this week and that David Austin rose is magnificent! So pretty!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Your pelargoniums are beautiful, and so are this week's hexies :D

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Je hebt alweer prachtige bloemen gemaakt! Je roos is ook zo mooi. Ik heb ook een paar Austin rozen in mijn tuin. Ik moet weer eens in mijn tuinschriftje kijken hoe ze heten. Ik ben slecht in het onthouden van namen...
    Zevenblad heb ik helaas ook in mijn tuin. Het is echter veel erger geweest dan het nu is. Blijven uittrekken (met de hele wortel)! Sinds twee jaar heb ik een of ander gif dat ik met een oude plantenspuit op de blaadjes van het zevenblad spuit zodra ik er eentje zie. Het zevenblad verschrompelt dan en verdwijnt (en vervolgens zie je het elders weer opkomen). Maar gelukkig heb ik te weinig zevenblad om pesto te maken. Ik koop mijn pesto wel in de winkel.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een mooie gevulde rozen die moet je toch af en toe even tussen je handen houden en dan ruiken. Jammer dat de blog niet met geur verstuurd kan worden. Maar een zoete rozengeur komt zo mijn neus binnen gevlogen. Mmmm heerlijk!
    En ja, ben ook niet zo van de vingerhoed maar .... heb er toch een van heel soepel geheel leer gekocht (kleinste maat) en .... moet zeggen begin eraan te wennen en is fantastisch ook omdat ik niet echt met de punt van mijn vinger duw maar meer naar de nagel toe en helaas ging ook bij mij meerdere keren het draadgedeelte even door mijn vinger jodeladiejee hihihi. En voor het quilten heb ik een flexibele met ijzeren top (middel en klein)gekocht nu nog wat vinden voor het doorquilten voor mijn linkerhand want die is van een mini quiltje al gestippeld geworden.
    Maar... vooral doorgaan want ik vind je werkstukken prachtig, fijne dag, groeten Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Prachtige bloemen!! Oh vingerhoed... Ik quilt met vingerhoed maar verder niet. Mijn vinger ziet er dus ook totaal niet uit....

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Mooie blommen zowel in je tuin als van stof. Zevenbladpesto? Lijkt me niks maar als het lekker smaakt, laat het dan weten. Ik denk zevenblad in de tuin te hebben maar weet niet goed hoe het eruit ziet dus ruk ik wat ik zie meteen uit. Het is hier nu even droog maar we hebben ook een buien gehad onderweg naar huis!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik heb inmiddels vingers als een vergiet dus zweer bij de vingerhoed. Wij hebben onze Constance dit voorjaar moeten verplaasten en hebben zodoende dit jaar geen geurfeestje. Ik verheug me er al weer op dat ze volgend jaar ook bij ons weer de show steelt.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Beautiful roses! That is something I do not have in my garden. Love your hexagon flowers and sorry it makes your fingers sore. I always get a cramp in my hand from holding the hexagons together as I stitch. But, it is getting better.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Deze stoffen zijn prachtig voor de blommen, wat aardig van die mevrouw, dat scheelt wel erg veel, hè. Jammer, dat het maken van de hexjes zo lastig gaat, ik heb er ook vaak last van, dat de achterkant van de naaldjes door mijn vinger gaat en het is me ook nog niet gelukt om dat werk met een vingerhoed te doen. Maar misschien moet ik goed oefenen.
    Hier is het verschrikkelijk benauwd, het zal straks wel losbarsten, denk ik. Ik hoop, dat het een beetje opfrist.
    Groetjes, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
  28. I like your flowers in retro colors :)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Mooie bloemen, van stof en in het echt laat je zien. Geweldig gewoon. Lief dat iemand je stoffen mee wilde nemen, ze zijn erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hoi Jeannet,

    Wat een luxe DH&Wblommetjes heb jij! Dat van die zere vingers verbaast me niks, die stof werkt een stuk lastiger dan de "normale" quiltstof; ik ben bezig met de Koninginnedag op Marken-quilt, met de hand, en dat gaat echt l a n g z a a m! Maar wél met een vingerhoed, anders houd je geen vingers meer over!
    Prachtige roos, ik ben helemaal verzot op de David Austin-rozen; we hadden een stel Graham Thomas-en in onze vorige tuin, en die gaan hier ook weer komen, plus nog een stel andere. We zijn een paar jaar geleden in zijn kweektuin geweest in Albrighton, súpersuper!
    Hoe is het met het molentje voor zoonlief? Heb je het al af? (Alsof je niks te doen hebt...)

    Groeten van Digna

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Schitterend Jeannet,zo mooi die kleur van je stof,vind het echt een kunstwerk.
    Neem me petje voor je af.

    Liefs Riet.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Beautiful flowers! I love the fabric!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Your fabrics are so lovely that you have chosen for your flowers! I adore how you display them each week. The real flowers are just beautiful also. Thank you for your lovely blog! XO

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Jeanett,
    your flowers are so very pretty and you are really doing well , that garden is growing very fast !

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Beautiful flowers - the real and the fabric ones!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Mooi de bloemen en de foto's !
    Fijne dag , groetjes van Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Wat een prachtige rozen heb je in je tuin staan,het zevenblad mag mijn deur ook voorbij gaan.Wat een mooi gebaar van de mevr om de stofjes op te sturen voor je.De hexagonbloemen groeien toch gestaag door bij je, zelf heb ik ze nog nooit gemaakt het gaat wel kriebelen als ik ze zie voorbijkomen op de blogs .groetjes Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Prachtige bloemen weer. Wat zal dat een mooi geheel worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Heel veel plezier bij PP in Zutphen! Ben benieuwd waar je deze keer voor valt.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Zet ik net een reactie bij je prachtige AQ, want hij is werkelijk prachtig geworden, is je logje weer verdwenen, dus nu hier maar,Fijne dag morgen bij Bep en Petra!!

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Ik wil net als Klaske een reactie bij je volgende verhaaltje zetten, is hij verdwenen. Gaan we misterieus doen?
    weet je dat Beestje precies op de moeder van mijn Belle lijkt?
    En die quilt, ik kijk mijn ogen uit.
    Veel plezier morgen.
    groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Mooie blommen, mooie blommen, alle mansen zijn bij jou op visite gekommen...Nou Jeannet nummer drie voor de Phebe-quilt-van -het-zuiden-bee is een feit. Lida wil ook meedoen!! Leuk niet...

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! altijd zéér gewaardeerd! Ik vind reacties en interactie erg leuk, maar....anonieme reacties zonder naam worden verwijderd, alsmede berichten waarin reclame gemaakt wordt.

Er is helaas een gedoe met het plaatsen van reacties, mensen krijgen foutmeldingen, of kunnen helemaal niet plaatsen, en ik krijg wekelijks reacties van Piseth San die ik niet ken.....jammer.Ik kan er helaas niets aan doen, ik ontvang ook geen mails meer van jullie berichten, dus kan er ook niet meer op terug reageren :( computers........

Hartelijke Plattelandsgroet, Jeannet

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.