Quilting Jeannet


Dit blog gaat over het wel en wee van een plattelandsquiltster. Ik schrijf met enige zelfspot en humor over het "lieve leven"op een minilandgoed aan zee, en de rust en de ruimte die daar (nog) heerst, over het ambachtelijke leven, breien, spinnen, fietstochtjes,de natuur, en mijn héérlijke gezinnetje met twee mannen. Maar vooral over handwerken, creatief bezig zijn, en het perfecte van het imperfecte, het wabi sabigevoel. Met mijn blog en de foto,s wil ik de wereld een beetje mooier kleuren dan de dagelijkse werkelijkheid. Helemaal onderaan mijn blog staat een fotoselectie van een aantal van mijn gemaakte quilts.

maandag 31 december 2018

Laatste blogje van 2018

En weer is er een jaar omgevlogen......echt omgevlogen, ik weet niet zo goed wat ik er verder van moet zeggen, een beschouwing van het afgelopen jaar? Het leven gaat met de seizoenen op en neer, en toch is het ook altijd weer anders, zeker als je buiten woont zijn de seizoenen een leidraad van het jaar,geen idee of dat in de stad ook zo is, maar dat denk ik wel.Daar groeien ook bomen en vliegen vogels rond, je moet het willen zien.
Het is voor mij een jaar geweest waarin ik in toenemende mate met allerlei vervelende chronische gezondheidsproblemen te kampen heb gehad, wat het niet makkelijk maakte om dan ook nog steeds weer redelijk positieve en opgewekte blogjes te blijven schrijven elke maandag. Dat geeft stof tot nadenken.........Op 6 augustus 2008 plaatste ik mijn eerste blogje.Dat ging toen nog alleen over quilten.
Het werd met de jaren steeds uitgebreider en mijn gezin en leven kwamen meer centraal te staan.  Ik heb nu ruim tien jaar van mijn leven op het "minilandgoed"met man en zoontje die inmiddels Zoon is geworden, voor een deel met jullie gedeeld.Alles is in die jaren al eens een keer ( of meer) voorbij gekomen, heel veel dingen blijven hetzelfde, jaar in , jaar uit, want "altijd weer, zullen de rozen bloeien " ( gelukkig maar!)
Ik heb een paar keer een blogpauze ingelast, elke week een blogje schrijven, ondanks het fysieke "gedoe" viel niet altijd mee.Veel is er veranderd in "blogland" bloggers waar ik indertijd mee begon, zijn al láng afgehaakt, en andere sociale media, namen de rol van een blog over, sneller, vluchtiger, Facebook natuurlijk, en Instagram.
Het quilten, waar het uiteindelijk mee begon,  bleef altijd een belangrijke plaats innemen op het blog, en ook ander handwerk werd toegevoegd, ik heb in die tien jaar veel bijgeleerd op brei en ander handwerk gebied.
Tien jaar is een hele tijd waarin veel is gebeurd en veranderd.Ik heb het schrijven en fotograferen en het delen van deze zaken met "De wereld" altijd met veel plezier gedaan, maar er komt een moment dat je je af vraagt, wil ik dit nog wel?
Het blogleven is natuurlijk altijd mooier dan de werkelijkheid, het zal altijd in het leven EN EN zijn, diep verdriet bestaat naast intense vreugde maar het moet wel enigszins in balans blijven met wat je schrijft.Ik deelde met de jaren steeds meer over ons privéleven, dat ging zo vanzelf, en dat geeft ook niet, het is geen geheimzinnig of meeslepend leven.
De laatste tijd bekroop me wel steeds vaker een gevoel van, wil ik dit zo nog wel? Wie lezen er inmiddels al niet allemaal mee? ruim 1000 mensen per week, wie zijn die mensen eigenlijk? We hebben een camping, die lezen ook mee, de buren, en mensen waar je het totaal niet van verwacht ( of eigenlijk wilt......) .Je hebt er geen idee van als je "anoniem"achter de PC je belevenissen deelt.
Er zijn in de loop der jaren veel lezers bij gekomen, was het aanvankelijk alleen over quilten en handwerken, allengs werd de blog breder, en zoals gezegd ging het over zoveel meer dingen, over het "lieve leven "in al zijn facetten en de prachtige natuur in al zijn eenvoud. Het blog werd steeds populairder, in binnen en buitenland.
Ik wil nu de tijd nemen om te kijken wat ik hier mee wil en in welke hoedanigheid.Ik zal zeker nog wel af en toe een blogje schrijven, of wellicht een nieuwe blog beginnen, maar dan zal het op een andere manier zijn, niet meer op een vaste dag in de week en de nadruk zal niet meer gaan over ons leven op het minilandgoed maar toch meer quilt of handwerk gerelateerd, zoals in het begin.
De rode draad is steeds geweest om de wereld een beetje mooier te kleuren, met mooie plaatjes en doorgaans opwekte, soms licht kritische  praatjes. Dat sprak kennelijk veel mensen aan. Het is voor veel lezers een vast punt geworden om op maandagmorgen de blog van mij te lezen. Dat is ook zo gegroeid in de loop der jaren.
Ik blijf nog wel op FB, maar ook daar ga ik eens kritisch kijken wie en wat ik nog wil volgen, ruim 600 "vrienden" is me wat teveel geworden.Ik leef liever met een paar mensen in de diepte dan met honderden in de breedte en wil aandacht kunnen geven aan "vrienden" waar je ook echt iets mee hebt, en dan zijn 600 er toch wat veel.
Bij deze wil ik hier iedereen hartelijk bedanken voor alle leuke en lieve reacties en het meeleven, de kaartjes, de mailtjes, de superleuke reacties altijd op onze MIOer ( Molenaar In Opleiding) de bezoekjes, alle leuke contacten de afgelopen jaren en ook de vriendschappen die er zijn ontstaan, (waarvan sommige ook weer over gingen.) Hoge bomen vangen nou eenmaal veel wind, ook dat heb ik ervaren , maar goed, dat is als het leven zelf. Wie zijn hoofd boven het maaiveld uit steekt.....
Ik sluit af met deze mooie woorden voor iedereen in het komende nieuwe jaar. Geniet vandaag van de oliebollen, de appelflappen, de champagne,maar vooral van ELKAAR, en ik wens iedereen dan ook, een spetterend en creatief, maar vooral GEZOND nieuwjaar! 
We komen elkaar vast nog weer wel eens ergens tegen in het leven, op FB, bij een molen of quilt evenement, de camping, of gewoon weer op dit blog, met een handwerkgerelateerd blogje, back to the basic, waarmee het tien jaar geleden allemaal begon :) De tijd zal het leren.

