Quilting Jeannet


Dit blog gaat over het wel en wee van een plattelandsquiltster. Ik schrijf met enige zelfspot en humor over het "lieve leven"op een minilandgoed aan zee, en de rust en de ruimte die daar (nog) heerst, over het ambachtelijke leven, breien, spinnen, fietstochtjes,de natuur, en mijn héérlijke gezinnetje met twee mannen. Maar vooral over handwerken, creatief bezig zijn, en het perfecte van het imperfecte, het wabi sabigevoel. Met mijn blog en de foto,s wil ik de wereld een beetje mooier kleuren dan de dagelijkse werkelijkheid. Helemaal onderaan mijn blog staat een fotoselectie van een aantal van mijn gemaakte quilts.

vrijdag 14 oktober 2011

Buttons and Blooms

Buttons and Blooms van Whimsical, het nieuwste boek, ik vind ze zulke leuke dingen maken, het valt eigenlijk nooit tegen, die winterquilt waar ik het pakket nog van heb liggen is ook van hun.
Hier stonden ook weer zulke leuke dingen in, je zou er zo aan willen beginnen.
Het lijkt wel alsof uiltjes een beetje in de mode geraken, ik zie ze steeds opduiken op blogs en websites, zoonlief spaart ze, dus tja.....deze zal toch wel minimaal gemaakt moeten worden....nou ja.....tis geen straf.
Dit vond ik ook een hele leuke quilt, was te koop bij de FQ shop als pakket, ik heb het nog even overwogen, maar toch maar voor het boek gekozen.
Dit vind ik ook een echte Whimsical, quilt om een panel heen, op die één of andere manier vind ik die van hun gewoon wel erg leuk al ben ik niet zo van de panels.
Deze heb ik wel vast gemaakt, stond ook in het boek,en voor de basis heb ik zo,n flanelletje gebruikt wat er uitziet als een wolletje, dat kan dus ook heel goed, de flanelletjes met de wolletjes combineren!Ik zag dat Bep (klik) van die flanelletjes binnen had gekregen.
Natuurlijk bestel ik overzee niet alleen zo,n boekje, beetje zonde van de verzendkosten, maar ja, er is altijd zoveel moois dat het gewoon moeilijk kiezen is, dit is een mooie serie van primitive bij Linda met de welluidende naam Walnut.........en inderdaad, kan ik me zo alles bij voorstellen......( mooi he Jossie....hahahaha....Jossie houd niet van bruin.......) hoe is het mogelijk he.....
Ik heb het boekje besteld bij de FQ shop ( klik), zou eerlijk gezegd niet weten waar het in Nederland te koop was.Hier begint vandaag de herfstvakantie, zoonlief is vandaag al vrij, het belooft een prachtig weekend te worden, als ik nu naar buiten kijk zie ik een geweldige zonsopgang en nevelslierten over de akkers, en daartussen de aardappelrooimachine die al vanaf 5 uur bezig is. Nederland is toch wel heel erg mooi! Iedereen een fijn herfstweekend, geniet er van! ( voor je het weet heb je een nieuwe knie of wat anders.......)

37 opmerkingen:

