Quilting Jeannet


Dit blog gaat over het wel en wee van een plattelandsquiltster. Ik schrijf met enige zelfspot en humor over het "lieve leven"op een minilandgoed aan zee, en de rust en de ruimte die daar (nog) heerst, over het ambachtelijke leven, breien, spinnen, fietstochtjes,de natuur, en mijn héérlijke gezinnetje met twee mannen. Maar vooral over handwerken, creatief bezig zijn, en het perfecte van het imperfecte, het wabi sabigevoel. Met mijn blog en de foto,s wil ik de wereld een beetje mooier kleuren dan de dagelijkse werkelijkheid. Helemaal onderaan mijn blog staat een fotoselectie van een aantal van mijn gemaakte quilts.

vrijdag 2 november 2012

Bonnenboekjesblues

Trouwe lezers van mijn blog weten inmiddels wat dit betekent...de bonnenboekjesblues van de Plus! Ik spaar nergens voor, doe niet aan klantenkaarten of acties, maar de bonnetjes van de Plus...daar maak ik een uitzondering voor! Voor iedere vier gespaarde euro krijg je er zes terug, kom daar maar eens om op een spaarrekening.....
En wat ik er mee doe met al die bonnenboekjes moge inmiddels ook wel duidelijk zijn, lees, kijk en geniet......Ik had het er een tijdje terug nog over dat ik voor het eind van het jaar mijn Vintagequilt af wilde hebben, en af is dan ook echt af, helemaal af, dat lukt dus alleen met die bonnetjes.......
Ik moest de laatste rand er nog omheen zetten, en dan was tie klaar, hoe groter de quilt wordt, hoe groter natuurlijk ook die rand, dat wel.In de laatste quiltmania stond een prachtige quilt met deze ronde vormen.
Die had ik zomaar wat groter gemaakt om te kijken wat ik er mee zou kunnen, en laten die nou net zo groot zijn als de blokken van de vintage, 6 x 6 inch,ik vind ze zo mooi dat daar nog wel eens een vervolg op zou kunnen komen.Als je ze andersom legt krijg je weer een heel ander effect.Erg leuk patroon.
En over welke quilt hebben we het dan ?
Effe nog zonder binding, de damp van het doorquilten komt er nog vanaf..........
Hij is klaar, gewoon klaar, helemaal klaar, af finito!Geen quilt IN the barn maar een quilt ON the barn.
En ik vind hem zelf zo mooi, zo mooi, de twijfels die ik had over de rommeligheid en de vele kleuren en lapjes zijn helemaal verdwenen.Dit past gewoon bij mij.
Ook de achterkant heb ik weer een hoop werk in gestoken, weten jullie nog dat ik eens een keer honderden driehoekjes te veel had gesneden? Alles komt een keer van pas, ik heb ze nu verwerkt in de achterkant van deze quilt.
Elvire van de Ufo,s in Zuidland heeft hem weer perfect voor me doorgequilt. En dat is het mysterie van die bonnenboekjes, nu lijkt het net alsof het gratis is.Nog even een close upje van een hoek.
Ik heb er uiteindelijk ook best veel van mezelf in gelegd, blokken anders gedaan, of vervangen,het wordt toch tijd dat ik niet meer van een patroon werk maar gewoon mijn eigen quilt ga ontwerpen?
Ik kan wel zeggen dat ik dit van al mijn quilts beslist één van de mooiste vind, qua kleur, en de warme uitstraling van het geheel met het paars.De maat van deze quilt meet 170 x 180.Meteen de binding er aan gezet, in de wasmachine op 30 graden, 20 minuten in de droger op de laagste stand, en voilla.......héérlijk zacht! ( op de stapel zou Elvire zeggen.....) Nou jaaaaa, ik moet nog wel de binding omzomen.....die is slechts geregen.....

71 opmerkingen:

  1. Oh hij is mooi!! Wat een geweldige quilt in deze Jeannetse kleuren! Tuurlijk kun jij zelf een quilt ontwerpen, daar wachten we gewoon op! Grijns!
    Fijne dag en zoom ze!
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat mooi, wat mooi.
    Je quilt is prachtig en met die bonnetjes, goed idee. Misschien ga ik vandaag ook maar weer eens aan de gang met mijn petite odile, zo'n bericht als dit inspireert wel.

    fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt gelijk .....ik vind het ook een prachtige quilt geworden en de kleurtjes zijn ook mijn kleurtjes. Wauw ....zucht.....mooi.