Hartelijke lieve en vooral creatieve plattelandsgroet, Jeannet

50 opmerkingen:

  1. Ohhhhh jammer maar heel begrijpbaar. Altijd genoten vd blogjes en zeker vd foto's. Bedankt en heel veel gezond in 2019. Gr marion

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik begrijp het volkomen ook ik heb moeite om een blog teschrijven en beheren in deze tijd van sociale media de tijd vliegt en voor je het weet is de week voor bij . Watin niet alles hoeft beschreven teworden . Jeanette ik heb gemoten van kouw blog em je positieve instelling als fotograve ben je een kanjer maar als quiltster WAUW het id zxo prschtig wat je maakt .. ga fsarwrl mee door hoor .wens k.k.kou en je gezin een gezond en gelukkig nieuwjaar .. lfs Christine.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou ja begrijp niet waar die fouten in mijn type werk vandaan komen. Te vlug ws sorry

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel veel dank voor jou leuke blogjes, het gaat jullie goed. fijne jaarwisseling, gr. rita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zal je blogje missen.
    Was zo'n lekker maandagochtend ritueel.
    Snap het wel, zit ook vaak te dubben of ik blijf schrijven.
    Vooral als er weer zo'n figuur in een vreemde taal al mijn blogjes vervuild met niets omvattende reacties. Kan je maanden teruglezen of het daar ook wat heeft geschreven.
    Als je schrijft ook opletten of je niemand tegen de schenen schopt. Mensen zijn zo gauw beledigd.
    Fijne jaarwisseling.
    Ben blij als het voorbij is. Nu alweer berichten op het nieuws van dienstverleners die met vuurwerk bestookt worden. In wat voor wereld leven we...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik zal je verhaaltjes en prachtige foto's missen. Gelukkig volg ik ja ook op Facebook. Ik begrijp het wel. Hoop voor je op een goed(gezonder) 2019. Liefs en groeten Elza.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dank voor deze laatste maandagochtend blog met prachtige foto's en een mooi gedicht.
    Dit is dus ook de reden waarom ik niet met een blog ben begonnen. Vind het heerlijk om te schrijven maar zo gauw als er bij mij van een regelmaat in sluipt gaat het mij benauwen.
    Hoop je weer zo nu en dan op blogland te vinden.
    Een gezellig uiteinde en een voorspoedig en met een betere gezondheid voor het komende jaar.
    tot ziens
    groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mmmm, ik heb het altijd erg leuk gevonden hoor, tien jaar is niet niets, maar op een gegeven moment krijg je zelf het idee dat alles al een keer gepasseerd is, tijd voor nieuwe dingen.