  1. Ik bestel zo weinig mogelijk in het buitenland, want we moeten zorgen dat de winkels hier genoeg omzet draaien, anders verdwijnen ze! Maar als je dat boek en die stof hier niet kunt krijgen, dan kan het gewoon niet anders! Het is in ieder geval een heel inspirerend boek en het ziet er allemaal heel gezellig uit, veel plezier bij het maken van de uilen! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig boek! Ook ik vind uiltjes heel erg leuk; al mijn nichtjes hebben ondertussen een uiltjessleutelhanger. Mooie stofjes ook, daar kan je weer mee vooruit! Fijne dag, groetjes Nardy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk boek weer, met zoveel mooi's erin
    Dan is kiezen vaak zo lastig ;o)))
    Mooie bruine stoffen
    En je speldenkussen is weer een dot!
    Ik persoonlijk koop ook vaak op jou adres, want het is toch een heel stuk vriendelijker in de portemonee, en alles wat dan kan blijven zitten ,heb je mooi weer wat extra lappjes voor ten opzichte van hier
    Freubelgroet, Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lijkt me een heel leuk boek en de stoffen hebben een prachtig kleurverloop. Prettige dag !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie stoffen en een leuk boek. Jij hoeft je niet te vervelen. Geniet van de herfstvakantie. Tijd om een appeltaart te bakken, groeten van liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat schattig is je kussentje..... lijkt me heel moeilijk om dit boek weerstand te bieden....... en dan die mooie stof....mmmmmm.....
    Groetjes Anje.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het lijkt mij ook een leuk boek Jeannet , maar ja ik heb het maar niet besteld, je moet toch keuzes maken , ik hoop dat je er veel plezier mee hebt, groetjes bep

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig boek en mooie stofjes!
    Fijn weekend!
    Groetjes Xandra

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijke stoffenserie, ik ben dol op
    bruin (de kleur van chocolade, klei,
    aarde en walnoten inderdaad). En dat
    boekje is ook niet te versmaden. Na
    best wat schroom ben ik ook overstag
    om meer in het buitenland te bestellen, want daar is de keuze vele
    malen groter en de prijzen zijn veel
    lager, dus wat wil je dan.... Mooi
    speldenkussen heb je gemaakt!
    Geniet van het mooie weekend en volgende week van de herfstvakantie
    met je kind thuis!
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk boek en prachtige stofjes! Nu weet ik zeker dat je je deze winter niet hoeft te vervelen ;)
    Goed weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het ziet er weer toppie uit!! Maar ik heb al genoeg kriebels. Vanmorgen langs het kanaal hingen de 'slierten'boven het water. Prachtig met de sluis op de achtergrond.
    Fijn weekend.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuk boek, de uil is ook een schatje! Heerlijk die herfstvakantie, jammer genoeg mag ik gewoon werken, ook niet erg. Maar wanneer ik dan smorgens langs de velden rijd en beenloze koeien zie staan, vochtige ramen, die heerlijke lucht zou ook ik het liefst thuis blijven.... Maar het is ( gelukkig niet anders) ben ook gek op mijn werk. Hoe is het met je knie, de trainingen, het herstel, de graat waarin jij je koninklijke been buigen kan? Zeg je er ook u tegen? Heeft de implantaat al een passende naam? Wij koninklijke knie ..... Buigen voor u! Dat is het, eureka.... Koninklijke knieen buigen niet, daar wordt voor gebogen! Dat verklaard alles, het is een eigenwijze koninklijke knie! Maar het gaat je vast lukken, wellicht geen marathon meer voor jou, maar dat is ook voor stumpers zoals ik al niet weg gelegd, gelukkig lijdt jou inspiratie er niet onder. Goh je hebt commentaar en commentaar, geniet van je herfstvakantie, appeltaart man en zoon.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi boekje waar je ons even door laat bladeren. Je zoon zal blij zijn met die uil. Ik zag zelfs al ergens een gebreide uil als kerstbal. Het speldenkussentje is ook leuk, mooi met die flanelletjes. De bruinen vind ik ook mooi.
    Fijn herfstweekend, groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een geweldig boek!!! Helemaal mijn stijl ook Jeannet! Dat panel had ik inderdaad al eens gezien ergens en ik vind deze echt zó leuk... die zou ik wel willen hebben.
    De stofjes die je gekozen hebt, vind ik ook super... had ik die serie maar eerder gezien dan had ik die misschien gelijk wel besteld met die civil war stofjes.
    Weet je al wat je ervan gaat maken?
    groetjes, Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooi! Ik ben ook een groot fan van Whimsical.

    Hoest met je knie?