    Vrolijke groetjes Renee

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig Jeannet, hij is erg mooi geworden! Genieten nu je weer een quilt af hebt! Groetjes Nardy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hai Jeanette,
    Gefeliciteerd met je quilt, hij is prachtig, ik neem aan
    Dat ie in het echt nog mooier is.
    Geniet ervan.....gr Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hij is prachtig geworden, heel heel erg mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  7. omdat je het over 'blues' had, dacht ik dat et over en uit zou zijn met die zegelboekjes, maar gelukkig niet! Al gaan wij nooit naar die winkel...
    wat een PRACHTIGE quilt. Heb genoten vsn de mooie foto's, dat is nog eens leuk wakker worden...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het is weer een beauty Jeannet , zowel de voor als de achterkant.
    En wat heb je toch een tempo , om jaloers op te worden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou ja Martine.....de snelheid van een Affo wordt ook bepaald door het snelle doorquilten van Elvire hoor.....

      Verwijderen
  9. Prachtig en wat je zegt, erg mooi van kleur. Hij straalt veel warmte uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. In een woord...Prachtig


    groetjes Rian

    BeantwoordenVerwijderen
  11. mooi geworden zeg en wat jij doet bij de Plus doe ik bij AH al gaat dat niet zo snel, maar de Plus zit me te ver weg voor de dagelijkse boodschappen, Veel plezier van deze prachtige quilt
    groetjes
    Bernadette

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Schitterend ! ! !
    Quilt groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Van FB maar gelijk naar je blog doorgehopt....en jaar hoor, een prachtige quilt is dat geworden!!
    Een heel leuk idee om dat van de spaarzegeltjes te doen!
    Goed weekend
    Groetjes tertia

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ongelooflijk, zo mooi. en ik zie dat je de vaas met bloemen zo hebt gelaten toch? Heel verstandig!

    Schitterende kleuren.

    groetjes

    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Whauww, je hebt hem al klaar. Heel mooi geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hij is prachtig!!! Meteen een werkje voor dit weekend. Eigenlijk kan ik voor het doorquilten dus beter boodschappen bij Plus doen..........

    BeantwoordenVerwijderen
  17. complimenten Jeannet!
    Hoe meer je ervan jezelf in stopt hoe mooier de quilt wordt.
    groetjes Franny

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Práchtig!!!
    Zo mooi, die kleuren!
    Groetjes, Ellie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wow, 20 reacties in een uurtje tijd! Kortom; "wij" vinden je quilt dus mooi. Juist leuk dat je dingen veranderd hebt, ben ik ook aan het doen in Jules. Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een schitterende jaloersmakende quilt. Ik ga geloof ik mijn APpie koopzegels daarvoor maar apart houden. Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Woue wat schitterend zit met open mond te kijken
    Wat is hij mooi van kleur
    Een sieraad voor in je huis
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hij is prachtig en heel persoonlijk geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Jeetjes, wat is ie mooi !!!! Wat een prachtige kleuren. En wat een knap werk dat je hem (bijna) klaar hebt. Je bent een harde werker. groetjes van liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Heel erg mooi, schitterende kleuren!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Toen ik je berichtje op het prikbord zag staan had ik al wel het idee van de bonnenboekjes. Jaren heb ik ook zo gespaard. Het is een schitterende quilt geworden Jeannet.
    Groetjes Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Heel erg mooi Jeannet ! Past helemaal bij jou. Wat kun je er veel soorten en kleuren lapjes in kwijt zeg en toch is het helemaal geen drukke quilt ofzo. Een plaatje !!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. En weer kunnen we genieten van een super mooi quilt van je.
    Jemig, wat een schitterende kleuren. Maar het patroon is ook helemaal te gek. Ook uit de mania?
    Lekker doorsparen Jeannet. Goed idee om de bonnetjes hiervoor te gebruiken.