      Verwijderen
  8. Jammer dat je er mee stopt, maar een dikke merci voor alles wat je met jou hebben mogen delen.Ik hoop dat we toch nog af en toen eens iets van je horen (lezen) Veel geluk en liefde voor het nieuwe jaar. Groetjes Miep

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zelf schrijf ik geen blog, reageer ook niet zo vaak, maar geniet steeds van jou blog over vanalles. Dat je terug naar de basis gaat , heel begrijpbaar! Ik wens jou en man en zoon een mooie jaarwisseling en alle goeds voor 2019!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ohja, ik snap het volkomen dat je je afvraagt, ga ik nog verder met bloggen,
    Wil ik het nog wel...
    Je hebt het weer prachtig omschreven en de foto's, elke keer weer prachtig bij je verhaal, maken je belevenissen altijd weer helemaal af. Daarom word je blog zoveel gelezen.
    Wat je ook besluit voor jezelf, je blogverhaaltjes zullen gemist worden...
    Ik wens je een fijne jaarwisseling en alle goeds voor jou en je gezin in het Nieuwe Jaar.
    Lieve groet, Heleni

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Piep

    Lieve Jeannet
    Afscheid nemen doet pijn.. gewoontes moeilijk af te leren...
    Maar het leven is idd EN EN..

    Tot in de draai, en ga vooral verder met het creatieve werk, want je maakt prachtige dingen, k denk dat heeeel velen dat met me eens zijn,


    Knufknuf miekex

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hello Jeannet, Happy New Year to you and hope everything you wish for comes in 2019. I always look forward to your blog and it is lovely with a little of your life to read from here in Australia. The last 12 months for me has been sad after losing my husband but I am back on track again also have sorted the trouble with my
    importing to blogger but I love seeing your beautiful quilts and enjoy your experiences I also have been on here 8 years except for 2017 not very often ,Your quilts are awesome I am always motivated by your lovely work xx

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Bij héél veel zinnen die ik hier las had ik een gevoel van herkenning. Met al die twijfels loop ik ook rond. IK heb altijd genoten van jouw (en andere ondertussen al lang verdwenen) blog(s). Als je besmet bent met het quiltvirus is het zalig om te zien wat anderen maken. Hun stof/kleur/patroonkeuze is zo boeiend om te volgen. IK heb pas een hacking van mijn email account meegemaakt. Wat een ellende was me dat. Een heel gedoe om alles weer op orde te krijgen. Bij Facebook heb ik me al afgemeld. Bij Instagram heb ik ook mijn bedenkingen (de vreemdste volgers en de vluchtigheid van het medium) maar ik zie ook nog steeds leuke dingen. Zoveel inspirerende quiltmakers!!
    Dankjewel voor al je schrijfsels en inspiratie. Het was telkens een genot om hier op bezoek te komen. Alle goeds voor de toekomst!!
    Hartelijke groet, Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  14. hallo Jeannet, we gaan het missen ik wens u en uw geliefden het beste voor nu en in de toekomst .

