Quilting Jeannet


Dit blog gaat over het wel en wee van een plattelandsquiltster. Ik schrijf met enige zelfspot en humor over het "lieve leven"op een minilandgoed aan zee, en de rust en de ruimte die daar (nog) heerst, over het ambachtelijke leven, breien, spinnen, fietstochtjes,de natuur, en mijn héérlijke gezinnetje met twee mannen. Maar vooral over handwerken, creatief bezig zijn, en het perfecte van het imperfecte, het wabi sabigevoel. Met mijn blog en de foto,s wil ik de wereld een beetje mooier kleuren dan de dagelijkse werkelijkheid. Helemaal onderaan mijn blog staat een fotoselectie van een aantal van mijn gemaakte quilts.

maandag 5 november 2012

Ingetogen

Na de uitbundige euforie van mijn vorige logje van de kleurrijke vintage quilt nu weer even een ingetogen logje over soberheid, over saaie kleuren en de schoonheid van eenvoud.Even afkicken van mijn quilt die klaar is en genieten van al jullie lieve en aardige reacties.Het is inmiddels al weer November geworden.Wat heb ik indertijd genoten van deze maandBOM van ellen, ze worden nog ieder jaar gebruikt.
Het weekend zijn de laatste bollen in de grond gegaan, scilla,s. crocussen, anemonen en narcissen, allemaal verwilderingsbolletjes waar je verder niet meer naar om hoeft te kijken.
Er zit hier vlak bij een bollenkweker die ze voor een prikje per honderden verkoopt.Een belofte straks voor het voorjaar.
Dit vind ik ook altijd weer een belofte, een enorme amaryllisbol ,kolossaal  en niet zo,n grootbloemige, nee, zo,n bijzonder soort die je eigenlijk zelden ziet, met allemaal van die kleine bloemen, benieuwd hoe dit uitpakt, meestal pot ik ze op, nu ligt tie in een schaal, afwachten.
Het was anders maar somber weer, echt om half in de middag de kaarsjes al aan te steken en je te wentelen in de warmte van de kachel en het binnen zijn terwijl je luistert naar het gieren van de wind om het huis en kijken naar de zich terugtrekkende natuur om je heen.
Zo,n weekend om te mijmeren over een nieuw project, en mateloos te genieten van nieuwe stofjes, heerlijke nieuwe stoffige ingetogen stofjes, prachtig, er zijn van die series die je bij blijven, dit wordt er één voor mij, de nieuwste van Windham, beetje Japans aandoende.Ik kocht zie hier.
Deze foto vind ik gewoon erg mooi, sober en ingetogen, je zou er toch zelf niet opkomen  wat kan het leven toch verbluffend eenvoudig zijn?
En dat vind ik ook van mijn shawl, die is AF! en daar ben ik best trots op, want zo,n breiSTER ben ik helemaal niet, het heeft wat voeten in aarde gehad voordat dit resultaat er was, de moeilijkheid was die middenlijn, maar hij is uiteindelijk wel gelukt.
Prachtige NORO wol, met zijde, nylon, lamswol en angora, ook Japans.En nu eerst eens zelf weer wat spinnen voordat ik ga breien, want ik moet zeggen dat ik er een zere pols, elleboog en schouder van heb overgehouden dus even pas op de plaats.Wat was me dat overigens een werk, chapeau voor al die breisterren!
Zondag als toetje peren uit eigen tuin, zonde om op te eten, het is zo al een stilleven op zich.En dan is het weekend al weer om, een nieuwe week met nieuwe kansen, wat gaat de tijd toch vreselijk hard.Voordat je het weet is het weer kerst, nou, ik heb het ontwerp van mijn kerstkaart al klaar.En ik ga dan eindelijk toch eens beginnen samen met quiltvriendin A aan een nog helemaal niet geknipte Ufo, namelijk de Winterberry Lane (klik)

43 opmerkingen:

  1. Inderdaad een ingetogen blogje, hoewel....
    Je laat ons zoveel moois zien dat dat nou weer net lekker veel is. Heerlijk om de week zo te beginnen.
    Je sjaal is prachtig, zeker als je niet zo heel erg mal van breien bent vind ik het helemaal stoer.
    Fijne week.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb even mee zitten genieten van jouw creaties, de kleuren en de foto's, wat laat je weer veel moois zien! Prachtige lapjes en die quilt wacht dus al ruim een jaar in boekvorm, wordt wel een geweldig mooi exemplaar!
    Fijne week,
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi, mooi, mooi! Meer kan ik er even niet van zeggen! Genieten hoor zo op de maandagmorgen.

    groetjes

    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat is je sjaal mooi geworden! Een 10 voor doorzetten!!
    Mooie foto's, het is een beetje afscheid nemen van de natuur, met de belofte van groei en bloei voor komend jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Allemaal weer mooi wat je laat zien. Wij waren gisteren in het Rijksmuseum! Dat was werkelijk indrukwekkend, daarna snel naar huis en aan Jules! Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een heerlijk blogje heb je weer geschreven.
    Ohh wat een mooie lapjes. Alleen naar kijken is al fijn. En je sjaal super. Nu je arm even rust gunnen en heerlijk dromen van wat je nu gaat maken.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  7. zoveel prachtige dingen laat je zien, vind dit echt genieten

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een gezellig blogje Jeannet, mooie dingen laat je weer zien.
    Quilt groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. mooie foto's heb je gemaakt en ik ben ook reuze neiuwsgierig of je bolletjes uitkomen in het voorjaar.
    Je shawl is prachtig geworden. wel vervelend dat je nu last van je pols, elleboog en schouder hebt, beterschap.
    Misschien wel een ingetogen blogje maar zeker niet stoffig of saai
    groetjes
    Bernadette

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een gezellige blog met mooie foto´s!
    Groetjes Berbel

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel leuk blogje,en wat is je sjaal mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijk om je blog te lezen. Mooie quilt ga je maken, er mooie stoffen een feest om te beginnen.
    Je sjaal vind ik ook een knap stukje werk.

    Lieve groetjes, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het is weer een prachtig blogje, rondom genieten noem ik het altijd.
    Ik ben ook weer voor een poos gestopt met breien, ook bij mij sloeg de pijn toe, nu weer aan mijn huisjes.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooie sjaal heb je gebreid, prachtige stofjes laat je zien. Gezellig kaarsjes hout kachel aan.
    Vorig jaar heb ben wij ook een paar fruitbomen gekocht heerlijk, ik kan het bijna niet afwachten! !
    Fruit uit eigen tuin.

    Groetjes Hennie.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Bravo dat je als niet ervaren breister de sjaal zo mooi hebt gekregen.... En voorzichtig met die pijntjes, ik ken dat. Even iets anders doen helpt wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. wat een prachtige stoffen heb je gekocht, heb meten een kijkje genomen, nog even denken. En die bollen, darr krijf je de lentekriebels van...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hij is kei leuk geworden. Wel rusten af en toe hè.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een prachtige stofjes heb je weer gekocht, ik ben benieuwd wat je hiervan gaat maken !!
    Ook je breisel vind ik prachtig geworden... zo zie je maar waar elastiekjes goed voor zijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. heerlijk zo'n rustig blogje kunnen we wel gebruiken in deze wilde tijd.
    En die stofjes liggen hier ook te wachten om het mes erinte zetten, over wild gesproken.
    gezellige dag, Bep