    groet, Heleni

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ooooh, Jeannet, wat een beauty laat je ons weer zien. Prachtig, in deze vrolijke kleuren, ik kan mij voorstellen dat je hier blij van wordt. Goed idee om deze met behulp van de bonnenboekjes te laten quilten, dat scheelt toch weer in je portemonnee. Mooi werk!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. WAt mag je trots zijn! Zulke mooie kleuren en een warm geheel. Gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Eindelijk een echte eigenste!En wat is het een plaatje....gewoon je intuitie volgen en je komt der wel. Peace off cake;)

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Hij is prachtig geworden en zo vreselijk mooi van kleur.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Schitterende quilt is het geworden. En leuk en herkenbaar dat er delen van het patroon veranderen. De kleuren zijn ook erg mooi, heerlijk knus zo'n mooie quilt.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Prachtig is ie enne zelf ontwerpen vind ik altijd de uitdaging!
    Jammer dat ik geen "zegeltjes-plak-winkel" in de buurt heb, gaaf hoor dat allover doorquilten.
    Het blok met de ronde vormen doet het héél goed in een quilt, ik heb het ook gebruikt (iets anders) in mijn kleine blauwe scrapquilt.
    Wat zullen de katten genieten van "hun" nieuwe quilt!! Gr.Sylvia.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. dit is idd een hele prachtige quilt
    dikke proficiat hoor
    knuff en een fijn weekend, vero

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Jeanet prachtig wat een mooie kleuren.
    Groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Heel mooi geworden, ik hou ook erg van zo'n kleurenquilt. En ik ben wel jaloers op je tempo hoor. Kort geleden liet je nog je sterretjesuilt zien en nu deze al weer. Hoe doe je dat toch. Leef je zo gedisciplineerd dat je je tijd zo goed gebruikt? Of naai je ze allemaal op de machi ne?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou ja Baukje....de morgenstond heeft goud in de mond....ik zit wel vaak al om half acht achter de lapjes, en als je dat een uurtje doet, en ergens verder op de dag nog eens, ( en je kijkt ook nooit TV behalve BZV, dan liggen de handen stil....)dan heb je zo een hele productie, ik combineer de hand met de machine, maar het gaat me allebei even snel af.

      Verwijderen
  37. Wat een top-quilt is het geworden, echt heel, heel
    erg mooi! Van dichtbij lijkt deze combinatie van
    kleurtjes zo gewaagd, maar als geheel is het juist
    schitterend (ik denk, dat ik ook maar eens meer een
    durfal moet gaan worden...); complimenten, hoor,
    voor deze quilt, en nu er lekker van gaan genieten.
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Schitterend !! en wat een mooie kleuren en patronen vr groet Henny

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Prachtig geworden Jeannet.! Ik spaar ook de plusmarktzegeltjes speciaal voor het quilten. Groeten Ludie

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Zo Jeannet, hij is echt super mooi geworden in een woord prachtig wat zal jij hiervan genieten zeg en de kleuren stralen echt warmte en gezelligheid uit. Geweldig.
    Groetjes Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Jeeeee!! Kom ik heel even langs, laat je dìt zien! Wat een beauty is het geworden, om te zoenen en je in te wikkelen, heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Je quilt is helemaal superrrrrrrrrrr.
    Ik zoek een winkel waar je tijd kan kopen pff kom er veel van tekort hihi.
    groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Dag Jeannet,
    Alweer zo'n mooie Quilt!
    Lekker om onder weg te kruipen als het donker wordt en hard gaat waaien!

    Lieve groet Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Jeetje zeg; wat ga jij snel!
    Wat een mooie kleurcombinaties; ik hou ook van die vintage lapjes- jaren 30-40?
    Goh;Weer zo'mooie quilt erbij; maar je vouwt hem toch niet meteen op in de kast? Je moet hem eerst een tijd binnen aan een wand hangen !
    groetjes Fleur

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Wat een mooie kleuren ... zwijmel :o))
    Erg leuk !
    De bonnetjes spaar ik ook, maar tot nu toe ( is nog niet zoveel ... haha... quilt ik zelf door ;o)
    Groetjes,
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Daar kan je echt trots op zijn Jeanette. Heel erg mooi.groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Hij is prachtig geworden - echt iets om trots op te zijn.
    Groetjes
    Ineke Platvoet

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Je Vintage Sampler is mooi geworden. Heb je weer snel gedaan. Jullie zullen van de winter geen kou lijden.