    Dat elke nieuwe dag jullie vrede geven mag , met bergen van geluk een heel jaar aan één stuk!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik doe het al vanaf 2006 maar moet e rniet aan denken om te stoppen hahaha ...
    Maar ik heb ddan ook geen regelmatig dag dat ik iets post. Ik post wanneer ik iets heb laten te zien op handwerkgebied, want daar blog ik voor 99% over. Af en toe een paar foto's van wandelingen of een uitje, maar die kun je op je hand tellen. Niet teveel prive dingen op het blog, zo heb ik het meestal gedaan. Nee vervelen doet mijn blog me nog steeds niet en af en toe neemt het even wat tijd in beslag, maar zoals ik al zei ... ik zou het niet willen missen, ook al leest niemand het. Ik maak het voor mezelf als een online (dag)boek ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik doe mijn blog ook al vele jaren en met veel plezier. Mijn handwerk en dieren staan er veel in en verder wat ik zoal kwijt wil. Al onze zoons hebben niks met mijn quiltwerk en vroeger mijn plantjes in mijn tuin, dus was zo blij het met jullie te kunnen delen. Jou blog was zo mooi en speciaal Jeannette, zal dat zeker missen hoor. Maar ik begrijp je en lekker alleen schrijven over je hobby is ook fijn hoor, dus ik kijk er naar uit. Jeannette op een andere manier en wanneer je zelf zin hebt is ook oké. Fijne jaarwisseling en tot snel hoop ik weer. Gezondheid en veel creatief gewenst voor 2019............liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dank voor alle mooie berichten die je geplaatst hebt, en waarmee je veel mensen blij hebt gemaakt. Succes met wat je wel gaat doen.De ALLERBESTe wensen voor 2019 en vooral een goede gezondheid.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Vervelend dat je gezondheid steken laat vallen. Begrijpelijk hoor dat na tien jaar bloggen minder wordt, maar nu ik al een lange tijd weg ben van facebook kan ik alleen maar zeggen dat dat een juiste keuze is geweest.
    Het bloggen is natuurlijk vrijblijvend en je bepaalt zelf wanneer je iets plaatst. We merken het wel wat het wordt in de toekomst.
    Succes met alles en sterkte voor je gezondheid.
    Fijne jaarwisseling en de beste wensen voor 2019.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Altijd eerst op maandagmorgen jouw blog lezen,
    zo gezellig altijd en ook zo bijzonder, veel
    dank daarvoor.
    Mijn man heeft de laatste jaren ook in
    toenemende mate gezondheidsproblemen en ik
    zie hoeveel energie de gewone dagelijkse
    dingen al kosten, begrijp heel goed, dat je
    blogs maken ook het nodige van je vragen.
    Ik wens je alle goeds toe met je gezin en
    hoop af en toe nog eens wat van je te lezen.
    Hartelijke groet
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Het ga je goed in 2019 Jeannet. En misschien is dit wel een goed voornemen voor 2019....back to basics...alleen nog energie steken in wie en wat voor ons belangrijk is!
    Hartelijke groet
    Anne

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi Jeannet. Ik denk dat dit besluit er voor jou al een tijdje aan zat te komen. Voor jou een goede keuze als ik het zo lees, wij als volgers gaan jouw berichten missen (Ik heb geen Facebook). Ik wens jou en je gezin het allerbeste en een goed en hopelijk zo gezond mogelijk 2019. Groetjes Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik zal het wel gaan missen, je blogjes over het wel en wee op het minilandgoed aan zee, waarvan ik zo genoot bij de maandagochtend-koffie. Maar ik begrijp je beslissing om het minder persoonlijk te maken en de frequentie te verminderen volkomen, want het is een hoop werk, en bovendien word je ook nog een soort van "prive-bezit" van je lezers, en dat is leuk, maar kan beslist ook minder leuke kanten hebben. Ik wil je bedanken voor zoveel geniet-momenten en je het allerbeste wensen voor het nieuwe jaar, voor jou en je gezin. Hartelijke groetjes van Ageeth.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Nou Jeannet ik zou zeggen blijf lekker bloggen ..maak het voor jezelf niet te moeilijk geen vaste dagen alleen als je zin hebt ...ja oke soms duurt het dan wat langer dat we wat horen..maar hoe mooi zijn je foto's ..je verhaaltjes....je beslist zelf wat je plaatst...het is toch gezellig om bij je langs te komen om te lezen...FB is ook leuk hoor daar niet van ...maar je neemt waar en hoepla weg is het weer..bij een blogje kan je lekker nog weer eens wat terug lezen ...( haha zei degene die bijna niet meer blogd...maar zeker weer van plan is om te gaan schrijven..)...maar vooral doen waar jij je lekker bij voelt !
    Alvast een hele fijne jaarwisseling en alle goeds voor 2019 !!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar heb je helemaal gelijk in Gerda, we gaan er allebei weer voor in 2019, met mooie handwerkgerelateerde blogjes op de tijden dat het uitkomt en het vege lijf yessss zegt ;)

      Verwijderen
  24. Blog wanneer je zin hebt. Het moet geen moeten worden. Ik doe het al 10 + jaar, ooit begonnen op weblog en heb er nog steeds plezier in.
    Ik wens je een heel gelukkig, gezond en ook heel creatief 2019 toe !