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heerlijk...weer zo'n op en top 'Jeannet' blogje.
    Groetjes Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Heerlijk, het is al echt herfst bij je. Toch wel een van mijn favoriete seizoenen. Lekker knus prullen met een kaarsje aan. Geniet ervan.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een gezellig herfst artikel , wat een leuk quiltje en wat is die sjaal mooi
    fijne maandag groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een geweldige sjaal en wat heb je weer een mooie stofjes gekocht.
    Heerlijk herfst ik hou er wel van.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een prachtige omslagdoek, mooi met die verlopende kleuren. Ik ben zelf 's avonds ook aan het breien, ook jaren geleden !! En die foto met die gieterdelen, prachtig, kun je zo mee stempelen. Ik zie ook overal wat in....
    groetjes van liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ingetogen???? Een heerlijke herfstblog om te lezen en ons laat je weer prachtige sfeer foto's zien. Je sjaal vind ik enorm leuk zeg!!

    Groetjes
    Tertia

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een heerlijke sfeerbeelden laat je ons zien. Blijf genieten en die sjaal is wel bijzonder mooi geworden en ziet er voor mij ook erg moeilijk uit. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Mooie sjaal Jeannet..
    Veel draagplezier!

    Mooie dag nog, Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Erg mooi,... ik houd wel van simpel en ingetogen,...

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Mooi hoor die ingetogen kleuren en je sjaal is een beauty !

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Prachtige stofjes en wat is je sjaal mooi geworden! En dan je quilt uit het vorige blogje...schitterend!!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Prachtige shawl is het geworden, en het is er weer
    voor om hem gelijk te gaan gebruiken, vooral 's
    avonds en 's ochtends, nu het zo kil is. En ook een
    verrukkelijke serie stofjes!
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  32. wat gezellig allemaal.
    mooie sjaal,hoor.De kleuren passen ook echt bij je.
    En die gieters....
    Ik lees ergens: ook eens rustig aan doen,af en toe...Dacht ik OOK al, niet normaal meer, kom je nog op bed?
    lieve groet, JannyT

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Reacties
    1. Ik kan het niet laten Jannie...opkomen voor de zwakkeren zit me nu eenmaal in het bloed!

      Verwijderen
  34. prachtige sjaal en wat een leuk patroon. Heel mooi garen. Leuk quiltje en hele gave stofjes

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Zo hey Jeannet, hoe krijg je het toch steeds voor me kaar om me zo boeiend jou blog te laten lezen?
    Ik kijk mijn ogen uit naar die simpele dingen die door jou ogen heel uniek en apart over komen.
    Daar neem ik mijn ( denkbeeldige) petje voor af, want je boeit me telkens weer.
    Knuffels Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Ik geniet heel ingetogen van je ingetogen verhaal op je blog, heerlijk!!!
    Groetjes :D

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Wat een gezellig logje heb je weer gemaakt.
    Je sjaal is prachtig geworden en die foto met zinkengietersproeiers is ook zo mooi.
    Dan die lapjes..... om te zoenen!
    Die bol, komt die wel uit zo zonder water en aarde?
    Ga ook de kaarsjes maar eens aansteken...
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Mooi is je sjaal geworden en Noro wol is ook zo heerlijk om mee te breien.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Wouw wat een mooie sjaal is dit geworden en wat leuk al die tuiten van gieters in een schaal. De lapjes zijn om te smullen zo mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Wat is je sjaal mooi geworden. Dat wordt even verzamelen voor we zo'n schaal met tuiten hebben.
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  41. What wonderful creations, especially your shawl! Enjoy wearing it.
    Happy quilting,
    Judy

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! altijd zéér gewaardeerd! Ik vind reacties en interactie erg leuk, maar....anonieme reacties zonder naam worden verwijderd, alsmede berichten waarin reclame gemaakt wordt.

Er is helaas een gedoe met het plaatsen van reacties, mensen krijgen foutmeldingen, of kunnen helemaal niet plaatsen, en ik krijg wekelijks reacties van Piseth San die ik niet ken.....jammer.Ik kan er helaas niets aan doen, ik ontvang ook geen mails meer van jullie berichten, dus kan er ook niet meer op terug reageren :( computers........

Hartelijke Plattelandsgroet, Jeannet

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.