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Nou, hij is echt PRACHTIG zeg! Ik zou dat nooit durven met al die vormen en kleuren, maar het resultaat is fantastisch. Misschien moet ik ook maar eens iets minder 'schijterig' worden.......

    BeantwoordenVerwijderen
  50. ohhohhhhooooooooooo wat een plaatje van een quilt!!!
    Jeannet, dit is werkelijk een heerlijke quilt geworden, qua kleur, quiltwerk en patroon.
    Wat fijn dat ie echt af is nu.
    Liefs Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  51. He Jeannet, gezellig om hier weer eens rond te neuzen! Ik zou ook nooit voor al die vormen en kleuren gaan, maar dat maakt het nou net helemaal leuk al die verschillende smaken...
    Fijne avond!

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Prachtig Jeannet, de kleuren zijn lekker warm! Mooi toch dat je weer genoeg bonnetjes had gespaard voor het doorquilten. Ik zou hem niet op een stapel leggen hoor, maar op een plek waar je er elke dag naar kunt kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  53. O wat een beautie is dit geworden, wat een mooie kleuren. Kan me voorstellen dat je hem zelf ook erg mooi vind.

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Vind je het goed als ik verliefd ben op jouw quilt Jeannet?
    Ben je dan niet jaloers?
    Hoeft niet hoor, want hij blijft natuurlijk bij jou, maar ik vind hem schitterend!!!
    En zo groot, en dan zo snel gemaakt naar mijn idee.
    Ik snapte even niet wat die bonnenboekjes er nou mee te maken hadden, maar aan het eind werd dat onthuld, het quilten.
    De quilt ziet er prachtig uit en je kunt er heerlijk van genieten.
    En.... heel veel reacties gekregen zag ik.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Ooooooh wauw Jeannet.... wat een pláátje!!!!! Ik kan me heel goed voorstellen dat je er zelf ook ontzettend blij mee bent. Wat zijn de kleuren mooi ook. En zelfs de driehoekjes hebben op de achterkant een plekje gekregen... heb je ze destijds toch niet voor niets gesneden hé?

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Kan me voorstellen dat dit je favoriete quilt is, echt schitterend!!
    Dat met die bonnenboekjes is trouwens een goed idee, jammer dat ze bij Dirk vd Broek niet zoiets hebben....

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Zit hier met open mond te kijken!! Ohhh wat is je quilt mooi. Wanneer zal ik een keer Zoiets moois kunnen showen?? Ga nog een keertje kijken. Zo mooi! Mooi patroon mooie stofjes gewooen MOOI!!
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Wauw turbootje..., prachtig en weer zo snel gedaan! Hij is weer helemaal 'Jeannets' geworden. Heb je nog plek op je stapeltje? Anders ik wel :)

    BeantwoordenVerwijderen
  59. Wat prachtig geniet er heerlijk van.
    Je hebt al zoveel reakties maar ik kan het niet laten om je ook te laten weten dat dit weer super is. Groetjes ELza.

    BeantwoordenVerwijderen
  60. Wat is ie weer mooi geworden! Petje af hoor.
    En het idee van de bonnenboekjes is hier ook geland. Ik denk dat ik mijn camelot laat quilten en anders komen de boekjes altijd van pas voor iets anders dat net even niet uitkomt.
    Fiijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  61. Jeanet, ik vind hem mooier dan mooi, prachtige kleuren en lekker rommelig, zo heeft je oog veel om naar te kijken. Die nieuwe ronde vorm blokken zijn ook weer erg leuk, leuk hè, hoe je met één blok zulke verschillende effecten kunt bereiken.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! altijd zéér gewaardeerd! Ik vind reacties en interactie erg leuk, maar....anonieme reacties zonder naam worden verwijderd, alsmede berichten waarin reclame gemaakt wordt.

Er is helaas een gedoe met het plaatsen van reacties, mensen krijgen foutmeldingen, of kunnen helemaal niet plaatsen, en ik krijg wekelijks reacties van Piseth San die ik niet ken.....jammer.Ik kan er helaas niets aan doen, ik ontvang ook geen mails meer van jullie berichten, dus kan er ook niet meer op terug reageren :( computers........

Hartelijke Plattelandsgroet, Jeannet

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.