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Alles heeft zijn tijd ;-)
    Fijne jaarwisseling
    Liefs Sis

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik lees altijd met veel plezier en met een lach op mijn gezicht je blog en ik hoop je nog lang mag volgen. Ik heb zelf geen blog, maar jij geeft mij zoveel inspiratie in alle dingen je je doet of het nou patchwork, natuur , familie of je andere handwerk.
    Jeannet volg vooral je hart!!!!.en doe wat je hart je ingeeft.

    Verder wil ik jouw, je man en zoon en gezellige jaarwisseling toe wensen en vooral veel gezondheid en plezier in het leven voor 2019.
    liefs Herma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een lieve woorden zeg, ik wordt er verlegen van, maar het komt vast goed hoor Herma, op mijn eigen tijd en manier ;)

      Verwijderen
  27. I was so glad to find your blog years ago and follow along with your quilty adventures and lovely, lovely pictures of home/farm life. Best to you in whatever you do next!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Lieve Jeannet, ik begrijp het volkomen.
    Succes!
    Fijne jaarwisseling en een gelukkig 2019

    BeantwoordenVerwijderen
  29. In de vele reacties is alles gezegd. Ik wil je danken voor je inkijkjes van je familie/ minilandgoed en je fietstochten met daarbij de mooie foto's. Ik hoop dat je nog doorgaat met laten zien van je handwerken/ quilten. Ik wens je veel goeds voor het komende jaar met minder lichamelijke klachten. Groeten Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Het zou fijn zijn om af en toen nog mee te mogen genieten van de mooie quilts en breiwerkjes die je maakt, en een blogje op zijn tijd.
    Een gezond 2019 wens ik je.

    Gr An.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Thank you Jeannet for the time you took writing lovely messages on your blog.
    Wishing you and your family an happy and healthy new year.
    Carole Y. from Canada

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ik wil jullie als eerste een goed, maar ook een gezond 2019 wensen. Ik las graag alle belevenissen van jullie mini landgoed. En van je fietstochten, zodicht bij voor ons maar toch zo nieuw. Ik wens je het aller beste.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Lieve Jeannet, alles is al gezegd in bovenstaande.
    Ik hoop werkelijk af en toe nog iets van je te lezen, dat wordt dan dubbel gewaardeerd.
    Het ga jullie goed !

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Hoi Jeannet,ik begrijp alles wat je schrijft zo ontzettend goed..ervaar ook dezelfde dingen..Ik schrijf geen blog of doe geen andere dingen op social media gebied...maar snap zo goed wat je zegt en overdenkt...EN ook je keuze! Heel erg bedankt voor alle mooie en super gezellige blogberichten uit het leven gegrepen..ik zal ze echt missen....want er was zoveel herkenning..en zoveel prachtige natuur en creatiefs te zien. Ik wil je al het goede en vooral betere gezondheid toe wensen!
    Lieve groet Holly

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Jammer Jeannet, een prachtig, zo goed als blogloos 2019 toegewenst voor jou en de jouwen!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Dank je voor alle gezellige blogs. Ik hoop toch echt, dat je nog wel zo af en toe, een quiltblog op het www zet. Als quiltster vind ik het enorm inspirerend om bij andere mee te lezen en zo ideeën op te doen voor patronen, stof-en kleurkeuze, welk garen, welke handigheidjes etc. Dus ik hoop dat je in de toekomst soms een backtobasic blogje zult schrijven! Een goed 2019 gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat zal zeker gebeuren Betsy, het is wat je zegt, altijd inspirerend om bij anderen te kijken en mee te genieten.

      Verwijderen
  37. een moedige beslissing ik zal het missen op de maandagochtend. dank voor alle blogs. jij gaf mij inspiratie vooral van de prachtige foto's op het eiland. wens jou een mooi 2019 op allerlei gebied. het ga je goed

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Lieve Jeannet, dank voor alle leuke momenten die je me gaf met je blogberichtjes - ik vond je blog pas afgelopen zomer maar vond je manier van schrijven zo leuk en gezellig dat ik een aantal berichten van jaren terug óók heb zitten lezen. Ook ik blog al meer dan 10 jaar wekelijks (maar wel met de focus op mijn 'art' werk, niet al te privé dus...) en weet hoeveel werk het kan zijn, de meeste 'bloggers van vroeger' zijn dan ook verdwenen naar facebook en insta... jammer, maar begrijpelijk. Ik koos als 'mijn woord voor 2019' GUTS - volg je eigen hart, luister naar je intuitie - en dat wens ik jou ook toe. Alle goeds en gezondheid voor jou en je familie in dit nieuwe jaar! Liefs uit Middelburg