    Liefs, Ria

    P.S. Ik heb een nieuw blog. Quilten voor een goed doel naar keuze.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een leuk boek Jeannet! Je zou inderdaad zo aan een paar dingen willen beginnen. Morgen ga ik 's ochtends nog naar Brielle, ga je soms ook nog? Samen met mijn moeder doe ik de workshop van de Marti Mitchel mallen. Misschien tot dan? En anders een heel fijn weekend en heel veel sterkte met je knie. Groetjes, Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtige serie stofjes. Dat boek lijkt me heel inspirerend.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoe krijg je het toch steeds voor elkaar om zoveel leuke boeken te vinden? Deze is ook al weer zo leuk! Die uiltjes zijn super. Heerlijk, zoveel inspiratie.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oh nee!!! PRACHTIG!!!
    Ik wil het niet zien,.. ik zie niets,....

    wegwezen hier!! TEVEEL MOOIS OM TE MAKEN,....

    ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Leuk boek en mooie stofjes.
    Ik bestel ook regelmatig in het buitenland, want mijn portemonnee is niet zo groot en dan scheelt het toch vaak aardig wat euries.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooi boek en super stofjes ! ! !

    Fijn weekend Hennie.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Lijkt me een heel erg gaaf boek vol verleidingen!! Leuk speldenkussentje met die wOlletjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een LEUK speldenkussen heb je gemaakt !! Lijkt me inderdaad een erg mooi boek. Zelf heb ik nog nooit bij de FQshop besteld.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een heerlijke aankopen Jeannet. En inderdaad, al bij het prachtige rode ochtendgloren kreeg mijn moeder haar tweede nieuwe knie, ik kan er vanmiddag heen, alles is goed gegaan.
    Succes met je revalidatie, geef niet op hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. leuk leuk leuk en ja die uiltjes ook... t is wel weer een beetje een kwijlberichtje van je, t is niet eerlijk ;-)
    Maar er is nog zoooveel leuks wat ik al wil maken.

    Fijn weekend en prettige vakantie met zoonlief. Gaat het goed op de middelbare?

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Je bent weer met leuke dingen bezig, vooral die uil is grappig enne die bruine stofjes passen echt in de herfst ( nog een beetje paars erbij!)

    groetjes Franny

    BeantwoordenVerwijderen
  27. I love everything pictured on this post - just darling ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wonderful new book --looks like you are already having fun with the projects you have made!

    Carolyn :)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Toch heerlijk als je niet mobiel bent om vanachter je P.C.te kunnen winkelen.
    Het is ook allemaal heel leuk wat je hebt aangeschaft.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat een geweldig leuk boek lijkt me dat, het speldenkussen is erg leuk en de stoffen prachtig. O wat een leuk uiltje daar heb ik ook een zwak voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Mooi boek en prachtige lapjes, die passen wel in mij Sjaantje. Het speldenkussen is héél erg leuk!!!
    Groetjes, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Mijn handen jeuken als ik de inhoud van dat boek zie... het is maar goed dat het in jouw kast staat...

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat een heerlijk boek! Daar kan je vast wel weer een tijdje mee vooruit! Fijne zondag, heerlijk met dit weer, het was hier aan zee ook zo heerlijk vandaag op een terrasje!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Cute pincushion. I have a small collection of them. I enjoy seeing all the different pincushions people make.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! altijd zéér gewaardeerd! Ik vind reacties en interactie erg leuk, maar....anonieme reacties zonder naam worden verwijderd, alsmede berichten waarin reclame gemaakt wordt.

Er is helaas een gedoe met het plaatsen van reacties, mensen krijgen foutmeldingen, of kunnen helemaal niet plaatsen, en ik krijg wekelijks reacties van Piseth San die ik niet ken.....jammer.Ik kan er helaas niets aan doen, ik ontvang ook geen mails meer van jullie berichten, dus kan er ook niet meer op terug reageren :( computers........

Hartelijke Plattelandsgroet, Jeannet

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.