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Inderdaad best heel lang 10 jaar lief en leed delen.
    Ook het leed mag gedeeld worden vind ik zelf. Het moet toch ook herkenbaar worden voor de lezer zodat ze niet denken dat alles bij anderen altijd mooier en beter is.
    Het wisselt elkaar af, zo is het leven nu eenmaal.
    Je hebt altijd mooie foto's geplaatst op je blog en gezellige verhalen er bij.
    Hopelijk komt er zo af en toe nog wel eentje voorbij.
    Vooral de mooie quilts die je maakt hebben mijn belangstelling.
    Wens je ook een gelukkig, creatief en vooral gezond 2019!
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Dag Jeannet,bedankt voor alle tijd en moeite die je genomen hebt om zo n prachtig,sfeervol,kritisch,filosofisch,creatief,liefdevol, menselijk, kwetsbaar, kleurrijk blog te maken.
    Stiekem zal ik af en toe nog eens kijken of er niet toch weer een nieuw blogje is. FB "heb" ik niet.
    Het gaat jullie goed.
    Lieve groet, Joke W.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat zal vast gebeuren Joke, alleen niet meer op een vast tijdstip ;)

      Verwijderen
  41. Ik begrijp het zo goed, er was een tijd dat ik dagelijks schreef en er ook van genoot, maar nu is ook in mijn leven heel veel veranderd en ik wil niet alles delen met iedereen en daarom is het schrijven een stuk lastiger geworden en ik wil ook niet meer doen of alles altijd koek en ei is, want ik wordt ouder, krijg kreukels en heb al kleine scheurtjes in mijn lijf, de handen worden minder en dus denk ik dat ik er goed aan heb gedaan het schrijven te minderen, al wil ik nog niet helemaal stoppen. Daarom wat je ook besluit, ik hoop dat we al zijn het verre, toch vrienden blijven! Lieve groet,
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  42. We zullen je op de maandagochtend gaan missen. Hartelijk dank voor alle gezellige berichten die je geplaatst hebt. Het wel en wee,quiltwerk en prachtig breiwerk. Mooie natuurfoto's die mij inspireerden om elke dag een foto te maken en daar tijdens het jaar de mooiste plaatjes uit te zoeken.Met facebook heb ik niets. Te snel. Een blog kun je nog eens nalezen.
    Maar blog op 't moment dat je zin hebt. Daar staat ook minder druk op. Hoop af en toe toch nog iets van je te lezen.
    Wens jou en je gezin voor 2019 vooral gezondheid en veel creativiteit.
    Lieve groet, Marianne K.

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Bedankt Jeannet voor de mooie plaatjes en verhaaltjes over quilten, natuur, brei, draadjes, keramiek, spinnen, gedichtjes, spreekwoorden, camping en die lieve dieren. Zal het missen. Het is net zoals Betty schrijft. Op een blog kunnen we al die moois nog eens herlezen en meegenieten. Facebook is hetzelfde nog niet. Ik wens jou en je gezin ook een goede gezondheid en veel geluk en plezier in jullie mooie woonplek. Vriendelijke groetjes, Sabine.v

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Dag jeannet.Ik kijk regelmatig of je wat gepost hebt en ik moet zeggen ik mis je wel.jouw blog doet me denken aan onder vakanties.Ik vind het leuk om wat te vernemen van Jorrit en John en natuurlijk over jou.liefs Gratienne en co

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! altijd zéér gewaardeerd! Ik vind reacties en interactie erg leuk, maar....anonieme reacties zonder naam worden verwijderd, alsmede berichten waarin reclame gemaakt wordt.

Er is helaas een gedoe met het plaatsen van reacties, mensen krijgen foutmeldingen, of kunnen helemaal niet plaatsen, en ik krijg wekelijks reacties van Piseth San die ik niet ken.....jammer.Ik kan er helaas niets aan doen, ik ontvang ook geen mails meer van jullie berichten, dus kan er ook niet meer op terug reageren :( computers........

Hartelijke Plattelandsgroet, Jeannet

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.